Bejövő linkek hatékonysága

Mitől függ a bejövő linkek hatékonysága?

Bejövő linkek

Backlink hatékonyság

Bár a külső hivatkozások jelentőségét olykor a Google belső emberei is relativizálni próbálják, ám a keresőoptimalizálás legfontosabb része volt és maradt a linképítés. Miközben a saját érdekeit is érvényesítő világcég azt kommunikálja, hogy a keresőalgoritmusok a honlapokon elhelyezett releváns tartalmat értékelik első sorban és egy weboldal tartalmi jegyeinek az optimalizálása révén kerülhet a honlap az első helyre a keresőben, aközben tudjuk, hogy ez nincs pontosan így. Például a konkurencia versenyben két hasonló kvalitású website közül az érhet el jobb helyezést, amelyiknek jobb a hivatkozási háttere (linkprofilja), éppen ezért a bejövő linkek jelentősége ma is óriási.

Abban azonban kétségtelenül nagy változás történt, hogy milyen kritériumoknak kell megfelelnie a külső hivatkozásnak ahhoz, hogy valóban hatékonyan támogathassák a megcélzott internetes entitást (céges oldalt, webáruházat, személyes szájtot, pr-cikkeket közlő blogoldalt, gyűjtőportált…). 2012-ben erről egy igen terjedelmes tanulmányt írtam, annak állításai azonban mára nagyrészt elavultak, például amiatt, hogy a Google megszüntette a PageRank mutatók nyilvános használatát. Ezek a PR-számok korábban jól jelezték, hogy a nagy kereső mekkora linkerőt tulajdonít egy-egy webhelynek. Azóta sokkal nehezebb a SEO-szakemberek dolga, más szempontokat kell figyelembe venni. (Aki kíváncsi arra, hogyan számítgattam optimalizációs munkám kezdetén a bejövő linkek értékét, a régi számtásaimat-becsléseimet itt találja: A bejövő linkek SEO-hatékonysága – becslés, számítás.)

Mai fejemmel tapasztalataimat így foglalhatom össze.

Hatékonyság = Linkerő + relevancia + időfaktor

E három tényező közül az első kettő igen összetett, sok részfaktortól függ, érdemes kicsit részletesebben megvizsgálni őket

1. A linkerő a küldő oldal erejétől függ

De milyen az erős weblap, mi növelheti az elhelyezett link erejét?

bejövő linkek - backlinks

A bejövő linkek hatékonysága és a releváns kontextus

Az mindenki számára nyilvánvaló, hogy egy kis marginális magánblog posztjában elhelyezett hivatkozás hatása igencsak csekély, míg egy nagy hírportál cikkében szereplő link nagyban hozzájárulhat a jó helyezések eléréshez. A linkerő ugyanakkor nemcsak attól függ, hogy a közlő szájt kicsi vagy sem, bár ez is mérvadó. Én valahogy így sorolnám fel egy weboldal azon tulajdonságait, amelyek alapját megítélhető, milyen erővel rendelkeznek a rajta elhelyezett hivatkozások.

A weboldalak annál erősebbek,

  • minél nagyobb a látogatottságuk
  • minél több külső link mutat rájuk
  • minél több keresőkifejezéssel szereztek topp helyezést a találati listákon
  • minél több indexelt aloldalból állnak
  • minél relevánsabb a tartalmuk az érintett témákban
  • tartalmilag minél optimalizáltabbak
  • formailag minél több keresőszempontnak felelnek meg (keresőbarát weblap)
  • megbízhatóak, stabilak (mindig elérhetőek)
  • dinamikusan fejlődnek (egyre több indexelt URL, bővülő adatbázis)
  • minél régebben észlelte őket először a Google

A sorrend egyfelől nem feltétlenül fontossági, másfelől egymással is összefüggő faktorokról van szó, mert pl. érthető, hogy a sok külső link és a jó helyezések hozzák a magas látogatottságot, az optimalizált releváns tartalom és a formai megfelelés pedig feltétele a jó helyezések megszerzésének; ugyanakkor a magas forgalom okán a site egyre több külső linket szerezhet… Ezek tehát egymással összefüggő tényezők.

Ha nincs módunk nagy forgalmú portálokon linket elhelyeznünk, kis saját fejlesztésű oldalainkkal is jó eredményt érhetünk el, ha a többi szempont közül minél többet teljesítjük.

  • Egy tartalmilag nagyon gondosan optimalizált
  • jó minőségű linkprofillal megtámogatott
  • saját területén értékes tartalmú
  • pár kifejezéssel a Googleban is jól szereplő
  • rendszeresen frissített és indexált
  • hosszabb ideje működő (esetleg veterán) oldal

igen komoly linkerőt képviselhet akkor is, hogy látogatói forgalma csekély. Ha tehát a linképítő munkát saját webbázisunkra alapozva végezzük, elengedhetetlenül fontos nagy gonddal felépített, optimalizált, rendszeresen gondozott weblapokkal, blogokkal, honlaprendszerekkel rendelkeznünk. Ezekben a struktúrákban hozhatunk létre egy-egy konkrét SEO-projektum keretében megfelelő bázist a linkprofil építéshez.

2. A link relevanciája: mi és mire nézve legyen releváns?

A küldő oldal, a fogadó oldal és a linkszöveg kölcsönös relevanciája

bejövő linkek - backlinks

Tartalmi összefüggések a küldő és kapó oldal között

Csak úgy kitett linkekkel ma már nem megyünk semmire. Hiába teszünk ki hivatkozást akár több száz oldalra (mondjuk főleg láblécekbe, oldalsávokba) – ezek hatása minimális, de azzal sem túlzunk, ha azt állítjuk: az ilyen hivatkozásokat ma már a keresőalgoritmusok figyelmen kívül hagyják. Élő, hatékony linket úgy állíthatunk elő, ha új tartalmat hozunk létre és a kattintható hivatkozást megfelelő kontextusba helyezzük.

A linket releváns tartalmi összefüggések fókuszába kell helyezni!

Ez azt jelenti, hogy hivatkozásunknak szorosan kapcsolódnia kell mind saját szövegkörnyezetéhez, mind pedig a hivatkozott webhely tartalmához. Ez természetesen csak abban az esetben lehetséges, ha

  1. A linket küldő oldal és a linket kapó oldal között nyilvánvaló, lehetőleg szoros tartalmi összefüggés áll fenn
  2. A link szövege szorosan kapcsolódik mind a küldő, mind a kapó oldal tartalmához

A tartalmi összefüggés és kapcsolódás fogalma külön tárgyalást érdemelne. Természetesen sokkal többről van szó, mint szóegyezésekről, de még a hasonló vagy rokon téma sem mindig elegendő. Mélyebb összefüggésekre is szükség van, olyanokra, amelyeket a szemantikus keresés és a látens szemantikai indexelés fogalomköre ír le.

3. Idő-faktor: mióta és meddig van kinn a link

Ez talán külön magyarázatot nem igényel, világos, hogy két különböző, de azonos erősségű weboldalon a 6 éve kitett és azóta ható nem háborgatott link ereje sokszorosa lehet annak, mint annak, amelyet csak pár hónapja helyeztünk el. Az abszolút idő mellett azonban érdemes a relatív időt is nézni: utóbbi attól függ, hogy a googlerobotok ezalatt hányszor érzékelték a hivatkozást. Egy nagy hírportálon az új cikkeket naponta indexeli a kereső, egy kis forgalmú blog posztját esetleg havonta. Így ha mind az egyik helyre, mint a másikra 6 hónappal ezelőtt került ki a linkünk, akkor bár a két időfaktor abszolút értékben azonos, ám világos, hogy ha ezalatt a portálon a robototok kétszázszor találták ott a hivatkozást, míg a blogon 3-4 alkalommal, akkor relatíve az előbbi sokkal régebbinek, az utóbbi pedig még elég zsengének számít.

A célzott weblappal tartalmi kontextusban álló releváns külső linkek megfelelően nagy száma igazolja a weboldal hitelességét. Top weblapok optimalizálása – SEO

Télikertes linképítő projekt

Télikertek építése, gyártása Budapesten

tálokertek építése és gyártása

A télikertépítés komplex technológiai folyamat. Terasz építés, ablak gyártás linképítés

A terasz-télikert téma árnyalt megközelítése 2022-ben

Elsőként adódik a télikertgyártás mint technológia: üveg ajtók, műanyagkeretes bukóablakok, felnyitható tetőzet, tolóajtó, burkolat. Üvegbetétek, előregyártott fém szerkezeti elemek stb. Aztán másodikként ott van az üvegszoba fizikája: hőszigetelés, fényáteresztés, üvegházhatás, a lakás hőháztartására tett kedvező hatások. A napfény mint megújuló energiaforrás, fenntarthatóság, zöld beruházás,  stb.

De innen aztán még érdekesebb téma felé lehet kanyarodni: a természet közelsége iránti vágy. Miért műveljük kertjeinket Voltaire parancsa szerint, miért telepítünk parkokat, miért ültetünk fát és főleg: miért teleltetünk növényeket lakásunkban. Alaposan kifejthető téma. És ha már az élővilágnál tartunk: milyen dísz- és szobanövények teleltethetünk télikertben, üvegházban?

Építőipar, energiatakarékosság, környezetvédelem, zöldmarketing, növények termesztése egyetlen kalap alatt: kincsesbánya a a cikkírónak, széles terület az optimalizálási munkához

Üveg terasz, medencefedés, szoba- és dísznövények

Megannyi lehetőség kreatív linképítésre. Készültek is sorra a tematikus weboldalak, mi több, honlapszövegeket készítettünk a céloldal számára. Ebben segítőtársakat is bevontam a munkába. A híres budapesti télikertek témában azóta is verhetetlen a fővárosi épületek szecessziós télikertjeit bemutató website. A Budapest Terasz és a Széchenyi Pálmaház is napirendre került.

A projektum időleges megszakadása után egy ideig ápolgattam (no nem a kertjeimet, hanem?) a linkeket, aztán persze felbomlott a rendszer (a magára hagyott linkprofil úgy porlik, mint a maroknyi székely). No de mit tesz a SEO görög istene: 2022 nyarán újraindult a munka és a ezzel a szimbolikus terasz- és medencefedés. Feléledt halottaiból a linkfőnix. Szép új rendszeroldalakat készítettem, szaporodásnak indultak a blogbejegyzések és a hivatkozások a céloldalra. Segítőtársam szakmányban írja a remek posztokat növényelhelyezéstől és kertépítéstől műanyagablak-gyártásig.

Tervezéstől, üveg-műanyag elemek gyártásától (ablak, ajtó, tetőzet) a helyszíni beszerelésig, a hőszigetelés, szellőzés, árnyékolás, esetlegesen a téli fűtés és nyári hűtés megoldásáig megbízást vállal a komplex építőipari folyamatok elvégzésére a fenti linken elérhető cég. Kérjen árajánlatot! Neveljen kakaófát, kávécserjét, fügekaktuszt és citromot házilag!


Fűtött télikertek – Infra teraszfűtés, nyári hűtés

teraszok infrafűtése | üvegházak fertőtlenítése | télikertek építése

telikert-link-epites

Építsünk fűthető télikertet

Link- és télikert-építés – mondogatom viccesen. Építés mind a kettő. Most éppen kölcsönösen támogatják egymást. Én hivatkozásokkal a télikertépítő vállalkozó honlapját, ő engem a SEO-megbízással. Haladunk is szépen. Nem is csoda, hiszen elég sok időt töltök a virtuális üvegkupola alatt, és nem is először. A projektum tavaly kezdődött, akkor egy meglehetősen intenzív munka folyt és jókora linkprofil körvonalai kezdtek kibontakozni, amikor a megbízás félbeszakadt. Sajnáltam, mert ugye ez egy eléggé hálás téma, sokfelé lehet kanyarodni.

A linképítő cikk folytatódik

PR-cikk írás, elhelyezés, megjelentetés

Üdvözlöm, Ön egy PR-cikkekkel, linkelhelyezéssel kapcsolatos oldalamról érkezett ide. Erről a felületről küldhet nekem:

> privát üzenetet

Emailben kapom meg, itt nem lesz látható! (a *-gal jelzett mezőket ki kell tölteni)

> üzenhet levélben is:

írhat Gmail-es címre:

levél: PR-cikkírás, elhelyezés

vagy a domainhoz tartozó címre:

prcikk elhelyezés, cikkírásPR-cikkek elhelyezése honlapokon

Professzionális linkmarketing megoldások Google előresoroláshoz.

Public relations és linképítő keresőmarketing

pr cikk elhelyezés

A public relations cikkek megjelenése javítja az organikus Google-helyezéseket

PR-cikk linképítés: hiperhivatkozások elhelyezése Public relations cikkekben

A linképítés egyik leghatékonyabb módszere az, ha annak az oldalnak a linkjét, amelynek Google-helyezését javítani kívánjuk, nem egyszerűen csak kitesszük, kitétetjük egy weboldalra, hanem hosszabb szövegbe, PR-cikkbe ágyazzuk bele. Eredetileg az ilyen cikkek egy szervezeti egység (vállalat, cég, szervezet, intézmény, hatóság, társadalmi csoport…) és a nyomtatott sajtó közti kommunikáció és bizalomépítés formája volt és kölcsönös előnyökön alapult. A szervezeti oldal ingyen jutott bemutatkozási lehetőséghez, a sajtóorgánum pedig ingyen kapott egy megszerkesztett, egyedi információkat tartalmazó tájékoztató cikket.

Az online felületeken is megmaradt ez a használati forma, de mivel a ezekben a cikkekben sorra megjelent az adott cég, az adott termék vagy szolgáltatás honlapjának a linkje, így szerepe lett abban, hogy a hivatkozott webhelyek internetes presztízse, keresettsége növekedjen és a keresőtalálatok közt elfoglalt pozíciója javuljon. Azaz a Public relations célú anyagoknak hovatovább kidomborodott a keresőmarketingben betöltött szerepe. Mígnem ez utóbbi vált dominánssá: ma webfelületre PR-cikket nem azért írunk és nem azért helyezünk el elsősorban, hogy terméket, szolgáltatás, vállalkozást promotáljunk, hanem azért, hogy az adott áru vagy szolgáltatás honlapjának kulcsszavas Google-helyezését javítsuk.

PR-cikk megjelenés = link elhelyezés

E tevékenységet folytatva számos szempontot kell figyelembe vennünk. A talán legfontosabbak:

  • a PR-cikk szövegének minősége, információgazdagsága, egyedi fogalmazása
  • a PR-anyag megfelelősége a keresőszempontoknak (pl. terjedelem, címek, kiemelések, szókészlet), ezen belül igen fomtos
    • a kulcsszósűrűség és kulcsszóhasználat átgondoltsága
    • a támogatott honlapra mutató link szövegének és buborékszövegének helyes megválasztása
  • a megjelentetés helyének megfelelősége, ezen belül
    • a PRcikket ajánlatos optimalizált, keresőbarát weboldalon elhelyezni
    • válasszunk olyan oldalt, amelynek magas a keresőmarketing értéke, rendelkezik internetes autoritással
    • amelynek témája, tartalma kapcsolódik a hivatkozott honlap szövegéhez
    • amely valamely közvetlenül vagy távolabbról kapcsolódó kulcsszavakkal már elért értékelhető keresőtalálati helyezést
    • amelynek van értékelhető látogatottsága

PRcikk írása, webszövegírás

Nincs minden cégnek és vállalkozásnak PR-szakembere vagy olyan munkatársa, aki gyakorlott Public relations anyagok készítésében. Illetve, ha még akad is ilyen, szinte bizonyos, hogy nincs tisztában a keresőoptimalizálás és linképítés legfontosabb szempontjaival. Így meglehet, hogy termékmarketing tekintetében tökéletes cikket tud írni, de erősen kétséges, hogy ebben a szövegben képes érvényesíteni azokat a kritériumokat, amelyek alapján a Google ezt a szöveget az adott kulcsszavakra nézve relevánsnak tekintené.

PR-cikk elhelyezés weboldalon – PR cikkírás – szövegírás – linképítés

Éppen ezért célszerű a piár-szöveg írását a keresőmarketingben is járatos profi szövegíróra bízni, aki a megbízó által megadott fontosabb adatok, információk, tények és szempontok alapján olyan cikket alkot, amely egyszersmind a Google elvárásainak eleget tevő linképítő munkában is kifogástalan.

Honlapszöveg írása SEO-szempontok szerint

A PR-szövegek szokásos terjedelme 1000-1500 karakter, de jobb eredmény érhető el ezerötszáz feletti leütéssel. Ez a terjedelem már elegendő arra, hogy egy link számára megfelelő releváns kontextust adjon. De arra semmiképp nem elégséges, hogy 12-15 keresési kritérium teljesüljön rajta. Ehhez kb. 6-8000 karakternyi webszövegre van szüksége, amelyet már célszerű külön honlapon elhelyezni. Ilyenek maguk a jól felépített céges weboldalak főlapjai, és ilyenek például az egy-egy szolgáltatást vagy terméket bemutató aloldalak.

Azonnali PR-cikk elhelyezés weboldalon

Ha azonnali publikálásra könnyű is webhelyet találni, de a legtöbb honlaptulajdonosnak nehézséget okoz, hogy oldala számára megfelelő mennyiségű és minőségű egyedi szöveget készítsen. S ha erre képes is, szinte bizonyos, hogy fogalmazás közben nem fogja egyesével számba venni és betartani a Google keresőalgoritmusainak a kritériumait. Még ha ismeri is ezeket, akkor is más célok vezérlik. Ilyen esetekben persze mód van az utólagos tartalomoptimalizálásra, de célszerűbb eleve szakemberrel íratni meg a honlapszöveget és aztán elhelyezni értékes weblapokon.

public-relations-szövegírás

A PR (public relations) eredetileg a szervezet és a média közti kommunikáció és bizalomépítés eszköze volt. Manapság a PR-cikkek az online marketingben a linképítés elengedhetetlen eszközeivé váltak

ÜZENET KÜLDÉSE szövegírás és közlés ügyében.

PRcikk írás, PR-cikk elhelyezés – árak

PR-cikkek írása és közlése értékes weboldalakon. Online marketing. Public relations cikk készítése, PR cikkírás: Google linképítés  és kreatív honlapszövegírás ára.

Public relations cikkek írása – árak.

PR cikk megjelenés ára keresőmarketing oldalon. Google helyezés javítása honlap optimalizálás és linképítés módszerével

Pr linképítő tevékenység, online reklám és hirdetés, linképítés prcikk megjelentetésével, szöveg írás, azonnali elhelyezés, pr-cikk elkészítése és megjelentetése a weben, szövegírás weboldalra, keresőbarát honlapszöveg írása Google szempontok szerint.

Webszöveg, keresőmarketing, public relations cikkek szövegírója. Linképítés piár cikkírás és publikálás módszerével

Public relations cikkek elhelyezése

public-relations - prcikk

Public relations és keresőmarketing

A keresőmarketing és azon belül a linképítés is csak olyan, mint az élet sok egyéb területe: időnként felütik a fejüket divatok. Jobb esetben ezek a divatok valamilyen praktikus célt szolgálnak, és ha a gyakorlat beigazolja őket, akkor úgy elterjednek, mint monszun után a moszkitó.

Az első divat, amelyre felfigyeltem, a bannercsere és linkcsere volt. Honlaptulajdonosok és webmesterek megszállottan kerestek cserepartnert, gyártották és küldték a bannert szakmányban. Tedd ki az oldalam bannerjét, én is kiteszem a tiedet. Linkeld az oldalamat, én is linkelem a tiedet – és majd ha jól agyonlinkeljük magunkat, a szájtjaink vágtáznak előre a Google találati listáján. Aztán persze kiderült, hogy ha önnépszerűsítési haszna lehet is az ilyesminek, keresőmarketing szempontjában nem sokat ad. A banneres megoldásokról kiderült, hogy a Google reklámnak tekinti és a „reklámlinkek” éppenséggel nem emelik az oldal presztízsét. Sem a küldőjét, sem a fogadóét. Ahhoz sem kellett sok mesterséges intelligencia, hogy linkcserék mögül a minden tartalmi alapot nélkülöző mesterkedés ördögpatája kilátszódjék. Amelyik oldalnak túl sok lett az oda-vissza linkje, gyanússá vált, hátrasorolódott.  El is múlt a divat hamarost.

A következő sláger a linkkatalógus lett. Makacs divat, mert hiába bizonyosodott be százszor, hogy az a weboldal, amelyikre túlnyomórészt csak linkkatalógusokból hivatkoznak, a Google szemében szintén manipulatív úton igyekszik élre törni a találatok sorában, nosza, kapjon büntetést – a fantáziátlan kinképítők százegyedszer is ezt a trükköt próbálják eladni. Igaz, amíg vevő van rá…. Naiv honlaptulajdonosok hisznek az ígéreteknek, és az első tapasztalataik általában jók is: a katalógusokból tömegével érkező linkek akár pár hét vagy hónap alatt égbe repíthetik a honlapot. Amiért aztán keserű árat kell fizetni. De akkor hol lesz már a linképítő „szakember”: a sikerdíjat felvette, mit érdekli őt, mi történik 5-6 hónap vagy akár egy év múlva, amikor vérengző portyára indul a legújabb Google Pingvin algoritmus. Merthogy a legtöbbször durva hátrasorolás, rossz esetben a kulcsszavas listákról történő teljes kitiltás történik. És egyelőre mégis tartja magát a divat, holott pár éve egy újabb is megjelent. Valahogy így hangzik:

Piár cikkekbe kell ágyazni a linket, akkor baj nem lehet!

És működik ez is remekül. Azt mondja a Gugli, hogy a puszta link nem jó, hanem megfelelő szövegkörnyezet kell? Meglesz! Egy PR-hírben, termékismertetőben, cégbemutatóban valóban természetesnek hat a benne elhelyezett kulcsszavas link. Felment a public relations ázsiója. Illetve mégsem… Az ajánló SEO PR-cikkek iránti kereslet ment fel, a kínálat pedig felhígult: iparággá vált az úgy-ahogy összeütött cikkek gyártása és a semmilyen újságírói gyakorlattal nem rendelkező SEOsók kreatív szövegírókká avanzsáltak. A Guglinak jó lesz. Benne vannak a szakszavak, benne van pár suta mondat, ott van a link is rézkígyóként – nyomjuk fel gyorsan valahová! No de hová?? Ahogy elszaporodtak a linkkatalógus-gyárosok, úgy gombamód kinőttek a semmiből a PR-cikkek elhelyezést olcsón és fájdalommentesen kínáló szájtok. És akik kapva kaptak a lehetőségen, még azt is gondolták, hogy akkor most hát ez lenne a kreatív linképítés.

Pedig nem. Mert ebben kreativitás alig pislákol, ami meg mégis, azt kioltja a minőség hiánya: a nagy divat következtében gyengén megírt PR-anyagok jelennek meg ezerszámra gyenge minőségű honlapokon. A Gugli meg csóválja nagy bozontos (más források szerint kopasz) fejét és fájdalmasan hiányolja a minőségi tartalmat. Már megint át akartok verni, beste SEOsok? Ezzel akartok a listák élére furakodni? Na mars vissza, de rögvers: küldöm a vadászpingvint.

Persze: a PR-cikkek valóban kiválóan alkalmazhatók a linképítésben – éppcsak mint annyi mindent, ezt sem szabad mechanikusan alkalmazni és ebben is körültekintőnek, igényesnek, ötletesnek kell lenni.

A főszabály pofonegyszerű:

  • Kiváló cikket kell írni és kiváló oldalra kell felrakni

És nem túl bonyolultak a továbbiak sem, jelesül:

  • a linket tartalmazó public relations-cikkek elhelyezése fontos része lehet munkánknak, de nem lehet kizárólagos
  • itt is alapvető szempont a változatosság: a linkelés nem lehet sem egyoldalú, sem töményen kulcsszavas
  • A szabályok egyszerűek – az ezeknek maradéktalanul megfelelő linképítés viszont igencsak idő- és ötletigényes munka. A linképítő cikk folytatódik

Minden a tartalom

honlaptartalom-googleEgyre inkább meggyőződésemmé válik, hogy a SEO jelenlegi szakaszában, miután a Nagy Keresőprogram alapvetően megváltoztatta a preferenciáit, nagyjából minden a honlapok tartalmán múlik. Elsősorban persze a top Google-helyezéshez juttatni kívánt weboldalak tartalmáról van szó. Ha ezek nem eléggé gazdagok információ tekintetében, ha szövegezésük nem eléggé egyedi és ha közléseik nem eléggé értékesek, akkor szinte lehetetlen őket élpozícióhoz juttatni a találati listán, illetve csak akkor lehetséges, ha nem kell az erős oldalakat felvonultató konkurenciával megküzdeni. Ha azonban a rivális szereplők eléggé tartalomgazdag weboldalakkal vannak jelen a ranglistán, a bevett és évekkel ezelőtt még igen sikeres keresőmarketing-eljárásokkal képtelenség lenyomni őket – hosszú távon legalábbis. (Ezelőtt elegendő volt, ha nagyjából ügyeltünk a honlapon a kulcsszósűrűségre és fontosabb előfordulásokra címben, kiemelésben, aztán ráküldtünk a szájtra egy rahedli kulcsszavas linket – és a támogatott webhely máris szárnyalt a keresőtalálatok élére. Most ezzel semmire sem megyünk.)

A tartalomról beszélve a másik aspektus a linket küldő weboldalak tartalma. Merthogy bizony régen rossz, ha bármilyen esetleges témájú oldalakról szervezzük a hivatkozásokat. A gagyi szájtok eleve nem jöhetnek szóba, de jobb elkerülni az ilyen-olyan cég- és linkkatalógusokat, hirdetési oldalakat is: ezek közül legfeljebb a kifejezetten szakmai, témába vágó és lehetőleg a Google által értékesnek ítélt (PageRank!) oldalakat szabad felhasználni a linképítéshez. Ennél is hasznosabb, ha a releváns linkküldő oldalak tartalmát magunk alkotjuk meg. Én a linképítésben három fő eljárást alkalmazok ebben a vonatkozásban:

  1. Statikus tematikus oldalak készítése: tanulmányozom a támogatás alá vett honlap tartalmát és ahhoz igazodva magam is honlapokat készítek az adott tárgyban – persze nem feltétlenül ragaszkodva szigorúan a szakmaisághoz, hanem kicsit irodalmilag fogva fel a feladatot. Ha például a téma a virtuális szerverek bérlése, akkor nem kell feltétlenül műszaki pontosságra törekednem, hiszen valójában nem kínálok szerverbérlési szolgáltatást, csupán egy ténylegesen szolgaltatást kínáló cég honlapját akarom támogatni. FIGYELEM: ezek nem szatellit-szájtok, nem kopírozzák az eredeti oldalt sem tartalmilag (ugye, megint a tartalom), sem kinézetre, de még kulcsszavaiban is csak emlékeztet rá, a szövege pedig kifejezetten egyedi és meglehetősen változatos.  Mutatok egy ilyet:  VPS service + Szerverhosting
  2. Meglévő honlapjaim hozzáigazítása a témához. Ez leginkább úgy működik, hogy egy erős – más témájú – oldalamra rálényegítem az olptimalizált honlap jellegét. Ennek egyik eleme, hogy tematikus szövegblokkot írok az adott szájton – lehetőleg szintén egyedi és változatos tartalommal -, majd második mozzanatként belenyúlok az oldal forráskódjába s az adott témához igazítom a meta tagek tartalmát, a képfeliratokat, linkek buborékszövegét…
  3. Blogolni kezdek az adott témában. Nem feltétlenül indítok ehhez új blogot (bár az se rossz), hanem egy erős meglévőt használok a célra. Itt is: nem csupán tematikus posztokat írok, hanem a blog jellegét is hozzáidomítom az új feladathoz.

Ezen a módon tartalmi kontextust teremtek a céloldal számára. Ezután okosan és körültekintően megválasztott linkszövegek használatával tudom a saját webegységeimről úgy linkelni a céloldal, hogy az a Googlenak is tessen. Szinte látom, ahogy jóváhagyólag bólint koronás fejével a linkek mögött álló tényleges szövegösszefüggéseket regisztrálva.

Honlaptartalom optimalizálása

A Google keresőalgoritmusa megköveteli a tényleges tartalmi összefüggéseket a hivatkozó és hivatkozott weblap, azaz a linket  küldő és a linket kapó honlapok között, ezért vált mindennél fontosabbá a körültekintő tartalomoptimalizálás és webre kerülő szövegeket kreatív módon kialakító linképítés. | SEO, keresőmarketing, Google, kreatív linképítés, tartalom, honlaptartalom, szerver, szerverbérlés, vps, virtuális szerver, tartalomoptimalizálás 

Google 10: Ungvár és Ukrajna

Keresőmarketing és honlap optimalizálás

kérpátalja net - linkelhelyezésMég nincsen egy éve annak, hogy bejegyeztettem a www.kárpátalja.net ékezetes domain-nevet. Hogy pontosan mit is kezdek majd vele, azt csak részben tudtam. Volt egy nagyon konkrét és egy bizonytalan elképzelésem. A csak nagyjából körvonalazott abban állt, hogy valamiféle gyűjtőhelyet építek majd alá. Számos Kárpátalja és Ungvár témájú weboldalam volt addig is, gondoltam, jó lesz ez egyfajta főbejáratnak hozzájuk. Ennél sokkal határozottabb volt a szándékom, hogy olyan webhelyet építsek, amely a számomra fontos kulcsszavakkal a Google első oldalára felverekedheti magát. Illetve persze nem ő magát fogja oda felverekedni, hanem az én optimalizációs munkám repíti majd magasba. El is kezdtem összehordani a szájtra a másutt fent lévő anyagaim ajánlóit – aztán rájöttem, nem lesz ez így jó. Keresőapánk az eredeti tartalmat sokkal jobban értékeli, mint a más oldalakról ajánlóként bemásolt bekezdéseket. Új oldal, új tartalom – fogalmazódott meg. És elég komoly munkával szépen lassan elkészült előbb a főoldal, aztán pár aloldal is. Komoly figyelmet fordítottam a keresőszempontokra, azaz igyekeztem azt a 20-25 főbb Google-kritériumot betartani, amelyek alapján a keresőrobotok egy weblapot egyfelől keresőbarátnak tekintenek, másfelől a megfelelő információcellákban talált tartalom alapján eldöntik, az adott témát illetően relevánsnak tekinthető-e a honlap tartalma. A második munkafázisban aztán a külső linkelést is elkezdtem, de persze úgy, ahogy ezt az utóbbi időben végezni szoktam: igen pontosan elgondolt koncepció alapján, amelynek végcélja persze az, hogy weboldalam a kulcsszavas találati listáknak valamely élpozícióját elfoglalja, de maga a munka nem közvetlenül erre irányul, hanem arra, hogy tartalmi alapú, egymással információs kontextusban álló weboldalak rendszere jöjjön létre, amely a koncentráltan kulcsszavas linképítés megkerülésével is élre juttatja a támogatott honlapot.

Linkelhelyezés – kulcsszavas és kulcsszó nélküli linkek

magyar-ungvarNos, ez megtörtént. Hogy pontosan hogyan és miként, az legyen az én legféltettebb szakmai titkon, de egy részeredményt megmutatok. A jó kulcsszavas helyezést úgy érem el, hogy az oldalamat alkalmassá teszem arra: egyes keresőkérdésekre már a találati listán válasz adjon. A hány magyar él Ungváron? (vagy más szórendű kérdésre) a honlapom már a Google-listán választ ad, akár meg se kell nyitni. Ez az oldal olvasottsága szempontjából nem túl kedvező, a Google azonban kifejezetten értékeli az adekvát választ így megadó oldalakat, és „hálából” a szóba jöhető kulcsszóra nézve is előre sorolja a találatok között. Vannak más eljárásaim is arra nézve, hogy a nagy számú közvetlen kulcsszavas linképítést el lehessen kerülni – ezt ugyanis a Google újabban nem nézi jó szemmel, és ha túlságosan céltudatos és kulcsszó-orientált az optimalizálás, annak büntetés, hátrasorolás lesz a vége. A linképítő cikk folytatódik