Tudatos optimalizálás számtech kulcsszavakra
Bármelyik verziót gépeled be a Google keresőbe:
- laptopszerviz
- laptop szervíz
- laptopszervíz
- laptop szerviz
– a Laptophardware céges szolgáltatásait ott találod a Google első oldalán, legtöbbször a TOP5-ben. Ez csak koncentrált, tudatos honlap optimalizálással és linképítéssel érhető el. Persze csábító üzleti ajánlat sem árt. Ez adott, lévén a márkafüggetlen notebook service garancián túli javításokat vállal gyártótól, típustól és márkától függetlenül Budapesten. A Magyarországon megvásárolható mobil számítógépek minden típusához készleteztek alkatrészeket, ezeket díjmentesen szerelik be, így például csak a Lenovo processzor, Acer monitor, Toshiba klaviatúra vagy Dell akkumulátor árát kell kifizetni. A beszerelés ingyenes.
Minden termékből nagy készlet áll a forgalmazó részéről készenlétben. Ezek a szervizi szaküzletekben és a cég által működtetett webáruházban is megvásárolhatók. Különösen nagy az Asus laptop töltő kínálat. Az egyes termékeket típusszámuk megadásával találhatod meg. De rákereshetsz az AC adapterek paramétereire is, pl.: 19 V, 3,2 A, 65 W.
A honlapon értesülhetsz az online vásárlással kapcsolatos tudnivalókról, megtudhatod, hol vannak az Apple tablet átvevőpontok, vagy hogyan működik a házhoz szállítás Budapesten. Egy tenyérnyi akkutöltőért persze egyszerűbb besétálni az alkatrészboltba. Ha mégis a webshupban vásárolnál:
Terméknevekre optimalizálni és linkprofilt építeni csak tudatosan lehet. De adódhatnak más esetek is.
Példák spontán keresőoptimalizálásra
Bármilyen sorrendben is ütitek be Google keresőbe azt az elektrotechnikából ismert három szót, hogy volt, amper, watt – és akár tesztek a feszültség, áramerősség és teljesítmény mértékegységének a neve közé vesszőt, akár nem: az első találat a elsohely.net blogom posztja lesz, amelyből persze megtudható, hogyan lehetséges a teljesítmény kiszámítása adott áramerősségnél. Erre a Google-sikerre tudatosan törekedtem.
De korábban a bdk.blog.hu blogom Volt × amper = watt című posztja volt az első, amelyet még 2006-ban írtam, azt fejtegetve, miért nem lehet a veszélyes 220 voltos hálózati feszültséget mondjuk 24 voltra csökkenteni, hogy soha senkit ne rázzon meg.
A cikk annak ellenére lett első a találati listán, hogy én soha senkit nem ráztam meg… akarom mondani soha semmit nem tettem ennek a sikernek az érdekében.
Azaz nem figyeltem a kulcsszósűrűségre, sem arra, hogy minél több kiemelt formában előforduljon (cím, alcím, al-alcím, félkövér és dőlt szedés, felsorolás, táblázat stb.) a szövegben. Nem küldtem a posztra támogató kulcsszavas linkeket és nem regisztráltam semmilyen katalógusba – és mégis az élre került.
A gyakori rákeresések és rátalálások miatt blogom egyik legolvasottabb bejegyzése lett (később, hogy ezt felfedeztem, azért SEO-szempontból kicsit feljavítottam a szöveget). A sikerben valószínűleg szerepe van annak, hogy a blogom keresőbarát, a cikkben pedig sokak számára fontos információk találhatók, érdekesen, szemléletesen van megírva… A szerkesztő úr jól dolgozott. Pár évvel később aztán egy másik blogom cikkével megelőztem magam.