Laptop szerviz Budapest. Memória bővítés

Laptop gyorsítás memóriabővítéssel

Miért várnál másodpercekig egy művelet végrehajtására vagy weboldal betöltődésére amiatt, hogy reggel bekapcsolt laptopod délben már nem győzi memóriával. Ha sok programot futtatsz és pár tucat frissülő lapot tartasz nyitva, a 4MB RAM kevésnek bizonyulhat. A budapesti laptopszervizben pár perc alatt orvosolják a gondot a most forgalomba hozott FULL VOLT laptop-memóriamodulok beszerelésével.

Mielőtt igénybe vennénk a szolgáltatást,érdemes tisztában lenni azzal, hogy napjainkban a legelterjedtebb memóriatípusa a DDR4 generáció moduljai. De ne feledkezzünk meg a régebben gyártott mobil számítógépekről sem. Ezek még DDR3-as típusú memóriákkal ellátott notebook készülékek. Bővítésre szintén alkalmasak. 8MB-ra növelve a kapacitást a régebbi termék is új erőre kap. A linképítő cikk folytatódik

Télikertes linképítő projekt

Télikertek építése, gyártása Budapesten

tálokertek építése és gyártása

A télikertépítés komplex technológiai folyamat. Terasz építés, ablak gyártás linképítés

A terasz-télikert téma árnyalt megközelítése 2022-ben

Elsőként adódik a télikertgyártás mint technológia: üveg ajtók, műanyagkeretes bukóablakok, felnyitható tetőzet, tolóajtó, burkolat. Üvegbetétek, előregyártott fém szerkezeti elemek stb. Aztán másodikként ott van az üvegszoba fizikája: hőszigetelés, fényáteresztés, üvegházhatás, a lakás hőháztartására tett kedvező hatások. A napfény mint megújuló energiaforrás, fenntarthatóság, zöld beruházás,  stb.

De innen aztán még érdekesebb téma felé lehet kanyarodni: a természet közelsége iránti vágy. Miért műveljük kertjeinket Voltaire parancsa szerint, miért telepítünk parkokat, miért ültetünk fát és főleg: miért teleltetünk növényeket lakásunkban. Alaposan kifejthető téma. És ha már az élővilágnál tartunk: milyen dísz- és szobanövények teleltethetünk télikertben, üvegházban?

Építőipar, energiatakarékosság, környezetvédelem, zöldmarketing, növények termesztése egyetlen kalap alatt: kincsesbánya a a cikkírónak, széles terület az optimalizálási munkához

Üveg terasz, medencefedés, szoba- és dísznövények

Megannyi lehetőség kreatív linképítésre. Készültek is sorra a tematikus weboldalak, mi több, honlapszövegeket készítettünk a céloldal számára. Ebben segítőtársakat is bevontam a munkába. A híres budapesti télikertek témában azóta is verhetetlen a fővárosi épületek szecessziós télikertjeit bemutató website. A Budapest Terasz és a Széchenyi Pálmaház is napirendre került.

A projektum időleges megszakadása után egy ideig ápolgattam (no nem a kertjeimet, hanem?) a linkeket, aztán persze felbomlott a rendszer (a magára hagyott linkprofil úgy porlik, mint a maroknyi székely). No de mit tesz a SEO görög istene: 2022 nyarán újraindult a munka és a ezzel a szimbolikus terasz- és medencefedés. Feléledt halottaiból a linkfőnix. Szép új rendszeroldalakat készítettem, szaporodásnak indultak a blogbejegyzések és a hivatkozások a céloldalra. Segítőtársam szakmányban írja a remek posztokat növényelhelyezéstől és kertépítéstől műanyagablak-gyártásig.

Tervezéstől, üveg-műanyag elemek gyártásától (ablak, ajtó, tetőzet) a helyszíni beszerelésig, a hőszigetelés, szellőzés, árnyékolás, esetlegesen a téli fűtés és nyári hűtés megoldásáig megbízást vállal a komplex építőipari folyamatok elvégzésére a fenti linken elérhető cég. Kérjen árajánlatot! Neveljen kakaófát, kávécserjét, fügekaktuszt és citromot házilag!


Fűtött télikertek – Infra teraszfűtés, nyári hűtés

teraszok infrafűtése | üvegházak fertőtlenítése | télikertek építése

telikert-link-epites

Építsünk fűthető télikertet

Link- és télikert-építés – mondogatom viccesen. Építés mind a kettő. Most éppen kölcsönösen támogatják egymást. Én hivatkozásokkal a télikertépítő vállalkozó honlapját, ő engem a SEO-megbízással. Haladunk is szépen. Nem is csoda, hiszen elég sok időt töltök a virtuális üvegkupola alatt, és nem is először. A projektum tavaly kezdődött, akkor egy meglehetősen intenzív munka folyt és jókora linkprofil körvonalai kezdtek kibontakozni, amikor a megbízás félbeszakadt. Sajnáltam, mert ugye ez egy eléggé hálás téma, sokfelé lehet kanyarodni.

A linképítő cikk folytatódik

Hogyan legyek első a Google-ban?

Ez blogom indító cikke. A friss bejegyzések a jobb sávról nyithatók meg >>

google első oldal, első 10

Keresőbarát honlappal és bölcs linképítéssel kerülhetsz a Google első oldalára

Hogy kerüljek a Google első oldalára?

Csak lassan a testtel… :) Az első helyre vagy első oldalra kerülés nem megy sem könnyen, sem gyorsan. Bizony meg kell dolgoznod érte alaposan – és hosszú időn át! Ez még akkor is így van, ha nincsen különösebben erős konkurencia arra a kulcsszóra, mellyel első szeretnél lenni. Ám ha ráadásul sok erős honlap sorakozik a lista élén, azokat megelőzni egyáltalán nem könnyű feladat. Komoly munka vár rád!

Kezdjük azzal: milyen a honlapod? Vajon keresőbarát?

Azt kérdezed, mi az, hogy keresőbarát? Hát igen, alighanem azzal kell kezdened, hogy megtanulod, milyen az a weboldal, amelyet a Google „szeret”. Pontosabban fogalmazva: milyen értékelési elvárásokat támaszt a Nagy Kereső minden honlappal szemben. Ha ezek nem teljesülnek, nincs sok esélyed arra, hogy az élre törj a találati ranglistán.

1. A honlap formai és tartalmi optimalizálása

Amit a honlapoddal tenni kell, azok nagyrészt jól konkretizálható szakmai fogások és főleg az oldalad formai jegyeire vonatkoznak. Elég sok van belőlük még akkor is, ha csak a legfontosabbakra koncentrálsz. Tudnod kell:

  • honlapod akkor számíthat sikerre, ha eleget tesz 7-8 nagyon fontos Google-elvárásnak, plusz még legalább ugyanennyinek abból a 20-25-ből, amelyek szintén jelentős szerepet játszanak a találatok rangsorolásában

Azt kérdezed, hogy konkrétan melyek ezek az elvárások? Néhányat felsorolok az alább ajánlott oldalaimon, de tudnod kell, hogy ezeknek a fogásoknak az alkalmazását én sok évi tanulással és tapasztalatszerzéssel sajátítottam el, ne lepődj meg, ha egy részét nem érted, más részét meg nem tudod elvégezni… Illetve ha el is végzed, nem hoz azonnal eredményt. Az optimalizálás komplex tevékenység, nagyon sok mindenre kell egyszerre figyelni és a részfeladatok teljesítését össze kell hangolni.

Mondjuk, hogy formai szempontból sikerült keresőbarát weboldalt készítened: Megfelelő hosszúságú az oldal neve, leírása, jól adtad meg a kulcsszavakat, értelmezhető szavakból állnak a belső oldalak URL-címei, logikus a könyvtárak felépítése és azokban a fájlok elhelyezkedése, jó a menü felépítése, nincsenek sem elérhetetlen, sem ismétlődő, sem tartalom saját nélküli  oldalak a rendszerben, minden belső oldal kapott megfelelő saját nevet, leírást, készítettél oldaltérképet és eligazítottad a keresőrobotokat, mit szkenneljenek és mit ne, elláttad a képeket helyettesítő szöveggel, okosan használtad a belső és kifelé mutató linkeket, nem használtál olyanak elemeket, amelyek nehezítik az oldal lehívását, értelmezését, a szövegek leolvasását, mindehhez ráadásul mobilbarát sablont használtál – elégedett is lehetnél.

Mindez nagyon fontos, de sajnos nem elegendő, mert a formánál is fontosabb a tartalom. Hiába teszel eleget a Google formai elvárásainak, hiába tartasz be minden szakmai tanácsot:

  • ha nincs a weblapodon elegendő mennyiségű és megfelelő minőségű (azaz értékes) szöveg,  akkor hiába a formai megfelelés, sajnos nem fogsz az élre kerülni
  • a teendő tehát olyan honlap kialakítása, amelyik  tartalmas, értékes és mások által is fontosnak tartott ismereteket közöl, információkban gazdag és megfogalmazása egyedi (nem másolt!)
  • mindezen felül még az is szükséges, hogy a honlaptartalom releváns legyen a saját témájában (hogy ezen mi értendő, több helyen is igyekeztem elmagyarázni: Tartalmi relevancia és releváns kontextus; illetve: Mi a tartalmi relevancia? – releváns honlaptartalom)

Ha mind a formai, mind a tartalmi elvárásoknak eleget tettél, akkor sem dőlhetsz hátra. Amit elvégeztél, az még mindig csak a munka kisebbik fele!

A honlap tartalmi és formai optimalizálásánál is nehezebb és több kitartást követelő feladat a külső webtámogatás, a linkprofil felépítése, azaz a linképítés.

2.  A linkprofil felépítése

Ugyanis: Hiába készítesz valamely témában releváns honlapot, hiába teszed keresőbaráttá: a Google elismerését csak akkor szerzi meg az oldalad, ha hiteles terelőtáblák irányítják rá a figyelmét.

Ezek a terelőtáblák a nagy internetes sztrádán pedig nem egyebek, mint a más helyekről történő hivatkozások, azaz a bejövő linkek (külső linkek, visszamutató linkek, backlinks). Az pedig külön fejezet a keresőoptimalizálás vaskos kézikönyvében, hogy milyennek kell lennie a jó linkhálózatnak, hogyan kell a kulcsszavas hivatkozások rendszerét kiépíteni ahhoz, hogy az a bizonyos Google első hely reálissá váljon. Röviden megragadva a lényeget: amit erről mindenképpen  tudnod kell:

  • honlapod azon a réven előzheti meg konkurenseidet, hogy több és jobb minőségű külső webhely hivatkozik a te oldalara, mint másokéra
  • a teendő: több száz vagy inkább több ezer releváns külső linkkel terelni a Google figyelmét a honlapodra
  • mindezt úgy, hogy a linkszaporítás ne legyen sem erőszakos, sem egyoldalú, sem manipuilatív módon kulcsszavas

Vigyázat: nem véletlenül beszélek minőségi és releváns linkekről! Ne az ilyen-olyan linkkatalógusokból, fórumokból, hirdetési szájtokról és értéktelen gagyi oldalakról kapjál linkeket! Az ilyenek többet ártanak, mint használnak. (Nem cselekszel okosan, ha elkezded szájtodat mindenhová regisztrálni, ahová csak lehet!)

  • a linképítéshez jó minőségű, magasra értékelt és lehetőleg a saját honlapoddal tartalmi összefüggésbe hozható weboldalakat, blogokat, szakmai szájtokat vegyél igénybe

Nem állnak ilyenek a rendelkezésedre? Építsed meg őket!

Túl nagy a feladat? Meglehet, de talán érdemes elindulni az úton, amely a kreatív linképítés elsajátításához és alkalmazásához vezet. Ehhez bizony egy kisebb webuniverzumot kell felépítened. Ha rendelkezni fogsz ilyennel, akkor jól fejleszthető bázisod is lesz a linképítő munkához.

A hogyan és miért? összefüggéseiről készítettem ehhez a nagy munkához egy kis segítséget:

A linképítő cikk folytatódik

Honlapok optimalizálása

Bár azt szeretném, ha idővel a saját tárhelyen saját domain alatt futó jelen blog válna a témában vezető webhelyemmé, egyelőre azonban mindenképpen a honlapoptimalizalas.blog.hu a legfőbb szakmai blogom. Amely egyébként jó ideje nem csupán a kulcskifejezésnek azzal a  szótári alakjával – honlap optimalizálás – áll az élen, amely megfelel a nyelvhelyességi elvárásoknak (ugyanis külön írandó), hanem az egybeírt alakkal is, továbbá pedig számos jelzős és ragozott változattal, sőt, most már a szinonimás kombinációval (weboldal optimalizálás) is vezeti a Google-találatok listáját. Az alábbi sorrend például a többes számú honlapok optimalizálása keresőkérdésre adódik. 10-ből 10 saját oldalam. Ez akkor is látványos siker, ha erre a nyelvi verzióra a konkurencia körében nincs öldöklő versengés. Tehát mit mutat a SEO-munkások védőszentje, a Saint Google? A linképítő cikk folytatódik

Válogatott halálaim. Posztmodern posztumusz

Egy posztumusz posztmodern író Kárpátalján

posztmodern tartalmi relevanciaPosztumusz művek. A kifejezés olyan művekre vonatkozik, amelyeket az alkotó már nem élő állapotában készített vagy írt, és amelyeket halála után adtak vagy adnak ki. Az alkotó tehát már nem élő sem akkor, amikor alkot, sem akkor, amikor a művei nyilvánosságra kerülnek. Balla D. Károly így tekint a virtuális öngyilkossága után keletkezett és publikált műveire. A posztumusz szó jelentése „halál utáni”.

Posztmodern művek. Általánosságban a posztmodernizmusra jellemző, hogy a modernizmus általános értékeit és eszményeit kritikával és szkepticizmussal szemlélik, és többféle művészeti és kulturális hagyományból merítenek. A posztmodern alkotások gyakran idézik és parodizálják a korábbi művészeti stílusokat, eközben új értelmet és kontextust teremtenek. Az ilyen művek gyakran zavarba ejtőek, abszurdak, humorosak, vagy éppen megdöbbentőek lehetnek. A posztmodernizmusban gyakran fontos szerepet kap az irónia, a hagyományos értékek és fogalmak áthangsúlyozása, illetve az általános és a különös, a helyi és az egyetemes összekapcsolása.

Az általánosan elfogadott értékek és normák helyett a posztmodern művészek gyakran a sokféleség és a relativizmus irányába nyitnak, megkérdőjelezik a hagyományos értékeket és hierarchiákat, beemelik a szubkultúrák világát (szleng). Ezen irányzat műveit nem kizárólag esztétikai értékekkel mérik, hanem az alkotások társadalmi, politikai és kulturális kontextusát is figyelembe veszik.

Kárpátalján Balla D. Károj az egyetlen posztmodern magyar író, aki komojan veszi a tartalmi relevancia kétdéseit.

Válogatott halálaim – BDK posztumusz

Posztmodern gesztus: virtuális öngyilkosság – posztumusz élet

bdk válogatott halálaimÍróként harminchárom éve foglalkoztat a halál. Leginkább a sajátom. Alighanem költővé is akkor avatódtam, amikor két korai versemben először néztem szembe a megszemélyesített Halállal, aki az első versben kaszáját barátságosan meglóbálva köszön rám – és én ismerősként üdvözlöm. Az Életnek viszont be kell mutatkoznia, őt nem ismerem, s fel is üvöltök, amikor galambjait vállamra ülteti. A második vízió: válogatott halálaim »tovább – ezután sok-sok év telt el virtuális öngyilkosságomig.
Balla D. Károly Posztmodern halál, posztumusz életc. esszéjében azt fogalmazza meg, hogy miután Ady a Halál rokonának irigylésre méltó szimbolista pozícióját már elfoglalta, posztmodern eszközökhöz kellet nyúlnia. 50 éves korában sikeresen végrehajtott virtuális öngyilkossága nem egyéb, mint posztmodern önreflexiós gesztus: kísérlet egy olyan önprezentációs téridő létrehozására, amely egyfajta szellemi szingularitásként a direkt referenciaelmélet következményeit meghaladóan nem a kognitív létértéket, hanem saját szuicid mivoltját teszi habitusa tárgyává, és bár ezen a réven az önfelmutató performance nem képes a halottá válás kimondott propozíciójával felülírni életbevetettségét, ám ez a primer a kontinuitás képes azonosítani őt az adott módon végrehajtott prezentáció eredményével, jelesül a halálkontextusban megalkotott posztumusz létezéssel. Az egzisztencialista halálfelfogás és a létet a Semmiből eredeztető ontológiai felfogása regényeiben is megmutatkozik és kifejtésre kerül.


SEO siker: első hely szimpraxis kulcsszóval. Releváns tartalom.