Kreatív honlap-optimalizálás: Google első hely

Kreatív honlap-SEO az első helyre kerülésért

google első helySokféle módon végezhető a honlap-SEO. A rutineljárások általában célravezetőek – de unalmasak. Különösen a linképítés során unalmas újra és újra leírni ugyanazokat a kulcsszavakat, a témát érintő azonos vagy hasonló formulákat. Ugy gondoljuk, bizonyos kifejezéseknek kötelezően szerepelniük kell például egy PR-cikk szövegében ahhoz, hogy a benne elhelyezett és a támogatott weboldalra irányított link releváns legyen. Ez úgy általában igaz, de a gyönyörködtető változatosságról nem feltétlenül kell lemondanunk. A Google mint szemantikus kereső ma már jól értelmezi az áttételesebb összefüggéseket, és a sok szabványosnak gondolt cikkből küldött hivatkozás mellett, úgy tűnik, erősítik a linkprofilt az eltérő, rendhagyó, akár a direkt kulcsszavakat mellőző szövegbe ágyazott hiperlinkek. Az online visszacsatolás révén kialakuló hipertext-rendszer ne legyen egysíkú. A kreatív írással létrehozott szövegeket az intelligens algoritmusok jól értékelik – a linképítő mestert pedig szórakoztatják. Ha közben még a Goggle első helyre kerülés is sikerül… A linképítő cikk folytatódik

Spontán keresőoptimalizálás + laptop szerviz

Tudatos optimalizálás számtech kulcsszavakra

laptop szerviz - akku töltő vásárlásBármelyik verziót gépeled be a Google keresőbe:

  • laptopszerviz
  • laptop szervíz
  • laptopszervíz
  • laptop szerviz

– a Laptophardware céges szolgáltatásait ott találod a Google első oldalán, legtöbbször a TOP5-ben. Ez csak koncentrált, tudatos honlap optimalizálással és linképítéssel érhető el. Persze csábító üzleti ajánlat sem árt. Ez adott, lévén a márkafüggetlen notebook service garancián túli javításokat vállal gyártótól, típustól és márkától  függetlenül Budapesten. A Magyarországon megvásárolható mobil számítógépek minden típusához készleteztek alkatrészeket, ezeket díjmentesen szerelik be, így például csak a Lenovo processzor, Acer monitor, Toshiba klaviatúra vagy Dell akkumulátor árát kell kifizetni. A beszerelés ingyenes. A linképítő cikk folytatódik

Webtartalom Google-keresése

Az internetes tartalmak keresése és a gépi tanulás

web - google keresés éaptoprólAz internetes tartalmak több milliárd (más szóhasználatban: billiónyi) weboldalon helyezkednek el. Ez még nagyon-nagyon messze van a Google nevét adó googol mennyiségétől (ez 10-nek a századik hatványa, míg a milliárd csupán a kilencedik), és elég hosszú ideig kellene még fennmaradnia az emberi civilizációnak ahhoz, hogy a józan ésszel felfoghatatlanul magas szám realitássá váljon (összehasonlításul: az Univerzum csillagainak a becsült száma mindössze 10 a harmincadikon). A weboldalak milliárdos nagyságrendje azonban így is túl nagy ahhoz, hogy átlátható, feltérképezhető legyen, a Google is csak egy töredékét képes bejárni és kereshetővé tenni. A világkereső ennek ellenére mégis globális képet ad a WEB-ről, mégpedig azon a réven, hogy a legfontosabb részét járja be és teszi kereshetővé. Hogy melyik a legfontosabb része, azt algoritmusai „dönti el” linkről linkre haladva. Amelyik webhelyre egyetlen link sem mutat, az láthatatlan marad, a bejárhatók közül pedig azok kerülnek be a Google indexébe (azok válnak kereshetőkké), amelyek fontosnak ítéltetnek. A fontosság egyik kritériuma éppen az, hogy hány link mutat rá – és milyen más oldalakról. Tíz évvel ezelőtt ez volt a legfontosabb tényező, mára maga a tartalom minősége lett mérvadóvá – miközben az értékelés bonyolult szempontrendszerét már a fejlesztők sem látják át teljesen, mivel a Google keresőalgoritmusa mesterséges intelligenciaként működik és a gépi tanulás révén folyamatosan fejleszti önmagát.

Ennek is köszönhető, hogy a  netes tartalmak nagy világkeresője az online szféra meghatározó tényezőjévé vált.

Ma a magyar nyelvű webhelyekre irányuló keresések 95-96 %-át a Google bonyolítja

– miközben annak, hogy egyes keresőszavakra mely honlapok jelennek meg kulcsszavas keresőtalálati rangsorok élén, óriási lett a jelentősége nemcsak a közvetlen online kereskedelemben (webáruházak), hanem a webről induló, de a tárgyi valóságban zajló üzleti akciókban is. Ha egy vállalkozás például laptopalkatrészeket vagy ipari vízszűrő berendezéseket forgalmaz egy adott városban, akkor a vásárlók számát azzal tudja a leghatékonyabban növelni, ha az adott árukínálatot jellemző szavakkal indított keresések épp ennek a cégnek a termékoldalait hozzák a találati listák élén.

Az ilyen vállalkozásnak tehát elemi érdeke, hogy webáruházának kulcsszavas termékoldalai top pozíciókat szerezzenek.

A Google keresési szempontjai

Hogy kulcsszavas rákeresésnél melyik weblap kerül a találati listán az első, második, harmadik stb. helyre, illetve top10-be, top20-ba, az döntő mértékben attól függ, hogy a Google értelmezésre is képes  keresőalgoritmusa az adott keresőkifejezésre nézve relevánsnak ítéli-e egy honlapot. Fogósabb kérdés, hogy a Nagy Nyomkereső szerint miben áll a relevancia, ám az világos, hogy

a találati eredményoldalon (SERP) az a weblap szerepel jobban, amely a keresőprogram speciális általános és szempontjainak mind formailag, mind tartalmilag leginkább megfelel.

A rangsorolási kritériumokat ma már a Google belső emberei sem ismerik pontosan, mivel az emberi agy képtelen követni a gépi tanulással rohamosan fejlődő szoftvert. Gondoljunk bele, hogy ez a program minden egyes keresés eredményét elraktározza adatbázisába, és feldolgozza a mutatókat: milyen forma és milyen tartalom milyen kulcsszavakkal mennyire volt megfelelő a felhasználó számára: megnyitotta-e a weboldalt, hosszan időzött-e rajta vagy visszafordult, illetve – és legfőbbképpen: hányan voltak rá kíváncsiak naponta, hetente, havonta. Sokan: akkor ez fontos oldal. Rengetegen: akkor minden bizonnyal valóban releváns, mérvadó, adekvát az adott témát és annak kulcsszavait illetően. Adódik

  • a tartalmi és formai jegyek sokasága egyfelől
  • és a keresettség, illetve a megfelelőség másfelől

– már csak össze kell kötni őket, és a szent Guggola máris tudja, mitől döglik a lény. Mivel sok-sok millió rákereséről van szó, a pici részeredményből irtózatosan sok megfeleltetés következik: embert ezt követni már nem tudja.

Korábban, amíg mérnökök kb. tizenöt éves munkájának eredménye volt a keresőalgoritmus, tudni lehet, hogy létezik 200 fő rangsorolási szempont, és ezek alá egyenként és átlagosan kb. 250 kritérium tartozik, így kb. 50 000 keresőtényezőről beszélhettünk. Ez nagy szám, de emberi lépték. A gépi tanulással, feltételezhetően, a rendszer akár napi több ezer eddig feltérképezetlen összefüggést találhat a weboldalak tartalma és a keresési eredménnyel való felhasználói megelégedettség között. Ez akár azt is jelentheti, hogy a megfeleltetések száma hónapról hónapra annyival nő, mint amennyit a mérnökök korábban 15 év alatt kidolgoztak.

Éppen ezért ma már csak mosolyogni érdemes azon, amikor a cég szóvivői, fejlesztői, vezető emberei valamilyen konkrét SEO-kérdésre válaszolnak. Korábbi taktikájuk is a ködösítés volt, most azonban valószínűleg már gőzük sincs arról, mit művel teremtményük, az internetes keresések Doktor Frankensteinje.

Honlaptartalom optimalizálása és tartalommarketing

Általános értelemben a tartalommarketing egy áru vagy szolgáltatás propagálását jelenti. A keresőoptimalizálásban a tartalommarketing nem ezt fedi, jelentése nagyjából ez: hatékony keresőmarketing tevékenység végzése unique content létrehozásával és felhasználásával az optimalizált weblapon és a linkprofilt képző oldalakon. Nézzük, miért van szükség erre.

Manapság a a Google átláthatatlan szempontrendszerének főbb vonásait csak tapasztalati tényekkel lehet valamilyen mértékben kitapogatni. Úgy tűnik, az egyik legfontosabb elvárás a honlapok eredeti, egyedi tartalma lett. Természetesen nagyon fontos a kulcsszavas reprezentáció biztosítása és ugyancsak meghatározó tényező a bejövő linkek minősége és száma, de ezek akkor eredményesek, ha mögöttük tartalmi alapú komplex SEO-módszerek állnak. Ez utóbbiak lényege az

igen jelentős mennyiségű, tematikailag kapcsolódó értékes tartalom létrehozása a weben.

Az ilyen tartalom töredék nagyságú, de legfontos részének magára az optimalizált honlapra kell felkerülnie. Ezt volumenében sokszorosan felülmúlja a szakemberek által előállított kapcsolódó külső webtartalom, amelynek nagyobbik része a direkt linképítésben szerepet kapó weblapokra, blogokba kerül úgy, hogy a tartalomban elhelyezezésre kerül  egy-egy megfelelően megszövegezett link. Kellően szoros tartalmi összefüggések estében ezek összessége képezi a releváns linkprofilt.

Itt azonban nem állhat meg a tudomány: a linkprofilba tartozó oldalakat is – saját jogon –  optimalizálni kel. Illetve a második kör honlapjai köré harmadlagos, a harmadlagosak köri negyedik osztályú linkprofil építendő – és ez bármeddig folytatható – amíg el nem fogy a  SEO-szakértő linkcérnája.

A laptop alkatrészeket forgalmazó webáruház keresőmarketing programjában az optimalizáció tizedik hónapjába lépve a negyedik körnél tartunk.  Sergey Brin és Larry Page szelleme legyen velünk.


Webtartalom-keresés. A gépi tanulás révén fejlődő mesterséges intelligencia működése az ember számára követhetetlen. Sem a SEO elmélete, sem a világkereső cég főmuftijainak nyilatkozata nem adhat eligazítást. A tapasztalat azonban megerősíti, hogy a kulcsszavas keresések  eredményeként az a honlap szerepel jobban a találati rangsorba, mely a Google kereső szempontjainak mind általános, mind  speciális szinten formailag és  tartalmilag leginkább megfelel. Ilyen honlap a Laptop Szerviz Budapest webáruháza. Eredeti tartalom, internetes keresés, találati eredmény, seo szakértő, tartalommarketing stratégia, releváns linkek, kereső szempont, webtartalom optimalizálása egyedi módszerekkel

Az első Google-helyre kerülés fontossága

elso-oldal-googlePotenciális megbízó érdeklődik: ha első helyre kerül a weboldala a Google keresőben, az mennyire jelent garanciát arra nézve, hogy az odalátogató épp tőle rendeli a szolgáltatást, nem pedig a 2., 3., stb. helyen állóktól, akik ugyanazt kínálják. Mondom, hogy erre garancia nincsen, de kattintási valószínűségek tudok mondani. Na de mégis, hogyan lehetne elérni, hogy tőle rendeljenek, s ne az alább sorolt helyezettektől, mi lehetne a motiváció, ami az 1. helyet a biztos rendeléssel összekapcsolja. Mondom, hogy ehhez valószínűleg egy olyan marketingesre lenne szüksége, aki elég jól ismeri az értékesítendő szolgáltatást, valamint a célközönség vásárlási szokásait, továbbá átlátja ezek közvetlen összefüggését a keresőtalálati helyezéssel. Az én feladatom ebből annyi lehet, hogy honlapját az első helyre juttassam, ennek ismerem a módját, fogásait, pontosan tudom, milyen tartalmakat értékelnek pozitívan a keresőalgoritmusok és hogyan kell a külső támogató rendszert felépíteni ahhoz, hogy a TOP1 helyezés megszerezhető, s ami ennél nehezebb, megtartható legyen. Ez esetben a magas kattintási arány az, ami garantált. Sok kattintásból több megrendelés valószínűsíthető – de ezt garantálni semmiképp nem bátorkodnék.

A SEO-munka potenciális megrendelője nem igazán akarja ezt ebben a formában elfogadni. Őt a helyezés nem is igazán érdekli. Eladni akar. Ezt én értem és tolerálom, de mondom, hogy a keresőoptimalizálás másról szól, én helyezéseket tudom javítana, az első hely kitűnő esély, sokkal jobb, mint a második vagy a harmadik, vagy pláne a tizenegyedik hely. Az ő szolgáltatásának sem a minőségével, sem az eladhatóságával nem tudok és még inkább nem akarok behatóan foglalkozni – a legjobb esély, a legmagasabb valószínűség az, amit elérhetünk. De az esély az nem garancia, és van más probléma is.

Jelzem, hogy a legtöbb esetben éppen az eladhatóság rovására menő korrekciókat szoktam kérni az oldalon. Mert hogy nem tetszetős szlogeneken és még tetszetősebb fotókon, nem a szép dizájnon keresztül vezet az út az első helyig. Hanem? – kérdezi. Na most kell vigyázni, mert ez a pasas infókat akar belőlem kiszedni anélkül, hogy tényleges munkát rendelne, fizetne. De valamit csak kell mondanom. Mit szólna ahhoz, vágok bele, ha azt kérném, hogy az honlapja rövid, de pontos definíciókkal kezdődjön? Határozza meg egy-egy mondatban, hogy a szolgáltatás érintő legfőbb kulcsszavaknak mi a jelentése. A Google imádja a definíciókat, nem különben az érdeklődő olvasók. Mert hogy – tippelem meg piackutatás nélkül – ezeket a fogalmakat rengeteg olyan böngésző keresi, akinek esze ágában sincs családfát rendelni (na jó, itt most kicsit felfedem a lapokat), de a családfa és a családfakutatás fogalma, jelentése érdekli, és elvárja, hogy ha egy weblap e szavakkal első helyre került, akkor azon definíció szerepeljen, hogy ő 1 perc alatt megtudja, mit is jelentenek ezek a kifejezések. Ha ez megvolt, valószínűleg szüksége van további ismeretekre, tehát szakmai leírást keres, kutatási módszereket kíván megismerni. A Google kellően megismerte és matematikailag modellezte a böngészőknek ezt az igényét, így előre sorolja a releváns tartalmú weboldalakat.

Hogy ezektől a leírásoktól majd elriad az, aki családfát rendelne a nappalijába? Valószínűleg. De ha nem teszünk sem meghatározást, sem részletes szakmai leírást a honlap hangsúlyos helyére, akkor lehetetlen, vagy legalábbis sokkal nehezebb lesz TOP helyezést szerezni, így aztán kevés lesz a kattintó, rossz lesz az esély.

Lelki szemeimmel látom megrendelőmet, amint a távolba mered. Sóhajt és összegez: „Tehát Ön sem tud arra a kérdésemre válaszolni, hogy mi a garancia arra, hogy az első helyen szereplőtől rendelnek szolgáltatást.” Nem tudok. És igyekszem átérezni, hogy ennek a pasasnak nem kell az első Google-hely, ha nem kap mellé értékesítési garanciát.

Holott engem meg épp ezzel a kulcsszóval talált meg: Első oldalra, első helyre kerülés a Google keresőben. Megtalált, tárgyal velem – pedig nekem sem volt semmi garanciám arra, hogy optimalizálási munkamegrendelés szándékával fog megkeresni. Ja, igaz… nem is lett semmi az üzletből. A linképítő cikk folytatódik

Honlaprehabilitálás linképítő kampányhoz

honlap-rehabilitalas

Honlapok rehabilitálása

Ha egy linképítő kampány hónapokon át folyik új és új webhátterek bekapcsolásával, a webrendszer tulajdonosának előbb-utóbb elfogy a muníciója. Magam 60-nál több bloggal rendelkezem és statikus oldalaim is kiterjedt, ezres nagyságrendben indexált URL-t tartalmazó hálózatot képeznek, mégis eljön a pillanat, amikor már az összes rendelkezésemre álló webhelyet bevontam az optimalizációs folyamatba. Fontos, hogy ezt jól értsük: közvetlen linket leginkább csak olyan oldalakra teszek ki, amelyeket vagy kifejezetten az adott projekt kedvéért építettem, vagy pedig utólagosan alakítottam alkalmassá arra, hogy szöveges hivatkozást elhelyezzek rajtuk. (Ez némely esetben abból áll, hogy a céloldal témáját szabályosan rálényegítem egy-egy régebbi oldalamra, némelykor csak néhány bekezdésnyi szöveg és/vagy egy-egy kép segítségével alakítom ki a releváns kontextust, és persze olyan eset is akad, amikor csupán néhány szavas laza összefüggés teremtődik – de kapcsolódásnak mindenképpen lennie kell, „pucéran” soha nem rakok ki linket egy teljesen más témájú weblapra.)

A közvetlen linkelésben százas nagyságrendben vesznek részt blogposztok és statikus weboldalak. Az ebben részt nem vevő sokkal nagyobbik hányadot maguknak a közvetlen linkeket küldő oldalaknak a támogatására használom eléggé változatos, de tudatos módon, így egy idő után nagyjából a teljes rendszer ugyanannak a célnak a szolgálatába áll – és eljutok odáig, hogy már csak féltett tartalékaim vannak, amelyeket vészesetre tartogatok (ha váratlanul esni látszana a céloldal Google-pozíciója). Nos: mit tegyek ekkor, hogyan folytassam az általam kidolgozott kreatív linképítési stratégiát?

Az egyik módszer nyilván a terjeszkedés, az extenzív módszer. Lehet új tárhelyeket bérelni, új domainokat venni és új website-építésekbe kezdeni. Ám mindenki tudja, hogy hónapokba telik, míg egy az újabb keletkezésű webhelyekből a keresőmarketing (és így a linképítő munka) számára értékes weblapok kitermelődnek. Az ilyen munkát tehát nem akkor kell kezdeni, amikor már elfogyott a muníció, hanem jóval korábban, bölcs előrelátással. Ha eléggé jelentősnek és hosszúnak ígérkezik a link building project, meg is szoktam ezt tenni idejében.

A másik módszer a perifériára került, a rendszerből rég kiesett, elfelejtett és elhanyagolt régi weboldalak rehabilitálása. Ugyanis aki eléggé régóta építi webrendszerét, nyilvánvalóan nem képes az évek alatt elkészült több ezer szájtot folyamatosan gondozni. A régebbi, elhanyagolt webhelyek kiesnek a figyelemből, elavulnak, elhagyatottá válnak – és meglehet, keletkezésük idején sem voltak jól összerakva.

Ilyen például az én 2001-től 2006-ig vezetett fapados webnaplóm, amelyet most többek között  a Google számára a mobilmarketing sms-kampány tárgyában folyó keresőoptimalizáló munkámban aktivizáltam. A nevezett időintervallumban én egyáltalán nem figyeltem oda a keresőoptimalizálás kívánalmaira, ezek a régi, vizuális webszerkesztővel készített lapok kezdetlegesek, semmilyen keresőszempontnak nem felelnek meg, és mára hemzsegnek rajtuk az elavult linkek is. Jelentős részük ráadásul az évek során valamikor kiesett a Google-indexből, ezeket nyilván nem érdemes linkelhelyezésre használni. Ám amelyeket még 2-3 havonta vagy akár ritkábban, de továbbra is rendszeresen meglátogatnak a keresőrobotok, azokkal esetleg van mit kezdeni. Le lehet szedni róluk az elévült, semmibe mutató hivatkozásokat, ki lehet tisztességesen alakítani az egyedi meta-tageket és kevéske új tartalom felhelyezésével alkalmassá lehet tenni őket backlink elhelyezésére. Mivel veterán, 10 évesnél régebbi honlapokról van szó, az ide kerülő linkek ereje nem elhanyagolható. Főleg, ha maguk is kapnak néhány friss, aktivizáló külső linket valamelyik pörgősebb blogból.

A munka persze sziszifuszi, ám több célt szolgálva mégis igen hasznos: az elhagyatott perifériák feljavításával a rendszer egészének is nő az ereje, a kiterjedt linkhálózat révén pedig több alvó oldal is újra bekerülhet az indexbe – no és az aktuális linképítő tuning lehetőségei is kiszélesednek az alvó külterületek rehabilitációjával.

A linképítő cikk folytatódik

Mi kerül a Google első helyére?

Milyen weboldal kerülhet a Googleban első helyre?

Google első helyre

A PR-cikk elhelyezés a Google szerint legális linképítő eljárás

Ebben a keresőben is első helyre kerülhet bármilyen weboldal, amely megfelel a keresőmotor algoritmusainak. Ezek az algoritmusok leginkább a következő tényezőket veszik figyelembe a honlapok rangsorolásánál:

  • Kulcsszavas megfelelőség: a weboldalnak relevánsnak kell lennie a keresett kulcsszavakra nézve. Ez azt jelenti, hogy a weboldal a keresés céljával összhangban lévő információkat tartalmaz.
  • Tartalomminőség: a honlapnak minőségi, informatív tartalommal kell rendelkeznie. Ez azt jelenti, hogy a tartalom friss, pontos és hasznos a felhasználók számára.
  • Linképítési támogatottság: a webhelyre mutató linkek száma és minősége kulcsszempont. Ez az oldal megbízhatóságát és népszerűségét jelzi a Google számára pl. azzal, hogy tematikus PR-cikkekben hivatkoznak rá.
  • Technikai optimalizálás: a weblapnak technikailag is megfelelőnek kell lennie: gyors betöltődés, mobilbarát jelleg, valid kódok stb. Fontos, hogy szájt jól legyen strukturálva és biztonságos legyen.
  • Természetesen a verseny nagyságától is függ, hogy lapunknak milyen esélye van az első helyre kerülésre. Azokban a témakörökben, ahol nagy a verseny, nehezebb elérni az első helyet, mint azokban, ahol kevesebb a versenytárs.

Mindezeket jól tudjuk. Mégis: mi kerül a Google első helyére?

google-első-helyre-kerülés

Mindig a legjobb weblap kerül a Google első helyére?

Naná, hogy a Wikipédia vagy a lap.hu család megfelelő oldala. Ha mégsem, akkor vagy nincsen a témába vágó oldaluk, vagy igen alapos optimalizációs munka és nagyon erős linknyomás hatására sikerült egy marketingoldalt elébük nyomni. De itt nem erről a jelenségről akarok beszélni, hanem arról, hogy valóban mindig a legjobb tartalmú weboldal található-e a Google első helyén?

Ha igen, akkor nem kellene állandóan bizgetni a Guglinak a keresőalgoritmusait. Ám ezt teszik hosszú évek óta a mérnökeik. Éppen azért, mert nagyon sokszor még mindig nem megfelelőek a találati listák. Az üzleti célból készült honlapok közül igen gyakran érdemtelenül szerepelnek az első helyeken szegényes tartalmúak. A gyanútlan látogató nem érti, mit keresnek ezek a TOP helyeken. A nemzetközi összehasonlítások azt sugallják, hogy arányaiban az angol nyelvű szájtok jobban megszűrtek, ám a magyar keresőpiacon sajnos mindennapos az ilyen lelet.

Ha (amatőr vagy tényleges) szakértőként megvizsgáljuk az ilyen weboldalak linkprofilját, leggyakrabban azt találjuk, hogy a szájt a 2012 óta szigorúan szankcionált manipulációval került az első helyre. Nevezetesen: tiltott linképítéssel, amelynek azelőtt bevett formája volt a katalóguslinkek mértéktelen halmozása. A linkkatalógusokban történő keresőmarketing célú tömeges weblap-regisztrálás  miatt igen sok website részesült durva hátrasorolásban vagy a kulcsszavas találati listákról való kitiltásban, de ez mégsem vette el a kevés munkával gyors sikert elérni kívánó „szakeberek” és/vagy kisebb seo-marketing cégek kedvét. A megbízó örül az alacsony vállalási árnak, boldogan kifizeti a sikerdíjat, hiszen oldala az élre kerül rövid időn belül. Aztán jön a büntetés. Vagy nem.

E cikk keletkezésekor az volt a helyzet, hogy a Google utoljára 2014 októberében frissítette a spamlinkek kiszűrésére specializált Pingvin-algoritmusát (írom ezt 2015 Karácsonya előtt). Az elmúlt év részben azzal telt, hogy akik büntetést kaptak, várják, hogy a hibák-bűnök korrigálását végre akceptálja a Guggola, akik pedig megúszták, dörzsölik a tenyerüket, lám, hiába a riogatás, az általuk keresőoptimalizált honlap még most is ott feszít az 1. helyen, vagy a top3, top5, top10 között. Ők azt látják bizonyítva: továbbra is érdemes tiltott seóval, black hat linkbuilding módszerek alkalmazásával dolgozni. Egyszer majd lehet, hogy már nem lesz érdemes, de most nyúljuk le a még lenyúlható sikerdíjakat.

Akik meg a white hat linképítésre, kreatív metódusokra adták a fejüket, dolgozhatnak háromszor annyit, építhetnek saját szájtokat, alkalmazhatják a helyezések javulását csak nagyon lassan előidéző eljárásokat – bagóért.

Hatékony lett a PR-cikk elhelyezés – de ezt is soványan fizetik. A keresőmarketing szakember belemegy, mert ha magasabb árat szab, mint a fekete kalaposok, akkor nem jut megbízáshoz. Ha meg elvállalja, nyomhatja az ipart éjjel-nappal, hogy a koncentráltan kulcsszavas linkek megkerülésével, egyfajta szóródásos hivatkozási rendszer felépítésével eredményre jusson.

Mindennek az a mélyebb következménye, hogy bár a legális módszerekkel élők elvben segíteni szeretnék a Google munkáját, a helyzet zavarossága miatt mégis ellenfélnek tekintik. Ha figyelembe veszik a keresőmogul minden intelmét, alig marad mozgásterük. Miközben az illegális manipulációkkal vakmerően élők itt is jobban járnak: lehet, hogy 10 üzletből 3-at buknak, de amíg a többivel jól járnak, addig szemébe röhögnek a Google Pingvinnel és Pandának. A kurrens marketing kulcsszavakra adódó találati listák első helyezettjeit alaposan megvizsgálva sajnos úgy tűnik: ezt bátran megtehetik.  A linképítő cikk folytatódik