A »keresőoptimalizálás« mint kulcsszó

seo keresőoptimalizálás

Honlap-SEO

A keresőtalálatokra irányuló SEO munkát több megnevezéssel illetik – és még több definíció forog közkézen. Mi a cél, mi az eszköz, mi a módszer, feladat… Bárhonnan is közelítsünk, a keresőoptimalizálásnak mint szakmának a legfontosabb kulcsszava a magyar nyelvterületen kétség kívül maga a keresőoptimalizálás. Magukat szakértőnek tartó hozzáértők hiába állapították meg hosszú évekkel ezelőtt, hogy pontatlan, félreérthető a kifejezés. Lévén nem a keresőt optimalizáljuk, hanem a honlapot (on-site munka). Illetve online visszacsatolásokat létrehozva ún. pr-cikkes vagy prémium linképítést végzünk (off-site munka).

Sem egyik, sem másik a legkevésbé sem képes optimalizálni a keresőt, alapesetben a Google algoritmusok működését. Ez a világcég programozóinak feladata. A webmester, a SEO-szakember vagy a keresőmarketing ügynökség legfeljebb a találatokat optimalizálhatja, de azokat is inkább maximalizálja.

Mégis, a Search Engine Optimization magyar megfelelőjévé a keresőoptimalizálás lett, a többi kifejezés, például a honlap optimalizálás közel sincs annyira elterjedve, a rá eső kulcsszavas keresések száma is nagyságrenddel kisebb.

A komplex tevékenység egészét kifejező fogalom. Előresorolás

Okoskodásunk hiábavaló. Bárhogy is vesszük: a nevezett kifejezés a komplex webtechnikai tevékenység egészét kifejező fogalommá vált, azaz nem csupán  a weboldal alkalmassá tételét jelenti, hanem azt is (sőt, leginkább azt), hogy egy adott weboldalt külső erőkkel ténylegesen előbbre hozunk a Google találati listáin.

Lényegében tehát az előresorolás szinonimájaként kezelhető keresőoptimalizálás kifejezés a maga összefoglaló jellegével győzött. Azonosult azzal a jelentéstömörítéssel, hogy

a honlapoknak a keresők igényeihez igazodó és jó keresőtalálati eredményt hozó optimalizálását jelenti.

Szavunk nem csupán a legismertebb, hanem a leginkább frekventált kifejezése a szakmának, és ezért presztízskérdéssé vált, hogy a legjobb szakemberek a saját weboldalukat ezzel a kérdéssel a Google élmezőnyébe juttassák. Ez a mezőny éppen ezért olyan nagy és olyan erős, hogy nekem sokáig még az első 100 találatba sem sikerült bekerülnöm…

Favorit-oldalaim sorra elbuktak, az 5-7. táblánál (első 60-70 találat) nem jutottal előrébb, ha egyszer-egyszer az 5-ig fel is jöttek, egykettőre el is vesztették ezt a pozíciót. Mígnem egy különösebben nem is támogatott blogposzt megjelent az első 60-ban, majd 50-ben – és nem is tágított onnan. Akkor erre érdemes erre rágyúrni, gondoltam. Végeztem hát egy laza linképítést a háttérben. De sokáig nem történt semmi, aztán a poszt a kérdéses kulcsszóval feljött előbb a 4. majd a 3. táblára. Hinnye!

Első oldalra long tail kulcsszavakkal

Közben javítottam is rajta, feltettem rá több szakmai szöveget és a támogatást is szervezetebbé, rendszer-szerűvé tettem. Ez többek között azzal járt, hogy az egyoldalú optimalizálás elkerülése céljából oldalamat a Google és SEO, illetve honlap, továbbá Budapest előtagú kombinációkra nézve is megdolgoztam. (A főváros neve fontos; nem a szaki dolgozik ott, hanem gyakorta budapesti cégek a megbízók.)

Ennek köszönhetően a tematikus, kulcsszavas című blogposzt a legfontosabb egyszavas keresőkérdéssel feljött a 2. táblára (TOP 20), de aztán visszacsúszott a harmadikra, negyedikre. Ott viszont egy időre tartósan berendezkedett. De a profik onnan is kitúrták…

Maradtak két- és háromszavas keywords-kombinációk. Az optimalizációkról pedig átcsószott a hangsúly ilyenekre:

Keressetek rá ezekre az intelligens tartalomkereső segítségével. Valamelyik weboldalam egészen biztosan ott  pompázik a topon.

 

 

Címke , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük