Keresőmarketing és honlap optimalizálás
Még nincsen egy éve annak, hogy bejegyeztettem a www.kárpátalja.net ékezetes domain-nevet. Hogy pontosan mit is kezdek majd vele, azt csak részben tudtam. Volt egy nagyon konkrét és egy bizonytalan elképzelésem. A csak nagyjából körvonalazott abban állt, hogy valamiféle gyűjtőhelyet építek majd alá. Számos Kárpátalja és Ungvár témájú weboldalam volt addig is, gondoltam, jó lesz ez egyfajta főbejáratnak hozzájuk. Ennél sokkal határozottabb volt a szándékom, hogy olyan webhelyet építsek, amely a számomra fontos kulcsszavakkal a Google első oldalára felverekedheti magát. Illetve persze nem ő magát fogja oda felverekedni, hanem az én optimalizációs munkám repíti majd magasba. El is kezdtem összehordani a szájtra a másutt fent lévő anyagaim ajánlóit – aztán rájöttem, nem lesz ez így jó. Keresőapánk az eredeti tartalmat sokkal jobban értékeli, mint a más oldalakról ajánlóként bemásolt bekezdéseket. Új oldal, új tartalom – fogalmazódott meg. És elég komoly munkával szépen lassan elkészült előbb a főoldal, aztán pár aloldal is. Komoly figyelmet fordítottam a keresőszempontokra, azaz igyekeztem azt a 20-25 főbb Google-kritériumot betartani, amelyek alapján a keresőrobotok egy weblapot egyfelől keresőbarátnak tekintenek, másfelől a megfelelő információcellákban talált tartalom alapján eldöntik, az adott témát illetően relevánsnak tekinthető-e a honlap tartalma. A második munkafázisban aztán a külső linkelést is elkezdtem, de persze úgy, ahogy ezt az utóbbi időben végezni szoktam: igen pontosan elgondolt koncepció alapján, amelynek végcélja persze az, hogy weboldalam a kulcsszavas találati listáknak valamely élpozícióját elfoglalja, de maga a munka nem közvetlenül erre irányul, hanem arra, hogy tartalmi alapú, egymással információs kontextusban álló weboldalak rendszere jöjjön létre, amely a koncentráltan kulcsszavas linképítés megkerülésével is élre juttatja a támogatott honlapot.
Linkelhelyezés – kulcsszavas és kulcsszó nélküli linkek
Nos, ez megtörtént. Hogy pontosan hogyan és miként, az legyen az én legféltettebb szakmai titkon, de egy részeredményt megmutatok. A jó kulcsszavas helyezést úgy érem el, hogy az oldalamat alkalmassá teszem arra: egyes keresőkérdésekre már a találati listán válasz adjon. A hány magyar él Ungváron? (vagy más szórendű kérdésre) a honlapom már a Google-listán választ ad, akár meg se kell nyitni. Ez az oldal olvasottsága szempontjából nem túl kedvező, a Google azonban kifejezetten értékeli az adekvát választ így megadó oldalakat, és „hálából” a szóba jöhető kulcsszóra nézve is előre sorolja a találatok között. Vannak más eljárásaim is arra nézve, hogy a nagy számú közvetlen kulcsszavas linképítést el lehessen kerülni – ezt ugyanis a Google újabban nem nézi jó szemmel, és ha túlságosan céltudatos és kulcsszó-orientált az optimalizálás, annak büntetés, hátrasorolás lesz a vége.
No, egy szó, mint száz: webhelyem ennek a körültekintő weboptimalizálásnak és kreatív linképítésnek köszönhetőn három kulcsszóval felkerült a Google top10-be, úgy mint: Ungvár, Kárpátalja, Ukrajna. Annak, hogy az országnévvel is megtörtént az első Google-oldalra kerülés, az lett a következménye, hogy napi ezres nagyságrendű látogatóval számolhatok. Ebben természetesen azért annak is jelentős szerepe van, hogy akad olvasnivaló a honlapon – és átlépni is van hová… Nézzétek:
- Google első 10-ben: Ungvár – Kárpátalja – Ukrajna honlap
- Más (2017-es frissítés): Online Ukrajna-térkép (Google maps)
- Tartalommarketing eljárásokkal az organikus helyezésekért:
- Google Chrome – melyik a legjobb tartalom böngésző? laptopra
- Számtech: használt laptop árak Ukrajnában (marketing)
- PR-cikk megjelentetés magas keresőmarketing értékű weboldalakon
Weboptimalizálás – kreatív linképítés – tartalommarketing
Weboldalam a Top10-be, azaz az első Google-oldalra került ezekkel a kulcsszavakkal: Ungvár, Kárpátalja és Ukrajna. Úgy végeztem weboptimalizálást, hogy kerültem a kulcsszavas linképítést: helyette keresőkérdések játszottak szerepet a SEO-munkában – és persze a kreatív és komplex keresőoptimizálás sok egyéb eljárása.
Pr-cikkben linkelhelyezés
Szöveges, kulcsszavas link elhelyezése PR-cikkben magas keresőmarketing értékű weboldalakon.