A honlap-optimalizálás egyéni stratégiái

Weboldal optimalizálás – honlap-SEO

Weboldal optimalizálás SEO

Honlapok egyéni, kreatív optimalizálása

Annak idestova már 10 esztendeje, hogy alig 5 éves SEO-tapasztalattal a hátam mögött nagy okosan kijelentettem: a keresőoptimalizálásban (is) művésznek kel lenni. Ezen leginkább azt értettem, hogy az iparosmunka nem vezet célra azóta, amióta a Google kereső szemantikus összefüggések alapján értelmez és rangsorol. Művésznek kell lenni, mert számomra bebizonyosodott, hogy a keresőmarketingben és weboldal optimalizálásban alkalmazott egyéni stratégiák célravezetőbbek lehetnek, mint a nagy tudással megalapozott és jól begyakorlott, mechanikusan végrehajtott rutin-eljárások, így például az ipari linképítés vagy az akkor divatos spam-fórumozás és kommentelés. A linképítő cikk folytatódik

Kreatív honlap-optimalizálás: Google első hely

Kreatív honlap-SEO az első helyre kerülésért

google első helySokféle módon végezhető a honlap-SEO. A rutineljárások általában célravezetőek – de unalmasak. Különösen a linképítés során unalmas újra és újra leírni ugyanazokat a kulcsszavakat, a témát érintő azonos vagy hasonló formulákat. Ugy gondoljuk, bizonyos kifejezéseknek kötelezően szerepelniük kell például egy PR-cikk szövegében ahhoz, hogy a benne elhelyezett és a támogatott weboldalra irányított link releváns legyen. Ez úgy általában igaz, de a gyönyörködtető változatosságról nem feltétlenül kell lemondanunk. A Google mint szemantikus kereső ma már jól értelmezi az áttételesebb összefüggéseket, és a sok szabványosnak gondolt cikkből küldött hivatkozás mellett, úgy tűnik, erősítik a linkprofilt az eltérő, rendhagyó, akár a direkt kulcsszavakat mellőző szövegbe ágyazott hiperlinkek. Az online visszacsatolás révén kialakuló hipertext-rendszer ne legyen egysíkú. A kreatív írással létrehozott szövegeket az intelligens algoritmusok jól értékelik – a linképítő mestert pedig szórakoztatják. Ha közben még a Goggle első helyre kerülés is sikerül… A linképítő cikk folytatódik

PR-cikk linképítés. SEO

pr cikk linképítés

A hatékony linképítés módszere a PR-cikk megjelentetés linkelhelyezéssel

Hogyan működik a PR-cikk linképítés?

Ha érdeklik a prémium linképítés lehetőségei és a PR-cikk elhelyezés ára: > küldjön üzenetet a SEO-szakértő számára, kérjen tanácsot és árajánlatot (a *-gal jelzett mezők kitöltendők)

A PR-cikkekben elhelyezett linkek erősítik a hivatkozott weboldalt, javítják a kulcsszavas Google-helyezéseit. Az eredményességhez megfelelő marketingszövegek és erős prcikk-oldalak szükségesek. Az eljárás lényege a következő.

Hatékony linképítés PR-cikkek kihelyezésével

A Public relations (PR) cikkek eredetileg a nyomtatott sajtóban terjedtek el, innen kerültek át az elektronikus médiába, ahol elsődleges céljuk mellett (cégismertetés, termék és szolgáltatás bemutatása, márkaépítés…) online marketing célokat kezdtek szolgálni azon a réven, hogy az olvasót egy másik, általában értékesítési termékoldalra terelték a szövegbe ágyazott hiperhivatkozás (kattintható link) által. Nagy forgalmú hírportálokban a megjelenés jelentős forgalmat generált. Ezzel párhuzamosan alakult ki a keresőmarketing módszer és szakma, amely nem más orgánumokból várja az átkattintás, hanem a keresőtalálatok felhasználásával növeli egy eladási oldal vagy landing page forgalmát.

SEO célú linképítés piár cikkek megjelentetésével

A keresőprogramok, így a Google működését ismerők tudják, hogy

  • a keresőalgoritmusok többek között aszerint rangsorolják a honlapokat, hogy hány helyről és milyen oldalakról hivatkoznak rájuk szöveges linkkel,
  • így amelyik honlapra sok PR-cikkből mutat link, és ezek a publikációk értékes, nagy linkerejű weboldalakon láttak napvilágot, annak jók az esélyei, hogy a Google találatok közt TOP helyezést szerezzenek.

Cél a linkelhelyezés a marketingszövegben

Ezzel a public relations típusú online közlések elsődleges célja lett a linkelhelyezés révén történő Google helyezés javítás: a linképítő szakemberek manapság nem azért írnak és nem azért helyeznek el webfelületeken PR-cikkeket, hogy termékeket, szolgáltatásokat népszerűsítsenek vagy brendet építsenek, hanem azért, hogy a megbízó weboldalának a  kulcsszavas Google-helyezései javuljanak.

Tény, hogy a linképítésnek korábban gyakorolt számos módszere továbbra is hatékony, ám legtöbbje felveti a manipuláció gyanúját. Az úgynevezett PR-cikk linképítés azonban biztonságos, mert a SEO-szakember nem egyszerűen csak kiteszi a hivatkozást egy weblapra, hanem tartalmas szövegkörnyezetet biztosít számára. Nem akármilyent!

Milyen PR-cikkek jók linképítéshez?

A nagyobb értékesítést célzó marketingszabályok itt is érvényesek, ezen túl

  • a PR-cikk linképítés szövegei tartalmazzanak kulcsszavakat
  • ezeket a kulcskifejezéseket helyezzék fogalmi kontextusba
  • a kontextus legyen a tárgyát érintő szemantikus hálózat része
  • fontos a PR-cikkek szövegének minősége, információgazdagsága, egyedi fogalmazása
  • számít a szöveg keresőszempontoknak való megfelelése (pl. h1- h3 címek, tipográfiai kiemelések, szókészlet, rezümé, kulcsszósűrűség…)

Az talán mondani is fölösleges, hogy minden vonatkozást a hivatkozott, támogatott honlap tartalmának és a píár-cikk tartalmának összehangoltságában szükséges érvényesíteni.

Public relations cikk írása, honlapszövegírás

A fentiek miatt a honlaptulajdonos részéről célszerű a marketinszöveg megírását a SEO területén járatos professzionális szövegíróra átruházni, aki az adott információk, tények és szempontok alapján nemcsak az üzleti szempontoknak, hanem a Google elvárásainak is megfelelő cikket ír, tudva például, hogy a PR-szövegek szokásos terjedelme 1500-2500 karakter, míg egy honlapszövegnél 4-6000 karakternyire van szükség a keresőszempontok érvényesítéséhez.

Honlapokon, blogban azonnali cikkelhelyezés

Ha azonnali publikálásra könnyű is webhelyet találni, de a legtöbb honlaptulajdonosnak nehézséget okoz, hogy oldala számára megfelelő mennyiségű és minőségű egyedi szöveget készítsen. S ha erre képes is, szinte bizonyos, hogy fogalmazás közben nem fogja egyesével számba venni és betartani a Google keresőalgoritmusainak a kritériumait. Még ha ismeri is ezeket, akkor is más célok vezérlik. Ilyen esetekben persze mód van az utólagos tartalomoptimalizálásra, de célszerűbb eleve szakemberrel íratni meg a honlapszöveget és aztán elhelyezni értékes, optimalizált weblapokon.

További információk: Linkelhelyezés PR-cikkben – Tartalommarketing

SEO PR-cikkek megjelentetése, prémium linképítés árak

Honlap optimalizálás tartalommarketing eszközökkel. A legbiztonságosabb és keresőmarketing módszer: keresőszempontú SEO PR cikk linképítés. A gyors Google helyezés javítás eszköze a releváns linkelhelyezés.

A SEO-optimalizált public relations cikkek szövegében kulcsszavas visszacsatolásokat helyezünk el. Marketingszöveg írás, megjelentetés honlapon, weboldal optimalizálás. Linkek + prcikk, azonnali elhelyezés, keresőbarát weboldal készítés.

Érdekli a prémium linképítés és PR-cikk kihelyezés ára? Keressen!

SEO analitikai eszközök webáruházaknak

SEO analitika webshopA webáruház SEO alapja az analitika. Elemzés nélkül nem érdemes belekezdeni sem. Analizálni kell a piacot, a konkurenciát, a termékeket, szolgáltatást, a vevő útját, a konverziót.
Mindent mérni és elemezni kell. A marketinget, az értékesítés elemeit, és a keresőoptimalizálás eszközeit is. Különben csak pénzégetés az egész.
Nézzük meg néhány példán keresztül, mit jelent ez.

SEO analitika a webáruházaknak

Egy webáruház sikerességéhez tudni kell, hogy honnan jönnek a vevők? Hol érdemes hirdetni? Melyik oldal/kampány hogyan konvertál, és melyik miért jobb vagy rosszabb? Mert végül minden odavezet, hogy mi mennyi pénzt hoz, vagy éppen miért nem hoz.

Az adatokhoz SEO analitikai eszközökre van szükség, ezt egy átlagos webshop nem tudja magától megmutatni.

Google Analytics

A legelső mindjárt a népszerű és ingyenes Google Analytics, mely megmutatja, földrajzilag honnan jöttek a vevők, hova kattintottak át, mennyi időt töltöttek az oldalon. Hány látogatóból mennyi vásárolt, vagyis milyen a konverzió. Segít optimalizálni az oldalakat, de a kampányokat is. Ez minden forrást megmutat, az organikus eredményeket is, de nem olyan részletesen, mint a Google Search Console.

Hotjar webshop analitika

A Hotjar megmutatja, hogyan látják a látogatóid, vevőid a webáruházat. Vagyis hova kattintottak, meddig olvastak el egy oldalt vagy bejegyzést. Hőtérképet készít, ezáltal kiderül, hova kattintanak a vevők a leggyakrabban, meddig görgetnek le az oldalon, merre mozog az egér. Látható például, hogy egy termék leírását olvassák többen, vagy a képeket nézegetik szívesebben.

Ezekből az adatokból kiderül az egyik legfontosabb, mi a vevői útvonal a webshopban. Honnan hová megy a vevő. Könnyen eljut-e a kosárig, a fizetésig. Jól bejárható-e a webshop, vagy káosz van és elveszik benne a vevő. Az is látható, hol veszik el a legtöbb vevőd.

Közvetlenül a felhasználói élmény javítása segíti a SEO eredményeket is, hiszen ezt is érzékeli a Google. Ha egy webáruház átláthatóbb és könnyebben használható, akkor azt a Google is értékelni fogja.

Google Search Console

Másik nevén Google Webmester eszközök. A legfontosabb analitikai eszköz SEO szempontból, hiszen csak az organikus eredményeket mutatja. Legfontosabb adatai:

  • Az egyes kulcsszavak hogyan teljesítettek?
  • Az egyes aloldalak hogyan teljesítettek?
  • Ezt visszamenőlegesen 16 hónapig meg lehet nézni és össze lehet hasonlítani időszakokat is.
  • Sok technikai hibát is kijelez.

A linképítő cikk folytatódik

Terasz és télikert a Google első oldalán

infra teraszfűtés | télikert budapest | honlap-seo

Írd be a keresőbe: Télikert Budapest

A Google keresőtalálati eredményoldala olykor meglepő rangsorokat produkál.  A normál (nem hirdetett) találatok oldalán (SERP) elvben az adott témában leginkább releváns tartalmú honlapoknak kellene sorakozniuk, és ha be is csúszik egy-egy oda nem illőnek látszó website, arra szinte mérget vehetünk, hogy az organikus találatok közt Google első helyén valóban egy kompetens honlap hivatkozása szerepel. Ha nem ezt tapasztaljuk, érdemesebb arra gyanakodni, hogy rossz kérdést tettünk fel, semmint arra, hogy világ legnagyobb tartalomkeresője és annak mesterséges intelligenciaként működő algoritmusa tévedett.  De bármennyire is intelligens a keresőszoftver, azért produkál furcsaságokat. Ilyesmit tapasztalhatunk, ha rákeresünk erre: Télikert Budapest.

terasz: budapest pálmaház

A Fővárosi Állat-és Növénykert Pálmaháza a Terasz kávézóval

Gondoljuk végig: vajon mit keresnek azok, akik ezt a szókapcsolatot beütik. Első lehetőségként egy ilyen nevű intézményre gondolhatnánk, ilyen azonban a magyar fővárosban nincsen, de előfordulhat, hogy sokan a Fővárosi Állat- és Növénykert Pálmaházát  ezzel a szinonimával próbálják megtalálni. Ám ez utóbbi létesítmény nem szerepel a fentebb említett keresőkifejezéssel lehívott lista első lapjain, ennél meglepőbb, hogy a Pálmaház Budapest kulcsszóval sem  szerepel a TOP10-ben: itt az első a Széchenyi fürdő Pálmaháza, a második pedig az ELTE füvészkertjének pálmaháza.  A képen is látható híres létesítmény TOP helyezéseit más, összetettebb keresésekkel érhetjük el, ami azt mutatja, hogy talán mégsem annyira intelligens az a híres keresőprogram.

De vissza az eredeti kérdéshez: mit keres, aki a Télikert Budapest (vagy az alábbi példában: infra teraszfűtés) kulcsszót gépeli a keresősávba? Bizony, nem botanikai látványosságra vágyik, hanem egy szolgáltatást keres: fővárosi vagy környékbeli családi házában, budapesti lakásában szeretne télikertet létesíteni – és kivitelezőt keres ehhez a munkához. Illetve kültéri teraszán szeretne infrafűtéssel komfortot teremteni. Hogy mi erre a bizonyíték? Hát az, hogy ha pusztán a télikert szóra keres rá, akkor az első 10 találat pontosan azoknak a cégeknek a honlapjára vezet, amelyek ilyen szolgáltatást kínálnak.

Logikus lenne, ha a főváros nevével kiegészített keresés a budapesti télikertépítőket és infratési rendszer telepítését végző cégeket listázná. DE NEM!

Infra teraszfűtés sötétsugárzóvak

infra teraszfűtés budapest

 Infra feketesugárzók budapesti vendégló teraszán

Közeleg a téli fűtési szezon, de nem akarunk nagy villanyszámlát. Vásároljunk elektromos infravörös hősugárzókat webáruházból. De előbb gépeljük be ezt: teraszfűtés infra sötétsugárzó panellel. A legjobb találat egy villamossági bolt. Az elektromos berendezések közt ott találjuk a teraszfűtő infralámpát. Aztán a budapesti VandenBosch Terasz komfortja következik következik. Ez hol vannak a az infrafűtési rendszereket beszerelők? Még az orvosi készülékek is megelőzik az infra webáruház honlapját, amely innovatív infravörös (IR) sötétsugárzókat kínál:

Visszatérve a télikert budapest kulcsszóra. A lista élén egy vendéglátóipari egység szerepel, amelynek a nevében sem a télikert, sem a Budapest nincs benne. Igaz, a terasz benne van, és az is igaz, hogy a nagy külső téren kívül belső helyiséggel is rendelkezik és ezt nagy ablakai okán télikertnek nevezték el (de ablakok csak az egyik falon vannak, és a tetőzete sem fényáteresztő). Nem tűnik tehát túlságosan indokoltnak, hogy ennek az étteremnek a honlapja az első helyen szerepeljen az organikus találati listán. Már csak azért sem, mert a honlap nem optimalizált, több szempontból sem tesz eleget a Google hivatalos elvárásainak-ajánlásainak, tartalma pedig roppant szegényes. Sem Budapesttel, sem a télikertekkel mint témával, nem foglalkozik, tartalma tehet ezekre a fogalmakra nézve nem releváns (szemben sok tucatnyi olyan weblappal, amelyek a két szóra külön-külön, a két szó kombinációjára adódó fogalommal pedig kiemelten és részletesen foglalkoznak, pl. infrapanel fűtés melegházakban).

Az igazi furcsaság azonban ezután következik. A következő 4 ajánlat a találati listán egy turisztikai portál négy különböző oldala, amelyek mindegyike ezt az éttermet mutatja be és népszerűsíti kültéri fűtött teraszhelyiségét a felszerelt sörétsugárzókkal. Értékelhető szöveg ezeken sincs, csak pár adat, elérhetőség és ételfotók az infrák melegében ücsörgő vendégekről.

Tehát: az adott kulcsszóval adódó találati lista első 5 helyén olyan weblapok szerepelnek, amelyek közül egyik sem felel meg a Google által évek óta kommunikált irányelveknek…

Persze: könnyen lehet, hogy a vendéglátó egység lapjai egy idő után eltűnnek a TOP5-ből (mint ahogy hónapokkal ezelőtt a közelében sem voltak), most azonban nehéz lenne a nyújtott eredményekért megdicsérni a keresőt. Már csak azért sem, mert elveivel az is ellenkezik, hogy ugyanaz a vállalkozás szerepeljen több egymás utáni pozícióban. Az ilyen lista ugyanis egyáltalán nem felel meg a keresők elvárásainak.

Beépített terasz infrafűtése, Budapest

teraszbeépítés budapest - első beépített terasz

első hely a keresőben: beépített terasz budapest

A télikert létrehozásának legegyszerűbb módja egy már meglévő terasz beépítése és téli fűtése napenergiával vagy infrapanelek elhelyezésével. Éppen ezért a beépített terasz fűtés mint kulcsszó gyakori szinonimája a télikertnek, és a létrehozás folyamatát megnevező kifejezéssel – terasz beépítés – szintén azokat a szolgáltatókat keresik, amelyek ezt az építőipari munkát akár középületeknél, akár családi házaknál vagy erre alkalmas lakásoknál elvégzik. A kifejezés speciálisabb és szerencsére itt egyetlen budapesti fröccsőző terasz sem előzte meg a szakmai oldalakat. Így a kültéri teraszfűtés budapest kulcsszóval adódó organikus találatok közt a Google kereső első helyen hozza az általam épített és kis munkacsoportunk által ősz óta optimalizált weboldalt – ahol a szolgáltatás bemutatása és elérhetőségeinek megadása mellett sok olvasmánnyal is szolgálunk, így bemutatjuk például Magyarország legszebb télikertjeit, a pálmaházakkal, oranzsáriumokkal ékeskedő vidéki kastélyokat. A teraszbeépítés és télikert gyártás számos technológiai kérdései mellett a telepíthető déli növények nevelésével is foglalkozunk – minden téren jó tanácsokkal is szolgálva az építtetők és infratermék-felhasználók számára.

Több éve foglalkozom honlapok optimalizálásával, így bizton állítom, a kereső algoritmusok olykori furcsa működése ellenére okos és kitartó munkával sikerre lehet vinni a honlapokat. Ehhez természetesen nemcsak optimalizált webtartalomra, keresőbarát szerkezetre és felépítésre, hanem erős linktámogatásra is szükség van, amelyet manapság tartalommarketing módszerekkel lehet eredményesen kiépíteni.


Terasz fűtés és beépítés – télikertépítés – honlap-optimalizálás

google első hely - első oldalGoogle első hely az organikus találati listán ezzel a keresőkifejezéssel: beépített terasz Bp. és Infra teraszfűtés Budapest. Miért jelennek meg furcsa találatok az organikus találatok listáján? A honlap optimalizálás lényege a releváns tartalom kialakítása adott témában. Weboptimalizálás és szakértői honlap SEO.

Long tail kulcsszavak Google kereséshez: első hely a SERP oldalon, kültéri infrafűtés, beépített terasz budapest, organikus találatok, kereső honlap-seo optimalizálás, releváns szövegtartalom, kerti terasz fűtése télen infrasugárzó fűtőtesttel, széchenyi pálmaház, fővárosi állat- és növénykert pálmaháza, fröccsterasz étterem fűtött kültéri terasz használattal – infra pr-cikk linképítés blog

Laptop szerviz: Google első hely

seo kulcsszó: laptop szervízLinkprofil építés laptopos honlapra

Kezdem azzal a megfigyeléssel, hogy a laptopszerviz kifejezés a felhasználói gyakorlatban elég sok, egymástól eltérő változatban szerepel, így aztán az adott témában indított céges oldalak, szervizes szolgáltatói weblapok vagy online alkatrészáruházak tulajdonosainak főhet a feje: melyik verzióra nézve optimalizáltassák a honlapjukat. Ugyanígy gondban lehetnek a  SEO-szakértők, hogy a notebook kijelző, a monitor vagy a képernyő szinonimák közül melyiket részesítsék előnyben. További dilemma: tablet akku vagy akkumulátor? A hosszabbik a szabályos, de aki gyorsan keres a Google-ban, inkább az előbbit írja. De az alapprobléma összetettebb, mert egyfelől az egybe- és különírás, másfelől az ékezet használata bonyolítja a képet.

A mellékelt ábrán (Semrush audit) látható, hogy midőn egy webáruházat sikerült az adott kifejezésekkel első helyre pozicionálni, kiderült, melyik verzió mit hoz a konyhára. Érdekes módon a külön és hosszú í-vel írt megnevezésre adódik a legtöbb napi rákeresés: holott ez kétszeresen is vét a helyesírási szabályok ellen. Mivel a honlap három variációval megszerezte az első helyezést, látszik, hogy a jó pozícióból melyik hozza a legtöbb látogatót. A negyedik lehetőség nincs benne a legtöbb látogatót hozó top10-ben, így bizonyosan az a negyedik a rangsorban :

  • laptop szervíz – napi 1000 kattintás – kétszeresen helytelen
  • laptop szerviz – 720 kattintás – helytelen
  • laptopszerviz – mindössze 170 kattintás – helyes
  • laptopszervíz – nem tudni, de 170-nél kevesebb; helytelen

Érdekes, hogy a külön írt verzióban a hosszú ékezetes, az egybe írtban pedig a rövid a nyerőbb.

Bárhogy is: tanulságos, hogy a felhasználók (és nyomukban a Google) mennyire veszi komolyan a helyes nyelvi alakok használatát.

Honlap optimalizálás laptop szervíz kulcsszóra

notebook akku - hp laptop töltőArra nem igazán vitt rá a lélek, hogy az egyáltalán nem szabályos verzióra külön is optimalizáljam a notebook alkatrészeket forgalmazó és laptopok garancián túli javítását végző vállalkozás weboldalát. A legkorrektebben számító, normatív laptopszerviz verziótól azonban kénytelen voltam el-eltérni akkor, amikor linkszövegeket készítettem, illetve a hivatkozói háttér felépítésében a tartalommarketing eszközeit alkalmaztam. Segítőtársammal az elmúlt hónapok folyamán rengetek blogposztot írtunk és sok tematikus szakmai szöveget készítettünk a laptopok használatát, szervizelését érintően, ezekben főleg a laptop szerviz  Budapest long tail kulcsszót használtuk, majd rámentünk a márkanevekre és alkatrész nevekre, úgy mint Azus akkumulátor, dell töltő  vagy HP notebook akku. Sorra vettük a marketingben legjobb laptop típusok és márkák alkatrészeit.

Szövegekben nem győztük hangsúlyozni, hogy a számítástechnikai szolgáltatást nyújtó javító műhelyben a helyben vásárolt termékeket ingyenesen szerelik be a hordozható számítógépekbe. Részletes leírását adtuk a hardver eszközöknek, tanácsokat adtunk javítással, szereléssel, laptop billentyűzet tisztítással kapcsolatban. Felsoroltuk az alkatrész szaküzleteket Pesten és Budán.
Munkánk nyomán egy meglehetősen nagy erejű támogatói profil jött létre. A releváns linkek elhelyezése révén a honlap végül is a Google első helyére került laptopok működését és karbantartását illető több szakkifejezéssel, így a legtöbb kattintást eredményező laptop szervízzel is.

Linkprofil építés: Dell akku, Asus töltő

Új seo- és tartalommarketing bprojekt laptopmárkák és notebook alkatrészek megnevezéséből kombinált több kifejezésre célozva. Samsung, Apple hardware eszközök elemei.


A linképítő cikk folytatódik

Keresőoptimalizálási stratégia és taktika – PR SEO

Stratégiám és taktikai trükköm a SEO-ban

Én PR-cikkes SEOoptimalizálom az optimalizáló webhelyeket. Ez hosszú távú keresőmarketing stratégia. Lényege, hogy linképítés során a linket küldő oldalakat és posztokat (pr-cikkeket) is SEO-zom.

Keresőmarketing tanácsadás: én hogy csinálom

Gyakran bevetem azt a taktikát, hogy a keresőoptimalizálás ugyanazokra a kulcsszavakra nézve történik, mint amelyekkel a megbízó weboldalának Google-helyezéseit javítom.

Évekkel ezelőtt volt egy optimalizációs eljárásom, a PR-cikkes SEO-támadás. Bár pacifista lévén a hadászati kifejezésekben nem igazán vagyok otthon, de mivel keresőoptimalizáló munkát lehetetlen bizonyos távlati stratégia és aktuális taktika nélkül végezni, így néha indokoltnak látszik efféle kifejezések használata egyes folyamatok jellemzésére.

A bázisoldalas és PR-cikkes SEO-támadás lényege

Még kezdő optimalizátorként bevezettem azt a gyakorlatot, hogy miközben optimalizálom a céloldalt, aközben az optimalizálási kulcsszavakkal saját oldalakat is indítok, blogokat nyitok, posztokat publikálok – és ezeket is intenzív optimalizálás alá vetem. Így tettem már 2012-ben, de ugyanez történt 2019-ben például az ivóvíz fertőtlenítés – klór-dioxid seo-projekt során, A linképítő cikk folytatódik

A marketing mint hívószó

Jól jártam azzal, hogy évekkel ezelőtt tanácstalanságomban ‘marketing’ név alá helyeztem el azokat a gyűjtőhelyeket, amelyek tematikailag össze nem tartozó weblapok fölött helyezkedtek el. Kellett készítenem mondjuk egy-egy oldal a kreatív játékokról, az olcsó téligumiról és a belsőépítészetről, nyilván egyiket sem akartam elhelyezni valamelyik domainom gyökérkönyvtárába, hát jobb ötlet híján létrehoztam egy /marketing/ könyvtárat és ott kaptak helyet az üzleti megfontolásból készített weblapok. Ám hogy a könyvtár is éljen, csak kellett bele egy index-fájl, és ha már készítettem ilyet, tettem rá tartalmat is, a könyvtárnévnek megfelelőt. Ezt az akkor nem túl szerencsésnek gondolt ötletemet többször is megismételtem más más domainok alatt. És mivel én egy ideje gyakorlatilag már minden oldalamat optimalizálom, így a félig-meddig kényszerűségből készült ‘marketing’ honlapok tartalma is kapott belső és külső SEO-t egyeránt. Azaz átesett tartalomoptimalizáláson és küldtem rá külső linkeket is. Aztán, jobban elmerülve a keresőoptimalizálás rejtelmeiben, mind több helyen és mind gyakrabban írtam le a keresőmarketing szót, be-belinkeltem ilyenkor a tematikailag illeszkedő weblapokat, ami végül oda vezetett, hogy egyik ilyen /marketing/ oldalam ezzel a kulcsszóval szépen kezdett szerepelni a keresőtalálati rangsorban, és organikus forgalmat is generált. Ma az http://ungparty.net/marketing/ szájtom a top20 találat között szerepel az igen nagy konkurenciaharc célpontját képező keresőmarketing kulcsszóra.

tartalom, marketing, kaszinóAmióta pedig kiterjedt a SEO-tevékenységem, sorra jöttek olyan magam-támasztotta vagy kívülről érkezett feladatok, amiben a marketing szó szerepet kapott az autó marketingtől és linkmareketingtől a mobilmarketingen át a zöldmarketingig. Persze nehéz megmondani, vajon miért is jó nekem az, hogy a Google első helyén szerepel egyik weboldalam mind a kaszinó marketing, mind a marketing kaszinó kulcsszóval. Esküszöm, egyetlen olyan kaszinóm sincs, ami ebből a kiváló helyezésből profitálhatna és magam sem értem, miért, de eddig Andy Vajna sem keresett meg, hogy exkluzív hirdetést helyezne el weblapomon. Pedig pár könnyű millkáért megszámítanám.

(Szakértő olvasóim persze pontosan tudják, mi a jó a top helyezésű honlapokban és hogyan erősítik a kiépített webrendszer egészét.)

Zöldágra a zöldmarketinggel még nem vergődtem, de a számomra is meglepően erős konkurencia ellenére a Tartalommarketing blog alatt elhelyezett poszt feljövő ágban (zöldágban) van, lesz neki hamarosan top10-es pozíciója! Az említett című új blogom nem véletlenül kapta nevét: a tartalom és a marketing összekapcsolása ugyanis számomra igencsak fontossá vált, mivel – jöttem rá nemrégiben – SEO-szakiként kezdettől azon buzgólkodom, hogy tartalom előállításával és webes megjelentetésével valósítsak meg (kereső)marketing célokat.

Nyomd a kontentet! – hangzik a kezdő bloggereknek adott tanács, amely arra a tapasztalatra alapszik, hogy minél több a szöveg, az egyedi tartalom, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a webhelynek megnövekszik a forgalma. Ehhez persze az sem árt, ha érdekes és/vagy fontos az, amiről ír az ember. Marketingesek a megmondhatói.

Tartalmi relevancia – releváns honlaptartalom

tartalmi relevancia - releváns honlap

Irrelevancia: a lényeg és a környező tartalom nem illik össze

Újra és újra megbizonyosodhatunk arról, a Google a minőségi tartalmat többre értékeli a linképítésnél. Persze: a linkek fontosak, mi több: a hatékony támogatói linkprofil felépítése megkerülhetetlen része a honlap keresőoptimalizálás eredményességének, ám egyre inkább nyilvánvalóvá válik, hogy kiváló honlaptartalmat mégis könnyebb létrehozni, mint egy gigantikus linkhálózatot felépíteni. Valószínűleg ez kevéssé érvényes azokban az esetekben, amikor roppant erős verseny mutatkozik egy-egy olyan kurrens értékesítési témában, ahol igen nehéz a tartalmi fejlesztés részéről megfogni a SEO-t. Regényeket mégsem lehet írni a fürdőruha-eladásról, vagy ha mégis (nyaralás, utazás, fürdőhelyek, történetek….), az már oly mértékben eltávolodik a voltaképpeni témától, hogy a honlap tartalmi relevanciája felhígul: a voltaképpeni lényeg egyre kevésbé illik össze a felszaporított szövegekkel.

Ilyen esetekben a rövid és célratörő szövegeken, hatásos képeken, akciós árajánlatokon kívül nem igazán fér bele a website content kialakításába olyan fejlesztés, amely lehetővé tenni az összes SEO-elvárás teljesítését. Az ilyen honlapokat mégis a linképítő munka révén vihető előre.

Ám ha a megfelelő terjedelmű releváns tartalom prezentálása a weblap üzleti jellege miatt nem lehetséges, akkor többszörösen kell arra ügyelni, hogy a linkek viszont az illető témában magas relevanciájú oldalakról érkezzenek. Ez két módon biztosítható: 1) elegendő olyan idegen oldalt találunk, amely témánkba vág, s ezekre sikerül kirakatnunk a támogatott honlap linkjeit; 2) mi magunk építünk releváns tartalmú weblapokat, s ezekről hivatkozunk a céloldalra.

Mindenki ismeri az első megoldásnak a veszélyeit. Ahová linkeket kirakathatunk, azok leginkább katalógusok. A témában illetékes néhány linkkatalógus persze jól fest a linkprofilban – de ha csak ezekből áll, az bizony büntetési tételnek számít a Google szemében. Ha viszont mi magunk építjük fel a webhátteret, akkor az újonnan létrehozott weblapok eleinte igen gyengék lesznek és nem fognak elegendő linkerőt biztosítani. Amíg felturbózzuk őket, hosszú hónapok telhetnek el.

Ezeknek a nehézségeknek a tudatában én egy ideje nem foglalkozom olyan honlapok optimalizálásával, amelyekre valamilyen okból nem lehet elegendő mennyiségű és megfelelő minőségű tartalmat elhelyezni. Ezek jellemzően a webáruházak és más eladási-értékesítési oldalak.

Mi a tartalmi relevancia?

Ha a honlap témája és felépítése olyan, hogy alkalmas releváns tartalom kialakítására, akkor az optimalizációs munkának éppen ezzel kell kezdődnie. Arról persze nincs egzakt tudásunk, hogy a Google-algoritmusok mit értenek relevancián, de a keresőcég vezető embereinek hivatalos közléseiből azért sok minden kiszűrhető és empirikus módszerekkel is elkülöníthetők olyan faktorok, amelyekkel biztosítható a keresőszempontú megfeleltetés.

Legelőbb azt kell tisztázni: mihez képest, miben legyen releváns a honlaptartalom. A legfontosabb: a saját témájába, tárgyában. Abban, amiről szól. Vagyis mindenekelőtt az oldal témáját, tárgyát, lényegét illetően kell a relevanciát biztosítani. Másodjára: relevánsnak kell lennie a választott kulcsszavakra nézve. Jó esetben a kulcsszavak a lehető legszorosabban kapcsolódnak a tárgyhoz és témához, így ez a két megfeleltetés összhangban áll.

Ha valamiféle meghatározást próbálnánk adni, valahogy így hangozhatnék:

A Google egy adott téma kulcsszavait illetően akkor tekinti a weboldal tartalmát relevánsnak, ha:

  • a téma megnevezése, bemutatása, kifejtése és részletezése egyedi fogalmazású szövegek és  kiegészítő tartalmak (táblázat, felsorolás, kép, kifelé mutató link) révén történik
  • a témára nézve az oldalon megfelelő mennyiségű információ található
  • mind a téma, mind annak kifejtése érdeklődésre tarthat számot
  • a téma kulcsszavai megfelelően gazdag reprezentációt kapnak a weboldalon

Gazdag reprezentáción az értendő, hogy a kulcsszavaknak az oldal lehető legtöbb információs helyén a lehető legnagyobb változatosságban kell megjelenniük. Ilyen helyek például az URL, a title, a descriptions és keywords meta-tagek, ilyenek a head line kiemelések, képfeliratok, linkszövegek stb. – és természetesen ilyen maga a folyó honlapszöveg,  amely lehetőséget ad a variábilis kulcsszóhasználatra.

Eztán már “csak” azt kell biztosítani, hogy ez a releváns tartalom keresőbarát formát öltsön honlapunkon. Mindössze ennyi, amit így hívunk: tartalomoptimalizálás. A linképítő cikk folytatódik

Mi kerül a Google első helyére?

google-első-helyre-kerülés

Mindig a legjobb weblap kerül a Google első helyére?

Naná: a Wikipédia vagy a lap.hu család megfelelő oldala. Ha mégsem, akkor vagy nincsen a témába vágó oldaluk, vagy igen alapos optimalizációs munka és nagyon erős linknyomás hatására sikerült egy marketingoldalt elébük nyomni. De itt nem erről a jelenségről akarok beszélni, hanem arról, hogy valóban mindig a legjobb tartalmú weboldal található-e a Google első helyén? Ha igen, akkor nem kellene állandóan bizgetni a Guglinak a keresőalgoritmusait. Ám ezt teszik hosszú évek óta – éppen azért, mert nagyon sokszor még mindig nem megfelelőek a találati listák. Az üzleti célból készült honlapok közül igen gyakran érdemtelenül szerepelnek az első helyeken szegényes tartalmúak, a gyanútlan látogató nem érti, mit keresnek ezek a TOP helyeken. A nemzetközi összehasonlítások azt sugallják, hogy arányaiban az angol nyelvű szájtok jobban megszűrtek, ám a magyar keresőpiacon sajnos mindennapos az ilyen lelet. Ha (amatőr vagy tényleges) szakértőként megvizsgáljuk az ilyen weboldalak linkprofilját, leggyakrabban azt találjuk, hogy a szájt a 2012 óta szigorúan szankcionált manipulációval került az első helyre. Nevezetesen: tiltott linképítéssel, amelynek azelőtt bevett formája volt a katalóguslinkek mértéktelen halmozása. A linkkatalógusokban történő keresőmarketing célú tömeges weblap-regisztrálás  miatt igen sok website részesült durva hátrasorolásban vagy a kulcsszavas találati listákról való kitiltásban, de ez mégsem vette el a kevés munkával gyors sikert elérni kívánó “szakeberek” és/vagy kisebb seo-marketing cégek kedvét. A megbízó örül az alacsony vállalási árnak, boldogan kifizeti a sikerdíjat, hiszen oldala az élre kerül rövid időn belül. Aztán jön a büntetés. Vagy nem.

A Google utoljára 2014 októberében frissítette a spamlinkek kiszűrésére specializált Pingvin-algoritmusát (írom ezt 2015 Karácsonya előtt), az elmúlt év részben azzal telt, hogy akik büntetést kaptak, várják, hogy a hibák-bűnök korrigálását végre akceptálja a Guggola, akik pedig megúszták, dörzsölik a markukat, lám, hiába a riogatás, az általuk keresőoptimalizált honlap még most is ott feszít az 1. helyen, vagy a top3, top5, top10 között. Ők azt látják bizonyítva: továbbra is érdemes tiltott seóval, black hat linkbuilding módszerek alkalmazásával dolgozni. Egyszer majd lehet, hogy már nem lesz érdemes, de most nyúljuk le a még lenyúlható sikerdíjakat.

Akik meg a white hat linképítésre, kreatív metódusokra adták a fejüket, dolgozhatnak háromszor annyit, építhetnek saját szájtokat, alkalmazhatják a helyezések javulását csak nagyon lassan előidéző eljárásokat – bagóért. Mert ha magasabb árat szabnak, mint a fekete kalaposok, akkor nem jutnak megbízáshoz, ha meg elvállalják, nyomhatják az ipart éjjel-nappal, hogy a koncentráltan kulcsszavas linkek megkerülésével, egyfajta szóródásos hivatkozási rendszer felépítésével eredményre jussanak.

Mindennek az a mélyebb következménye, hogy bár a legális módszerekkel élők elvben segíteni szeretnék a Google munkáját, a helyzet zavarossága miatt mégis ellenfélnek tekintik. Ha figyelembe veszi a keresőmogul minden intelmét, alig marad mozgásterük – miközben az illegális manipulációkkal vakmerően élők itt is jobban járnak: lehet, hogy 10 üzletből 3-at buknak, de amíg a többivel jól járnak, addig szemébe röhögnek a Google Pingvinnel és Pandának. A kurrens marketing kulcsszavakra adódó találati listák első helyezettjeit alaposan megvizsgálva sajnos úgy tűnik: ezt bátran megtehetik.  A linképítő cikk folytatódik