Mi a linképítés? Saját stratégiám

A linképítés mibenléte. Módszerek, eszközök

linképítés - google

Google alapú kreatív linképítés – egyéni módszerek, saját stratégia

Meghatározás. A linképítés (link building) a keresőeszközök optimalizálásának fázisa, amelyben azt kívánjuk elérni, hogy a támogatott céloldalra más webhelyekről minél több és minél erősebb releváns link mutasson, és ezek együttes hatására a kiválasztott weblap az előre megadott keresőkérdésekre nézve a Google találati listákon egyre jobb pozíciókat foglaljon el, lehetőleg az első oldala – TOP10 -, még jobb: az első helyre kerüljön.

A SEO két munkafázisa. Tartalom és linkprofil

Az első munkatázisban végzett honlapfejlesztés és tartalomoptimalizálás mellett a második fázisnak tartott linkprofil építés a helyezésjavítás leghatékonyabb módszere. Az első tevékenység magára a honlapra irányul, a második folyamat során tulajdonképpen a céloldal webkörnyezetét optimalizáljuk a visszacsatoló hivatkozások (backlinkek) rendszerének felépítésével.

Black hat linképítő módszerek büntetése

Tudnunk kell: a Google keresőalgoritmusainak a fejlesztése nyomán az utóbbi években egyre több linképítő módszert vált tiltottá (fekete kalapos, azaz black hat SEO), alkalmazásuk hátrasorolást vagy a kulcsszavas listákról való kitiltást vonhatja maga után.

A történet 2012-ben kezdődött, amikor a keresőmogul elindította, lefuttatta Google Penguin Algorithm szoftverét, amely a spam-jellegű és manipulatív célú linkek kiszűrésére volt hivatott – és fenekestül felforgatta a találati rangsorokat. (Ekkor vált illegálissá például a linkkatalógusok használata, a linkfarm építés, a spam kommentekbe tett hivatkozás…). Tette ezt 5 további frissítésekor egészen 2014. októberéig, ezek során gyakorlatilag minden mesterséges linkszaporítási módszer, sőt maguk a kulcsszavas hivatkozások is büntetést vontak maguk után. Hosszabb szünet után 2016. szeptember 23-án a világcég bejelentette, hogy a Google Pingvin az alapalgoritmus részévé vált, azaz valós időben frissül, és már nem annyira büntet, mint inkább figyelmen kívül hagyja a manipuláció-gyanús hivatkozásokat.

Így a valóban hatásos, egyben biztonságos linkprofil felépítése jelenleg igen sok időt, munkát, szakértelmet és leleményességet követel, hogy a manipuláció gyanúját sikerüljön elkerülni.

Saját linképítő módszerem

szemantikus linképítő módszer

Saját linképítő stratégiám

Saját weboptimalizálási módszerem eltér a szokványostól: több olyan műveletsort hajtok végre, amelyet magam dolgoztam ki s amelyek együttes hatása legtöbbször igen szép eredményt hoz; eközben tudatosan távol tartom magam az egyes kollégák és főleg a kecsegtető áraik mellett nagyokat ígérő keresőmarketing ügynökségek által még mindig alkalmazott kockázatos manipulációktól. Műhelytitkaimat persze nem szeretném teljesen felfedni, apró részletekbe sem megyek bele, de stratégiám főbb mozzanatait elárulom:

  • először is a munka kezdetén (a linkek küldése előtt) a rendelkezésemre álló honlapok sokaságát külön felkészítem arra, hogy releváns linkekkel támogathassák a céloldalt (ez célirányos tartalmi fejlesztést és kulcsszavas optimalizálás jelent – ennek során saját weblapomra „rálényegítem” a céloldat témáját)
  • külön oldalakat építek, gyakran blogot is nyitok minden egyes linképítő projekt számára – ezeket magukat is gondosan optimalizálom
  • a link-küldő oldalakat egyedi struktúrájú rendszerbe állítom és a SEO-munka során nem mechanikus, hanem kreatív (ha tetszik: írói) módszereket alkalmazok
  • csak minimális mértében veszek igénybe idegen honlapokat, a linképítést saját webrendszeremre alapozom, ezzel tudom biztosítani, hogy az egyedi módon fogalmazott szöveges visszacsatolások megfelelő szövegkörnyezetben szerepeljenek.
  • ügyelek arra, hogy a projekt során publikált friss tartalmakat a Google mielőbb indexelje, ebben tartalom- és link-megosztó platformokat is használok
  • nemcsak a támogatott oldal, hanem a támogatásban részt vevő saját honlapok számára is kulcsszavas linkprofilt építek: így ezek linkereje megnövekszik, miközben gyakran maguk is értékes helyezéseket szereznek
  • a hivatkozói hálózat építésében kihasználom a tartalommarketing, a public relations és a közösségi marketing online lehetőségeit.
  • figyelembe veszem az optimalizációs kulcsszavak szemantikus hálóját, igyekszem elérni, hogy a támogatott weboldal egy kiterjedt fogalmi háló gócpontjává váljon > bővebben erről: Szemantikus linképítés, fogalmi optimalizálás

Kreatív weboptimalizálás: Saját linképítő stratégiám egyéni módszerei. A tartalomoptimalizálás után a második SEO-fázis végső cél az, hogy a tartalmilag már fényesre optimalizált website az organikus keresőtalálati eredményoldalakon (Google SERP) egyre jobb helyezéseket érjen el.

Share
Címke , , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük