Bejövő linkek hatékonysága

SEO alapok: a bejövő linkek hatékonysága:

bejövő backlinkA bejövő linkek, más néven backlinkek, egy weboldal tekintélyének és relevancia egyik legfontosabb mutatója a keresőoptimalizálás (SEO) világában. De miért olyan fontosak ezek a linkek, és hogyan határozzuk meg a hatékonyságukat?

Miért fontosak a bejövő linkek?

A keresőmotorok, elsősorban a Google, a bejövő linkeket úgy értelmezi, mint egyfajta szavazatot: minél több, minél relevánsabb weboldal hivatkozik egy adott oldalra, annál valószínűbb, hogy az adott oldal magasabb rangot kap a keresési eredményekben.

A bejövő linkek hatásai:

  • Növekvő látogatottság: A magasabb helyezés a keresési eredményekben több látogatót vonz a weboldalra.
  • Hitelesebbnek tűnik a weboldal: Ha más, megbízható weboldalak hivatkoznak rád, az növeli a te oldalad hitelességét a felhasználók és a keresőmotorok szemében.
  • Javuló felhasználói élmény: A releváns linkek segítenek a felhasználóknak könnyebben megtalálni a keresett információkat.

A bejövő linkek hatékonyságának meghatározása

A bejövő linkek hatékonyságát számos tényező befolyásolja:

  • A linkadó oldal minősége: Egy nagy tekintélyű, releváns weboldalról származó link sokkal értékesebb, mint egy spam weboldalról.
  • A link szövege: A link szövegének relevánsnak kell lennie az oldal tartalmára.
  • A link elhelyezkedése: A fejlécben vagy a tartalom közepén elhelyezkedő link általában értékesebb, mint egy láblécben található.
  • A „nofollow” attribútum: Ez az attribútum megakadályozza, hogy a link átadja a linkértékét.

A bejövő linkek építése

A minőségi bejövő linkek építése időigényes és átgondolt folyamat. Néhány fontos szempont:

  • Természetes linképítés: A legjobb linkek azok, amelyek természetes módon keletkeznek, például ha más weboldalak önként hivatkoznak rád, mert értékes tartalmat találtak az oldaladon.
  • Vendégcikkek: Írj vendégcikkeket más weboldalakra, amelyekre szeretnél hivatkozást szerezni.
  • Tartalmi marketing: Készíts magas minőségű tartalmakat, amelyeket meg szeretnének osztani mások.
  • Közösségi média: Építs ki aktív jelenlétet a közösségi médiában, hogy növeld az oldalad láthatóságát.

Fontos megjegyezni: A keresőmotorok algoritmusai folyamatosan változnak, ezért a linképítés stratégiádat is rendszeresen felül kell vizsgálni.

Összefoglalva: A bejövő linkek kulcsfontosságú szerepet játszanak a weboldal sikerében. A minőségi linkek építése hosszú távon megtérülő befektetés, amely segít növelni a weboldal láthatóságát és hitelességét. További részletek:

Mitől függ a bejövő linkek hatékonysága?

Bejövő linkek

Backlink hatékonyság

Bár a külső hivatkozások jelentőségét olykor a Google belső emberei is relativizálni próbálják, ám a keresőoptimalizálás legfontosabb része volt és maradt a linképítés. Miközben a saját érdekeit is érvényesítő világcég azt kommunikálja, hogy a keresőalgoritmusok a honlapokon elhelyezett releváns tartalmat értékelik első sorban és egy weboldal tartalmi jegyeinek az optimalizálása révén kerülhet a honlap az első helyre a keresőben, aközben tudjuk, hogy ez nincs pontosan így.

Például a konkurencia versenyben két hasonló kvalitású website közül az érhet el jobb helyezést, amelyiknek jobb a hivatkozási háttere (linkprofilja), éppen ezért a bejövő linkek jelentősége ma is óriási.

Abban azonban kétségtelenül nagy változás történt, hogy milyen kritériumoknak kell megfelelnie a külső hivatkozásnak ahhoz, hogy valóban hatékonyan támogathassák a megcélzott internetes entitást (céges oldalt, webáruházat, személyes szájtot, pr-cikkeket közlő blogoldalt, gyűjtőportált…).

2012-ben erről egy igen terjedelmes tanulmányt írtam, annak állításai azonban mára nagyrészt elavultak, például amiatt, hogy a Google megszüntette a PageRank mutatók nyilvános használatát.

Ezek a PR-számok korábban jól jelezték, hogy a nagy kereső mekkora linkerőt tulajdonít egy-egy webhelynek. Azóta sokkal nehezebb a SEO-szakemberek dolga, más szempontokat kell figyelembe venni. (Aki kíváncsi arra, hogyan számítgattam optimalizációs munkám kezdetén a bejövő linkek értékét, a régi számtásaimat-becsléseimet itt találja: A bejövő linkek SEO-hatékonysága – becslés, számítás.)

Mai fejemmel tapasztalataimat így foglalhatom össze.

Hatékonyság = Linkerő + relevancia + időfaktor

E három tényező közül az első kettő igen összetett, sok részfaktortól függ, érdemes kicsit részletesebben megvizsgálni őket

1. A linkerő a küldő oldal erejétől függ

De milyen az erős weblap, mi növelheti az elhelyezett link erejét?

bejövő linkek - backlinks

A bejövő linkek hatékonysága és a releváns kontextus

Az mindenki számára nyilvánvaló, hogy egy kis marginális magánblog posztjában elhelyezett hivatkozás hatása igencsak csekély, míg egy nagy hírportál cikkében szereplő link nagyban hozzájárulhat a jó helyezések eléréshez. A linkerő ugyanakkor nemcsak attól függ, hogy a közlő szájt kicsi vagy sem, bár ez is mérvadó. Én valahogy így sorolnám fel egy weboldal azon tulajdonságait, amelyek alapját megítélhető, milyen erővel rendelkeznek a rajta elhelyezett hivatkozások.

A weboldalak annál erősebbek,

  • minél nagyobb a látogatottságuk
  • minél több külső link mutat rájuk
  • minél több keresőkifejezéssel szereztek topp helyezést a találati listákon
  • minél több indexelt aloldalból állnak
  • minél relevánsabb a tartalmuk az érintett témákban
  • tartalmilag minél optimalizáltabbak
  • formailag minél több keresőszempontnak felelnek meg (keresőbarát weblap)
  • megbízhatóak, stabilak (mindig elérhetőek)
  • dinamikusan fejlődnek (egyre több indexelt URL, bővülő adatbázis)
  • minél régebben észlelte őket először a Google

A sorrend egyfelől nem feltétlenül fontossági, másfelől egymással is összefüggő faktorokról van szó, mert pl. érthető, hogy a sok külső link és a jó helyezések hozzák a magas látogatottságot, az optimalizált releváns tartalom és a formai megfelelés pedig feltétele a jó helyezések megszerzésének; ugyanakkor a magas forgalom okán a site egyre több külső linket szerezhet… Ezek tehát egymással összefüggő tényezők.

Ha nincs módunk nagy forgalmú portálokon linket elhelyeznünk, kis saját fejlesztésű oldalainkkal is jó eredményt érhetünk el, ha a többi szempont közül minél többet teljesítjük.

  • Egy tartalmilag nagyon gondosan optimalizált
  • jó minőségű linkprofillal megtámogatott
  • saját területén értékes tartalmú
  • pár kifejezéssel a Googleban is jól szereplő
  • rendszeresen frissített és indexált
  • hosszabb ideje működő (esetleg veterán) oldal

igen komoly linkerőt képviselhet akkor is, hogy látogatói forgalma csekély. Ha tehát a linképítő munkát saját webbázisunkra alapozva végezzük, elengedhetetlenül fontos nagy gonddal felépített, optimalizált, rendszeresen gondozott weblapokkal, blogokkal, honlaprendszerekkel rendelkeznünk. Ezekben a struktúrákban hozhatunk létre egy-egy konkrét SEO-projektum keretében megfelelő bázist a linkprofil építéshez.

2. A link relevanciája: mi és mire nézve legyen releváns?

Mi a küldő oldal, a fogadó oldal és a linkszöveg kölcsönös relevanciája?

bejövő linkek - backlinks

Tartalmi összefüggések a küldő és kapó oldal között

Csak úgy kitett linkekkel ma már nem megyünk semmire. Hiába teszünk ki hivatkozást akár több száz oldalra (mondjuk főleg láblécekbe, oldalsávokba) – ezek hatása minimális, de azzal sem túlzunk, ha azt állítjuk: az ilyen hivatkozásokat ma már a keresőalgoritmusok figyelmen kívül hagyják.

Élő, hatékony linket úgy állíthatunk elő, ha új tartalmat hozunk létre és a kattintható hivatkozást megfelelő kontextusba helyezzük.

Minden linket releváns tartalmi összefüggések fókuszába kell helyezni!

Ez azt jelenti, hogy hivatkozásunknak szorosan kapcsolódnia kell mind saját szövegkörnyezetéhez, mind pedig a hivatkozott webhely tartalmához. Ez természetesen csak abban az esetben lehetséges, ha

  1. Linket küldő oldal és a linket kapó oldal között nyilvánvaló, lehetőleg szoros tartalmi összefüggés áll fenn
  2. A link szövege szorosan kapcsolódik mind a küldő, mind a kapó oldal tartalmához

Eközben a tartalmi összefüggés és kapcsolódás fogalma külön tárgyalást érdemelne. Természetesen sokkal többről van szó, mint szóegyezésekről, de még a hasonló vagy rokon téma sem mindig elegendő. Mélyebb összefüggésekre is szükség van, olyanokra, amelyeket a szemantikus keresés és a látens szemantikai indexelés fogalomköre ír le.

3. Idő-faktor: mióta és meddig van kinn a link

Ez talán külön magyarázatot nem igényel, világos, hogy két különböző, de azonos erősségű weboldalon a 6 éve kitett és azóta ható nem háborgatott link ereje sokszorosa lehet annak, mint annak, amelyet csak pár hónapja helyeztünk el. Az abszolút idő mellett azonban érdemes a relatív időt is nézni: utóbbi attól függ, hogy a googlerobotok ezalatt hányszor érzékelték a hivatkozást.

Egy nagy hírportálon az új cikkeket naponta indexeli a kereső, egy kis forgalmú blog posztját esetleg havonta. Így ha mind az egyik helyre, mint a másikra 6 hónappal ezelőtt került ki a linkünk, akkor bár a két időfaktor abszolút értékben azonos. Ám világos, hogy ha ezalatt a portálon a robototok kétszázszor találták ott a hivatkozást, míg a blogon 3-4 alkalommal, akkor relatíve az előbbi sokkal régebbinek, az utóbbi pedig még elég zsengének számít.

Egy célzott weblappal tartalmi kontextusban álló releváns külső linkek megfelelően nagy száma igazolja a weboldal hitelességét. Top weblapok optimalizálása – SEO

A küldő honlap és a kapó weboldal között tartalmi összefüggés áll fenn.

Linképítő projekt 2017: Laptopok

Laptop billentyűzet

Laptop billentyűzet karbantartása

Címke , , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük