Kreatív honlap-optimalizálás: Google első hely

Kreatív honlap-SEO az első helyre kerülésért

google első helySokféle módon végezhető a honlap-SEO. A rutineljárások általában célravezetőek – de unalmasak. Különösen a linképítés során unalmas újra és újra leírni ugyanazokat a kulcsszavakat, a témát érintő azonos vagy hasonló formulákat. Ugy gondoljuk, bizonyos kifejezéseknek kötelezően szerepelniük kell például egy PR-cikk szövegében ahhoz, hogy a benne elhelyezett és a támogatott weboldalra irányított link releváns legyen. Ez úgy általában igaz, de a gyönyörködtető változatosságról nem feltétlenül kell lemondanunk. A Google mint szemantikus kereső ma már jól értelmezi az áttételesebb összefüggéseket, és a sok szabványosnak gondolt cikkből küldött hivatkozás mellett, úgy tűnik, erősítik a linkprofilt az eltérő, rendhagyó, akár a direkt kulcsszavakat mellőző szövegbe ágyazott hiperlinkek. Az online visszacsatolás révén kialakuló hipertext-rendszer ne legyen egysíkú. A kreatív írással létrehozott szövegeket az intelligens algoritmusok jól értékelik – a linképítő mestert pedig szórakoztatják. Ha közben még a Goggle első helyre kerülés is sikerül…

A Google előresorolás kreatív stratégiai játék

google-seo-elso

Google első helyre kerülés

A weboldalt a találati rangsorban előre helyező kreatív honlap-optimalizálást egyfajta játékos alkotói ambíció hívja életre. Az a többletigény, amellyel a SEO-munkás a dolgához a mindennapi rutinon túllépve hozzááll. Az a célon – Google első hely – túlmatató szándék, hogy az egyébként unalmas mechanikus munkát a maga számára is élvezetessé tegye. Az se baj, ha emiatt esetleg többet kell dolgoznia egy projekten, mint a feladatát puszta rutinnal végző kollégájának, és így fix összegű havidíjas keresőoptimalizálási megbízás esetén az óradíja a pszichoterapeuta szintjéről nem a magánórákat adó tanáréhoz, hanem a nyári diákmunkáséhoz esik vissza. El is gondolkodik rajta, vajon dolga-e az optimalizátornak, hogy külön játékokat szervezzen az adott keresőszó köré, hogy olykor irodalmi igényű posztokban járja körül a fogalmat, dolga-e, hogy humort, élcet, fikciós hátteret vigyen a SEO-munkába?

Nehogy már! – mondhatja a fantáziátlan szaki. – Szeretném én látni azt az irodalmi projektet, amelyet a vegyszeres ivóvíz-fertőtlenítés kulcsszó köré kanyarít a pihent agyú kolléga!

Pedig de! Persze szerencsés esetben jobbára olyan honlapok optimalizálása a feladat, amelyek keresőszavai szinte azonnal megmozgatják a fantáziát. Első ránézésre mondjuk nem látszik igazán inspiratívnak az arvisura fogalma, mégis összehozható a munkához egy jópofa koncepció. Ettől kezdve a elősorolás egyfajta kreatív stratégiai keresőmarketing-játékká válik: vajon elhiszi-e és az első találati oldalra sorolja-e a Google kereső azt a honlapot, amely szerint az arvisura a jellegrálényegítést alkalmazó linképítő technika neve.

Amikor a megbízás a kreátor kezére játszik

Én magam a kommersz kulcsszavakkal járó megbízásokhoz képest egy régebbi munkámmal jártam a legjobban. Igaz ugyan, hogy az optimalizálás alá vont webáruház-oldal gyermekjátékokat kínált megvásárlásra, ráadásul ezek többségének szín és formavilága az én ízlésemtől eléggé messze állt – ám a a célba vett keresőszavak a lehető legideálisabbak voltak: kreatív játékoktársas játékok. Hát ha valamiben – játékban otthon vagyok! Számos blogom még számosabb posztja foglalkozott ilyen-olyan (főleg szellemi) játékokkal, van külön póker-oldalam is, és játék-blogom (póker játék), irodalmi munkáim sokaságában bukkan fel a játék és a játszás. És talán én vagyok az egyetlen, akinek a definíciója: mi az asszóciációs játék – Google keresés révén első helyezése okán megtalálható.

Homo Ludens vagyok – Kreatív weboptimalizálás

Fiatalabb koromban, amikor még éltem társasági életet, órákig el tudtam szórakoztatni alkalmi közönségemet kártyatrükkökkel, érmékkel, fél méter zsinórral, egyetlen papírlappal, pár gyufaszállal végzett mutatványaimmal; de a barkochba, az aktiviti (lánykori nevén) Most mutasd meg), a Mr. X, a szópóker és szóbridzs is a kedvencem volt.

A fentiekkel azonban a szokásosnál is nagyobb kreatív feneket kerítettem SEO-munkámnak. Korábban az optimalizálás menetét, módját, sorrendjét inkább csak fejben gondoltam végig, aztán leginkább a munka menete szabta meg, mit, mikor, hogyan, merre. Ám akkor, játék-projektemnél kidolgoztam, mi több: le is írtam a stratégiámat. De ez még nem elég, mert publikáltam is, igaz, azóta a posztot többször átdolgoztam: Honlap optimalizálás – kreatív linképítés.

A leírtakat persze azért nem kellett teljesen szó szerint értelmezni, a leírásban van néhány túlzás és olyan irodalmi fordulat, amely SEO-szakmai szempontból nem teljesen állja meg a helyét – de egy kreatív projektbe bőven belefér. Mint ahogy az is, ha az ember a maga örömére saját Széchenyi-idézetet is kreál ahhoz, hogy a Google garantáltan egyedi tartalomra bukkanjon:

Ha dicső nemzetünk a képpen viszonylana a haza és a sors kérdéseihez, minőképpen a játék viszonyul a szerencse forgandó koczkájához, akkor országunk és népünk emelkedése biztosítva leende Európa és a világ roppant tengerének hánykolódó habjai közepette.

Ez jó, nem? Lásd még itt is: Játékban élni – Homo Ludens. Na meg… Van a Facebookon egy Ludus nevű száz fős játékcsoportom. És Honlap-SEO profilom.

Google keresés – első hely. Keresőoptimalizálás

Kreatív keresőmarketing módszerek, blogbejegyzés, cikkírás

Talán mondanom sem kell, ez a blogbejegyzés is azért született, hogy egy kiszemelt weboldalt előbbre helyezzen a fenti kulcsszóval a SERP rangsorában. Sok hasonlóval vannak top helyezéseim az első oldalakon, ezzel: google keresés első hely – még nem volt. A favorit honlapra az egyik fenti hiperlink mutat.

Leírás és kulcsszavak további kereséshez: Keresőmarketing módszerekkel Google keresésben első helyre kerülni. Sikerdíjas vs. havidíjas keresőoptimalizálás. Az asszociációs játék definíciója. A játszó ember – Homo Ludens – a kreatív weboldal optimalizálás és linképítés híve. Egyedi tartalommarketing stratégia kidolgozása a Google-helyezés javítás céljából SEO-specialistától.

Lásd még: Kreatív játék témájú honlap optimalizálása. SEO-munka megbízás tárgya lehet az organikus tartalomoptimalizálás és linkprofil építés a Google-pozíciók javítása érdekében. Long tail keywords: asszociációs társasjáték, egyéni marketing stratégia, keresőtalálati helyezések,  ivóvíz fertőtlenítés témában honlapoptimalizálás, prémium linképítés pr-cikk elhelyezéssel, logikaijáték, organikus googletalálatok, SERP helyezés, ügyességi társasjátékok.

Címke , , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük