Milyen marketing a keresőmarketing?
Ennek a szakmának a fogalmai sok átfedődést mutatnak, így használatuk sem mindig pontos. A keresőoptimalizálás és honlap-optimalizálás között sokan nem tesznek különbséget. Ebbe a hibába korábban a legjobb szakember is beleesthet. De később már a két fogalom között nemcsak hogy különbséget tesz, hanem más-más szintre helyezi őket a fogalmak hierarchiájában.
Honlap SEO – keresőoptimalizálás
Lévén, hogy a keresőoptimalizálás (SEO) egy átfogó, számos műveletre kiterjedő komplex tevékenységet jelöl, míg a honlapoptimalizálás ennek egy részét (bár igen fontos részét) képezi. Éspedig magának a honlaptartalomnak és a webhely technikai kondícióinak az optimalizálását jelenti. Tehát azt az on-site munkát (nevezhetjük belterjesnek, intenzívnek is), amelynek során a weboldal tartalmi és formai elemeit építjük vagy alakítjuk át úgy, hogy minél több keresőszempontnak megfeleljen. Valamint gondoskodunk a weboldal számára a beállítási / programozási /műszaki háttér megfelelőségéről: oldaltérkép, valid kódok, betöltődés gyorsasága, reakcióidő stb.
Így a honlap optimálissá tétele a SEO egyik feladata, az általános műveletsor komponense, eleme, része. Míg a keresőoptimalizálás másik részterülete – némi leegyszerűsítéssel – a linképítés, ez (a honlapon végzett munkával szemben) off-site tevékenység (hívhatjuk külterjes vagy extenzív munkának is). Itt már idegen, külső webhelyek felhasználásával, online hivatkozások elhelyezésével történik az optimalizáció.
Természetesen a fogalmak hierarchikus számbavétele tovább folytatódhat mindkét irányban: szétszálazhatjuk mind a honlap-optimalizálás, mind a link-építés részfeladatait. De léphetünk felfelé is, magát a keresőoptimalizálást is besorolva egy tágabb fogalom alá. Ez pedig a keresőmarketing.
Mindkettő utal a keresésre, de nem azonos módon
Tehát nem ugyanaz a kettő? Korántsem! Pedig, valóban, e két fogalom között is csak ritkán tesz különbséget a laikus felhasználó. Gyakorta még a SEO-szakember sem…. Pedig hát…
Nos, a keresőmarketing alá a keresőoptimalizáláson kívül még számos terület tartozik, mivel a keresőoptimalizáció körébe leginkább csak az organikus keresőtalálatok terén tett erőfeszítések és eredmények tartoznak. A fizetett, kiemelt hirdetésként a találati listán megjelenő linkekkel a klasszikus SEO nem foglalkozik. De a keresőmarketing nagyon is! Egy Ads- (korábban AdWords-) kampány lefolytatása tipikusan marketingmunka, de az optimalizáláshoz nincs köze. Hiszen eközben semmilyen webtartalmat nem optimalizálunk, csupán igénybe veszünk egy fizetett szolgáltatást.
Kicsit más a helyzet a közösségi felületek használatával. Ha a Facebookon népszerűsítjük honlapunkat, az részben SEO, részben marketing. Utóbbi nem kétséges, hiszen egy-egy termék vagy szolgáltatás legtöbbször PR-célokból kerül a közösségi szájtra. Ugyanakkor az ilyen promóciónak SEO-hozadéka is van, bár az még a szakmai nagyjai sem tudják pontosan megmondani, hogy a szociális hálózatok milyen esetekben és milyen mértékben járulnak hozzá egy-egy weboldal Google-sikeréhez. De hogy ma már ezt a lehetőséget nem hagyhatjuk figyelmen kívül, az egészen bizonyos.
Ha még feljebb megyünk, a keresőmarketing maga a még tágabb fogalom, az online marketing körébe tartozik. Itt pedig végképp elmosódik az internetes promóció, a public relations, a tartalommarketing klasszikus jellege és SEO-célú felhasználása közti határ.
Mi a keresőmarketing? Mi a SEM jelentése?
Google keresőtalálatok befolyásolása a lényeg
A keresőmarketing (SEM) nem más, mint a keresőtalálati listák (Google SERP) marketing célú felhasználása. A keresőoptimalizáláson kívül a fizetett linkhirdetések és más PR- és marketingeszközök alkalmazása tartozik alá, amelyek ugyancsak a találati rangsor befolyásolását célozzák.
Az adott témával kapcsolatos információkat itt is találhatsz:
Egy régebben indított szakmai blog:
Érdemes rákeresni vagy a mesterséges intelligencia csevegőrobotján rákérdezni ilyen kifejezésekre, fogalmakra:
- Google szempontú keresőmarketing
- honlap keresőoptimalizálás, prémium linképítés
- organikus találatokban a weboldal Google helyezésének javítása
- az internetes marketingtevékenység eszközei
Továbbá: web seo, keresési lista, találati rangsor, linkmarketing, cikkmarketing, backlink építés, pozíció javítás, online munka otthon.