Hogyan működik a PR-cikk linképítés?
Ha érdeklik a prémium linképítés lehetőségei és a PR-cikk elhelyezés ára: > küldjön üzenetet a SEO-szakértő számára, kérjen tanácsot és árajánlatot (a *-gal jelzett mezők kitöltendők)
A PR-cikkekben elhelyezett linkek erősítik a hivatkozott weboldalt, javítják a kulcsszavas Google-helyezéseit. Az eredményességhez megfelelő marketingszövegek és erős prcikk-oldalak szükségesek. Az eljárás lényege a következő.
Hatékony linképítés PR-cikkek kihelyezésével
A Public relations (PR) cikkek eredetileg a nyomtatott sajtóban terjedtek el, innen kerültek át az elektronikus médiába, ahol elsődleges céljuk mellett (cégismertetés, termék és szolgáltatás bemutatása, márkaépítés…) online marketing célokat kezdtek szolgálni azon a réven, hogy az olvasót egy másik, általában értékesítési termékoldalra terelték a szövegbe ágyazott hiperhivatkozás (kattintható link) által. Nagy forgalmú hírportálokban a megjelenés jelentős forgalmat generált. Ezzel párhuzamosan alakult ki a keresőmarketing módszer és szakma, amely nem más orgánumokból várja az átkattintás, hanem a keresőtalálatok felhasználásával növeli egy eladási oldal vagy landing page forgalmát.
SEO célú linképítés piár cikkek megjelentetésével
A keresőprogramok, így a Google működését ismerők tudják, hogy
- a keresőalgoritmusok többek között aszerint rangsorolják a honlapokat, hogy hány helyről és milyen oldalakról hivatkoznak rájuk szöveges linkkel,
- így amelyik honlapra sok PR-cikkből mutat link, és ezek a publikációk értékes, nagy linkerejű weboldalakon láttak napvilágot, annak jók az esélyei, hogy a Google találatok közt TOP helyezést szerezzenek.
Cél a linkelhelyezés a marketingszövegben
Ezzel a public relations típusú online közlések elsődleges célja lett a linkelhelyezés révén történő Google helyezés javítás: a linképítő szakemberek manapság nem azért írnak és nem azért helyeznek el webfelületeken PR-cikkeket, hogy termékeket, szolgáltatásokat népszerűsítsenek vagy brendet építsenek, hanem azért, hogy a megbízó weboldalának a kulcsszavas Google-helyezései javuljanak.
Tény, hogy a linképítésnek korábban gyakorolt számos módszere továbbra is hatékony, ám legtöbbje felveti a manipuláció gyanúját. Az úgynevezett PR-cikk linképítés azonban biztonságos, mert a SEO-szakember nem egyszerűen csak kiteszi a hivatkozást egy weblapra, hanem tartalmas szövegkörnyezetet biztosít számára. Nem akármilyent!
Milyen PR-cikkek jók linképítéshez?
A nagyobb értékesítést célzó marketingszabályok itt is érvényesek, ezen túl
- a PR-cikk linképítés szövegei tartalmazzanak kulcsszavakat
- ezeket a kulcskifejezéseket helyezzék fogalmi kontextusba
- a kontextus legyen a tárgyát érintő szemantikus hálózat része
- fontos a PR-cikkek szövegének minősége, információgazdagsága, egyedi fogalmazása
- számít a szöveg keresőszempontoknak való megfelelése (pl. h1- h3 címek, tipográfiai kiemelések, szókészlet, rezümé, kulcsszósűrűség…)
Az talán mondani is fölösleges, hogy minden vonatkozást a hivatkozott, támogatott honlap tartalmának és a píár-cikk tartalmának összehangoltságában szükséges érvényesíteni.
Public relations cikk írása, honlapszövegírás
A fentiek miatt a honlaptulajdonos részéről célszerű a marketinszöveg megírását a SEO területén járatos professzionális szövegíróra átruházni, aki az adott információk, tények és szempontok alapján nemcsak az üzleti szempontoknak, hanem a Google elvárásainak is megfelelő cikket ír, tudva például, hogy a PR-szövegek szokásos terjedelme 1500-2500 karakter, míg egy honlapszövegnél 4-6000 karakternyire van szükség a keresőszempontok érvényesítéséhez.
Honlapokon, blogban azonnali cikkelhelyezés
Ha azonnali publikálásra könnyű is webhelyet találni, de a legtöbb honlaptulajdonosnak nehézséget okoz, hogy oldala számára megfelelő mennyiségű és minőségű egyedi szöveget készítsen. S ha erre képes is, szinte bizonyos, hogy fogalmazás közben nem fogja egyesével számba venni és betartani a Google keresőalgoritmusainak a kritériumait. Még ha ismeri is ezeket, akkor is más célok vezérlik. Ilyen esetekben persze mód van az utólagos tartalomoptimalizálásra, de célszerűbb eleve szakemberrel íratni meg a honlapszöveget és aztán elhelyezni értékes, optimalizált weblapokon.
További információk: Linkelhelyezés PR-cikkben – Tartalommarketing
SEO PR-cikkek megjelentetése, prémium linképítés árak
Honlap optimalizálás tartalommarketing eszközökkel. A legbiztonságosabb és keresőmarketing módszer: keresőszempontú SEO PR cikk linképítés. A gyors Google helyezés javítás eszköze a releváns linkelhelyezés.
A SEO-optimalizált public relations cikkek szövegében kulcsszavas visszacsatolásokat helyezünk el. Marketingszöveg írás, megjelentetés honlapon, weboldal optimalizálás. Linkek + prcikk, azonnali elhelyezés, keresőbarát weboldal készítés.
Érdekli a prémium linképítés és PR-cikk kihelyezés ára? Keressen!