Cégnév vagy kucsszó legyen a domainban?

Tanácsadó sorozatom előző részében általános szempontok szerint írtam arról, hogy a megfelelő domain, tárhely és szolgáltató helyes megválasztásában melyek lehetnek az általános szempontok, mit kell alaposan végiggondolnia annak, aki a Google keresőoptimalizálás szempontjainak leginkább megfelelő weboldal elkészítését határozta el. Az általános megfontolások után lássunk néhány konkrétumot.

Cégneves vagy kulcsszavas domain?

Általános megfigyelésem: ha egy vállalkozó honlapot indít, akkor ehhez olyan domain-nevet regisztrál, amely a cége nevét részben vagy egészében tartalmazza. Ami egyfelől teljesen természetes döntés, másfelől a honlap későbbi Google-optimalizálása szempontjából akár hátráltató körülmény is lehet.

Vegyünk egy példát. Ha a kakastej ipari előállításával és forgalmazásával foglalkozó cég neve CockingMilk Kft, akkor a honlap leendő büszke tulajdonosa hajlik arra, hogy a cockingmilk.com vagy cockingmilk-kft.hu vagy valami hasonló domain alatt indítsa meg a tevékenységét ismertető oldalt. Ami persze igen célszerű abban az esetben, ha azt szeretné, hogy az ő Kft-jét névről ismerők első keresésre megtalálják a honlapot (vélhetőleg a Google a cockingmilk kulcsszóval első helyen fogja hozni). Ugyanez a helyzet, ha a cég neve mondjuk Dzurinecz Pál és Fia Zrt: ez esetben a dzurinecz-zrt.hu vagy dzurineczesfia.net domainek jól szolgálják azt a célt, hogy a cég nevére keresők a webhelyet majd könnyen megtalálják. Ha a cél azonban minél több kakastej eladása, akkor ezek a domainok nem szerencsések, mert a majdani optimalizálás során (ha majd a honlap tulajdonosa a kakastej keresőszóval szeretne oldalát a Google-találatok élén látni) egyáltalán nem szolgálják a kulcsszavas keresőoptimalizálást.

Könnyen optimalizálható, azaz keresőbarát honlapot célszerű az optimalizálás kulcsszavát tartalmazó domain alá elhelyezni.

És ha foglaltak a kulcsszavas domain-nevek?

Ez esetben is jobb látszólag kevésbé pontos nevet választani, semmint lemondani a kulcsszónak a domainben való szerepeltetéséről. Itt számos kis trükk alkalmazható. Ha az igazán jónak látszó domainek már mind foglaltak, akkor próbálkozhatunk az egybeírás-különíraás lehetőségeivel, megduplázhatjuk a kulcsszót (meggyőződésem, hogy a kakastej-kakastej.hu SEO-szempontból semmivel sem rosszabb), hozzáadhatunk névelőt vagy számokat: akakastej.hu, kakastej2013.com, megtoldhatjuk módosítószavakkal, jelzőkkel: kakastej-most.hu, kakastej-friss.org, hazi-kakastej.eu stb. Ez esetben persze célszerű olyan szavakat kapcsolnunk, amelyek esetleg még az optimalizálásbnan is jól jöhetnek.  Ha pedig nincs jobb ötletünk, éppenséggel kombinálhatjuk a legfontosabb kulcsszót akár a cégnévvel is: kakastej-cockingmilk.com

Következik: Domain-név: általános vagy speciális?

Előző: Kezdés: domain, tárhely, szolgáltató

Ha a fentiekkel kapcsolatban tanácsra van szüksége, keressen: seo[kukac]liberall[pont]hu


Domain-név: cégneves vagy kulcsszavas domain alá tegyük a honlapot?
A későbbi optimalizálásnak jobban megfelelő keresőbarát weboldalt célszerű a későbbi optimalizálási kulcsszót tartalmazó domain alá elhelyezni. Cégneves domain-név helyett válasszunk kulcsszavas domaint! Ha a jó kulcsszavas nevek már használtak, keressünk megfelelő kombinációt –  domain név, url cím, kulcsszó, kulcsszavak, kulcsszavas domain, optimalizálás, google keresőoptimalizálás
Címke , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

4 hozzászólás a(z) Cégnév vagy kucsszó legyen a domainban? bejegyzéshez

  1. szolen mondta:

    Üdv!
    Tudna nekem segíteni a döntés meghozásában?
    Cégemnek jelenleg van két darab, 2-2 éves domain-je, mely csak a cégneveket tartalmazzák, az egyik a másikra átirányítva.
    A domain alatt futó oldal tartalma hiányos, a meglévő oldalak felén nincs szöveg, a többi viszont relevánsnak mondható. A google indexelt már, de találati listán nagyon hátul van.

    Arra került sor, hogy teljesen új honlapot készítünk. Ekkor szóba került a kulcsszavas domain. Viszont nem tudok dönteni, hogy melyik lenne kezdetben, előnyben. Egy teljesen új (regisztrálási idejét tekintve) domain, mely alá kerül az honlap, a régi céges domaint pedig erre irányitom, vagy érdemesebb az öregebb domain-re építeni, és erre irányítani egy kulcsszavas domaint? (a kulcsszavas domain már birtokomban van, így mindenféleképpen, így vagy úgy de felhasználásra kerül)

    Válaszát előre is köszönöm!

    • admin mondta:

      Az át- és oda-visszairányítgatással óvatosan kell bánni – bár ha az oldal eddig még nem szerzett pozíciókat, akkor nem sokat kockáztat. Ugyanezért abban sincs kockázat, ha az új tartalmú honlapot az új kulcsszavas domain alá helyezi – előnye viszont mindenképpen lehet, mert egy ilyen domain alatt a honlapot könnyebb felfuttatni. Az új tartalmak és új webhelyek iránt a Google különben is fogékony, ha megfelelően van kialakítva és tartalma releváns, akkor már az első idexálásnál is jól debütálhat. Igaz, külső támogatás nélkül a későbbi visszaesés valószínű.

      A cégneves domainoknak az újra való ÁTirányítása csak akkor célszerű, ha az ezek alatti tartalommal semmi „zűr” nem volt (Google-büntetés, vírusfesrtőzés), mert a büntetést pl. átörökíthetik az új webhelyre. A régi, már idexált tartalmak elvesztése mindenképpen már valamilyen megszerzett pozíció feladását jelenti. Én átirányítás helyett a RÁirányítás híve vagyok, vagyis annak, hogy ugyanaz a fizikai webtartalom különböző domainok alatt is elérhető lehet. Ilyenkor tehát a régi domain begépelésével nem az új domain nyílik meg, hanem ugyanazok a fizikai oldalak más domain alatt. (Ehhez a régi domainon is ugyanannak a tárhelynek a névszervereit kell beállítani, mint az újon, a tárhelyen pedig a régi domain befogadását is lehetővé kell tenni). VIGYÁZAT: egyes szakemberek szerint ez tartalomkettőzést hoz magával és ezt a Google bünteti. Nekem más a véleményem, szerintem ilyenkor nem történik a tartalom duplázása. Egy tartalom van, de ez a tartalom különböző útvonalakon (domainokkal) érhető el.

      De az átirányítás helyett is jobb megoldásnak gondolom a régi honlapok megtartását. Ha az új oldalra sikerül új tartalmat elhelyezni, akkor nem fogják ütni egymást és a három (két régi, egy új) honlap kölcsönösen segítheti egymást kulcsszavas linkekkel. Ha különösebb oka nincs az eltávolításuknak, én biztosan megtartanám, esetleg kicsit feljavítanám a régi oldalakat – és feltűnő helyről linket küldenék az újra.

      Ám meglehet, más hozzáértő egészen más tanácsokat adna. Halgassa meg őket és cselekedjen saját belátása szerint. Üdv. bdk

  2. szolen mondta:

    Köszönöm a segítséget, ezt nem is vettem számításba, hogy hiába 2 éves, jó helyezése csak akkor van ha a cégnév is szerepel kereséskor. Az 1 tartalom, több domain-nak még utána járok, de szerintem a meglévő linkek – szóval nem a teljes domain – átirányításával is tudok valmai „örökíteni” az új oldalra, vagy rosszul gondolom?

    üdv.: szolen

  3. admin mondta:

    Ha két különböző fizikai helyen azonos vagy nagyon hasonló tartalom van, akkor feltétlenül át kell az egyik weboldalt irányítani a másikra. De ha új tartalmat tesz fel az új helyre, akkor, újra mondom, ha az eltávolításra különösebb oka nincs, a régit érdemes megőrizni – honlapot és az indexált belső oldalakat egyaránt -, mert minél több oldal és minél több tartalom felett rendelkezik, annál több a lehetőség a keresztlinkek elhelyezésére és annál nagyobb az esélye annak, hogy a google látogatókat hoz. Akármennyire is jó legyen az új szájt, hasznára válik, ha egy gyengébb „hátulról” segíti.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük