Keresőbarát weboldal készítése

Milyen a keresőbarát honlap?

Keresőbarátnak  az olyan weboldalt nevezzük, amely a lehető legnagyobb mértékben alkalmas arra, hogy a keresőprogramok (mindenekelőtt a Google kereső, amelynek a magyar nyelvterületen 95% a részesedése) találati listáin vezető pozíciókat szerezzen.

Általában úgy tartjuk, a weblapunk keresőbarátnak számít, ha legalább 15-20 keresőszempont érvényesül rajta. Ezek közül 6-7 kiemelt fontosságú: ha ezeknek a kritériumoknak nem teszünk eleget, az oldalunknak alig van esélye a jó szereplésre. Ajánlatos az egyéb szempontokból is legalább ugyanennyinek megfelelni – de minél többnek sikerül, annál jobb. (A szakmában járatosak összesen ennél sokkal több szempontot tartanak számon, de ezek mindegyikét betartani szinte lehetetlen. Illetve nem is feltétlenül ajánlatos: a túloptimalizált honlapról a keresőalgoritmusok könnyen megállapíthatják, hogy nem természetes módon épült, hanem direkt a Google-nak készítették – ez pedig tiltott manipulációnak számít.)

Az, hogy egy website keresőbarát-e, részben technikai, formai kérdés. Ám a technikai elvárások egy részét azonban a honlap tartalmán kell érvényesíteni, így betartásukhoz megfelelő tartalomra van szükség. Vagyis ahhoz, hogy a kereső „barátinak” találjon egy szájtot, nem elég a technikai előírások precíz betartása: a Google-barát formát csak megfelelően gazdag webtartalomra lehet ráhúzni.

A honlaptartalommal szembeni másik elvárás, hogy ne csak keresőbarát legyen, hanem releváns is az oldal nevét, témáját, címét, alcímét, leírást, kulcsszavait illetően. A relevancia kérdése igen összetett és bonyolult, és arról csak közvetett tapasztalataink vannak, hogy a Googlealgoritmusok végül is mit „értenek” releváns tartalmon. A hosszú évek során tett megfigyelések és összegyűjtött adatok alapján azonban a szakértők mindegyike eléggé pontos képpel rendelkezik arról, hogy a formaiak mellett milyen tartalmi jegyeknek kell megfelelnie egy webegységnek ahhoz, hogy megfelelő linktámogatással előbbre juttathatók legyenek a kulcsszavas keresőtalálatok rangsorában.

Honlapkészítés – keresőbarát szempontok szerint

Eredeti szándékom szerint alább a keresőbarát honlap készítésénél felmerülő legfőbb szempontokat és tényezőket venném soprra, szem sorra az alaki-formai-technikai szempontokra koncentrálva, de a tartalmi vonatkozásokra is gyakran téve utalást.

Utóbb ez az elképzelésem annyiban módosult, hogy az egyes szempontokról külön bejegyzéseket írtam, illetve más weboldalaimon dolgoztam ki részletesen, így itt főleg linkeket tudok megadni – az érdeklődők ezekre kattintva ismerkedhetnek meg a részletekkel.

A fogalmak jobb megértése érdekében előzőleg nem árt tisztában lenni azzal, hogy a honlapoptimalizálás és a linképítés két teljesen külön folyamat, össze annyiban tartozik, hogy mindkettő a keresőoptimalizálás tárgykörébe tartozik, és az optimalizálást végző szakember organikus egységben képzeli el ezt a két fázist:

  1. magának a honlapnak az alkalmassá tétele arra, hogy keresési pozíciókat szerezzen (megfelelő felépítés, keresőbarát tartalmi és szerkezeti elemek alkalmazása, feliratok, képek, linkszövegek stb. optimalizálása – és minél relevánsabb tartalom létrehozása) – ez a voltaképpeni Google-szempontú honlap optimalizálás
  2. a honlap külső webtámogatása (lényegében: megfelelő számú és minőségű külső link küldése az oldalra) – ez a: linkprofil építés – vagy röviden linképítés.

Ezen az oldalon az 1. pontban leírt tevékenységgel foglalkozunk behatóbban:

Honlap optimalizálás

Hogyan készítsünk keresőbarát weboldalt?

1. Domain-név, URL-cím

A domain név a honlap internetes címe, pl: ungparty.net, liberall.hu, makkai.org, balladium.hu, honlap.ru –  stb.

Megválasztása körültekintést igényen, hiszen ez a név utólag meg nem változtatható meg, ez az adott webhely első számú jellemzője, minden honlap névjegyén az egyetlen állandó, legfőbb információ. Amikor a keresőrobotok a szájtot szkennelik, ez alapján azonosítják, és az ebben tárolt információ kerül az adatbázis legelső sorába.

Sok egyéb szempont (a név jelentése, jó hangzás, a honlap tartalmának és/vagy a mögötte álló tevékenységnek való megfelelés stb.) mellőzésével itt azzal foglalkozunk, hogy a kulcsszavas keresőoptimalizálás vonatkozásában hogyan kell megfelelő domain-nevet választani. További részletek ezekben a bejegyzéskeben:

2. A honlap neve – <title>

Az olvasó számára ez a legfontosabb infó. (Domain-nevet kevesen silabizáknak). A SEO szempontjából is alapvető jelentőségű, hiszen itt van mód néhány kiemelt kifejezésben megnevezni azt, amiről a website szól. Természetesen optimalizációs szempontból az név megfelelő, amelyben szerepelnek a kiemelten fontos kulcsszavak. Ugyanakkor a cím nem szerencsés, ha csupa kulcsszóból áll: ez nem felsorolás, hanem a téma, a tárgy mind pontosabb megragadása, de olymódon, hogy a cím relevanciát  mutasson a honlaptartalomra, az oldal leírására és kulcsszavaira nézve is.

3. A leírás – Description content

A további témák részletesen kifejtve ezen az oldalon találhatók meg:

Ha a fentiekkel kapcsolatban tanácsra vagy konkrét segítségre van szüksége, ha szeretné honlapjának a tartalmát optimalizáltatni vagy más keresőmarketing megbízást adna, keressen!: >Üzenet >Kapcsolat


Optimalizált honlapok. Milyen szempontokat kell figyelembe venni keresőbarát weboldal készítése közben?

Keresőbarát az olyan weboldal, mely maximálisan alkalmas arra, hogy a kulcsszavas Google-találatok közt  élre kerüljön. Szempontok ilyen honlap készítéséhez.

A kreatív linképítés mellett keresőbarát weboldal készítése révén lehetséges bármilyen weblap Google-helyezésének javítása a találati rangsorban. A technikai megfelelésen túl releváns honlaptartalom szolgálhatja ezt a célt. Honlap keresőoptimalizálás – keresőbarát honlapok készítése Google szempontok szerint, optimalizált weboldal, organikus optimalizálás, linkprofil építés, honlap-seo, első oldal, első hely a keresőben

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. Visszajelzés:Keresőoptimalizálás - lépésről lépésre | Google honlapoptimalizálás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük