PR-cikk linképítés. SEO

pr cikk linképítés

A hatékony linképítés módszere a PR-cikk megjelentetés linkelhelyezéssel

Hogyan működik a PR-cikk linképítés?

Ha érdeklik a prémium linképítés lehetőségei és a PR-cikk elhelyezés ára: > küldjön üzenetet a SEO-szakértő számára, kérjen tanácsot és árajánlatot (a *-gal jelzett mezők kitöltendők)

A PR-cikkekben elhelyezett linkek erősítik a hivatkozott weboldalt, javítják a kulcsszavas Google-helyezéseit. Az eredményességhez megfelelő marketingszövegek és erős prcikk-oldalak szükségesek. Az eljárás lényege a következő.

Hatékony linképítés PR-cikkek kihelyezésével

A Public relations (PR) cikkek eredetileg a nyomtatott sajtóban terjedtek el, innen kerültek át az elektronikus médiába, ahol elsődleges céljuk mellett (cégismertetés, termék és szolgáltatás bemutatása, márkaépítés…) online marketing célokat kezdtek szolgálni azon a réven, hogy az olvasót egy másik, általában értékesítési termékoldalra terelték a szövegbe ágyazott hiperhivatkozás (kattintható link) által. Nagy forgalmú hírportálokban a megjelenés jelentős forgalmat generált. Ezzel párhuzamosan alakult ki a keresőmarketing módszer és szakma, amely nem más orgánumokból várja az átkattintás, hanem a keresőtalálatok felhasználásával növeli egy eladási oldal vagy landing page forgalmát.

SEO célú linképítés piár cikkek megjelentetésével

A keresőprogramok, így a Google működését ismerők tudják, hogy

  • a keresőalgoritmusok többek között aszerint rangsorolják a honlapokat, hogy hány helyről és milyen oldalakról hivatkoznak rájuk szöveges linkkel,
  • így amelyik honlapra sok PR-cikkből mutat link, és ezek a publikációk értékes, nagy linkerejű weboldalakon láttak napvilágot, annak jók az esélyei, hogy a Google találatok közt TOP helyezést szerezzenek.

Cél a linkelhelyezés a marketingszövegben

Ezzel a public relations típusú online közlések elsődleges célja lett a linkelhelyezés révén történő Google helyezés javítás: a linképítő szakemberek manapság nem azért írnak és nem azért helyeznek el webfelületeken PR-cikkeket, hogy termékeket, szolgáltatásokat népszerűsítsenek vagy brendet építsenek, hanem azért, hogy a megbízó weboldalának a  kulcsszavas Google-helyezései javuljanak.

Tény, hogy a linképítésnek korábban gyakorolt számos módszere továbbra is hatékony, ám legtöbbje felveti a manipuláció gyanúját. Az úgynevezett PR-cikk linképítés azonban biztonságos, mert a SEO-szakember nem egyszerűen csak kiteszi a hivatkozást egy weblapra, hanem tartalmas szövegkörnyezetet biztosít számára. Nem akármilyent!

Milyen PR-cikkek jók linképítéshez?

A nagyobb értékesítést célzó marketingszabályok itt is érvényesek, ezen túl

  • a PR-cikk linképítés szövegei tartalmazzanak kulcsszavakat
  • ezeket a kulcskifejezéseket helyezzék fogalmi kontextusba
  • a kontextus legyen a tárgyát érintő szemantikus hálózat része
  • fontos a PR-cikkek szövegének minősége, információgazdagsága, egyedi fogalmazása
  • számít a szöveg keresőszempontoknak való megfelelése (pl. h1- h3 címek, tipográfiai kiemelések, szókészlet, rezümé, kulcsszósűrűség…)

Az talán mondani is fölösleges, hogy minden vonatkozást a hivatkozott, támogatott honlap tartalmának és a píár-cikk tartalmának összehangoltságában szükséges érvényesíteni.

Public relations cikk írása, honlapszövegírás

A fentiek miatt a honlaptulajdonos részéről célszerű a marketinszöveg megírását a SEO területén járatos professzionális szövegíróra átruházni, aki az adott információk, tények és szempontok alapján nemcsak az üzleti szempontoknak, hanem a Google elvárásainak is megfelelő cikket ír, tudva például, hogy a PR-szövegek szokásos terjedelme 1500-2500 karakter, míg egy honlapszövegnél 4-6000 karakternyire van szükség a keresőszempontok érvényesítéséhez.

Honlapokon, blogban azonnali cikkelhelyezés

Ha azonnali publikálásra könnyű is webhelyet találni, de a legtöbb honlaptulajdonosnak nehézséget okoz, hogy oldala számára megfelelő mennyiségű és minőségű egyedi szöveget készítsen. S ha erre képes is, szinte bizonyos, hogy fogalmazás közben nem fogja egyesével számba venni és betartani a Google keresőalgoritmusainak a kritériumait. Még ha ismeri is ezeket, akkor is más célok vezérlik. Ilyen esetekben persze mód van az utólagos tartalomoptimalizálásra, de célszerűbb eleve szakemberrel íratni meg a honlapszöveget és aztán elhelyezni értékes, optimalizált weblapokon.

További információk: Linkelhelyezés PR-cikkben – Tartalommarketing

SEO PR-cikkek megjelentetése, prémium linképítés árak

Honlap optimalizálás tartalommarketing eszközökkel. A legbiztonságosabb és keresőmarketing módszer: keresőszempontú SEO PR cikk linképítés. A gyors Google helyezés javítás eszköze a releváns linkelhelyezés.

A SEO-optimalizált public relations cikkek szövegében kulcsszavas visszacsatolásokat helyezünk el. Marketingszöveg írás, megjelentetés honlapon, weboldal optimalizálás. Linkek + prcikk, azonnali elhelyezés, keresőbarát weboldal készítés.

Érdekli a prémium linképítés és PR-cikk kihelyezés ára? Keressen!

Spontán keresőoptimalizálás + laptop szerviz

Tudatos optimalizálás számtech kulcsszavakra

laptop szerviz - akku töltő vásárlásBármelyik verziót gépeled be a Google keresőbe:

  • laptopszerviz
  • laptop szervíz
  • laptopszervíz
  • laptop szerviz

– a Laptophardware céges szolgáltatásait ott találod a Google első oldalán, legtöbbször a TOP5-ben. Ez csak koncentrált, tudatos honlap optimalizálással és linképítéssel érhető el. Persze csábító üzleti ajánlat sem árt. Ez adott, lévén a márkafüggetlen notebook service garancián túli javításokat vállal gyártótól, típustól és márkától  függetlenül Budapesten. A Magyarországon megvásárolható mobil számítógépek minden típusához készleteztek alkatrészeket, ezeket díjmentesen szerelik be, így például csak a Lenovo processzor, Acer monitor, Toshiba klaviatúra vagy Dell akkumulátor árát kell kifizetni. A beszerelés ingyenes.

asus laptop töltőMinden termékből nagy készlet áll a forgalmazó részéről készenlétben. Ezek a szervizi szaküzletekben és a cég által működtetett webáruházban is megvásárolhatók. Különösen nagy az Asus laptop töltő kínálat. Az egyes termékeket típusszámuk megadásával találhatod meg. De rákereshetsz az AC adapterek paramétereire is, pl.: 19 V, 3,2 A, 65 W.

A honlapon értesülhetsz az online vásárlással kapcsolatos tudnivalókról, megtudhatod, hol vannak az Apple tablet átvevőpontok, vagy hogyan működik a házhoz szállítás Budapesten. Egy tenyérnyi akkutöltőért persze egyszerűbb besétálni az alkatrészboltba. Ha mégis a webshupban vásárolnál:

Terméknevekre optimalizálni és linkprofilt építeni csak tudatosan lehet. De adódhatnak más esetek is.

Példák spontán keresőoptimalizálásra

Bármilyen sorrendben is ütitek be Google keresőbe azt az elektrotechnikából ismert három szót, hogy volt, amper, watt – és akár tesztek a feszültség, áramerősség és teljesítmény mértékegységének a neve közé vesszőt, akár nem: az első találat a elsohely.net blogom posztja lesz, amelyből persze megtudható, hogyan lehetséges a teljesítmény kiszámítása adott áramerősségnél. Erre a Google-sikerre tudatosan törekedtem.

De korábban a bdk.blog.hu blogom Volt × amper = watt című posztja volt az első, amelyet még 2006-ban írtam, azt fejtegetve, miért nem lehet a veszélyes 220 voltos hálózati feszültséget mondjuk 24 voltra csökkenteni, hogy soha senkit ne rázzon meg.

A cikk annak ellenére lett első a találati listán, hogy én soha senkit nem ráztam meg… akarom mondani soha semmit nem tettem ennek a sikernek az érdekében.

Azaz nem figyeltem a kulcsszósűrűségre, sem arra, hogy minél több kiemelt formában előforduljon (cím, alcím, al-alcím, félkövér és dőlt szedés, felsorolás, táblázat stb.) a szövegben. Nem küldtem a posztra támogató kulcsszavas linkeket és nem regisztráltam semmilyen katalógusba – és mégis az élre került.

A gyakori rákeresések és rátalálások miatt blogom egyik legolvasottabb bejegyzése lett (később, hogy ezt felfedeztem, azért SEO-szempontból kicsit feljavítottam a szöveget). A sikerben valószínűleg szerepe van annak, hogy a blogom keresőbarát, a cikkben pedig sokak számára fontos információk találhatók, érdekesen, szemléletesen van megírva… A szerkesztő úr jól dolgozott. Pár évvel később aztán egy másik blogom cikkével megelőztem magam.

A linképítő cikk folytatódik

A Netpánsíp és Ungbereg honlapjai

arvisura honla seo

Régi honlapok bevonása a linképítésbe

Keresőoptimalizálás – Arvisura honlap-SEO

Frissítés 2022: míg közel húsz éven át a HHRF ingyenesen biztosított tárhelyet több tucatnyi ún. határon túli magyar orgánum számára. Egy 2016-os heckertámadás után éve ezt a missziójukat felmondták és új szerverre, új szolgáltatóhoz költöztek. Szerencsére a bdk.hhrf.org típusú aldomainokat és állományaikat a régi szolgáltatónál meg lehetett tartani, illetve a fődomain alatti könyvtárakat új aldomain alá lehetett áthelyezni (aránylag magas tárhelydíj mellett). Így az alkönyvtáraimat is eszerint átigazoltam át. A rendszer struktúrája emiatt nagyrészt megváltozott, a relatív belső linkek elromlottak.

Személyes archívumként egyre kevésbé használom. De a Google-indexben megmaradt weboldalak sokaságát – átalakítva – SEO-arzenálom háttereként hasznosítom. Ezt a háttérmunkát én Arvisura keresőoptimalizálás néven emlegetem. Aktuálisan például a laptop akku töltő, terasz és télikert építés, illetve mobil klíma kulcsszavakkal indított linktuningokban vesznek részt. És akkor a 2012-es eredeti bejegyzés, előtte egy figyelmeztetés régebbről:

Az alábbi poszt tartalma nagyrészt elavult. A felsorolt oldalak közül jó néhány átalakult, mások elvesztették értéküket. A weboptimalizálás szempontjából fontosnak maradtakra új szövegezésű linkeket küldtem, a már nem fontos hivatkozásokat megszüntettem. Így tessék olvasni… (2014 májusa)

Archív weboldalak optimalizálása linképítéshez

2001. óta, amióta komolyabban foglalkozom honlapkészítéssel, a Hungarian Human Rights Foundation hol lassú, hol nagyon gyors, ám számomra csak korlátozott lehetőségeket (pl. adatbázis-kezelés, aldomainek nyitása stb.) biztosító szerverén 4 régi alkönyvtáram van, ezek főoldalai közül 3 (ungbereg, up, ungparty) szépen elrendezett és más-más funkciójú favorizált főkapu, belépőhely rendszerembe. A legkevésbé használt és a többivel ellentétben nem 4-es, hanem csak 3-as PageRang értékű a hhrf/netpansip alrendszer főoldala ez: Balla D. Károly oldalai. Egy évekkel ezelőtti nagy rendezkedés során ebbe a főkönyvtárba tettem bele a régi UngParty-rendszer teljes archívumát. Ez akkor volt, amikor még SEO-szempontokat egyáltalán nem vettem figyelembe, sőt, az sem érdekelt, a Google látja-e egyáltalán az oldalaimat.

Nem látta: hosszú éveken át frame-struktúrájú oldalakra helyeztem minden tartalmat, a szövegek nagyrészt rejtve maradtak a keresők előtt.

Viszont azok közül legrégibb weboldalaim közül, amelyeket még keretes szerkezet nélkül készítettem és helyeztem hálóra, néhány az évek során szert tett alacsonyabb PR-számra. A 3-as és 2-es értékűek többségét most kicsit kicsinosítottam és elhelyeztem rajtuk új oldalaim, illetve aktuális SEO-munkám linkjeit, így vonva be őket abba az átfogónak szánt rendszerbe, amelyek a sűrű keresztlinkelések révén, úgy tűnik, hatékony honlap-optimalizáló bázisul szolgálhatnak. (A munkát az 1-es PR-értékű oldalakra nem terjesztettem ki, a várható “hozam” nem lett volna arányban a nagy munkával).

Hogy az innováció sikeresebb legyen és a Google ne csak hónapok múlva regisztrálja a változást (kis forgalmú, statikus és marginális oldalak ezek, akár 3 hónap is eltelik két újraindexelés között), most innen is “megküldöm” a az UngBereg Alapítvány és a (net)Pánsíp tíz évnél idősebb néhány oldalát:

Frissítés 2022 – azóta a linkeket többször átírtam, módosítottam:

Kevésbé szorulnak támogatásra, de azért felsorolom a rendszer 3-as PageRank értékű oldalait is.

  • az arvisurák UngBereg Alapítványa
  • honlapok keresőoptimalizálása, Arvisura SEO – 33 digitális folyóirat
  • Pánsíp – elosztó oldal
  • honlapoptimalizáló Virtuális Irodalmi Szalon
  • UngParty Newság + Kárpáty Vipera News – a régi híroldal linkjei

A weblapok felújítása során persze bele is olvastam magam a régi szövegek egyikébe-másikába. Megállapíthattam, bizony, az UngBereg és a Pánsíp nagyon fontos része volt az életünknek. A szerkesztőség működésének évszámai közé esett életemnek talán legaktívabb, legtevékenyebb évtizede.

S ha már ott jártam, a rossz helyre mutató hivatkozások néhányát is felújítottam.

Persze a munka során minden egyes weblapot külön kellett újraszerkesztenem (itt még semmi sem volt automatizálva) és feltöltenem a szerverre – el is szöszmötöltem vele két napot. Kellemes piszmogás volt.

A fenti webtartalom részben vagy egészében elavult!

SEO analitikai eszközök webáruházaknak

SEO analitika webshopA webáruház SEO alapja az analitika. Elemzés nélkül nem érdemes belekezdeni sem. Analizálni kell a piacot, a konkurenciát, a termékeket, szolgáltatást, a vevő útját, a konverziót.
Mindent mérni és elemezni kell. A marketinget, az értékesítés elemeit, és a keresőoptimalizálás eszközeit is. Különben csak pénzégetés az egész.
Nézzük meg néhány példán keresztül, mit jelent ez.

SEO analitika a webáruházaknak

Egy webáruház sikerességéhez tudni kell, hogy honnan jönnek a vevők? Hol érdemes hirdetni? Melyik oldal/kampány hogyan konvertál, és melyik miért jobb vagy rosszabb? Mert végül minden odavezet, hogy mi mennyi pénzt hoz, vagy éppen miért nem hoz.

Az adatokhoz SEO analitikai eszközökre van szükség, ezt egy átlagos webshop nem tudja magától megmutatni.

Google Analytics

A legelső mindjárt a népszerű és ingyenes Google Analytics, mely megmutatja, földrajzilag honnan jöttek a vevők, hova kattintottak át, mennyi időt töltöttek az oldalon. Hány látogatóból mennyi vásárolt, vagyis milyen a konverzió. Segít optimalizálni az oldalakat, de a kampányokat is. Ez minden forrást megmutat, az organikus eredményeket is, de nem olyan részletesen, mint a Google Search Console.

Hotjar webshop analitika

A Hotjar megmutatja, hogyan látják a látogatóid, vevőid a webáruházat. Vagyis hova kattintottak, meddig olvastak el egy oldalt vagy bejegyzést. Hőtérképet készít, ezáltal kiderül, hova kattintanak a vevők a leggyakrabban, meddig görgetnek le az oldalon, merre mozog az egér. Látható például, hogy egy termék leírását olvassák többen, vagy a képeket nézegetik szívesebben.

Ezekből az adatokból kiderül az egyik legfontosabb, mi a vevői útvonal a webshopban. Honnan hová megy a vevő. Könnyen eljut-e a kosárig, a fizetésig. Jól bejárható-e a webshop, vagy káosz van és elveszik benne a vevő. Az is látható, hol veszik el a legtöbb vevőd.

Közvetlenül a felhasználói élmény javítása segíti a SEO eredményeket is, hiszen ezt is érzékeli a Google. Ha egy webáruház átláthatóbb és könnyebben használható, akkor azt a Google is értékelni fogja.

Google Search Console

Másik nevén Google Webmester eszközök. A legfontosabb analitikai eszköz SEO szempontból, hiszen csak az organikus eredményeket mutatja. Legfontosabb adatai:

  • Az egyes kulcsszavak hogyan teljesítettek?
  • Az egyes aloldalak hogyan teljesítettek?
  • Ezt visszamenőlegesen 16 hónapig meg lehet nézni és össze lehet hasonlítani időszakokat is.
  • Sok technikai hibát is kijelez.

A linképítő cikk folytatódik

Terasz és télikert a Google első oldalán

teraszbeépítés bp | télikert budapest | honlap-seo | infra teraszfűtés

Írd a keresőbe: Terasz beépítés Budapest

Terasz beépítés BudapestLinképítőt aligha érhet nagyobb öröm, mint hogy az általa honlap-keresőoptimalizálás alá vett oldal a kereső első helyére kerül. Természetesen az előre kiválasztott kulcsszóval. Jelen esetben ez három tagú long tail kulcsszó: terasz beépítés Budapest. Önmagában a szolgáltatás nevére (első két szó) óriási a konkurenciaverseny, az első 10-be kerülni is nagy bravúr. A főváros nevével kiegészített keresőkifejezésre kisebb a rivális weboldalak száma, de a tolongás itt jelentős. A célzott honlap tartalma releváns, linkprofilja erős, de változatos. Így érdemesnek bizonyult a top pozíció megszerzésére.

A szakmai portálon számos leírás és tanácsadó cikk szerepel a témában. Megtudhatjuk, mit takar a télikert fogalma, mi a története, hogyan szolgál növények téli vagy egész éves elhelyezésére.  Ötletek találhatók a teraszok beépítésével, télikertek berendezésével és fűtésével kapcsolatban. Legnépszerűbb a kakaófa magyarországi termesztésével foglalkozó anyag.

Jó, ha egy cég több internetes entitással rendelkezik. Differenciálni lehet az optimalizálást úgy, hogy az egyik weblap a kertészkedés, üvegházak, növénykertek felől, a másik az építőipari munkálatok irányából részletezi a szolgáltatásokat. További lehetőség az energiatakarékosság, a családi ház hőgazdálkodásának felvetése a télikertépítés hasznosságét hangsúlyozva.

Beépített terasz infrafűtése, budapesti gyártók

teraszbeépítés budapest - első beépített terasz

első hely a keresőben: beépített terasz budapest

A télikert létrehozásának legegyszerűbb módja egy már meglévő terasz beépítése. Alkalmasint téli fűtése napenergiával vagy infrapanelek elhelyezésével. Éppen ezért a beépített terasz mint kulcsszó gyakori szinonimája a télikertnek. Ugyanakkor a létrehozás folyamatát megnevező kifejezéssel – terasz beépítés – szintén azokat a szolgáltatókat keresik, amelyek ezt az építőipari munkát elvégzik. Akár középületeknél, akár családi házaknál vagy erre alkalmas lakásoknál.

A kifejezés speciálisabb, így a kívánt kulcsszóval adódó organikus találatok közt a Google kereső első helyen hozza a szorgosan  optimalizált weboldalt. Ahol is a szolgáltatás bemutatása és elérhetőségeinek megadása mellett sok olvasmánnyal is szolgál a portál. Így bemutatja például Magyarország legszebb télikertjeit. Meg a pálmaházakkal, oranzsáriumokkal ékeskedő vidéki kastélyokat. A teraszbeépítés és télikert gyártás számos technológiai kérdései mellett a telepíthető déli növények nevelésével is foglalkoznak. Minden téren jó tanácsokkal is szolgálva az építtetők számára. A linképítő cikk folytatódik

Keresőoptimalizálási stratégia és taktika – PR SEO

Stratégiám és taktikai trükköm a SEO-ban

Én PR-cikkes SEOoptimalizálom az optimalizáló webhelyeket. Ez hosszú távú keresőmarketing stratégia. Lényege, hogy linképítés során a linket küldő oldalakat és posztokat (pr-cikkeket) is SEO-zom.

Keresőmarketing tanácsadás: én hogy csinálom

Gyakran bevetem azt a taktikát, hogy a keresőoptimalizálás ugyanazokra a kulcsszavakra nézve történik, mint amelyekkel a megbízó weboldalának Google-helyezéseit javítom.

Évekkel ezelőtt volt egy optimalizációs eljárásom, a PR-cikkes SEO-támadás. Bár pacifista lévén a hadászati kifejezésekben nem igazán vagyok otthon, de mivel keresőoptimalizáló munkát lehetetlen bizonyos távlati stratégia és aktuális taktika nélkül végezni, így néha indokoltnak látszik efféle kifejezések használata egyes folyamatok jellemzésére.

A bázisoldalas és PR-cikkes SEO-támadás lényege

Még kezdő optimalizátorként bevezettem azt a gyakorlatot, hogy miközben optimalizálom a céloldalt, aközben az optimalizálási kulcsszavakkal saját oldalakat is indítok, blogokat nyitok, posztokat publikálok – és ezeket is intenzív optimalizálás alá vetem. Így tettem már 2012-ben, de ugyanez történt 2019-ben például az ivóvíz fertőtlenítés – klór-dioxid seo-projekt során, A linképítő cikk folytatódik