Tudatos optimalizálás számtech kulcsszavakra
Bármelyik verziót gépeled be a Google keresőbe:
- laptopszerviz
- laptop szervíz
- laptopszervíz
- laptop szerviz
– a Laptophardware céges szolgáltatásait ott találod a Google első oldalán, legtöbbször a TOP5-ben. Ez csak koncentrált, tudatos honlap optimalizálással és linképítéssel érhető el. Persze csábító üzleti ajánlat sem árt. Ez adott, lévén a márkafüggetlen notebook service garancián túli javításokat vállal gyártótól, típustól és márkától függetlenül Budapesten. A Magyarországon megvásárolható mobil számítógépek minden típusához készleteztek alkatrészeket, ezeket díjmentesen szerelik be, így például csak a Lenovo processzor, Acer monitor, Toshiba klaviatúra vagy Dell akkumulátor árát kell kifizetni. A beszerelés ingyenes.
Minden termékből nagy készlet áll a forgalmazó részéről készenlétben. Ezek a szervizi szaküzletekben és a cég által működtetett webáruházban is megvásárolhatók. Különösen nagy az Asus laptop töltő kínálat. Az egyes termékeket típusszámuk megadásával találhatod meg. De rákereshetsz az AC adapterek paramétereire is, pl.: 19 V, 3,2 A, 65 W.
A honlapon értesülhetsz az online vásárlással kapcsolatos tudnivalókról, megtudhatod, hol vannak az Apple tablet átvevőpontok, vagy hogyan működik a házhoz szállítás Budapesten. Egy tenyérnyi akkutöltőért persze egyszerűbb besétálni az alkatrészboltba. Ha mégis a webshupban vásárolnál:
Terméknevekre optimalizálni és linkprofilt építeni csak tudatosan lehet. De adódhatnak más esetek is.
Példák spontán keresőoptimalizálásra
Bármilyen sorrendben is ütitek be Google keresőbe azt az elektrotechnikából ismert három szót, hogy volt, amper, watt – és akár tesztek a feszültség, áramerősség és teljesítmény mértékegységének a neve közé vesszőt, akár nem: az első találat a elsohely.net blogom posztja lesz, amelyből persze megtudható, hogyan lehetséges a teljesítmény kiszámítása adott áramerősségnél. Erre a Google-sikerre tudatosan törekedtem.
De korábban a bdk.blog.hu blogom Volt × amper = watt című posztja volt az első, amelyet még 2006-ban írtam, azt fejtegetve, miért nem lehet a veszélyes 220 voltos hálózati feszültséget mondjuk 24 voltra csökkenteni, hogy soha senkit ne rázzon meg.
A cikk annak ellenére lett első a találati listán, hogy én soha senkit nem ráztam meg… akarom mondani soha semmit nem tettem ennek a sikernek az érdekében.
Azaz nem figyeltem a kulcsszósűrűségre, sem arra, hogy minél több kiemelt formában előforduljon (cím, alcím, al-alcím, félkövér és dőlt szedés, felsorolás, táblázat stb.) a szövegben. Nem küldtem a posztra támogató kulcsszavas linkeket és nem regisztráltam semmilyen katalógusba – és mégis az élre került.
A gyakori rákeresések és rátalálások miatt blogom egyik legolvasottabb bejegyzése lett (később, hogy ezt felfedeztem, azért SEO-szempontból kicsit feljavítottam a szöveget). A sikerben valószínűleg szerepe van annak, hogy a blogom keresőbarát, a cikkben pedig sokak számára fontos információk találhatók, érdekesen, szemléletesen van megírva… A szerkesztő úr jól dolgozott. Pár évvel később aztán egy másik blogom cikkével megelőztem magam.
Korábban szinte hajszálra ugyanez történt egy másik írásommal, amelyből viszont a látogató nem tudhatott meg fontos infókat a keresett fogalomról, inkább ellenkezőleg … Az esetet leírtam, elég rákeresni: Orbán Viktor borítékja (keress rá a címre). És mégis mozog a hardver…
Bárhogy is: a sokat publikáló SEO-szaki jól teszi, ha számít erre a lehetőségre, arra, hogy nemcsak vért izzadva lehet élpozícióba hozni valamely kurrens kifejezéssel egy weboldalt. Erős, amúgy általánosan szépen „megoptimalizált” blogon jól megírt cikk önerőből is Google-sikert arathat. A bdk.blog.hu mindenképpen ilyen hely volt. Képzeld csak el az 1000-nél több poszt spontán optimalizáló erejét: egyszerre ezernyi link mutat a friss bejegyzésekre. Így talán még az sem meglepő, hogy az első 10 találati oldal közé került néhány évre.
Villamossági cikkek + laptop long tail kulcsszó-kombinációval meg éppenséggel ez vezeti a listát
Az összegzés annyi, hogy megfelelően megírt kulcsszavas tartalom és jól megválasztott cím mellett egy eléggé erős keresőbarát webhely oldala spontán módon is az első Google találatok közé kerülhet. Feltéve, ha értékes információkat tartalmaz és kiváltja az érdeklődők kattintásait. Különösebb keresőoptimalizálásra ilyenkor nincs szükség, a weboldal e nélkül is pozíciót szerezhet a keresőtalálatok ranglistáján. Tudatos optimalizálással kurrens számítástechnikai kulcsszavakkal is siker érhető el. Vagy arra, hogy hangoskönyvek – ingyenes letöltés. Tartalom keresés, notebook töltés, SEO eszközök használata a laptop töltő kulcsszó relevanciájának javításáért.