A bejövő linkek hatékonysága a keresőoptimalizálásban – bevezető

A linkprofil építés szempontjai

back-linkek hatékonysága

Linkprofil építés – keresőoptimalizálás

Aki valaha is foglalkozott a weblapok keresési pozíciót javító honlapoptimalizálás praktikáival vagy aki bele-beleolvasott abba, miként is érhető el, hogy valamely honlap kedvezően szerepeljen a keresőprogramok találati listájában, az tisztában van azzal, hogy egyfelől nagyon fontos az adott honlap milyensége, másfelől viszont a sikert leginkább külső webtámogatással lehet elérni, azaz más honlapokon elhelyezett (szöveges) hivatkozások révén. Különösen igaz ez új, még be nem járatott, senki vagy kevesek által ismert weboldalak esetében. Ha fizetett reklámokat nem veszünk igénybe, akkor egyszerűen nincs más mód a honlapunk ismertté, keresetté tételére, mint hogy elérjük: a Google kereső szállítsa nekünk az olvasót, megrendelőt, vevőt, partnert, ügyfelet, megbízót. Ahhoz pedig, hogy a Google rendszere ezt a szívességet megtegye nekünk, meg kell a kifinomult szempontok szerint működő nagy keresőprogramot győznünk arról: honlapunk fontos információkat, releváns tartalmat hordoz, érdemes tehát rá terelni azokat, akik a nálunk szereplő fogalmakra, kifejezésekre rákeresnek az interneten.

Google-helyezés javítás

A Google „meggyőzése” voltaképpen maga a keresőoptimalizálás, amelynek során egyfelől magát a honlapot tesszük „kívánatossá”, másfelől „terelőtáblákat” helyezünk-helyeztetünk el nagy cybersztrádán elhelyezett webtartalmakban – annyit és olyanokat, hogy a szörfölők könnyen ránk találhassanak. A Google maga a legnagyobb szörfölő, robotja bejárják a web egészét, így alaposan megvizsgálja a mi honlapunkat is, és szépen, aprólékosan sorra veszi a „környékünkön” az összes kihelyezett terelőtáblát, értékeli őket, összeveti másokéival és egy igen bonyolult és pontosan csak a rendszer legbelsőbb emberei által ismert algoritmus alapján minden egyes keresőkérdésre rangsorolt találati listát kínál. Ezt kapjuk mi is eredményoldalként (SERP), amikor valamire ráguglizunk.

Ezen a listán jól szerepelni és ezzel valószínűvé tenni, hogy a keresők oldalunkra rákattintanak – a SEO legfőbb célja. Eléréséhez pedig a releváns saját tartalomnál szinte hogy fontosabb az említett terelőtáblák – azaz a honlapunkra mutató linkek – rendszerének megfelelő felépítése. Ha linkrendszer hatékony, a siker valószínű, ha kevésbé az, akkor az eredmény is kétséges. Éppen ezért a linkprofil építés a keresőoptimalizálás legfontosabb, egyben legkényesebb résztevékenysége.

Az organikus találatok közt első hely a keresőben

De vajon mitől hatékony a linkek rendszere? Természetesen maguktól a linkektől – illetve az őket befogadó weboldalaktól. És hogy milyenek a linkek?

Kidolgoztam a linkhatékonyság értékelésének egy saját módszerét, ezt fogom ismertetni következő cikkemben. Előzetesen annyit, hogy a legfőbb számba vehető tényezőket a következőképpen állapítottam meg

  • a linkek száma (mennyiség)
  • az egyes linkek minősége; ezen belül
    • a linkek relavanciája
    • a linkek ereje
  • a linkek stabilitása (idő-faktor)
  • a linket küldő oldal dinamikája
  • a linkre eső parciális érték

Hogy pontosan mi értendő az egyes faktorok alatt és mitől függ nagyságuk, továbbá hogy ezek alapján miként lehet megbecsülni egy link hatékonyságát vagy az oldalra mutató linkek összességének az effektivitását, arról legközelebb esik szó.

Folytatás itt: A bejövő linkek hatékonysága

Címke , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük