Az oldal címe – Title – A honlapoptimalizás szempontjai – 4

Kis sorozatomban megosztom a keresőoptimalizálás néhány műhelytitkát – saját ismereteim és hétéves gyakorlati tapasztalataim alapján.

3. Az oldal felépítése, formai jegyei. Látható és rejtett tartalmak (2)

3.2. Az oldal címe [title]

Bár második helyen említem, tapasztalatom szerint a domain-névnél is nagyobb szerepet játszik a Google-besorolások során az oldal címe.

Az oldal címe az a karaktersor, amely az adott weblap megjelenítésekor a böngészőnk legfelső sorában olvasható, az, ami a Google-listákon az egyes oldal-találatok első, kiemelt sorát képezi.

A jól megválasztott cím alapvető fontosságú!

Lényegében a Google-lehívások során a cím képezi az első keresési szektort. Így nyilvánvaló, hogy:

egy adott kifejezésre indított keresés találatai közül előnyt élveznek azok honlapok, amelyek címükben tartalmazzák a keresőkérdés szavát, szavait.

Mindez azt jelenti, hogy egyfelől a címnek olyannak kell lennie, hogy megfeleljen az oldal tartalmának, másfelől eleget kell tennie a keresések iránti elvárásainknak. A másik oldalból közelítve:

optimalizálni egy webhelyet a legkönnyebben a címében is szereplő kulcsszavakra lehet.