Kis sorozatomban megosztom a keresőoptimalizálás néhány műhelytitkát – saját ismereteim és hétéves gyakorlati tapasztalataim alapján.
3. Az oldal felépítése, formai jegyei. Látható és rejtett tartalmak (2)
3.2. Az oldal címe [title]
Bár második helyen említem, tapasztalatom szerint a domain-névnél is nagyobb szerepet játszik a Google-besorolások során az oldal címe.
Az oldal címe az a karaktersor, amely az adott weblap megjelenítésekor a böngészőnk legfelső sorában olvasható, az, ami a Google-listákon az egyes oldal-találatok első, kiemelt sorát képezi.
A jól megválasztott cím alapvető fontosságú!
Lényegében a Google-lehívások során a cím képezi az első keresési szektort. Így nyilvánvaló, hogy:
egy adott kifejezésre indított keresés találatai közül előnyt élveznek azok honlapok, amelyek címükben tartalmazzák a keresőkérdés szavát, szavait.
Mindez azt jelenti, hogy egyfelől a címnek olyannak kell lennie, hogy megfeleljen az oldal tartalmának, másfelől eleget kell tennie a keresések iránti elvárásainknak. A másik oldalból közelítve:
optimalizálni egy webhelyet a legkönnyebben a címében is szereplő kulcsszavakra lehet.