Külső link-támogatás – A honlapoptimalizálás szempontjai – 2

Kis sorozatomban megosztom a keresőoptimalizálás néhány műhelytitkát – saját ismereteim és hétéves gyakorlati tapasztalataim alapján.

A keresőoptimalizálással és keresőmarketinggel kapcsolatos legáltalánosabb tudnivalók

2. Külső link-támogatás

Elmondtam, hogy szerintem bármely honlap eredményességének első és legfontosabb kritériuma a releváns tartalom. Minden ellenkező hiedelemmel szemben a második kritérium jegyeit nem az adott honlap minőségétől függnek, hanem a külső támogatottságtól, azaz attól,  hogy hány darab (a), milyen minőségű (b) és milyen erejű (c) link mutat rá.

a) A quantitativ mutató, azaz a bejövő linkek száma alapvető fontosságú a sikeres keresőmarketing szempontjából; gyakori tapasztalatom, hogy egy gyengén kivitelezett weblap is remekül szerepelhet a találati listákon, ha linkek tömege mutat rá. 

b) Nem mindegy, persze, milyen linkek ezek. Érkezhetnek ugyanis az adott témában releváns és irrelveláns oldalakról egyaránt, az előbbiek nyilván sokkal értékesebbek – ezek minősített linkek; a Google nagyra értékeli, ha egy adott témájú oldalra nem más témájú, hanem azonos vagy hasonló témakörbe sorolható oldalról jönnek a hivatkozások.

c) A linkek ereje pedig attól függ, hogy a küldő oldalnak magának mekkora az ereje (ezt az úgynevezett PageRank-szám mutatja).

Tapasztalatom szerint néhány minőségi és nagy erejű link többet segíthet egy adott oldal előbbre jutásában a Google-listán, mint a gyenge és nem minőségi linkek tucatjai.

A linkek megléte vagy hiánya tehát alapvető SEO-szempont. Bármilyen jó, gazdag tartalmú és informatív is legyen egy oldal, ám ha más honlapokról egyáltalán nem mutatnak rá linkek, akkor a kereső-találatok szempontjából semmiképpen sem lehet eredményes.

Abban ellenben lehet bízni, hogy ha egy weblap tartalmilag fontos, értékes, egyedi, akkor más honlaptulajdonosok, bloggerek, fórumozók, linkmegosztók idővel linkekkel kezdenek hivatkozni rá, s ezzel felhozzák a találati listákban. Mindezt azonban SEO-munkával elő lehet segíteni vagy akár ki is lehet váltani: voltaképp ezt a munkát végzi az, aki keresőmarketing tevékenységet folytat.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük