PR-cikk írás, elhelyezés

PR-cikk elhelyezés weboldalon – PR cikkírás – szövegírás – linképítés

Üdvözlöm, Balla D. Károly vagyok. Ön egy PR-cikkekkel, szövegírással, linkelhelyezéssel kapcsolatos oldalamról érkezett ide. Erről a felületről küldhet nekem:

1) > privát üzenetet

Emailben kapom meg, itt nem lesz látható! (a *-gal jelzett mezőket ki kell tölteni)

 

2) > üzenhet levélben:

írhat Gmail-es címre:

levél: PR-cikkírás, elhelyezés

vagy a domainhoz tartozó címre:

prcikk elhelyezés, cikkírás

3) de megkereshet a Facebookon is:

Balla D. Károly

PR-cikkek elhelyezés honlapokon

Public relations és keresőmarketing

A linképítés egyik leghatékonyabb módszere az, ha annak az oldalnak a linkjét, amelynek Google-helyezését javítani kívánjuk, nem egyszerűen csak kitesszük, kitétetjük egy weboldalra, hanem hosszabb szövegbe, PR-cikkbe ágyazzuk bele. Eredetileg az ilyen cikkek egy szervezeti egység (vállalat, cég, szervezet, intézmény, hatóság, társadalmi csoport…) és a nyomtatott sajtó közti kommunikáció és bizalomépítés formája volt és kölcsönös előnyökön alapult. A szervezeti oldal ingyen jutott bemutatkozási lehetőséghez, a sajtóorgánum pedig ingyen kapott egy megszerkesztett, egyedi információkat tartalmazó tájékoztató cikket. Az online felületeken is megmaradt ez a használati forma, de mivel a ezekben a cikkekben sorra megjelent az adott cég, az adott termék vagy szolgáltatás honlapjának a linkje, így szerepe lett abban, hogy a hivatkozott webhelyek internetes presztizse, keresettsége növekedjen és a keresőtalálatok közt elfoglalt pozíciója javuljon. Azaz a Public relations célú anyagoknak hovatovább kidomborodott a keresőmarketingben betöltött szerepe. Mígnem ez utóbbi vált dominánssá: ma webfelületre PR-cikket nem azért írunk és nem azért helyezünk el elsősorban, hogy terméket, szolgáltatás, vállalkozást promotáljunk, hanem azért, hogy az adott áru vagy szolgáltatás honlapjának kulcsszavas Google-helezését javítsuk.

E tevékenységet folytatva számos szempontot kell figyelembe vennünk. A talán legfontosabbak:

  • a PR-cikk szövegének minősége, információgazdagsága, egyedi fogalmazása
  • a PR-anyag megfelelősége a keresőszempontoknak (pl. terjedelem, címek, kiemelések, szókészlet), ezen belül igen fomtos
    • a kulcsszósűrűség és kulcsszóhasználat átgondoltsága
    • a támogatott honlapra mutató link szövegének és buborékszövegének helyes megválasztása
  • a megjelentetés helyének megfelelősége, ezen belül
    • a PRcikket ajánlatos optimalizált, keresőbarát weboldalon elhelyezni
    • válasszunk olyan oldalt, amelynek magas a keresőmarketing értéke, rendelkezik internetes autoritással
    • amelynek témája, tartalma kapcsolódik a hivatkozott honlap szövegéhez
    • amely valamely közvetlenül vagy távolabbról kapcsolódó kulcsszavakkal már elért értékelhető keresőtalálati helyezést
    • amelynek van értékelhető látogatottsága

PRcikk írása, webszövegírás

Nincs minden cégnek és vállalkozásnak PR-szakembere vagy olyan munkatársa, aki gyakorlott Public relations anyagok készítésében. Illetve, ha még akad is ilyen, szinte bizonyos, hogy nincs tisztában a keresőoptimalizálás és linképítés legfontosabb szempontjaival. Így meglehet, hogy termékmarketing tekintetében tökéletes cikket tud írni, de erősen kétséges, hogy ebben a szövegben képes érvényesíteni azokat a kritériumokat, amelyek alapján a Google ezt a szöveget az adott kulcsszavakra nézve relevánsnak tekintené.

Éppen ezért célszerű a piár-szöveg írását a keresőmarketingben is járatos profi szövegíróra bízni, aki a megbízó által megadott fontosabb adatok, információk, tények és szempontok alapján olyan cikket alkot, amely egyszersmind a Google elvárásainak eleget tevő linképítő munkában is kifogástalan.

Honlapszöveg írása

A PR-szövegek szokásos terjedelme 1000-1500 karakter. Ez elegendő arra, hogy egy link számára megfelelő kontextust adjon. De arra semmiképp nem elégséges, hogy 12-15 keresési kritérium teljesüljön rajta. Ehhez kb. 6-8000 karakternyi webszövegre van szüksége, amelyet már célszerű külön honlapon elhelyezni. Ilyenek maguk a jól felépített céges weboldalak főlapjai, és ilyenek például az egy-egy szolgáltatást vagy terméket bemutató aloldalak.

A legtöbb honlaptulajdonosnak nehézséget okoz, hogy oldala számára megfelelő mennyiségű és minőségű egyedi szöveget készítsen. S ha erre képes is, szinte bizonyos, hogy fogalmazás közben nem fogja egyesével számba venni és betartani a Google keresőalgoritmusainak a kritériumait. Még ha ismeri is ezeket, akkor is más célok vezérlik. Ilyen esetekben persze mód van az utólagos tartalomoptimalizálásra, de célszerűbb eleve szakemberrel íratni meg a honlapszöveget.

public-relations-szövegírás

A PR (public relations) eredetileg a szervezet és a média közti kommunikáció és bizalomépítés eszköze volt. Manapság a PR-cikkek az online marketingben a linképítés elengedhetetlen eszközeivé váltak

ÜZENET KÜLDÉSE szövegírás és közlés ügyében.

PRcikk írás, PR-cikk elhelyezés – árak

PR-cikkek írása és közlése értékes weboldalakon. Online marketing. Public relations cikk készítése, PR cikkírás: Google linképítés  és kreatív honlapszövegírás ára. Pr tevékenység, online reklám és hirdetés, prcikk, szöveg írás, azonnali elhelyezés, pr-cikk elkészítése és megjelentetése a weben, szövegírás weboldalra, keresőbarát honlapszöveg írása Google szempontok szerint, webszöveg, keresőmarketing, public relations cikkek szövegírója. Linképítés piár cikkírás módszerével

Share

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. magdolna mondta:

    Ertelmes,osszeszedett es hasznos.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.