Weboldal optimalizálás – Honlap-seo

Tanácsadás – Honlap SEO optimalizálás

weboldal optimalizálás seo

Honlapok keresőoptimalizálása

Egy tanácsadó számára a SEO (szó szerint: keresőeszköz-optimalizálás = search engine optimization) szakkifejezései a magyar szóhasználatban eléggé pontatlanok. Keresőeszköz-optimalizálás helyett például egyszerűen keresőoptimalizálást mondunk, ami tovább egyszerűsíti az angolul sem túl precíz kifejezést, hiszen könnyű belátni, hogy nem a keresőt, hanem evidens módon a honlapot optimalizáljuk, igaz, hogy az optimalizálást a keresőkhöz idomulva, a keresők alá végezzük. A pontos kifejezésnek tehát valahogy úgy kellene hangoznia, hogy honlapoknak a keresőeszközökhöz való optimalizálása.

De még igazából ezzel sem mennénk semmire, mert magának a weboldalnak az optimalizálása csak egyik, s volumenében kisebbik része a SEO-munkáknak, a nagyobb részt a linképítés teszi ki, amikor viszont a honlappal magával már semmit nem teszünk, csupán kívülről támogatjuk azért, hogy a keresési találatok közt előbbre kerüljön, ilyenkor tehát nem a weblapot és végképp nem a keresőt (keresőeszközöket, motorokat, robotokat, algoritmusokat), hanem éppenséggel a találatokat optimalizáljuk vagy inkább maximalizáljuk.

A két részből álló teljes munkafolyamat pontos megnevezése tehát honlap- és találat-optimalizálás lehetne – ilyesfajta szakszót azonban senki nem használ. És akkor ebben benne sincs még a weboldal elemzés és keresőoptimalizálási tanácsadás, ami nélkül el sem képzelhető a keresőoptimalizálási eljárás. Marad tehát a keresőoptimalizálás és annak szinonimájaként a honlap optimalizálás – általános esetben mindkettőn ugyanazt értjük: a találatok közti pozíciószerzést és az ennek érdekében tett különböző on-site és of-site munkafolyamatokat.

Mi a neve annak, amit optimalizálunk?

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy az angol homepage és website szavaknak megfelelően a magyarban is van honlap meg van weboldal is, és igazából a kettő tökéletesen felcserélhető egymással, holott az lenne a kézenfekvőbb, ha lenne némi különbség árnyalt jelentésük között. De nincsen. Mi több, az egyenlőséget, miszerint weboldal = honlap,  az internet indiánok leleményes törzsfőnöke, a Nagy Nyomkereső (a cowboyok hosszú kezű  Gugli úrként emlegetik) nemcsak hogy felfedezte, hanem szigorúan érvényesíti is olyan módon, hogy az egyik szóra való rákeresést a másik szó találatával válaszolja meg.

Google keresőhöz honlapoptimalizálás

Önmagában kicsit furcsa eljárás. Jól pofára esel, sápadt arcú testvérem, ha éppen egy bizonyos szinonima előfordulásit szeretnéd megtalálni. Hiába tudod, hogy az ebadó nem kutyaadó, a pápaszemes kígyó nem szemüveges, és hiába véled úgy, hogy a honlap jelentése is tágabb, mint a weboldal, Előbbi szinte az összes webes megjelenési formát jelentheti, egyetlen internetes névjegytől a nagy hírportálig vagy webarchívumig. A weboldal sokkal inkább csak egy adott felületet, egyetlen weblapot, oldalt, page-et jelent. Na és van még egy szörnyszülöttünk is: a honoldal. A linképítő cikk folytatódik

Google keresőoptimalizálás

SEO – a Google-kereső optimalizálása

Mióta az online keresőszoftvert fejlesztő világcég piacvezetővé, mondhatni egyeduralkodóvá vált és az internetes kereséseknek cirka 95 %-át ebben rendszerében indítják, azóta körülötte forog a web. Ma már a Search Engine Optimization (SEO), azaz a keresőeszközök optimalizálása gyakorlatilag Google-optimalizálást jelent. Azaz mérvadóvá mára az vált, hogy egy adott weboldal ennek a keresőprogramnak a találatai közt milyen eredményt ér el. A kereső optimalizálási folyamatot tehát indokolt így meghatároznunk:

A keresőoptimalizálás célja, hogy valamely honlap adott kulcsszóra nézve az élen szerepeljen a webtartalmak keresések találatai között.

A weboldal-tulajdonosoknak tisztában kell lenniük azzal, hogy manapság mindazok a Google-keresést veszik igénybe, akik a világhálón számukra szükséges információt, szolgáltatást, terméket, munkalehetőséget, partnert stb. keresnek.

A program használata egyszerű, a keresést indító kérdés okos megfogalmazásával szinte bizonyos, hogy ha létezik a neten a keresett tartalom, arra a Nagy Nyomkereső rá is bukkan. Annak ellenére, hogy természetesen nem gondolkodik. Felfoghatatlanul hatalmas, több billió weboldal tartalmát tároló adatbázisa szinte végtelen számú összehasonlításra ad lehetőséget. Az évtizedek munkájával kifejlesztett és tökéletesített keresőalgoritmusa pedig szinte valamiféle mesterséges intelligencia módjára viselkedik. Látszólag megérti kérdéseinket és releváns válaszokat tartalmazó webhelyekre vezet. Érdemes tehát „kedvében járni” és érdemes a Google keresőoptimalizálás eljárásait jobban megismerni.

Hogyan keresünk? – azaz miért fontos a kulcsszavas keresőoptimalizálás?

Számos felmérés bizonyítja, hogy a keresési szokások a következők (bár az egyes kutatások adatai nagy eltéréseket mutatnak):

  • a böngészések cirka kétharmada (mások szerint több mint 70 %-a) kizárólag az első oldalra (keresőtalálati táblára) esik, a böngészők ilyen mértékben csupán az itt található kínálatból választanak információt, terméket vagy szolgáltatót (közülük is legtöbben az első 4-ből) – tovább csak akkor lépnek, ha nem találtak igényiknek megfelelő kínálatot – de ekkor sem jutnak túl messzire;
  • az összes keresésekből mindössze kb. 20-25 % jut a 2. találati oldalra, és alig 5-8 % a 3-ra. Száz keresésből csupán 3-4 estben beszélhetünk mélyebb rétegekről;
  • amelyik oldal nincs benne az első 50-ben, annak 1 %-nál kisebb az esélye arra, hogy rákattintanak.

Ez azt jelenti, hogy ha valamely keresőkérdéssel egy honlap nincs benne az első 30 találatban, akkor minimálisak az esélyei arra nézve, hogy a keresők az adott kifejezéssel rátaláljanak (ez persze még mindig jobb, semmint ha az első 100-ban sem szerepel…). Igazi esélyt azonban csak az első Google-tábla adhat, az első 4-be kerülés pedig szinte garantáltan azt jelenti, hogy minden kereső rákattint az adott weblap linkjére.

A fentiek fényében talán fölösleges ecsetelni, miért akkora a jelentősége egy honlap pozíciójának és miért van szükség a keresőmarketing eljárások alkalmazására, ha sikerre akarjuk vinni weboldalunkat.

A keresőoptimalizálás éppen abban segít, hogy valamely honlap a tulajdonosa érdekeinek megfelelően minél kedvezőbb pozícióba kerüljön a  keresőtalálati listákon!

Hogyan lehet ezt elérni? Nem árt mindenekelőtt tisztázni a honlapok keresőoptimalizálásával kapcsolatos alapfogalmakat.

 SEO alapfogalmak – kissé részletesebben

Keresőmarketing

Komplex értelmű, átfogó jellegű gyűjtőfogalom. A keresőmarketing a világhálón folyó online üzleti tevékenység egyik speciális ága. Az, amely az internetes keresőprogramok találati listáinak felhasználása és befolyásolása révén hat a kereslet-kínálat üzleti és piaci viszonyaira. A ~ legfőbb összetevője maga a keresőoptimalizálás (amely a normál, azaz nem-fizetett találatokat érinti), továbbá pedig a fizetett szolgáltatások keretében megjelenő találatok, a keresőkben szereplő hirdetett hivatkozások és reklámok, az üzleti jellegű linkmarketing, valamint a keresési eredményekre épülő mindenfajta online tevékenység. A témáról bővebben: keresőmarketing, net-seo

Mi a Google keresőoptimalizálás?

A Google-alapú keresőoptimalizálás – SEO – olyan tevékenység, amely azt a célt szolgálja, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el a keresőprogramok nem-fizetett találatai közt. Éspedig valamely előre megadott keresőkifejezéssel indított internetes keresés során. (A kérdésnek több külön oldalt is szenteltem, az egyik összefoglalás itt található: Hogyan kerüljön honlapunk az első oldalra keresőoptimalizálással?)

Valamivel részletesebben. A keresőoptimalizálás elsődleges célja az, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el a normál találatok közt a honlap tulajdonosa/üzemeltetője vagy szponzora, hirdetője által fontosnak tartott keresőkifejezésekre. (Normál vagy organikus találatoknak épp azokat a keresők által kilistázott találatokat nevezzük, amelyek nem fizetettek, csupán a keresőmotorok belső logikája, algoritmusa alapján kerültek a találati lista adott helyére; a fizetett linkek, hirdetések tehát nem tartoznak ide.)

Ennek fényében az optimalizáló tevékenység másodlagos célja az, hogy a helyezés-javítás segítségével elért jó pozíció révén a céloldal minél nagyobb látogatottságra tegyen szert, a harmadlagos cél a támogatás alá vont weboldal internetes értékének, presztízsének a növelése (Page Autority).

A keresőoptimizálás két fő összetevője:

A linképítő cikk folytatódik

Kreatív honlapoptimalizálás – új SEO-bázis

seo - kereső optimalizálásHonlap tartalom optimalizálás

Idestova nyolcadik éve lesz annak, hogy a honlapoptimalizálás foglalkoztat és hogy kisebb-nagyobb intenzitással végzek weboldal optimalizálást – de annak még nincs egy éve, hogy magáról az optimalizálásról készítettem volna weboldalt. Erre csupán 2012 tavaszán szántam rá magam, és azóta néhány statikus oldalam és blogom szépen feljött a témáját érintő kulcsszavas keresésekkel a találati listákon. A Google-optimalizálás-keresésre például most én vagyok a 3., Honlapoptimalizálás-blogom meg éppenséggel az első, ha a címével keressük. NO DE! Eddig voltak a külön statikus oldalak, és volt külön néhány SEO-blog. Eljött az ideje egy olyan bázis létrehozásának, amely külön optimalizált stacionárius weboldalakat és nagy mobilitású blogot egyaránt tartalmaz. Ez most meg is valósult. A weblapokra és a blogra erről az ajánlóhelyről már mennek a linkek: a bal oldali oldalsávban a SEO: Liberall-bázis boxban találhatók. Ebből a posztból most menjen link az újdonat új blog egyik oldalára: Kreatív honlap optimalizálás.

Frissítés 2017: laptop-Seo

Mi szép régi idők, amikor még csak egy-két blogom és bázishelyem volt a SEÓhoz. Most már számukat se tudom. Újabb a weblap.org és az elsohely.net domainok alatt épülget néhány seo-blog, miközben az összes régit is ápolom, és mivel laptop témájú weblapokat optimalizálok, így ilyenre is szükség lett: weblaptop.net. A kulcsszavak közé pedig bekerült a tartalommarketing és a Google első hely meg a kijelző notebook szerviz szolgáltatás. Előbbi esetében még nem számolhatok be sikerről, a középsővel már vannak részeredményeim, az utóbbi esetben számos szervizi szolgáltatás nevére és alkatrésznévre van top10 oldalam.

A SEO 2017 projekt kulcsszavai pedig ezek: laptopcafé – szervizblog : Google Drive videók megosztása Youtube-on – laptop café

Lenovo laptop kijelző szervíz Budapest

Kreatív honlap optimalizálás tartalom marketing eszközökkel. Organikus találatok között Google első hely. SEO bázis blog és statikus weblapok kulcsszavas tartalmi honlapoptimalizálása. Linképítés a laptop szerviz szolgáltatás kulcsszavaival. Tartalommarketing és linkmarketing projektek 2017-ben.

A bejövő linkek SEO-hatékonysága – becslés, számítás

Sajnos ennek a posztnak a tartalma részben elavult, miután a Google megszüntette a PageRank mutatók nyilvános használatát. Azóta sokkal nehezebb a SEO-szakemberek dolga. De talán ma is érdekes elolvasni, hogyan számítgattam a bejövő linkek értékét akkor, amikor ez a mérőszám volt a mérvadó.

A backlinkek SEO-hatékonysága – becsléseim 2012-ben

bejövő linkek értékeA keresőoptimalizálásnak csak bizonyos kiragadott tényeit ismerő laikusok körében elterjedt felfogás, hogy a honlap sikerét (felívelését a Google-listán) a külső linkek adják (ami igaz), miközben ezek számát tarják mérvadónak (ami viszont nem). A bejövő linkek hatékonysága összességében nemcsak, sőt, nem első sorban mennyiségüktől függ, hanem igen sok egyéb tényezőtől, többek között a minőségi mutatóktól és az időfaktortól.

Több év tapasztalata és bizonyos elméleti megfontolások alapján felállítottam egy meglehetősen bonyolult képletet, amely talán segíthet abban, hogy megbecsüljük, még inkább, hogy összehasonlítsuk a linkek effektivitását, azaz közvetlen hatásukat a céloldal SEO-helyzetére nézve. Ez a közvetlen hatás még nem jelent tényleges előremozdító erőt (ez még sok egyéb faktortól is függ), de a ráhatás nagysága szerintem nagyjából felmérhető képletem alapján.

Ezzel együtt fontosnak tartom leszögezni, hogy az alább olvasható állítások nem tekinthetők adekvát tényeknek, egyes elemeiben inkább csak feltevések, lehetséges megközelítések fogalmazódnak meg, olyan megfontolások, amelyek valószínűleg nem állnák ki a tudományosság szigorú próbáját, de empirikusan esetleg mégis használhatók akkor is, ha abszolút értékek helyett inkább csak összehasonlításra, becslésre alkalmasak és ezen a réven engednek következtetéseket levonni. Éppen ezért szigorúan csak házi használatra ajánlom (erős idegzetűeknek és elvetemült ínyenceknek) kérem, a SEO-egyetemen egyelőre ne tessék tanítani.

A képlet és a hozzá tartozó magyarázatok közreadásával egyben inspirálni szeretném a honlapoptimalizálás fortélyaihoz nálam jobban értő kollégákat, hogy esetleg dolgozzák ki a saját verziójukat vagy pontosítsák, finomítsák az enyémet.

No, akkor lássuk a medvezsonkát.

A link-hatékonyság kiszámítása

Egy szöveges linknek a céloldalra gyakorolt SEO-hatékonysága az adott témát illetően az alábbi képlettel fejezhető ki:

E = RGSDP   (a szorzójeleket kitéve: E = R × G × S × D × P)

ahol:

E – a bejövő link keresőoptimalizációs hatékonysága (SEO-effektivitás);

Rrelevancia; a linket küldő oldal relevanciája az adott témában egy 5-ös skála szerint

az R értéke eközben:

    • 0,25 – ha az oldal irreleváns
    • 0,5 – mérsékelten releváns oldal
    • 1 – közepesen releváns oldal
    • 2 – erős relevanciájú oldal
    • 3 – igen erős relevanciájú
    • 4 – kiemelten erős relevanciájú

G – a linket küldő oldal Google-besorolása, amelyet a PageRank-érték (PR) határoz meg a következőképpen:

az G értéke

    • 0,25 – ha az oldal PR-száma: N/A (nincs adat)
    • 0,5 – ha az oldal PR-száma: 0 (nulla)
    • 1 – ha az oldal PR-száma: 1
    • 2 ha az oldal PR-száma: 2
    • 4 ha az oldal PR-száma: 3
    • 8 ha az oldal PR-száma: 4
    • 16 – ha az oldal PR-száma: 5
    • 32 – ha az oldal PR-száma 6
    • 64 – ha az oldal PR-száma 7
    • 128 – ha az oldal PR-száma 8
    • 256 – ha az oldal PR-száma 9
    • 512 – ha az oldal PR-száma 10

(mint ismeretes, a PR-szám mögött logaritmus-függvény áll, igaz, hogy az 10-es alapú, így a 10-100-1000 stb. sorozatot kellene alkalmazni szorzóként, de privát tapasztalatom szerint a link ereje lépésről lépésre nem növekszik tízszeresére, inkább csak megduplázódik.)

S stabilitás, állandóság, azaz az oldalra mutató link hatásának időfaktora hónapok szerint értékelve, tekintettel az indexációs időre is

az S értékét általában 1-nek vehetjük, ettől eltérni a következő esetekben érdemes (egy kb. havonta indexált oldal esetén)

    • 0 – ha a link kintléte alatt nem történt Google-indexáció
    • 0,5 – ha a link kintléte alatt csupán 1 indexáció történt
    • 1 – ha a link legalább 3 hónapig kint volt
    • 1,2 – legalább 6 hónapig
    • 1,4 – legalább egy évig
    • 1,5 – két évig

Ddinamizmus, azaz a küldő oldal Google-indexálásának átlagos gyakorisága

a D értéke:

    • 0,8 – 2 hónapnál hosszabb idő 2 Google-indexálás között
    • 0,9 – 1 hónapnál hosszabb, 2 hónapnál rövidebb idő
    • 1 – nagyjából havi indexáció
    • 1,1 – havi 2-3 indexáció
    • 1,2 – nagyjából heti indexáció
    • 1,3 – heti 2-6 indexálás
    • 1,4 – nagyjából napi indexálás
    • 1,5 – napi többszöri indexálás

Pparcialitás, azaz megoszlás, amelynek értéke attól függ, hogy a küldő oldalon hány különböző link szerepel – tekintve hogy az oldal link-küldő ereje valamelyest megoszlik a rajta elhelyezett linkek között. (Az elképzelés, hogy ha 10 link van az oldalon, azok egyesével 2× erősebbek, semmint ha 20 lenne: alapvetően téves – de kétségtelen, hogy a linkek száma és ereje között  fordított összefüggés áll fenn.)

a D értéke:

    • 0,7 – 200-nál több link az oldalon
    • 0,8 – linkek száma 100-199 között
    • 0,9 – 50-100
    • 1 – nagyjából 50 link
    • 1,1 – 30-50 link
    • 1,2 – 20-30 link
    • 1,3 – 10-20 link
    • 1,4 – 5-10 link
    • 1,5 – 5-nél kevesebb link

Újra hangsúlyozom, hogy ezeknek a számoknak a meghatározásában aránybecslésemre és tapasztalatomra támaszkodtam – valódi tudományos igazolással nem szolgálhatok.

A képlet használata

Tegyük fel, hogy egy adott link közepesen releváns oldalról érkezik (R=1), amelynek GooglePageR-értéke 1 (G = 1) és a link 3 hónapon át van kitéve (S=1), a küldő oldal kb. havonta frissül (D=1) és 50 körüli a rajta található linkek száma (P=1). Ez esetben a képletbe helyettesítve az értékeket:

E = 1×1×1×1×1

E = 1

Ez tekinthető a viszonyítási alapnak: egy nagyjából átlagosnak látszó eset, amikor a link SEO-effektivitása 1 egész.

Másik példa: vegyünk egy erős relevanciájú oldalt (R=2), amelynek 4-es a PR-értéke (G=8), és amelyen linkünk  3 hónapig van elhelyezve (S=1). Legyen a küldő oldal  frissülési gyakorisága heti (D=1,2) az oldalon található linkek száma pedig 25 (P=1,2). Ez esetben

E = 2 × 8 × 1 × 1,2 × 1,2 ≈ 23

Egy ilyen link tehát 23-szor erősebb az első esetben leírtnál.

Próbálgassuk, próbálgassuk! – esetleg konkrét oldalak adataiból kiindulva.

Itt ismételten felhívom arra a figyelmet, hogy ezek nem adekvát mérőszámok és nem pontos képletek, használatuk mindössze egyfajta összehasonlítási lehetőséget ad arra nézvést, hogy a linkjeink támogató hatását megbecsüljük – de előfordulhat, hogy az egyes tényezők hatását rosszul becsültem meg, mondjuk lehet, hogy a Dinamizmus kisebb, a PR-érték pedig nagyobb szerepet játszik a SEO-hatásban.

Továbbá: lennének ám még egyéb faktorok is. A képlet nem foglalkozik – például – a másodlagos linkek hatásával, holott a SEO és linkmarketing területén járatos minden tapasztalt szaki ismeri a másodlagos linkek egyáltalán nem lebecsülendő hatását. Lehetne finomítani a képletet aszerint is, hogy a linkszöveg milyen mértékben egyezik meg a céloldal SEO-kulcsszavával (tudjuk, egy-egy töltelékszó beszúrása rontja a hatást, mégis gyakran beillesztünk ilyesmit, mert a Google bünteti az egyoldalú linkelést). Nem foglalkozik a képlet az anchor text hatásával és nem veszi figyelembe a küldő és fogadó oldal egyéb linkekkel elért beágyazottságát, stb. Amit közreadtam, az tehát csupán egy megközelítési lehetőség.

Olykor érdemes azt is megbecsülni, hogy egy céloldalra összességében mekkora külső linkerő hat. Ilyenkor össze kell adni az összes rá mutató link E-értékét: ΣE. (Vagy ki kell számolni a linkek átlagos E-jét, és beszorozni az összes link számával: M számú link esetében az oldalra ható teljes linkerő: M×E-átlag.)

A képlet segítségével nagyjából összemérhető, hogy sok gyenge link hány erős linknek felel meg, vagy hogy mennyivel hosszabb ideig fejtik ki a kevésbé hatékony hivatkozások ugyanazt a hatást, amit a hatékonyak jóval rövidebb idő alatt.

A linkek hatékonyságának a megállapítása – nem tudom eléggé hangsúlyozni –  a fenti módszerrel persze csak hozzávetőleges, viszonylagos eredményt ad. Egy SEO-munkás számára azonban szolgálhat némi tanulságokkal.

Ugyanakkor: jól is néznénk ki, ha mindig minden linknek kiszámítanánk a SEO-effektivitását: nem maradna időnk a voltaképpeni keresőoptimalizálásra.


A keresőoptimalizálás elmélete szerint egy weboldal kulcsszavas organikus helyezéseinek alakulásában a Google keresőtalálati listán a külső, azaz bejövő linkek száma és minősége mérvadó. A honlap sikerében más tényezők is közrejátszanak, backlinkek hatékonysága a SEO-ban

Firefox 13.0 upgrade és Google Toolbar

Firefox böngésző – Google eszköztár telepítése

Ahányszor új verziószámúra frissítem a Firefoxomat, annyiszor bosszankodom. Minden alkalommal eltűnik ugyanis megszokott eszközöm, a Google Toolbar. És a régebben megszokott módon nem is lehet letölteni: talán a 7. verziójú Firefox volt az utolsó, amelyhez még készített a Google kompatibilis eszköztárat, az újabb sorszámúakat már nem támogatja – és ugye most már a tizenharmadiknál tartunk. „A Google eszköztár nem érhető el ennél a böngészőnél”, írja a hivatalos webhely – és a Chrome használatát ajánlja, amelyben az összes funkció megtalálható.

Ehhez először is lenne három megjegyzésem.

1) Nyilván remekül lehet használni a Firefox új és újabb frissítéseit az eszköztár nélkül is, de ha az ember (pláne a honlapoptimalizálást folyamatosan végző) megszokta és a kezében vannak a rutinná vált mozdulatok a laptop billentyűzeten, nem örül annak, hogy a gyakran használt SEO és keresőmarketing funkciókat más módon, más kattintásokkal érheti csak el. Én különösen a PageRank kijelzőt, az „alatta” található Oldal tárolt pillanatképe funkciót, továbbá a Google-könyvjelzőket használom naponta több tucatszor. Előbbi kettő megkönnyíti a SEO-eredmények ellenőrzését-figyelését, utóbbi egyetlen kattintással hozzáadja az éppen nyitott oldalt a Google-könyvjelzőkhöz.

2) Értem én, hogy a Google a Chrome elterjedésében érdekelt és saját eszköztárával nem akarja a konkurenst támogatni, meg azt is elhiszem, hogy a Chrome alkalmassá tehető a megszokott opciók elérésére, de tény, hogy maga a Google Toolbar a Chrome-ra sem tölthető le, így ott is külön kell az egyes funkciókat összeszedni. Nekem a Chrome még nem vált kedvencemmé, bár sok mindenre használom és szeretem is, de csak emiatt nem térnék még át rá teljesen, mert a Firefox sokéves használata ez utóbbit számomra valahogy természetesebbé, otthonosabbá tette.

3) Ha a Google nem is támogatja az újabb Firefox frissítéseket, azért természetesen van megoldás erre is. Csak egy kicsit keresgélni kellett, és persze maga a Google segített abban, hogy az őt kijátszó alkalmazást megtaláljam: ezen az oldalon leltem rá a kicsit megbuherált Google Toolbarra: letöltése után a Firefox újraindul és újra ott virít a megszokott eszközsor.

És akkor most az eredeti oldalról idemásolom a linket és a biztonsági figyelmeztetés felülbírálhatóságára vonatkozó utasítást is: (újabban a Firefox már nem engedi telepíteni, a linket levettem – 2018)

A Google Toolbar for Firefox 999
telepítéséhez kattintson ide >>>

Megjegyzés: A Firefox nem engedélyezi, hogy az eszköztár a www.honlapteszt.hu webhelyről települjön. Kattintson az „Engedélyezés” gombra. Ezt követően kattintson a „Telepítés most” gombra.

Nálam nem okozott a letöltés semmilyen fennakadást, merem tehát ajánlani.

És ha már a képkivágaton épp keresőmarketing-oldalam látszik, akkor azért persze már egy friss-ropogós linket is küldök a most felújított oldalamra:

Spontán optimalizálás Csönge nevére

Újabb példa spontán keresőoptimalizálásra

Jelenleg a Google kereső a Csönge keresőszóra harmadiknak hozza napi blogom tag-linkjét. Csupán a Vas megyei települést bemutató Wikipédia-oldal és magának a községnek a honlapja előzi meg. A harmadik találatra kattintva már az én blogom jön le, s benne sorban a Csönge címkével ellátott posztok. Ezt a jó helyezést anélkül értem el, hogy bármit is tettem volna érte: spontán seo történt, pontosan úgy, ahogy a levélcímzés ügyében évekkel ezelőtt, később persze már rájátszottam a honlapoptimalizálás területén szerzett tudásommal.

Ha viszont már így adódott, akkor ez egy jó alkalom arra, hogy küldjek egyfelől küldjek egy erősítő linket – Csönge – , másfelől bemutassam leányom egy szép fotóját.

ungvár, vár utca sarka

tovább » csönge kommentárja

SEO – spontán keresőoptimalizálás Csönge nevére, Ungvár – Google barát weblap: linképítés és honlapoptimalizálás. Weboldal organikus helyezésének javítása a keresőben