Google Keresőoptimalizálás

SEO – a Google-kereső optimalizálása

Mióta az online keresőszoftvert fejlesztő világcég piacvezetővé, mindhatni egyeduralkodóvá vált és az internetes kereséseknek cirka 95 %-át ebben rendszerében indítják, azóta a Search Engine Optimization (SEO), azaz a keresőeszközök optimalizálása gyakorlatilag Google-optimalizálást jelent, azaz mérvadóvá mára az vált, hogy egy adott weboldal ennek a keresőprogramnak a találatai közt milyen eredményt ér el. A kereső optimalizálási folyamatot tehát indokolt így meghatároznunk:

A keresőoptimalizálás célja, hogy valamely honlap adott kulcsszóra nézve az élen szerepeljen a webtartalmak keresések találatai között.

A weboldal-tulajdonosoknak tisztában kell lenniük azzal, hogy manapság mindazok a Google-keresést veszik igénybe, akik a világhálón számukra szükséges információt, szolgáltatást, terméket, munkalehetőséget, partnert stb. keresnek. A program használata egyszerű, a keresést indító kérdés okos megfogalmazásával szinte bizonyos, hogy ha létezik a neten a keresett tartalom, arra a Nagy Nyomkereső rá is bukkan – annak ellenére, hogy természetesen nem gondolkodik. Felfoghatatlanul hatalmas, több billió weboldal tartalmát tároló adatbázisa szinte végtelen számú összehasonlításra ad lehetőséget, az évtizedek munkájával kifejlesztett és tökéletesített keresőalgoritmusa pedig szinte valamiféle mesterséges intelligencia módjára viselkedik, látszólag megérti kérdéseinket és releváns válaszokat tartalmazó webhelyekre vezet. Érdemes tehát „kedvében járni” és érdemes a Google keresőoptimalizálás eljárásait jobban megismerni.

Hogyan keresünk? – azaz miért fontos a kulcsszavas keresőoptimalizálás?

Számos felmérés bizonyítja, hogy a keresési szokások a következők (bár az egyes kutatások adatai nagy eltéréseket mutatnak):

  • a böngészések cirka kétharmada (mások szerint több mint 70 %-a) kizárólag az első oldalra (keresőtalálati táblára) esik, a böngészők ilyen mértékben csupán az itt található kínálatból választanak információt, terméket vagy szolgáltatót (közülük is legtöbben az első 4-ből) – tovább csak akkor lépnek, ha nem találtak igényiknek megfelelő kínálatot – de ekkor sem jutnak túl messzire;
  • az összes keresésekből mindössze kb. 20-25 % jut a 2. találati oldalra, és alig 5-8 % a 3-ra. Száz keresésből csupán 3-4 estben beszélhetünk mélyebb rétegekről;
  • amelyik oldal nincs benne az első 50-ben, annak 1 %-nál kisebb az esélye arra, hogy rákattintanak.

Ez azt jelenti, hogy ha valamely keresőkérdéssel egy honlap nincs benne az első 30 találatban, akkor minimálisak az esélyei arra nézve, hogy a keresők az adott kifejezéssel rátaláljanak (ez persze még mindig jobb, semmint ha az első 100-ban sem szerepel…). Igazi esélyt azonban csak az első Google-tábla adhat, az első 4-be kerülés pedig szinte garantáltan azt jelenti, hogy minden kereső rákattint az adott weblap linkjére.

A fentiek fényében talán fölösleges ecsetelni, miért akkora a jelentősége egy honlap pozíciójának és miért van szükség a keresőmarketing eljárások alkalmazására, ha sikerre akarjuk vinni weboldalunkat.

A keresőoptimalizálás éppen abban segít, hogy valamely honlap a tulajdonosa érdekeinek megfelelően minél kedvezőbb pozícióba kerüljön a  keresőtalálati listákon!

Hogyan lehet ezt elérni? Nem árt mindenekelőtt tisztázni a honlapok keresőoptimalizálásával kapcsolatos alapfogalmakat.

 SEO alapfogalmak – kissé részletesebben

Keresőmarketing

Komplex értelmű, átfogó jellegű gyűjtőfogalom. A keresőmarketing a világhálón folyó online üzleti tevékenység egyik speciális ága, amely az internetes keresőprogramok találati listáinak felhasználása és befolyásolása révén hat a kereslet-kínálat piaci viszonyaira. A ~ legfőbb összetevője maga a keresőoptimalizálás (amely a normál, azaz nem-fizetett találatokat érinti), továbbá pedig a fizetett szolgáltatások keretében megjelenő találatok, a keresőkben szereplő hirdetett hivatkozások és reklámok, az üzleti jellegű linkmarketing, valamint a keresési eredményekre épülő mindenfajta online tevékenység. A témáról bővebben: keresőmarketing, net-seo

Mi a Google Keresőoptimalizálás

A Google-alapú keresőoptimalizálás – SEO – olyan tevékenység, amely azt a célt szolgálja, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el a keresőprogramok nem-fizetett találatai közt valamely keresőkifejezéssel indított internetes keresés során. (A kérdésnek több külön oldalt is szenteltem, az egyik összefoglalás itt található: Hogyan kerüljön honlapunk az első oldalra keresőoptimalizálással?) Valamivel részletesebben: A keresőoptimalizálás elsődleges célja az, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el a normál találatok közt a honlap tulajdonosa/üzemeltetője vagy szponzora, hirdetője által fontosnak tartott keresőkifejezésekre. (Normál vagy organikus találatoknak épp azokat a keresők által kilistázott találatokat nevezzük, amelyek nem fizetettek, csupán a keresőmotorok belső logikája, algoritmusa alapján kerültek a találati lista adott helyére; a fizetett linkek, hirdetések tehát nem tartoznak ide.) Az optimalizáló tevékenység másodlagos célja az, hogy a helyezés-javítás segítségével elért jó pozíció révén a céloldal minél nagyobb látogatottságra tegyen szert, a harmadlagos cél a támogatás alá vont weboldal internetes értékének, presztízsének a növelése (Page Autority).

A keresőoptimizálás két fő összetevője:

  • belső, intenzív optimalizálás: in-site SEO – az adott honlapon végzett belső (tartalmi és strukturális) munka, a weboldal keresőbaráttá tétele és annak elérése, hogy tartalma az adott kulcsszavakra nézve releváns legyen
  • külső, extenzív optimalizálás: on-site SEO – külső linktámogatásokra épített kereső-marketing munka, azaz lényegében: linképítés; annak elérése, hogy a céloldalra minél több hatékony kulcsszavas link mutasson és ez elősegítse a weboldal pozíciószerzését-tartását. 

A belső munka keretében magát az oldalt tesszük minél alkalmasabbá arra, hogy adott keresésekre jó helyezést érhessen el a találati listákon. Ezt a weblap tartalmának megfelelő kialakításával, látható és láthatatlan struktúrájának SEO-szempontú felépítésével érjük el. A szakemberek mintegy 30 ilyen szempontot vesznek figyelembe, egy-egy weboldalon azonban 10 15-nél több ritkán érvényesíthető. Ha a 6-7 legfontosabb szempont és még néhány kevésbé lényeges teljesül, az oldalt már érdemes külső keresőoptimalizálás alá vetni. Ha a leglényegesebb tényezőkben deficit mutatkozik és vannak jobb konkurens honlapok, akkor pusztán külső linképítéssel szinte lehetetlen tartós eredményt elérni. A Google keresőoptimalizálás tehát komplex hozzáállást igényel.

Az on-site, vagyis extenzív, a külső webkörnyezetre kiterjesztett seo-munka során külső erőforrásokat, azaz más webhelyeket igénybe véve, leginkább az ezeken elhelyezett hivatkozások (linkek) révén érünk el az optimalizált weboldal számára minél hatékonyabb támogatottságot.

Míg az on-site munka során érdemes a szakmai szempontokra a legmesszebbmenően tekintettel lenni, addig a linképítésben én a kreatív hozzáállást preferálom.

Egyedi eljárású honlap keresőoptimalizálás

google kereső optimalizálás

SEO – Google Keresőoptimalizálás

Saját módszerem a kreatív linképítés, amely egyéni stratégiákon alapul és saját kiterjedt web-bázisomra támaszkodik. Metódusom során minden SEO-projekt keretében külön-külön támogatói webrendszert építek ki a céloldal számára – a szöveges megfelelésekkel és kulcsszavas linkekkel hálózatba állított ilyen bázisok hosszú távon biztosítják az elért Google-pozíciók megtartását.

Az optimalizálásnak ezt a metódusát több év alatt dolgoztam ki. Amióta a Nagy Nyomkereső szigorított a besorolási szempontokon és bünteti az ipari link építést és az erőszakos, egyoldalú kereső optimalizálást, azóta kreatív eljárásaim a korábbinál is eredményesebbek.

keresooptimalizalas-google

Kulcsszavak – a keresőoptimalizálás gyakran előforduló kifejezései

Honlap Google-keresőoptimalizálás

SEO-szakember végzi: Google helyezés javítás weboldal optimalizálás (keresőbarát oldal készítése) és külső linképítés révén. Weboptimalizálás – keresőtaláli optimalizáció. A honlap keresőoptimalizálás ára a munka volumenétől és a konkurens weblapok erősségétől függ.

Helyezés javítás: cél az első hely (első oldal)

 Google keresőoptimalizálás segítségével első helyre került néhány oldalam
googleoptimalizálás Honlap seo hogyan optimalizáljunk? Linképítés
 Googleoptimalizálás  Googleoptimalizálás, seo, pingvin link
 Honlap keresőoptimalizálás, SEO

Kereső optimalizálás: adott honlapnak a keresőtalálatok (eredménylista, SERP) élére hozása valamely kulcsszó-keresésnél tartalmi weboldal optimalizálás (keresőbarát oldallá tétel) és külső linképítés révén. Online keresés, keresőoptimalizálás, keresőmotor optimalizálás, optimalizált honlap, weboldal, seo, link-építés, keresőbarát oldalak, releváns link, bejövő linkek, website, PR-cikk oldalak, weblap, találat, találati lista, pingvin algoritmus, honlapoptimalizálás, internetes weboldal optimalizálása, linkhálózat építés, hatékony linkek, google kereso optimalizalas, goggle, guggle, keresőmarketing, keresési optimalizáció, hatékony link építés, kreatív linkprofil építés. Honlapok első oldalra kerülése a találati rangsorban a módszeres és kitartó Googleoptimalizálás és kreatív linképítés egyéni seo-stratégiájával kedvező áron.

Legális-e az optimalizáció? – Kulcsszavas találatok manipulálása?

Gyakran hallani olyasmit, hogy a kereső-optimalizálás voltaképp nem más, mint a találatok megheckelése. Ez az állítás nem állja meg a helyét, ellenkezőleg. Az első műveleti szakaszban a honlapoptimalizálással éppen hogy a keresőprogram „kedvében járunk” akkor, amikor keresőbarát weboldalat készítünk, a második szakaszban pedig a linképítés révén sem teszünk más, mint segítjük a keresőrobotok tájékozódását. Ha egy étterem tulajdonosa a város minél több utcájában kiteszi az étterme felé mutató nyilat, azzal nem heckeli, hanem tájékoztatja, odatalálni segíti az éhes turistákat.

Weboldal keresőoptimalizálás linképítéssel és kreatív honlap optimalizáció segítségével

organikus-honlapoptimalizalas

Weboldalak organikus optimalizálása – honlapoptimalizálás

E blogposzt némileg hányatott sorsra tekint vissza: több mint egy évig nem volt módja a SERP listáin megjelenni, míg aztán a Google Penguin Algoritmus rehabilitálta. Most újra jó kulcsszavas helyezéseket szerzett, van, amivel az első oldalon vagy első helyen található meg. Több társoldalt is felhozott, például:

Honlap Keresőoptimalizálás

Keresési helyezés javítás. Weboptimalizálás kreatív linképítő munka segítségével: keresőeszközök optimalizálása lépésről lépésre, honlapoptimalizálás, kulcsszavas helyezés javítása, weboldal, seo, linképítés, keresőbarát, keresőmarketing, kereso optimalizalas – első oldal – első hely

Frissítés – 2015

Linképítő munkámban újra beigazolódott a kreatív módszerek effektivitása és megbízhatósága. A tartalmi összefüggésekre épülő komplex seózás számos saját szájtomat repítette a top10-be, nem ritkán a top1-re. Megbízóim is elégedettek, legutób a pánikbetegség kezelése és a télikert építés témájában jeleskedtem optimalizátorként.

Share

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.