Laptop szerviz: Google első hely

Linkprofil építés laptopos honlapra, 2022

notebook akku - hp laptop töltőMegújult egy korábbi seo-projektumom. Ötodik hónapja folyik a backlink építés alkatrésznevekre és szervizes kulcsszavakra. Eközben felidéződnek a több évvel ezelőtti tapasztalatok.

Kezdem azzal a korábbi megfigyeléssel, hogy a laptopszerviz kifejezés a felhasználói gyakorlatban elég sok, egymástól eltérő változatban szerepel. Így aztán az adott témában indított céges oldalak, szervizes szolgáltatói weblapok vagy online alkatrészáruházak tulajdonosainak főhet a feje: melyik verzióra nézve optimalizáltassák a honlapjukat. Ugyanígy gondban lehetnek a  SEO-szakértők, hogy a notebook kijelző, a monitor vagy a képernyő szinonimák közül melyiket részesítsék előnyben. További dilemma: tablet akku vagy akkumulátor? A hosszabbik a szabályos, de aki gyorsan keres a Google-ban, inkább az előbbit írja. De az alapprobléma összetettebb, mert egyfelől az egybe- és különírás, másfelől az ékezet használata bonyolítja a képet. A linképítő cikk folytatódik

A honlap-optimalizálás egyéni stratégiái

Weboldal optimalizálás – honlap-SEO

Weboldal optimalizálás SEO

Honlapok egyéni, kreatív optimalizálása

Annak idestova már 10 esztendeje, hogy alig 5 éves SEO-tapasztalattal a hátam mögött nagy okosan kijelentettem: a keresőoptimalizálásban (is) művésznek kell lenni. Ezen leginkább azt értettem, hogy az iparosmunka nem vezet célra azóta, amióta a Google kereső szemantikus összefüggések alapján értelmez és rangsorol. Művésznek kell lenni, mert számomra bebizonyosodott, hogy a keresőmarketingben és weboldal optimalizálásban alkalmazott egyéni stratégiák célravezetőbbek lehetnek, mint a nagy tudással megalapozott és jól begyakorlott, mechanikusan végrehajtott rutin-eljárások, így például az ipari linképítés vagy az akkor divatos spam-fórumozás és kommentelés. A linképítő cikk folytatódik

Kreatív honlap-optimalizálás: Google első hely

Kreatív honlap-SEO az első helyre kerülésért

google első helySokféle módon végezhető a honlap-SEO. A rutineljárások általában célravezetőek – de unalmasak. Különösen a linképítés során unalmas újra és újra leírni ugyanazokat a kulcsszavakat, a témát érintő azonos vagy hasonló formulákat. Ugy gondoljuk, bizonyos kifejezéseknek kötelezően szerepelniük kell például egy PR-cikk szövegében ahhoz, hogy a benne elhelyezett és a támogatott weboldalra irányított link releváns legyen. Ez úgy általában igaz, de a gyönyörködtető változatosságról nem feltétlenül kell lemondanunk. A Google mint szemantikus kereső ma már jól értelmezi az áttételesebb összefüggéseket, és a sok szabványosnak gondolt cikkből küldött hivatkozás mellett, úgy tűnik, erősítik a linkprofilt az eltérő, rendhagyó, akár a direkt kulcsszavakat mellőző szövegbe ágyazott hiperlinkek. Az online visszacsatolás révén kialakuló hipertext-rendszer ne legyen egysíkú. A kreatív írással létrehozott szövegeket az intelligens algoritmusok jól értékelik – a linképítő mestert pedig szórakoztatják. Ha közben még a Goggle első helyre kerülés is sikerül… A linképítő cikk folytatódik

PR-cikk linképítés. SEO

pr cikk linképítés

A hatékony linképítés módszere a PR-cikk megjelentetés linkelhelyezéssel

Hogyan működik a PR-cikk linképítés?

Ha érdeklik a prémium linképítés lehetőségei és a PR-cikk elhelyezés ára: > küldjön üzenetet a SEO-szakértő számára, kérjen tanácsot és árajánlatot (a *-gal jelzett mezők kitöltendők)

A PR-cikkekben elhelyezett linkek erősítik a hivatkozott weboldalt, javítják a kulcsszavas Google-helyezéseit. Az eredményességhez megfelelő marketingszövegek és erős prcikk-oldalak szükségesek. Az eljárás lényege a következő.

Hatékony linképítés PR-cikkek kihelyezésével

A Public relations (PR) cikkek eredetileg a nyomtatott sajtóban terjedtek el, innen kerültek át az elektronikus médiába, ahol elsődleges céljuk mellett (cégismertetés, termék és szolgáltatás bemutatása, márkaépítés…) online marketing célokat kezdtek szolgálni azon a réven, hogy az olvasót egy másik, általában értékesítési termékoldalra terelték a szövegbe ágyazott hiperhivatkozás (kattintható link) által. Nagy forgalmú hírportálokban a megjelenés jelentős forgalmat generált. Ezzel párhuzamosan alakult ki a keresőmarketing módszer és szakma, amely nem más orgánumokból várja az átkattintás, hanem a keresőtalálatok felhasználásával növeli egy eladási oldal vagy landing page forgalmát.

SEO célú linképítés piár cikkek megjelentetésével

A keresőprogramok, így a Google működését ismerők tudják, hogy

  • a keresőalgoritmusok többek között aszerint rangsorolják a honlapokat, hogy hány helyről és milyen oldalakról hivatkoznak rájuk szöveges linkkel,
  • így amelyik honlapra sok PR-cikkből mutat link, és ezek a publikációk értékes, nagy linkerejű weboldalakon láttak napvilágot, annak jók az esélyei, hogy a Google találatok közt TOP helyezést szerezzenek.

Cél a linkelhelyezés a marketingszövegben

Ezzel a public relations típusú online közlések elsődleges célja lett a linkelhelyezés révén történő Google helyezés javítás: a linképítő szakemberek manapság nem azért írnak és nem azért helyeznek el webfelületeken PR-cikkeket, hogy termékeket, szolgáltatásokat népszerűsítsenek vagy brendet építsenek, hanem azért, hogy a megbízó weboldalának a  kulcsszavas Google-helyezései javuljanak.

Tény, hogy a linképítésnek korábban gyakorolt számos módszere továbbra is hatékony, ám legtöbbje felveti a manipuláció gyanúját. Az úgynevezett PR-cikk linképítés azonban biztonságos, mert a SEO-szakember nem egyszerűen csak kiteszi a hivatkozást egy weblapra, hanem tartalmas szövegkörnyezetet biztosít számára. Nem akármilyent!

Milyen PR-cikkek jók linképítéshez?

A nagyobb értékesítést célzó marketingszabályok itt is érvényesek, ezen túl

  • a PR-cikk linképítés szövegei tartalmazzanak kulcsszavakat
  • ezeket a kulcskifejezéseket helyezzék fogalmi kontextusba
  • a kontextus legyen a tárgyát érintő szemantikus hálózat része
  • fontos a PR-cikkek szövegének minősége, információgazdagsága, egyedi fogalmazása
  • számít a szöveg keresőszempontoknak való megfelelése (pl. h1- h3 címek, tipográfiai kiemelések, szókészlet, rezümé, kulcsszósűrűség…)

Az talán mondani is fölösleges, hogy minden vonatkozást a hivatkozott, támogatott honlap tartalmának és a píár-cikk tartalmának összehangoltságában szükséges érvényesíteni.

Public relations cikk írása, honlapszövegírás

A fentiek miatt a honlaptulajdonos részéről célszerű a marketinszöveg megírását a SEO területén járatos professzionális szövegíróra átruházni, aki az adott információk, tények és szempontok alapján nemcsak az üzleti szempontoknak, hanem a Google elvárásainak is megfelelő cikket ír, tudva például, hogy a PR-szövegek szokásos terjedelme 1500-2500 karakter, míg egy honlapszövegnél 4-6000 karakternyire van szükség a keresőszempontok érvényesítéséhez.

Honlapokon, blogban azonnali cikkelhelyezés

Ha azonnali publikálásra könnyű is webhelyet találni, de a legtöbb honlaptulajdonosnak nehézséget okoz, hogy oldala számára megfelelő mennyiségű és minőségű egyedi szöveget készítsen. S ha erre képes is, szinte bizonyos, hogy fogalmazás közben nem fogja egyesével számba venni és betartani a Google keresőalgoritmusainak a kritériumait. Még ha ismeri is ezeket, akkor is más célok vezérlik. Ilyen esetekben persze mód van az utólagos tartalomoptimalizálásra, de célszerűbb eleve szakemberrel íratni meg a honlapszöveget és aztán elhelyezni értékes, optimalizált weblapokon.

További információk: Linkelhelyezés PR-cikkben – Tartalommarketing

SEO PR-cikkek megjelentetése, prémium linképítés árak

Honlap optimalizálás tartalommarketing eszközökkel. A legbiztonságosabb és keresőmarketing módszer: keresőszempontú SEO PR cikk linképítés. A gyors Google helyezés javítás eszköze a releváns linkelhelyezés.

A SEO-optimalizált public relations cikkek szövegében kulcsszavas visszacsatolásokat helyezünk el. Marketingszöveg írás, megjelentetés honlapon, weboldal optimalizálás. Linkek + prcikk, azonnali elhelyezés, keresőbarát weboldal készítés.

Érdekli a prémium linképítés és PR-cikk kihelyezés ára? Keressen!

Mi a linképítés? Saját stratégiám

A linképítés mibenléte. Módszerek, eszközök

linképítés - google

Google alapú kreatív linképítés – egyéni módszerek, saját stratégia

Meghatározás. A linképítés (link building) a keresőeszközök optimalizálásának fázisa, amelyben azt kívánjuk elérni, hogy a támogatott céloldalra más webhelyekről minél több és minél erősebb releváns link mutasson, és ezek együttes hatására a kiválasztott weblap az előre megadott keresőkérdésekre nézve a Google találati listákon egyre jobb pozíciókat foglaljon el, lehetőleg az első oldala – TOP10 -, még jobb: az első helyre kerüljön.

A SEO két munkafázisa. Tartalom és linkprofil

Az első munkatázisban végzett honlapfejlesztés és tartalomoptimalizálás mellett a második fázisnak tartott linkprofil építés a helyezésjavítás leghatékonyabb módszere. Az első tevékenység magára a honlapra irányul, a második folyamat során tulajdonképpen a céloldal webkörnyezetét optimalizáljuk a visszacsatoló hivatkozások (backlinkek) rendszerének felépítésével.

Black hat linképítő módszerek büntetése

Tudnunk kell: a Google keresőalgoritmusainak a fejlesztése nyomán az utóbbi években egyre több linképítő módszert vált tiltottá (fekete kalapos, azaz black hat SEO), alkalmazásuk hátrasorolást vagy a kulcsszavas listákról való kitiltást vonhatja maga után.

A történet 2012-ben kezdődött, amikor a keresőmogul elindította, lefuttatta Google Penguin Algorithm szoftverét, amely a spam-jellegű és manipulatív célú linkek kiszűrésére volt hivatott – és fenekestül felforgatta a találati rangsorokat. (Ekkor vált illegálissá például a linkkatalógusok használata, a linkfarm építés, a spam kommentekbe tett hivatkozás…). Tette ezt 5 további frissítésekor egészen 2014. októberéig, ezek során gyakorlatilag minden mesterséges linkszaporítási módszer, sőt maguk a kulcsszavas hivatkozások is büntetést vontak maguk után. Hosszabb szünet után 2016. szeptember 23-án a világcég bejelentette, hogy a Google Pingvin az alapalgoritmus részévé vált, azaz valós időben frissül, és már nem annyira büntet, mint inkább figyelmen kívül hagyja a manipuláció-gyanús hivatkozásokat.

Így a valóban hatásos, egyben biztonságos linkprofil felépítése jelenleg igen sok időt, munkát, szakértelmet és leleményességet követel, hogy a manipuláció gyanúját sikerüljön elkerülni.

Saját linképítő módszerem főbb pontjai

szemantikus linképítő módszer

Saját linképítő stratégiám

Saját weboptimalizálási módszerem eltér a szokványostól: több olyan műveletsort hajtok végre, amelyet magam dolgoztam ki s amelyek együttes hatása legtöbbször igen szép eredményt hoz; eközben tudatosan távol tartom magam az egyes kollégák és főleg a kecsegtető áraik mellett nagyokat ígérő keresőmarketing ügynökségek által még mindig alkalmazott kockázatos manipulációktól. Műhelytitkaimat persze nem szeretném teljesen felfedni, apró részletekbe sem megyek bele, de stratégiám főbb mozzanatait elárulom: A linképítő cikk folytatódik

Szemantikus linképítés, fogalmi optimalizálás

A szemantikus linképítés és a fogalmi háló

linképítés - seo - google

Szemantikus linkhálózat mint fraktál

Előző írásomban és egy régebbiben – A bejövő linkek hatékonysága; A bejövő linkek fraktál-hálózata – körbejártam egyfelől azt, hogy a külső hivatkozások effektivitása milyen faktoroktól függ – és itt kiemelt hangsúlyt kapott a relevancia -, másfelől azt traktáltam, hogy a linkprofil felépítésében arra kell törekedni, hogy a támogató rendszer egésze a rendezettség tekintetében valamiféle fraktál-háló mintázatát kövesse, azaz ne legyen sem túlzottan rendezett, sem teljesen kaotikus, mi több, a rendezetlenség foka nagyjából a teljes linkfelhőn belül azonos legyen. Nos, ha ezt a két szempontot – a tartalmi relevanciát és a strukturális frakltál-jelleget – egyidejűleg akarjuk érvényesíteni, alig is kell egyebet tennünk a támogatói webkörnyezet kiépítésekor, mint azt, hogy

a linkprofillal leképezzük egy-egy kulcsszó szemantikus hálóját.

A szemantikus háló mintázatát követve

szemantikus linkhálózat

Minden fogalom összefügg több másikkal

Valószínűleg nem újdonság számunkra az a tudás, hogy minden jelentésnek (minden szónak, kifejezésnek, névnek.,..) megvan a maga fogalmi hálózata. Ha azt mondom: honlap, ehhez a kifejezéshez (mint kulcsszóhoz) számos módon rendelhetek más szavakat, elsődlegesen a közvetlen szinonimáit: weblap, weboldal, esetleg: internetes oldal, honoldal, website, web page – vagy egyszerűen csak oldal; illetve közvetlenül ide kapcsolódnak a toldalékolt alakok: honlapok, honlapnak, honlapon, másodfokon a szinonimák toldalékolt változatai (weblapról, weboldalhoz), és ugyanígy ide köthető az alapszó és szinonimáinak összes lehetséges szóösszetétele: honlaptartalom, weblapfejlesztő, marketingoldal, honlapszerkezet…   Társíthatom továbbá a honlap megjelenési helyének a nevét: web, internet, világháló, hozzá rendelhetem alapvető tulajdonságait: online, digitális, html, kontextusba helyezhetem az oldal jellegét mutató távolabbi szinonimákkal: híroldal, portál, blog, webáruház. Kapcsolódhatnak a tartalomra vonatkozó kifejezések: cikk, poszt, termékleírás, vagy a tulajdonosi és egyéb viszonyok: céges, intézményi, üzleti, információs, személyes, bemutatkozó…  Hozzárendelhetők szakmaibb jellegű speciális kifejezések is: keresőbarát, jól feltérképezhető, mobilbarát, optimalizált, releváns tartalmú, linkelt, kulcsszavas, sokszor hivatkozott. Nyilvánvalóan csatolhatók a hierarchikus elrendezésre utaló kifejezések: főlap, nyitólap, címoldal, kezdőoldal, aloldal, belső oldal. A honlap vizuálisan számunkra a képernyőn, számítógépen, laptopon, monitoron, kijelzőn jelenik meg – ezek is közvetlenül kapcsolódnak, mint ahogy olyan kifejezések, mint a honlapok megtalálásában és megjelenítésében szerepet játszó kereső, böngésző – illetve ezek neve: Google, Yahoo, Firefox, Chrome… Ide rendelhetők a weboldalak részei: cím, title, fejléc, leírás, lábléc, oldalsáv… illetve a rajta megjelenített elemek: menü, kép, videó, link, beágyazás, buborékszöveg, táblázat… vagy a technológia háttér szavai: forráskód, képmegjelenítés, grafikai program, inch, pixel, színmélység, oldalbetöltés sebessége stb.

szemantikus linképítés

Honlap-linkek, hálózat

Ezek nyilvánvaló, egymással is társuló közvetlen összefüggések, akár fel is rajzolható a fogalmi hálózat, így még nem is túl bonyolult. Ám az is világos, hogy az első lépcsőben csatolt fogalmaknak is megvannak a maguk elágazásai, mondjuk a laptop szóhoz kapcsolódnak olyanok, amelyek a honlaphoz is társíthatók, pl. videó, pixelszélesség, grafikus kártya – de olyanok is, amelyekkel a honlap már inkább csak a megjelenítő eszköz, a  laptop vagy PC szón keresztül köthető: operatív memória, akkumulátor, billentyűzet… A maguk részéről ezek ugyanúgy egy-egy hálózat csomópontjai, az akkumulátorhoz pl. az autó, töltés, energia, kapacitás szavak rendelhetők első lépcsőben, no meg az okostelefon, amely eközben a honlaphoz is első körben kapcsolódik (mivel kijelzőjén megjelenik…). Nem kétséges, hogy ha csak 1-2 kapcsolódási szintre távolodunk egy kiválasztott kulcsszótól, már akkor is igen bonyolult mintát kapunk. Természetesen túlzott elvárás lenne azt a célt kitűzni, hogy a linképítés során lekövessük egy-egy kulcsszó teljes szemantikai hálózatát, ám annyit mindenképpen megtehetünk, hogy egy ilyen háló létezését evidenciában tartva igyekszünk a felépítéséhez illeszkedő linkprofilt felépíteni.

Látens szemantikai összefüggések

A fent leírtnál árnyaltabb megközelítéssel a rejtőzködő, burkoltabb összefüggésekre is figyelnünk kell a linképítés kreatív módszereinek alkalmazása közben. A Google évekkel ezelőtt bevezette a látáns szemantikai indexelést, amelynek az a lényege, hogy a keresőrobotok nemcsak egyszerűen feltérképezik és adatbázisukban elraktározzák a weben fellelhető tartalmakat, hanem az algoritmusok a fogalmi összefüggések felderítését, rögzítését és felcímkézését is elvégzik. Így amikor rákeresünk egy kifejezésre vagy felteszünk egy kérdést, a keresőszoftver nem csupán a direkt szóelőfordulásokat találja meg adatbázisában, hanem a kifejezéshez tartozó bonyolult fogalmi térkép alapján értékeli és értelmezi is. Így a nem teljesen ésszerűen feltett kérdésekre és a körülíró megközelítésekre is képes adekvát választ adni.

Éppen ezért linképítés során az ilyen rejtettebb megfelelésekre is figyelnünk kell. Ha webhelyünket például a szemantikus linképítés kulcsszóra optimalizáljuk, akkor érdemes tudnunk, hogy nemcsak a SEO-tevékenységhez közvetlenül kapcsolódó oldalakról kapott linkek relevánsak, hanem értékes lehet egy olyan is, amely például Sir Timothy John „Tim” Berners-Lee munkásságával foglalkozó cikkben van elhelyezve, lévén a nevezett tudóst nem csupán a világháló egyik legnagyobb fejlesztőjének tartjuk, hanem a szemantikus web fogalmát is ő vezette be 2001-ben. De ugyanígy erősítheti az általunk támogatni kívánt oldal kulcsszavas szereplését, ha egy hiperszövegekkel, foglalkozó lapról hivatkozunk rá, lévén maga a link szó e kifejezésekkel látens kapcsolatban áll (hogy a kapcsolódás nem elsődleges, mutatja, hogy a Wikipédia Hiperszöveg szócikkében a link szó egyetlen egyszer sem szerepel. Szerepel viszont a hiperhivatkozás, ami a maga részéről a ‘link’ szinonimájának tekinthető.

Összefoglalva.

A szemantikus linképítő munka lényege, hogy azokat a kulcsszavakat, amelyekkel javítani akarjuk az adott webegység organikus Google-helyezéseit, egy fogalmi háló csomópontjainak tekintjük, és a céloldalra mutató hivatkozásokat olyan lapokon helyezzük el, amelyek ennek a hálózatnak a kapcsolódó pontjait, perifériáit képezik.

Ezzel egyidejűleg érjük el azt, hogy

  1. minden backlink releváns legyen, lévén fogalmilag kapcsolódó lapról jön
  2. a linkprofil strukturája egy természetesen létrejött alakzat képét mutassa, így az algoritmusok ne minősítsék manipulációnak.

A linképítő cikk folytatódik