Keresőoptimalizálási stratégia és taktika – PR SEO

Stratégiám és taktikai trükköm a SEO-ban

Én PR-cikkes SEOoptimalizálom az optimalizáló webhelyeket. Ez hosszú távú keresőmarketing stratégia. Lényege, hogy linképítés során a linket küldő oldalakat és posztokat (pr-cikkeket) is SEO-zom.

Keresőmarketing tanácsadás: én hogy csinálom

Gyakran bevetem azt a taktikát, hogy a keresőoptimalizálás ugyanazokra a kulcsszavakra nézve történik, mint amelyekkel a megbízó weboldalának Google-helyezéseit javítom.

Évekkel ezelőtt volt egy optimalizációs eljárásom, a PR-cikkes SEO-támadás. Bár pacifista lévén a hadászati kifejezésekben nem igazán vagyok otthon, de mivel keresőoptimalizáló munkát lehetetlen bizonyos távlati stratégia és aktuális taktika nélkül végezni, így néha indokoltnak látszik efféle kifejezések használata egyes folyamatok jellemzésére.

A bázisoldalas és PR-cikkes SEO-támadás lényege

Még kezdő optimalizátorként bevezettem azt a gyakorlatot, hogy miközben optimalizálom a céloldalt, aközben az optimalizálási kulcsszavakkal saját oldalakat is indítok, blogokat nyitok, posztokat publikálok – és ezeket is intenzív optimalizálás alá vetem. Így tettem már 2012-ben, de ugyanez történt 2019-ben például az ivóvíz fertőtlenítés – klór-dioxid seo-projekt során, csak érdekességként mutatok egy bázisoldalt és egy bázisblogot:

Ahogy megnézzük a két webhelyet, látszik, hogy – a SEO-megbízások lezárulván – más témákat is magukra vettek, így a zárójelben megadott Keresőmarketing tanácsadás és PR-cikk elhelyezés témáját is. A tematikus weblapok és közlőhelyek nyitása persze jelentős többletmunkával jár, hiszen ahelyett, hogy kényelmes ütemben csak a szokásos munkát végezném, emellett még új és újabb webhelyeket hozok létre, és ezek mindegyikét nemcsak értékelhető tartalommal töltöm fel, hanem még optimalizálom-linkelem is őket: akár tucatnyi weboldalt. A pluszmunka azonban, mutatja tapasztalatom, hosszabb távon meghozza az eredményt, mert idővel a saját oldalaim is kulcsszavas pozíciót szereznek a Google-listákon, így a róluk küldött linkek értékes hatással vannak a céloldalra – lényegében éppen ezért hoztam létre valamennyi.

Ha tehát a klór-dioxid fertőtlenítőszer kifejezésre kell optimalizálnom a megrendelő oldalát, akkor a pillangószív, arvisura vagy magyar pirézek témájú oldalainkról küldött linkek a Google keresőszempontjai szerint nem relevánsak, és még ha elég erősek is, nem pótolhatják a sikeres weboldal előbbre juttatáshoz szükséges relevancia-hivatkozásokat. Nincs mit tenni, a munka kezdetén gyártani kell pár ClO2-oldalt, meg kell tölteni megfelelő tartalommal – és güzümód el kell kezdeni optimalizálni, hogy a relevanciája más SEO-értékekkel (Google-pozíció, MOZ DA -érték, organikus forgalom) társuljon és így képezzen a weboldal egyfajta bázishelyet. (Ha pedig lezárul a projekt, erős oldalaimra egykönnyen rálényegíthetek más témákat, hogy egy új megbízásban segítsenek. A pr-cikk megjelentetés téma pár új blogposzt után már releváns lesz a tisztavizes blogban.)

No, de jussunk végre el a SEO-támadáshoz. Ilyenkor egyfelől az történik, hogy blogjaim sokaságát érzékenyítem rá az új megbízás főbb kulcsszavaira, és nagy tömegben publikálok Public relations anyagokat. Az egész SEO-hadsereg minden egysége egyszerre indít linktámadást. Másfelől – és ez lenne a lényeg –

weboldalaim maguk is megjelennek a kulcsszavas találati oldalakon

osztag-szerű lesz a jelenlétem a Google SERP-tábláin.

A PR-cikkes linktámadás nem veszélytelen!

Az eljárás legalább két szempontból hatásos, hasznos:

  1. egyfelől a sok URL alatti sok tartalom megágyaz a későbbi releváns linkeknek
  2. másfelől a támogatott oldal üzleti pozíciót a konkurencia kiszorításával is segíti

Ám ez a taktikai támadás nem veszélytelen.

  1. Az első buktató az, hogy a tömegesen létrehozott új oldalak és publikált cikkek az intenzív optimalizáció és a hasznosnak gondolt linknyomás miatt könnyen kiválthatják a Google-algoritmusok  gyanúját és helyezésbefolyásoló manipulációt észlelve hátravethetik nemcsak saját eszközoldalaimat, hanem az ügyfél honlapját is, ezt azzal igyekszem elkerülni, hogy bázisoldalaimat ne, gyors egymásutánban hozom létre, hanem lassú, de folyamatos építkezés keretében. Az optimalizálás ugyan lehet intenzív, de ne legyen erőszakos, a körbelinkelés helyett pedig aszimmetrikus linkhálózatot kell létrehozni.
  2. A második veszélyt az jelenti, ha oldalaim néhánya túl jól szerepelve megelőzi megbízóm weboldalát. Ezt kissé nehéz megmagyarázni: miért a saját weboldalamat pozicionáltam az első helyre, és miért nem az övét. Velem előfordult, hogy egy Gitártanár Budapesten című blogposztom olyan makacsul beférkőzött a lista 2. helyére, hogy a céloldalt nem engedte feljebb jutni. Három hétre le kellett kapcsolnom, ezek után viszont úgy eltűnt a listáról, hogy többé a linkerejét sem tudtam hasznosítani ebben a linktuningban. Nem árt tehát vissza-visszafogni és emlékeztetni magamat:  eszközoldalaimat kizárólag keresőmarketing szempontok alapján hoztam létre, ezért sokkal-sokkal alkalmasabbak az előrejutásra, mint az ügyfél oldala – hiába nem adok gitárleckéket.
  3. A tartalomismétlődés veszélye. Elég nehéz mondjuk 20 külön honlapot úgy megtölteni infra sötétsugárzók vagy pánikbetegség gyógyítása témájú tartalommal, hogy ezen tartalmak az adott keresőkifejezésekre nézve külön-külön is relevánsak legyenek. Bizonyos fokú átfedések éppenséggel megengedhetőek, de érdemes arra törekedni, hogy se feltűnő szövegegyezések, se az oldalak felépítésében-kialakításában túl sok hasonlóság ne legyen, továbbá pedig: célszerű minden honlapot más domain-aldomain alá helyezni.
  4. A negyedik csapdába azzal eshetnék bele, ha azt hinném, hogy az osztagban jelentkező webhelyekkel és PR-blogposztokkal indított linktámadás helyettesítheti az egyéb SEO-fogásokat. Könnyű ugyanis azt képzelni, hogy ha már ennyi pluszmunkát végeztem saját keresőbarát weboldalaim elkészítésével és optimalizálásával, akkor legalább a többi kötelező futamot kihagyhatom. De nem! (Boborján) A PR-támadás nem váltja ki a szokásos vagy kevésbé szokásos többi keresőoptimalizálási módszert, hanem csak azokkal együtt hatásos. Az eredményesség záloga a komplexitás: a különböző módozatok, eljárások, fogások, nem ritkán trükkök alkalmazása. Ezek között vannak szükségszerűen megteendő lépések és lépéssorozatok, és vannak variábilis, helyettesíthető elemek. A PR-cikkes linképítés is csak egy ezek között.

A módszer, hogy saját weblapjaim és PR-cikkeim sokaságát ugyanazokkal a kulcsszavakkal optimalizálom, mint a megbízó portálját vagy webáruházát, az közel sem tartozik a bevett tartalommarketing eljárások közé, hanem az alkalmazható egyéni stratégiákba illő taktikai fogások egyike.

Stratégia és taktika a SEO-munkában

Google első helyre kerülés – legyen terved!

A hosszú távú stratégia tehát ez: nemcsak a céloldalt, hanem saját címeimet (statikus webhelyek, marketingblogok, megjelent pr-anyagok oldalai) is optimalizálom-linkelem.

A rövid távú taktika: a projekt egy pontján a seózás ugyanazokkal a kulcsszavakkal történik, így a megbízó webes jelenléte a Google-listán a támogatói honlapok és posztok ottani felbukkanásával jár együtt. Ha ez nem kívánatos, akkor a SEO-ban a pr-cikkes linképítést csak módjával szabad alkalmazni.

A honlap keresőoptimalizálás aktuális kulcsszavai Google kereséshez: Klór-dioxidtiszta forráspr-cikk

 

Címke , , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük