Az első Google-helyre kerülés fontossága

elso-oldal-googlePotenciális megbízó érdeklődik: ha első helyre kerül a weboldala a Google keresőben, az mennyire jelent garanciát arra nézve, hogy az odalátogató épp tőle rendeli a szolgáltatást, nem pedig a 2., 3., stb. helyen állóktól, akik ugyanazt kínálják. Mondom, hogy erre garancia nincsen, de kattintási valószínűségek tudok mondani. Na de mégis, hogyan lehetne elérni, hogy tőle rendeljenek, s ne az alább sorolt helyezettektől, mi lehetne a motiváció, ami az 1. helyet a biztos rendeléssel összekapcsolja. Mondom, hogy ehhez valószínűleg egy olyan marketingesre lenne szüksége, aki elég jól ismeri az értékesítendő szolgáltatást, valamint a célközönség vásárlási szokásait, továbbá átlátja ezek közvetlen összefüggését a keresőtalálati helyezéssel. Az én feladatom ebből annyi lehet, hogy honlapját az első helyre juttassam, ennek ismerem a módját, fogásait, pontosan tudom, milyen tartalmakat értékelnek pozitívan a keresőalgoritmusok és hogyan kell a külső támogató rendszert felépíteni ahhoz, hogy a TOP1 helyezés megszerezhető, s ami ennél nehezebb, megtartható legyen. Ez esetben a magas kattintási arány az, ami garantált. Sok kattintásból több megrendelés valószínűsíthető – de ezt garantálni semmiképp nem bátorkodnék.

A SEO-munka potenciális megrendelője nem igazán akarja ezt ebben a formában elfogadni. Őt a helyezés nem is igazán érdekli. Eladni akar. Ezt én értem és tolerálom, de mondom, hogy a keresőoptimalizálás másról szól, én helyezéseket tudom javítana, az első hely kitűnő esély, sokkal jobb, mint a második vagy a harmadik, vagy pláne a tizenegyedik hely. Az ő szolgáltatásának sem a minőségével, sem az eladhatóságával nem tudok és még inkább nem akarok behatóan foglalkozni – a legjobb esély, a legmagasabb valószínűség az, amit elérhetünk. De az esély az nem garancia, és van más probléma is.

Jelzem, hogy a legtöbb esetben éppen az eladhatóság rovására menő korrekciókat szoktam kérni az oldalon. Mert hogy nem tetszetős szlogeneken és még tetszetősebb fotókon, nem a szép dizájnon keresztül vezet az út az első helyig. Hanem? – kérdezi. Na most kell vigyázni, mert ez a pasas infókat akar belőlem kiszedni anélkül, hogy tényleges munkát rendelne, fizetne. De valamit csak kell mondanom. Mit szólna ahhoz, vágok bele, ha azt kérném, hogy az honlapja rövid, de pontos definíciókkal kezdődjön? Határozza meg egy-egy mondatban, hogy a szolgáltatás érintő legfőbb kulcsszavaknak mi a jelentése. A Google imádja a definíciókat, nem különben az érdeklődő olvasók. Mert hogy – tippelem meg piackutatás nélkül – ezeket a fogalmakat rengeteg olyan böngésző keresi, akinek esze ágában sincs családfát rendelni (na jó, itt most kicsit felfedem a lapokat), de a családfa és a családfakutatás fogalma, jelentése érdekli, és elvárja, hogy ha egy weblap e szavakkal első helyre került, akkor azon definíció szerepeljen, hogy ő 1 perc alatt megtudja, mit is jelentenek ezek a kifejezések. Ha ez megvolt, valószínűleg szüksége van további ismeretekre, tehát szakmai leírást keres, kutatási módszereket kíván megismerni. A Google kellően megismerte és matematikailag modellezte a böngészőknek ezt az igényét, így előre sorolja a releváns tartalmú weboldalakat.

Hogy ezektől a leírásoktól majd elriad az, aki családfát rendelne a nappalijába? Valószínűleg. De ha nem teszünk sem meghatározást, sem részletes szakmai leírást a honlap hangsúlyos helyére, akkor lehetetlen, vagy legalábbis sokkal nehezebb lesz TOP helyezést szerezni, így aztán kevés lesz a kattintó, rossz lesz az esély.

Lelki szemeimmel látom megrendelőmet, amint a távolba mered. Sóhajt és összegez: „Tehát Ön sem tud arra a kérdésemre válaszolni, hogy mi a garancia arra, hogy az első helyen szereplőtől rendelnek szolgáltatást.” Nem tudok. És igyekszem átérezni, hogy ennek a pasasnak nem kell az első Google-hely, ha nem kap mellé értékesítési garanciát.

Holott engem meg épp ezzel a kulcsszóval talált meg: Első oldalra, első helyre kerülés a Google keresőben. Megtalált, tárgyal velem – pedig nekem sem volt semmi garanciám arra, hogy optimalizálási munkamegrendelés szándékával fog megkeresni. Ja, igaz… nem is lett semmi az üzletből. A linképítő cikk folytatódik

Share

A marketing mint hívószó

Jól jártam azzal, hogy évekkel ezelőtt tanácstalanságomban ’marketing’ név alá helyeztem el azokat a gyűjtőhelyeket, amelyek tematikailag össze nem tartozó weblapok fölött helyezkedtek el. Kellett készítenem mondjuk egy-egy oldal a kreatív játékokról, az olcsó téligumiról és a belsőépítészetről, nyilván egyiket sem akartam elhelyezni valamelyik domainom gyökérkönyvtárába, hát jobb ötlet híján létrehoztam egy /marketing/ könyvtárat és ott kaptak helyet az üzleti megfontolásból készített weblapok. Ám hogy a könyvtár is éljen, csak kellett bele egy index-fájl, és ha már készítettem ilyet, tettem rá tartalmat is, a könyvtárnévnek megfelelőt. Ezt az akkor nem túl szerencsésnek gondolt ötletemet többször is megismételtem más más domainok alatt. És mivel én egy ideje gyakorlatilag már minden oldalamat optimalizálom, így a félig-meddig kényszerűségből készült ’marketing’ honlapok tartalma is kapott belső és külső SEO-t egyeránt. Azaz átesett tartalomoptimalizáláson és küldtem rá külső linkeket is. Aztán, jobban elmerülve a keresőoptimalizálás rejtelmeiben, mind több helyen és mind gyakrabban írtam le a keresőmarketing szót, be-belinkeltem ilyenkor a tematikailag illeszkedő weblapokat, ami végül oda vezetett, hogy egyik ilyen /marketing/ oldalam ezzel a kulcsszóval szépen kezdett szerepelni a keresőtalálati rangsorban, és organikus forgalmat is generált. Ma az http://ungparty.net/marketing/ szájtom a top20 találat között szerepel az igen nagy konkurenciaharc célpontját képező keresőmarketing kulcsszóra.

tartalom, marketing, kaszinóAmióta pedig kiterjedt a SEO-tevékenységem, sorra jöttek olyan magam-támasztotta vagy kívülről érkezett feladatok, amiben a marketing szó szerepet kapott az autó marketingtől és linkmareketingtől a mobilmarketingen át a zöldmarketingig. Persze nehéz megmondani, vajon miért is jó nekem az, hogy a Google első helyén szerepel egyik weboldalam mind a kaszinó marketing, mind a marketing kaszinó kulcsszóval. Esküszöm, egyetlen olyan kaszinóm sincs, ami ebből a kiváló helyezésből profitálhatna és magam sem értem, miért, de eddig Andy Vajna sem keresett meg, hogy exkluzív hirdetést helyezne el weblapomon. Pedig pár könnyű millkáért megszámítanám.

(Szakértő olvasóim persze pontosan tudják, mi a jó a top helyezésű honlapokban és hogyan erősítik a kiépített webrendszer egészét.)

Zöldágra a zöldmarketinggel még nem vergődtem, de a számomra is meglepően erős konkurencia ellenére a Tartalommarketing blog alatt elhelyezett poszt feljövő ágban (zöldágban) van, lesz neki hamarosan top10-es pozíciója! Az említett című új blogom nem véletlenül kapta nevét: a tartalom és a marketing összekapcsolása ugyanis számomra igencsak fontossá vált, mivel – jöttem rá nemrégiben – SEO-szakiként kezdettől azon buzgólkodom, hogy tartalom előállításával és webes megjelentetésével valósítsak meg (kereső)marketing célokat.

Nyomd a kontentet! – hangzik a kezdő bloggereknek adott tanács, amely arra a tapasztalatra alapszik, hogy minél több a szöveg, az egyedi tartalom, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a webhelynek megnövekszik a forgalma. Ehhez persze az sem árt, ha érdekes és/vagy fontos az, amiről ír az ember. Marketingesek a megmondhatói.

Share

Mi kerül a Google első helyére?

google-első-helyre-kerülés

Mindig a legjobb weblap kerül a Google első helyére?

Naná: a Wikipédia vagy a lap.hu család megfelelő oldala. Ha mégsem, akkor vagy nincsen a témába vágó oldaluk, vagy igen alapos optimalizációs munka és nagyon erős linknyomás hatására sikerült egy marketingoldalt elébük nyomni. De itt nem erről a jelenségről akarok beszélni, hanem arról, hogy valóban mindig a legjobb tartalmú weboldal található-e a Google első helyén? Ha igen, akkor nem kellene állandóan bizgetni a Guglinak a keresőalgoritmusait. Ám ezt teszik hosszú évek óta – éppen azért, mert nagyon sokszor még mindig nem megfelelőek a találati listák. Az üzleti célból készült honlapok közül igen gyakran érdemtelenül szerepelnek az első helyeken szegényes tartalmúak, a gyanútlan látogató nem érti, mit keresnek ezek a TOP helyeken. A nemzetközi összehasonlítások azt sugallják, hogy arányaiban az angol nyelvű szájtok jobban megszűrtek, ám a magyar keresőpiacon sajnos mindennapos az ilyen lelet. Ha (amatőr vagy tényleges) szakértőként megvizsgáljuk az ilyen weboldalak linkprofilját, leggyakrabban azt találjuk, hogy a szájt a 2012 óta szigorúan szankcionált manipulációval került az első helyre. Nevezetesen: tiltott linképítéssel, amelynek azelőtt bevett formája volt a katalóguslinkek mértéktelen halmozása. A linkkatalógusokban történő keresőmarketing célú tömeges weblap-regisztrálás  miatt igen sok website részesült durva hátrasorolásban vagy a kulcsszavas találati listákról való kitiltásban, de ez mégsem vette el a kevés munkával gyors sikert elérni kívánó „szakeberek” és/vagy kisebb seo-marketing cégek kedvét. A megbízó örül az alacsony vállalási árnak, boldogan kifizeti a sikerdíjat, hiszen oldala az élre kerül rövid időn belül. Aztán jön a büntetés. Vagy nem.

A Google utoljára 2014 októberében frissítette a spamlinkek kiszűrésére specializált Pingvin-algoritmusát (írom ezt 2015 Karácsonya előtt), az elmúlt év részben azzal telt, hogy akik büntetést kaptak, várják, hogy a hibák-bűnök korrigálását végre akceptálja a Guggola, akik pedig megúszták, dörzsölik a markukat, lám, hiába a riogatás, az általuk keresőoptimalizált honlap még most is ott feszít az 1. helyen, vagy a top3, top5, top10 között. Ők azt látják bizonyítva: továbbra is érdemes tiltott seóval, black hat linkbuilding módszerek alkalmazásával dolgozni. Egyszer majd lehet, hogy már nem lesz érdemes, de most nyúljuk le a még lenyúlható sikerdíjakat.

Akik meg a white hat linképítésre, kreatív metódusokra adták a fejüket, dolgozhatnak háromszor annyit, építhetnek saját szájtokat, alkalmazhatják a helyezések javulását csak nagyon lassan előidéző eljárásokat – bagóért. Mert ha magasabb árat szabnak, mint a fekete kalaposok, akkor nem jutnak megbízáshoz, ha meg elvállalják, nyomhatják az ipart éjjel-nappal, hogy a koncentráltan kulcsszavas linkek megkerülésével, egyfajta szóródásos hivatkozási rendszer felépítésével eredményre jussanak.

Mindennek az a mélyebb következménye, hogy bár a legális módszerekkel élők elvben segíteni szeretnék a Google munkáját, a helyzet zavarossága miatt mégis ellenfélnek tekintik. Ha figyelembe veszi a keresőmogul minden intelmét, alig marad mozgásterük – miközben az illegális manipulációkkal vakmerően élők itt is jobban járnak: lehet, hogy 10 üzletből 3-at buknak, de amíg a többivel jól járnak, addig szemébe röhögnek a Google Pingvinnel és Pandának. A kurrens marketing kulcsszavakra adódó találati listák első helyezettjeit alaposan megvizsgálva sajnos úgy tűnik: ezt bátran megtehetik.  A linképítő cikk folytatódik

Share

A weboptimalizálás komlexicitása

Amilyen ütemben válik a Google keresőalgoritmusa egyre hasonlatosabbá a mesterséges intelligenciához (hovatovább valóban megérteni látszik kérdéseinket), ugyanolyan ütemben, sőt, inkább előre lépve kell a keresőoptimalizálást végző szakembereknek a munkamódszereiket fejleszteniük. Egyértelmű, hogy ma már értelmetlen külön tárgyalni a honlap tartalmára vonatkozó optimalizálást és külön a külső linképítő munkát, illetve külön a mindkettőtől eltérő eljárásokat (pl. a közösségi oldalakkal való összekapcsolódás).

Mindezeket komplex egységben kell látnunk. Eközben persze tisztában lehetünk az egyes részágazatok sajátosságaival, ismernünk kell külön a tartalomoptimalizálás minden trükkjét és pontosan tudnunk kell, mitől is lesz egy oldal keresőbarát, információtartalma mitől lesz releváns, és külön tisztában kell lennünk a linkhálózat építésével szembeni összes tilalommal és elvárással, mégis: a folyamat egészét át kell látnunk és azon egységében kell értelmeznünk, miközben talán leghelyesebb weboptimalizálásnak nevezni az eljárások összességét, hiszen egymással igen jól összehangolt munkamenetekben optimalizáljuk a célba vett webhely tartalmát és a vele kapcsolatba kerülő webkörnyezetet. Minél jobban sikerül ezeket egymásnak megfeleltetni kedvenc keresőnk lefektetett és titkolt preferenciái szerint – annál nagyobb esélyünk van kedvező helyezést tartósan elérni, azaz keresőoptimalizálással az első Google oldalra felkerülni.

Ez gyakran megnehezíti az ügyfelekkel történő egyeztetést. Érkezik a megkeresés: itt van ez a webáruház, fel kellene nyomni az első 10-be. Mennyi pénz, mennyi idő? – Ha ilyen egyszerű lenne! A linképítő cikk folytatódik

Share

Új honlapoptimalizáló és linképítő projekt

Mint tudjuk,  a keresőoptimalizálás az a tevékenység, amelynek során egy kiválasztott weboldalnak javítjuk a Google-helyezését – ezt honlapoptimalizálással és linképítéssel érjük el. Ez A folyamat komplex eljárások sorozatából áll, amelyek jellegüknél fogva külömböznek egymástól, és amelyek az utóbbi időben lényegesen megváltoztak annak megfelelően, hogy

a Google 2013-2014-ben paradigmaváltást hajtott végre,

amelynek nem csupán az a lényege, hogy a kulcsszavas keresésről áttette a hangsúlyt a hosszabb, életszerű keresőkérdésekre, hanem az is, hogy ezzel magát a kulcsszavas optimalizálást is zárójelbe tette, mi több, a gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy a célzatosan és koncentráltan a kulcsszavakra irányuló optimalizálás egészét manipulációnak nyilvánította és a határozott célok mentén erőteljesen optimalizált weboldalakat hátrasorolással vagy a kulcsszavas listákról való kitiltással sújtotta. Ezzel lehetetlenné váltak a keresőoptimalizálás korábban bevett módszerei. Új metódus kidolgozása vált szükségessé. A linképítő cikk folytatódik

Share

Weboptimalizálás a Google Pingvin és Kolibri után

Mivel a szerzői jog terén támadt viták miatt blogunk egyelőre nem ismertetheti a tervezett részletességgel Dr. Kállay O. Béla elméleti kutatásainak az eredményeit (metatézisek) és nem mutathatjuk be kellő alapossággal ezek gyakorlati alkalmazásának mikéntjét (transzmutációk) sem, azaz lényegében el kell tekintenünk a SEO-Arvisura bemutatásától, így egyelőre más jellegű posztokkal jelentkezünk, jellemezve például azt, hogy a Nagy Kereső új filozófiájának a gyakorlati életbe lépése óta a weblap optimalizálás milyen módszerei alkalmazhatók a Google-helyezések javítására.

A Google új filozófiája

a keresési preferencia mint üzletet befolyásoló tényező

A piacvezetővé vált nagy keresőprogram az utóbbi években a világháló és az online digitális univerzum egyik legmeghatározóbb üzleti szereplőjévé vált. Minden más konkurens résztvevő fölé az emelte, hogy a kereső-piac monopolhelyzetű teljhatalmú urává vált. Mint ismeretes, a weben indított keresések 95 %-a ma a Google rendszerén belül realizálódik, így minden egyes keres-talál-kattint interakció (amelyről terveink szerint Dr. Kállay kutatási eredményei alapján számoltunk volna be, mint „a keresés alapfokáról) voltaképp a Google erejét és értékét növeli.

Annak, hogy egyes kulcsszavas keresések után mely honlapok kerülnek a találati lista élére, óriási lett a jelentősége. Ezen a réven a Google nem csupán az interneten zajló kereskedés fő befolyásoló erejévé és – tegyük hozzá: – haszonélvezőjévé vált, hanem az interneten indított, de a fizikai valóságban lezajló üzleti akciókban is döntő szerephez jutott attól, hogy kedvező helyzetbe éppen a Google keresési preferenciáinak leginkább megfelelő honlapok mögött álló cégek kerültek.

Ha egy cég például a magyaroknak a Kárpát-medencébe való bejövetelének az emlékművéhez szervez utazásokat, akkor a helyszín iránt érdeklődő ügyfeleinek egy részét úgy tudja megszerezni, ha rendelkezik olyan honlappal, amely például arra a kérdésre, hogy hány kilométerre van a vereckei honfoglalási emlékmű, az első Google-talál pozíciójába kerülve pontos választ tud adni. De mit is kell tenni ahhoz, hogy valamely weblap egyfelől ilyen Google-pozíciót szerezzen, másfelől az a tulajdonsága, hogy tartalmazza a jó választ, előtérbe kerüljön?

a Google-szempontjai szerinti optimalizálás

Hogy mely honlapok szerepelhetnek valamely kulcsszóval vagy hosszabb keresőkérdéssel a találatok közt az 1., 2., 3.  stb. helyen, azt ma már döntő mértékben a Google algoritmusának való megfelelés dönti el. Könnyű belátnunk, a keresőprogramot működtető cég abban érdekelt, hogy az élen olyan weboldalak álljanak, amelyek a felhasználók igényeinek a legmegfelelőbb módon tesznek eleget. Ha sok egyenrangú vagy közel azonos értékű honlap létezik, ezek közül az fog a topon szerepelni, amelyik a Google speciális és igen komplex szempontrendszerének a leginkább megfelel. A kritériumokról sokaknak van elképzelése, ezek egy része a gyakorlati pasztalatok alapján ki is sakkozható, de a pontosan definiált szempontokat a Google belső emberein kívül senki sem ismeri kellő mértékben, inkább csak a megfigyelések, a honlapokkal elért kudarcok és sikerek alapján lehet visszakövetkeztetni arra, melyek a tényleges  elvárások.

Eddig ez rendben is lenne. A linképítő cikk folytatódik

Share

A Google-Pingvin szárnya alatt

google-pingvinA Google Pingvin személyes védelme alá vette a kreatív keresőoptimalizálás módszereit. Miközben a 2013 május 22-én indított második nagy algoritmus-frissítés (elterjedt nevén Google Penguin 2.0 Algorithm Update) többszöri lefuttatása gyakorlatilag fenekestül felforgatta a hosszú ideje nagyjából beállt helyezési listákat, s miközben kiderült, hogy amit a Pingvin 1.0 2012-es áprilisi élesítése nem ért el, azt most az újraröptetett madár véghezvitte, aközben nyilvánvalóvá vált, hogy a kreatív linképítési eljárásokkal és az általunk kidolgozott arvisura seo-módszerrel optimalizált weboldalak nem elszenvedői, hanem sokkal inkább kedvezményezettjei lettek a nagy átrendeződésnek, igazolva ezzel a weboptimalizáció speciális metódusainak maximális létjogosultságát a Gogle-helyezések javításában. (Ennek köszönhető, hogy egyik favorit-oldalunk a linképítés és google keresőoptimalizálás kulcskifejezéssel a találati lista élmezőnyébe került.)

Miről is van szó?

Leginkább arról, hogy a Google üzleti érdekeit egyre inkább sértette a keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization = SEO) mind szélesebb körű elterjedése. A Goole fizetett szolgáltatása (AdWord) helyett igen sokan választották a kölcséghatékonyabb SEO-t, s egyre több cég és szakember szakosodott arra, hogy elfogadható sikerdíj vagy havi munkadíj mellett a legkülönbözőbb üzleti honlapokat a találati listák élére juttassa akkor is, ha maga az oldal gyengébb volt a konkurens szájtoknál. A piacot hovatovább nem az tudta megszerezni, aki igényesen felépített és számos elvárásnak megfelelő honlapon kínálta szolgáltatást, áruját, információját – hanem az, aki ügyesebben optimalizált optimalizáltatott. A minőségi SEO-munkához ugyan eddig is kellett jókora szaktudás, meg kellett megfelelően kiterjedt webes háttér – de ezek teljes vagy részéleges hiányában is lehetett látványos eredményeket elérni. A keresőoptimalizálásban számos olyan rutineljárás alakult ki, amelynek mechanikus végrehajtására akár egy ráérő titkárnő is képes volt, ha megkapta a szükséges instanciákat.

Igen, leginkább a link-katalógusokba való esztelen regisztrálás módszeréről beszélek. Cégek sokasága tett üzleti ajánlatot arra nézve, hogy 1-2-3 hónap alatt több száz (esetenként akár ezres nagyságrendű) külső linket szereznek az oldal számára, s ezek szárnyán majd a támogatott honlap egy fontos keresőszóra nézve egyenesen a Google top 10-be röppen akár 150. helyről. ÉS VALÓBAN! Csak annyi kellett hozzá, hogy valaki heteken át napi 8 órában mást se tegyen, csak a legkülönfélébb linkgyűjtő helyekre ajánlja be a céloldal linkjét. Még az se jelentett gondot, ha bizonyos százalékban a megkeresett oldalak visszautasították a link elhelyezését, mert a nagy számok törvénye alapján a felkerült linkek száma mégis bámulatos gyorsasággal növekedni volt képes – a céloldal pedig vágtatott előre a listán.

Voltak más módszerek is: saját linkfarmok építésétől a spamblogok indításán át a szorgos spam-kommentelésig. Sokáig lehetett trükközni körbelinkelésekkel, link-piramisok építésével, csali-kulcsszavakkal, generált tartalmakkal…

Az ilyen és ehhez hasonló eljárásokat a Google eleve tilalmasnak tekintette és büntette – de a szűrés nem volt eléggé hatékony. Aztán jött a Panda és Pingvin… Az utóbbi indításakor 2012 áprilisában szabályos pánikhangulat tört ki: évek óta listavezető oldalak tűntek el a találati listák éléről. Névleg a tiltólistára került linképítési eljárások alkalmazása miatt. Ezek között szerepelt a katalógusokban való túlzott szereplés, a nem-természetes gyorsaságú link-szaporodás, az egyoldalú optimalizálás, a túl sok azonos anchor-text, a spam-hátterű linképítés…

Kiderült azonban, hogy az új algoritmus közel sem hibátlan, mert áldozatául esett számtalan fontos tartalmú igényes webhely, s helyette feljöttek az információszegény, rossz minőségű oldalak – csak azért, mert előbbieket nem a legtisztább módszerekkel optimalizálták, utóbbiak viszont e tekintetben makulátlanok voltak. Igen ám, de ha a valóban fontos infók nincsenek ott a listák élén, akkor a felhasználó bosszankodik… Ilyen változás tehát nem szolgálhatta a Google érdekeit. Ha a Pingvin vérengzése a nagy kereső a presztízsének a csökkenését vagy pláne a piaci részesedés apadását eredményezi, az nagyobb kárt okos, semmint ha az Adwords fizetett szolgáltatása helyett a honlaptulajdonosok továbbra is az optimalizálást választják.

Lépni kellett tehát. Az algoritmus kisebb finomításainak elvégzése és lefuttatása után jött az újabb nagy dobás, a Penguin 2.0 néven ismertté vált frissítés.

És újra a feje tetejére állt minden.

Számos szakcikk, vélekedés, elemzés, beszámoló jelent meg arról, mit is büntet a Pingvin Kettő. Szerintem ezek többsége találgatás, tippelés, jó esetben valószínűsítés. Úgy vélem, az eddig is nyilvánvalóan tiltólistás eljárásokon túl a konkrétumokat igen nehéz megragadni, számos eljárásról nem lehet biztosan állítani sem azt, hogy kerülendő, sem azt, hogy bátran alkalmazható. Ezúttal, úgy érzem, nem a részletekben lakik az ördög, hanem a lényeget kell megragadni. Ez pedig a következő.

A Google Pingvin 2.0 érvénybe lépése óta egyértelműen azok a webhelyek kerültek helyzeti előnybe, amelyek nem csupán saját tartalmi vonatkozásukban relevánsak egy-egy adott témát illetően, hanem

  1. a weboldal releváns tartalma egyedi szövegezésben jelenik meg
  2. a honlapot tartalmi alapú linképítéssel támogatják

No de mi az a tartalmi alapú linképítés?

Lényegében az a kreatív (ha tetszik: irodalmi) linképítés, amelynek a módszereit én évek hosszú során kidolgoztam és hosszabb ideje sikeresen alkalmazom.

Ennek jellegzetességeiről fognak szólni következő bejegyzéseim.


A Google Pingvin 2.0 és a kreatív linképítés

A Google Penguin Algorithm Update 2012-ben lényegében érvénytelenítette a keresőoptimalizálás (seo) korábban jól bevált módszereit, ám eredményei magára a Google-ra nézve is veszélyt rejtettek. Ennek kiküszöbölésére dolgozták ki a Pingvin 2.0 néven ismertté vált algoritmust, amely a tartalmi alapú szempontokat helyezte előtérbe az weboldalak megítélése és a link építés terén.

Google, Pingvin, Penguin, algoritmus, algorithm, update, 2012, 2013, keresőoptimalizálás, linképítés, frissítés, releváns tartalom – A Pingvin 2 a korábbi verzió Google-ra nézve is veszélyt rejtő hibáit küszöböli ki és a tartalmi alapú keresőoptimalizálást és linképítést támogatja.

 

Share

Honlapok optimalizálása

Bár azt szeretném, ha idővel a saját tárhelyen saját domain alatt futó jelen blog válna a témában vezető webhelyemmé, egyelőre azonban mindenképpen a honlapoptimalizalas.blog.hu a legfőbb szakmai blogom. Amely egyébként jó ideje nem csupán a kulcskifejezésnek azzal a  szótári alakjával – honlap optimalizálás – áll az élen, amely megfelel a nyelvhelyességi elvárásoknak (ugyanis külön írandó), hanem az egybeírt alakkal is, továbbá pedig számos jelzős és ragozott változattal, sőt, most már a szinonimás kombinációval (weboldal optimalizálás) is vezeti a Google-találatok listáját. Az alábbi sorrend például a többes számú honlapok optimalizálása keresőkérdésre adódik. 10-ből 10 saját oldalam. Ez akkor is látványos siker, ha erre a nyelvi verzióra a konkurencia körében nincs öldöklő versengés. Tehát mit mutat a SEO-munkások védőszentje, a Saint Google? A linképítő cikk folytatódik

Share

Weboldal optimalizálás

A SEO (szó szerint: keresőeszköz-optimalizálás = search engine optimization) szakkifejezései a magyar szóhasználatban eléggé pontatlanok. Keresőeszköz-optimalizálás helyett például egyszerűen keresőoptimalizálást mondunk, ami tovább egyszerűsíti az angolul sem túl precíz kifejezést, hiszen könnyű belátni, hogy nem a keresőt, hanem a honlapot optimalizáljuk, igaz, hogy az optimalizálást a keresőkhöz, a keresők alá végezzük. A pontos kifejezésnek tehát valahogy úgy kellene hangoznia, hogy honlapoknak a keresőeszközökhöz való optimalizálása.  De még igazából ezzel sem mennénk semmire, mert magának a weboldalnak az optimalizálása csak egyik, s volumenében kisebbik része a SEO-munkának, a nagyobb részt a linképítés teszi ki, amikor viszont a honlappal magával már semmit nem teszünk, csupán kívülről támogatjuk azért, hogy a keresési találatok közt előbbre kerüljön, ilyenkor tehát nem a weblapot és nem is is a keresőt (keresőeszközöket), hanem éppenséggel a találatokat optimalizáljuk. A két részből álló teljes munkafolyamat pontos megnevezése tehát honlap- és találat-optimalizálás lehetne – ilyesfajta szakszót azonban senki nem használ. Marad tehát a keresőoptimalizálás és annak szinonimájaként a honlap optimalizálás – általános esetben mindkettőn ugyanazt értjük: a találatok közti pozíciószerzést és az ennek érdekében tett különböző on-site és of-site munkakfolyamatokat.

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy az angol homepage és website szavaknak megfelelően a magyarban is van honlap meg van weboldal is, és igazából a kettő tökéletesen felcserélhető egymással, holott az lenne a kézenfekvőbb, ha lenne némi különbség jelentésük között. De nincsen. Mi több, az egyenlőséget, miszerint weboldal = honlap,  az internet indiánok leleményes törzsfőnöke, a Nagy Nyomkereső (a cowboyok Gugli úrként emlegetik) nemcsak hogy felfedezte, hanem szigorúan érvényesíti is olyan módon, hogy az egyik szóra való rákeresést a másik szó találatával válaszolja meg. Önmagában kicsit furcsa eljárás. Jól pofára esel, sápadt arcú testvérem, ha éppen egy bizonyos szinonima előfordulásit szeretnéd megtalálni. Hiába tudod, hogy az ebadó nem kutyaadó, a pápaszemes kígyó nem szemüveges, és hiába véled úgy, hogy a honlap jelentése is tágabb, mint a weboldal, Előbbi szinte az összes webes megjelenési formát jelentheti, egyetlen internetes névjegytől a nagy hírportálig vagy webarchívumig. A weboldal sokkal inkább csak egy adott felületet, egyetlen weblapot, oldalt, page-et jelent. A linképítő cikk folytatódik

Share

Boríték címzés / levél címzés

Levél – boríték helyes címzése – címzésminta

A kép nagyítása: kattints rá!

A Boríték címzés / levél címzés weblap optimalizálása

Spontán keresőoptimalizálás… igen, előfordulhat, amikor az ember akarata és tudta nélkül hoz létre olyan oldalt, amely egy idő után meglepően sok látogatót vonz: a Google nagy számban szállítani kezdi őket. Ez történt egy 2006-os blogbejegyzésemmel. Webnaplómat akkor még a régi, eredetileg SEO-szempontból nem túl szerencsésen felépített honlaprendszerem keretében vezettem, ott tettem közzé egy levelemet, amelynek szövegét később a sokkal alkalmasabb új bloghelyemen újraközöltem: Válaszlevél Orbán Viktornak. Az írásban használt szavak és a Fidesz-elnöktől kapott boríték képe okán az oldal a képtalálatok között helyezett lett a boríték címzése – levél címzése – boríték címzés – levél címzés keresőkérdésekre. Megjegyzem, hogy még ma is több tucatnyi olvasó kattint rá az azóta kicsit kicsinosított eredeti oldalra.

A dolgot jóval később vettem észre és hosszú ideig nem foglalkoztam vele. Ekkor már azt a bizonyos új blogot vezettem, és abban – visszatekintve – mint fentebb említem, újraközöltem a Válaszlevél Orbán Viktornak című írást. Egy idő után ez is a boríték helyes címzését keresők gyakori találati oldala lett, azóta is vonzza a látogatókat.

2010-ben aztán erről egy posztot is írtam, Boríték címzés / levél címzés címűt – naná, hogy ez is találati oldal lett…

Hát most elhatároztam, kicsit rá is játszom a dologra, és ha már a boríték helyes címzése iránt érdeklődők folyton folyvást ezekbe az oldalaimba botlanak, akkor legalább találjanak releváns információt. Elkészítettem és a nevezett oldalakra kitettem a nagy gonddal készített ábrát. Kíváncsi vagyok, növekszik-e ettől a weblapok látogatottsága.

Frissítés. Valamennyi érintett oldalamat számos találat éri naponta – mint ahogy ez az itteni poszt is a Linképítés blog egyik legnépszerűbb írása lett. Hiába, a boríték – levél – címzés szavak használata állandó Google-érintettséget jelent.

Időközben a SEO és SEM mélyebb rejtelmeiben elmerülve és saját tapasztalatomra hagyatkozva felismertem, milyen nagy a jelentősége annak, ha linképítő blogjaim bejegyzései között vannak olyanok, amelyek látogatottsága eléggé magas. Rájöttem, hogy minden egyes keres-talál-kattint interakció növeli bloghelyem internetes presztizsét (domain autority), így az elhelyezett linkek ereje is mindig nő egy icipicit.

Intermezzó 2012-ből: az eredeti közlés helye (ahol fapados webnaplóm működött) szerveroldali vírusfertőzést kapott, és úgy tűnik 2012. május-június folyamán a hibát a rendszergazdáknak nem sikerült orvosolni. Bár az oldalak a böngészőben rendesen megjelennek, a cache-képük torz, fertőzött, idegen linkektől hemzseg. Ezért úgy döntöttem, a boríték és levélcímzés szempontjából optimalizált régi oldalt tovább linkekkel nem támogatom.Ebből a posztból is átirányítottam őket egy új weblapra, erre:

Levélcímzés – pastai borítékcímzés | levélcímzés – helyes borítékcímzés

Később a hibát szerveroldalról korrigálták, de én nem irányítottam vissza a linkeket. A http://www.hhrf.org/ungbereg/manz/0602/24.php címen elérhető weboldalt most már maguk a keresési kattintások tartják az első Google-pozícióban. Azt az oldalt tehát az olvasók hozták helyzetbe, és ők is tartják az élen.

Levél címzés és boríték címzés

A postai levél helyes megcímzése: címzésminta szerint. Borítékcímzés külföldre és külföldről (az ábra készül). Szabványos borítékok címzése. Feladó, címzett és bélyeg helye borítékon

levélben címzett és feladó, boríték pontos címzése, seo, google linképítés, keresőtalálati kulcsszó, szabványboríték mérete és címzése, címzésminta kép ábra, postai levélcímzés, külföldre borítékcímzés, level és boritek cimzes. Postai küldemény megcímzése

Share