SMS-kampány – Mobilmarketing

sms-kampány - link építés, marketing

Tömeges SMS küldő

Mobilmarketing eszközök

A mobiltelefonos marketingeszközök robbanásszerű fejlődése új lendületet vett azóta, hogy megjelentek az állandó széles sávú internetkapcsolatra kötött okostelefonok és alkalmassá váltak a legkülönbözőbb alkalmazások használatára. Az applikációk kiváló eszközei a marketing jellegű tartalmak megjelenítésének. Ezzel a gyors fejlődéssel párhuzamosan azonban megmaradt az igény a hagyományosabb módszerek iránt is, így hatékonyságában még feltétlenül versenyképes maradt a klasszikus mobilmarketing eljárás, az SMS-kampány, amely a szöveges üzenetek tömeges kézbesítésével éri el az értékesítés kiszélesedését, az üzleti forgalom növekedését azokban az ágazatokban, amelyekre a címlista alapján nyilvántartható százezres ügyfélkör a jellemző.

A tömeges SMS-küldés

tömeges sms küldés - kampány

Tömeges Gateway SMS-küldés számítógépről

Az eljárás lényege, hogy a nagyvállalat (üzletlánc, bolthálózat) törzsvásárlói személyes azonnali szövegüzenetet kapnak egy-egy értékesítési akció indulásáról vagy új árucikk érkezéséről. Az ilyen szövegüzenet mozgósító erejét számos tudományos kutatás, illetve a marketing szakemberek tapasztalata is igazolja.

Az eljárás technológiai hátterét egy olyan rendszer képezi, amely a megfelelő szoftverek és hardverek összekapcsolásával lehetővé teszi, hogy adatbázis alapján akár milliós nagyságrendben kerüljenek az SMS-üzenetek továbbításra közvetlenül egy nagy teljesítményű szervergépről. A folyamat vezérlését a szolgáltatás megrendelője végezheti felhasználóbarát webfelületről. Az ilyen rendszer neve Gateway online.

gateway-sms-kampanyGateway SMS-kampány

Az SMS-kampány sikeres lebonyolításához tehát az elmondottak alapján megfelelő szoftver- és hardvertámogatást szükséges biztosítani – erre csak erre szakosodott professzionális cégek képes, amelyek a saját fejlesztésű programokkal ebben hatékonyabbak, mint a nagy mobilszolgáltatók azonos profilú – tömeges sms, marketing sms küldés – kiszervezett egységei.

A kampány-sms-ek tehát online felületről indulnak, de mobiltelefonra érkeznek. A technikai részletek fontosságának tudatosítása közben érdemes figyelni arra is, hogy minden sms-kampány más és más lefolyású és a címlista mögötti vásárlói kontingens nem passzív masszát, hanem aktivizálható célcsoportot feltételez, amelynek tagjaihoz a megbízó személyesen kíván szólni rövid szöveges reklámüzenetében. A linképítő cikk folytatódik

Share

A marketing mint hívószó

Jól jártam azzal, hogy évekkel ezelőtt tanácstalanságomban ’marketing’ név alá helyeztem el azokat a gyűjtőhelyeket, amelyek tematikailag össze nem tartozó weblapok fölött helyezkedtek el. Kellett készítenem mondjuk egy-egy oldal a kreatív játékokról, az olcsó téligumiról és a belsőépítészetről, nyilván egyiket sem akartam elhelyezni valamelyik domainom gyökérkönyvtárába, hát jobb ötlet híján létrehoztam egy /marketing/ könyvtárat és ott kaptak helyet az üzleti megfontolásból készített weblapok. Ám hogy a könyvtár is éljen, csak kellett bele egy index-fájl, és ha már készítettem ilyet, tettem rá tartalmat is, a könyvtárnévnek megfelelőt. Ezt az akkor nem túl szerencsésnek gondolt ötletemet többször is megismételtem más más domainok alatt. És mivel én egy ideje gyakorlatilag már minden oldalamat optimalizálom, így a félig-meddig kényszerűségből készült ’marketing’ honlapok tartalma is kapott belső és külső SEO-t egyeránt. Azaz átesett tartalomoptimalizáláson és küldtem rá külső linkeket is. Aztán, jobban elmerülve a keresőoptimalizálás rejtelmeiben, mind több helyen és mind gyakrabban írtam le a keresőmarketing szót, be-belinkeltem ilyenkor a tematikailag illeszkedő weblapokat, ami végül oda vezetett, hogy egyik ilyen /marketing/ oldalam ezzel a kulcsszóval szépen kezdett szerepelni a keresőtalálati rangsorban, és organikus forgalmat is generált. Ma az http://ungparty.net/marketing/ szájtom a top20 találat között szerepel az igen nagy konkurenciaharc célpontját képező keresőmarketing kulcsszóra.

tartalom, marketing, kaszinóAmióta pedig kiterjedt a SEO-tevékenységem, sorra jöttek olyan magam-támasztotta vagy kívülről érkezett feladatok, amiben a marketing szó szerepet kapott az autó marketingtől és linkmareketingtől a mobilmarketingen át a zöldmarketingig. Persze nehéz megmondani, vajon miért is jó nekem az, hogy a Google első helyén szerepel egyik weboldalam mind a kaszinó marketing, mind a marketing kaszinó kulcsszóval. Esküszöm, egyetlen olyan kaszinóm sincs, ami ebből a kiváló helyezésből profitálhatna és magam sem értem, miért, de eddig Andy Vajna sem keresett meg, hogy exkluzív hirdetést helyezne el weblapomon. Pedig pár könnyű millkáért megszámítanám.

(Szakértő olvasóim persze pontosan tudják, mi a jó a top helyezésű honlapokban és hogyan erősítik a kiépített webrendszer egészét.)

Zöldágra a zöldmarketinggel még nem vergődtem, de a számomra is meglepően erős konkurencia ellenére a Tartalommarketing blog alatt elhelyezett poszt feljövő ágban (zöldágban) van, lesz neki hamarosan top10-es pozíciója! Az említett című új blogom nem véletlenül kapta nevét: a tartalom és a marketing összekapcsolása ugyanis számomra igencsak fontossá vált, mivel – jöttem rá nemrégiben – SEO-szakiként kezdettől azon buzgólkodom, hogy tartalom előállításával és webes megjelentetésével valósítsak meg (kereső)marketing célokat.

Nyomd a kontentet! – hangzik a kezdő bloggereknek adott tanács, amely arra a tapasztalatra alapszik, hogy minél több a szöveg, az egyedi tartalom, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a webhelynek megnövekszik a forgalma. Ehhez persze az sem árt, ha érdekes és/vagy fontos az, amiről ír az ember. Marketingesek a megmondhatói.

Share

Tartalommarketing – Mobilmarketing

mobil-tartalom-marketing

Tartalommarketing – Szövegmarketing – Marketingszöveg?

A linképítés göröngyös útját járva a szorgos honlap-optimalizátor, SEO- és Google-szaki el-elérkezik olyan pontokra, amikor szemantikai kérdésekbe ütközik. Fogalmakat kell értelmeznie, mert nem talál eléggé pontos definíciókat a hozzáférhető leírásokban.

Egyre gyakrabban szembetalálkozik a tartalommarketing fogalmával, de nem leli annak pontos meghatározását. Merthogy nincs neki. De adhat-e felmentést ez akkor, ha egy honlap tartalmi optimalizálásában fontosnak tartjuk, hogy a főbb kulcsszavak definiáljuk, arra is számítva, hogy hozzánk hasonlóan mások is szeretnék megtudni a kifejezés pontos jelentését. Addig-addig olvasgatja hát a leírásokat, míg megkísérelheti szintézisbe hozni a megközelítéseket és némi kétellyel az ő lelkében választ ad arra, hogy szerinte MI A TARTALOMMARKETING. (A probléma lényege: tartalommal végzünk-e marketingtevékenységet, avagy a marketingfolyamat irányul-e a tartalomra. Vagyis SEO.szemmel: honnan olvasandó a kulcsszó?)

Valamivel könnyebb a helyzete a mobilmarketing esetén. Afelől ugyanis nem igazán lehet kétség, hogy ez esetben a mobiltelefonokra célzott marketingről van szó, azaz minden olyasmiről, amiben a célközönség tagjait mobilkészüléke segítségével érik el, szólítják meg. (Tipikus példa az SMS-kampány, amelynek során tömeges számú szövegüzenetet juttatnak el címlista alapján valamely kiválasztott ügyfélkör tagjaihoz).

Ugyanakkor itt is felmerül a dilemma: a mobiltelefonok eladását, jobb értékesítését célzó marketingtevékenység nem mobilmatrketing-e?  De, valószínűleg az.  És vajon az okostelefonos alkalmazásokat (applikációkat) forgalmazó cég promóciós kampánya micsoda, ha nem mobilmarketing? Alighanem az is az. Itt sem árt tehát a fő meghatározás mellé odatenni a további jelentéseket is, hiszen ezek a magyar szóösszetételek gyakran több értelmezési lehetőséget nyitnak meg, mint angol megfelelőik (content marketing, mobile marketing), amelyeknél talán egyértelműbb, hogy első esetben a jelző révén végzett , a második esetben a jelzőre irányuló marketingről van szó, vagyis: tartalommarkleting = tartalom előállításával és közlésével végzett marketinges munka, mobilmarketing = mobiltelefonokra célzott marketing. Hogy a kulcsszó elemei milyen viszonyban vannak egymással, az a tartalomoptimalizálás szempontjából egyáltalán nem közömbös).

A témákról bővebben új tematikus blogomban:

Mobilmarketing – Tartalommarketing – Online tartalom – Linkmarketing A linképítő cikk folytatódik

Share

A tartalommarketing jelentése

tartalommarketing-jelentese

Tartalommarketing = komplex jellegű releváns tartalom közreadásával kifejtett marketingtevékenység

A szóban forgó kifejezés – content marketing – magyar megfelelője helyesen egybeírandó, hasonlóan a keresőmarketing vagy mobilmarketing szavakhoz, ám eltérően az online marketing jelzős szerkezettől. Így aztán a szóalakból nehéz egyértelműen következtetni a jelentésre, hiszen nem tudni, hogy a tartalomra vonatkozó marketingről van-e szó, vagy éppen valamilyen tartalom segítségével végzett marketingtevékenységet nevezünk meg a szakszóval, esetleg a marketingnek a tartalmát értjük rajta. Ha jobban elmélyülünk a témában, akkor persze kiderül, hogy mit is fed ez az új keletű terminus technikus, ám az bárki számára feltűnhet, hogy pontos definícióját hiába keressük, inkább csak körülírások állnak rendelkezésünkre még a beható Google-mélykeresések eredményeként is. Mi több, ha elolvassuk ezeket a meghatározásokat, gyakran az a benyomásunk támad, hogy ezek a PR-ra, azaz a public relations ágazatra is vonatkozhatnának, sőt, a reklám mint olyan is beleilleszkedhet a megközelítésbe. Hiszen miről is van szó? Hát arról, hogy:

A tartalommarketing során

  • tartalmat állítunk elő
  • ezt a tartalmat közreadjuk (publikáljuk)

abból a célból, hogy

  • növeljük egy termék értékesítési mutatóit
  • növeljük valamely szolgáltatás iránti keresletet
  • növeljük egy márka vagy cég hírnevét

– ezek a pontok tökéletesen illenek mind a PR-ra, mind a közvetlen reklámra. Nyilvánvaló, hogy mindegyikhez szükséges valamiféle (szöveges, képi, hangzó…) tartalom elkészítése és annak megjelentetése (sajtóban, elektromos médiumban, online felületen, elküldött sms-ben stb), mint ahogy az is, hogy a végső cél minden esetben a vásárlás, megrendelés kiváltása és élénkítése.

Akkor hát miben különleges a tartalommarketing (a továbbiakban TM)?

Egyes források szerint abban, hogy a reklám és a PR egy termék felől irányul a fogyasztó felé, azaz a termékhez keres vásárlót, addig a TM a közönségigénynek megfelelő terméket keresi meg, vagyis a fogyasztói elváráshoz keres eladnivalót. Ám ez így mégsem igaz, mert a TM-mel foglalkozó marketinges szakember az esetek túlnyomó esetében konkrét vállalati megbízás alapján konkrét termék, márka, brend népszerűsítése érdekében végzi munkáját. Feladata nem a piackutatás, nem a vásárlói igények megismerése, ilyesmivel mások foglalkoznak, őneki a szolgáltatást vagy az árucikket kell kívánatossá tennie, munkájának iránya tehát ugyanaz, mint a PR-osé, a termékmenedzseré vagy a reklámfilmesé.

Én a magam részéről az előállított tartalom jellegében és minőségében látom a különbséget. A reklám jószerével csak szlogenekben gondolkozik, pár szóval vagy mondattal tör célja felé, ehhez rendel képet, hangot. A PR-os tartalmak mélyebbek, de a pozitív vonások hangsúlyozásán kívül nem sok egyebet tartalmaznak. Ha píár-szakember írja a termékismertetőt, abban általában az eladandó portéka bámulatos tulajdonságai, erényei, nélkülözhetetlensége szerepel, de meglehet, hogy a technikai mutatók kimaradnak. Megtudod, hogy milyen kunsztokra képes a porszívó (beszippantja a teniszlabdát), de hiába keresed, hogy hány kW a teljesítménye.

Nos: innen csak egy lépés, hogy megfogalmazzuk, mégis miben tér el a TM a társaitól. Hát abban, hogy a TM keretében létrehozott és publikált tartalom informál, tájékoztat, rávilágít, megmagyaráz, értelmez, részletez, kifejt, mögé néz, választ ad a kérdésekre, problémát vet fel, esetleg továbbgondolkodtat. Míg a PR-tartalom csak tukmál. A TM-tartalom komplex, többrétegű, közvetett, tág horizontú, értelmezendő. A PR-tartalom vagy pláne a reklám leegyszerűsítő, didaktív, szűkre fókuszált, direkt, szájbarágós. A TM a választott tárgy lényegének releváns megközelítését végzi, a PR a látványos tulajdonságokra korlátozódik

Mindazt, amit a tartalommarketinget megkülönböztetheti a rokonágazatoktól, leginkább a komplexitásban és a relevanciában ragadhatjuk meg. Így tehát ajánlott meghatározásom ez:

A tartalommarketing olyan marketingtevékenység, amelynek során komplex jellegű releváns tartalmak előállítása és közreadása révén egy cég, márka, termék, szolgáltatás értékesítésének kiterjesztése érdekében gyakorlunk hatást a fennálló kereslet-kínálat viszonyára. A linképítő cikk folytatódik

Share