Laptop szerviz: Google első hely

seo kulcsszó: laptop szervízLinkprofil építés laptopos honlapra

Kezdem azzal a megfigyeléssel, hogy a laptopszerviz kifejezés a felhasználói gyakorlatban elég sok, egymástól eltérő változatban szerepel, így aztán az adott témában indított céges oldalak, szervizes szolgáltatói weblapok vagy online alkatrészáruházak tulajdonosainak főhet a feje: melyik verzióra nézve optimalizáltassák a honlapjukat. Ugyanígy gondban lehetnek a  SEO-szakértők, hogy a notebook kijelző, a monitor vagy a képernyő szinonimák közül melyiket részesítsék előnyben. További dilemma: tablet akku vagy akkumulátor? A hosszabbik a szabályos, de aki gyorsan keres a Google-ban, inkább az előbbit írja. De az alapprobléma összetettebb, mert egyfelől az egybe- és különírás, másfelől az ékezet használata bonyolítja a képet.

A mellékelt ábrán (Semrush audit) látható, hogy midőn egy webáruházat sikerült az adott kifejezésekkel első helyre pozicionálni, kiderült, melyik verzió mit hoz a konyhára. Érdekes módon a külön és hosszú í-vel írt megnevezésre adódik a legtöbb napi rákeresés: holott ez kétszeresen is vét a helyesírási szabályok ellen. Mivel a honlap három variációval megszerezte az első helyezést, látszik, hogy a jó pozícióból melyik hozza a legtöbb látogatót. A negyedik lehetőség nincs benne a legtöbb látogatót hozó top10-ben, így bizonyosan az a negyedik a rangsorban :

  • laptop szervíz – napi 1000 kattintás – kétszeresen helytelen
  • laptop szerviz – 720 kattintás – helytelen
  • laptopszerviz – mindössze 170 kattintás – helyes
  • laptopszervíz – nem tudni, de 170-nél kevesebb; helytelen

Érdekes, hogy a külön írt verzióban a hosszú ékezetes, az egybe írtban pedig a rövid a nyerőbb.

Bárhogy is: tanulságos, hogy a felhasználók (és nyomukban a Google) mennyire veszi komolyan a helyes nyelvi alakok használatát.

Honlap optimalizálás laptop szervíz kulcsszóra

notebook akku - hp laptop töltőArra nem igazán vitt rá a lélek, hogy az egyáltalán nem szabályos verzióra külön is optimalizáljam a notebook alkatrészeket forgalmazó és laptopok garancián túli javítását végző vállalkozás weboldalát. A legkorrektebben számító, normatív laptopszerviz verziótól azonban kénytelen voltam el-eltérni akkor, amikor linkszövegeket készítettem, illetve a hivatkozói háttér felépítésében a tartalommarketing eszközeit alkalmaztam. Segítőtársammal az elmúlt hónapok folyamán rengetek blogposztot írtunk és sok tematikus szakmai szöveget készítettünk a laptopok használatát, szervizelését érintően, ezekben főleg a laptop szerviz  Budapest long tail kulcsszót használtuk, majd rámentünk a márkanevekre és alkatrész nevekre, úgy mint Azus akkumulátor, dell töltő  vagy HP notebook akku. Sorra vettük a marketingben legjobb laptop típusok és márkák alkatrészeit.

Szövegekben nem győztük hangsúlyozni, hogy a számítástechnikai szolgáltatást nyújtó javító műhelyben a helyben vásárolt termékeket ingyenesen szerelik be a hordozható számítógépekbe. Részletes leírását adtuk a hardver eszközöknek, tanácsokat adtunk javítással, szereléssel, laptop billentyűzet tisztítással kapcsolatban. Felsoroltuk az alkatrész szaküzleteket Pesten és Budán.
Munkánk nyomán egy meglehetősen nagy erejű támogatói profil jött létre. A releváns linkek elhelyezése révén a honlap végül is a Google első helyére került laptopok működését és karbantartását illető több szakkifejezéssel, így a legtöbb kattintást eredményező laptop szervízzel is.

Linkprofil építés: Dell akku, Asus töltő

Új seo- és tartalommarketing bprojekt laptopmárkák és notebook alkatrészek megnevezéséből kombinált több kifejezésre célozva. Samsung, Apple hardware eszközök elemei.


A linképítő cikk folytatódik

Share

A marketing mint hívószó

Jól jártam azzal, hogy évekkel ezelőtt tanácstalanságomban ’marketing’ név alá helyeztem el azokat a gyűjtőhelyeket, amelyek tematikailag össze nem tartozó weblapok fölött helyezkedtek el. Kellett készítenem mondjuk egy-egy oldal a kreatív játékokról, az olcsó téligumiról és a belsőépítészetről, nyilván egyiket sem akartam elhelyezni valamelyik domainom gyökérkönyvtárába, hát jobb ötlet híján létrehoztam egy /marketing/ könyvtárat és ott kaptak helyet az üzleti megfontolásból készített weblapok. Ám hogy a könyvtár is éljen, csak kellett bele egy index-fájl, és ha már készítettem ilyet, tettem rá tartalmat is, a könyvtárnévnek megfelelőt. Ezt az akkor nem túl szerencsésnek gondolt ötletemet többször is megismételtem más más domainok alatt. És mivel én egy ideje gyakorlatilag már minden oldalamat optimalizálom, így a félig-meddig kényszerűségből készült ’marketing’ honlapok tartalma is kapott belső és külső SEO-t egyeránt. Azaz átesett tartalomoptimalizáláson és küldtem rá külső linkeket is. Aztán, jobban elmerülve a keresőoptimalizálás rejtelmeiben, mind több helyen és mind gyakrabban írtam le a keresőmarketing szót, be-belinkeltem ilyenkor a tematikailag illeszkedő weblapokat, ami végül oda vezetett, hogy egyik ilyen /marketing/ oldalam ezzel a kulcsszóval szépen kezdett szerepelni a keresőtalálati rangsorban, és organikus forgalmat is generált. Ma az http://ungparty.net/marketing/ szájtom a top20 találat között szerepel az igen nagy konkurenciaharc célpontját képező keresőmarketing kulcsszóra.

tartalom, marketing, kaszinóAmióta pedig kiterjedt a SEO-tevékenységem, sorra jöttek olyan magam-támasztotta vagy kívülről érkezett feladatok, amiben a marketing szó szerepet kapott az autó marketingtől és linkmareketingtől a mobilmarketingen át a zöldmarketingig. Persze nehéz megmondani, vajon miért is jó nekem az, hogy a Google első helyén szerepel egyik weboldalam mind a kaszinó marketing, mind a marketing kaszinó kulcsszóval. Esküszöm, egyetlen olyan kaszinóm sincs, ami ebből a kiváló helyezésből profitálhatna és magam sem értem, miért, de eddig Andy Vajna sem keresett meg, hogy exkluzív hirdetést helyezne el weblapomon. Pedig pár könnyű millkáért megszámítanám.

(Szakértő olvasóim persze pontosan tudják, mi a jó a top helyezésű honlapokban és hogyan erősítik a kiépített webrendszer egészét.)

Zöldágra a zöldmarketinggel még nem vergődtem, de a számomra is meglepően erős konkurencia ellenére a Tartalommarketing blog alatt elhelyezett poszt feljövő ágban (zöldágban) van, lesz neki hamarosan top10-es pozíciója! Az említett című új blogom nem véletlenül kapta nevét: a tartalom és a marketing összekapcsolása ugyanis számomra igencsak fontossá vált, mivel – jöttem rá nemrégiben – SEO-szakiként kezdettől azon buzgólkodom, hogy tartalom előállításával és webes megjelentetésével valósítsak meg (kereső)marketing célokat.

Nyomd a kontentet! – hangzik a kezdő bloggereknek adott tanács, amely arra a tapasztalatra alapszik, hogy minél több a szöveg, az egyedi tartalom, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a webhelynek megnövekszik a forgalma. Ehhez persze az sem árt, ha érdekes és/vagy fontos az, amiről ír az ember. Marketingesek a megmondhatói.

Share

Tartalmi relevancia – releváns honlaptartalom

tartalmi relevancia - releváns honlap

Irrelevancia: a lényeg és a környező tartalom nem illik össze

Újra és újra megbizonyosodhatunk arról, a Google a minőségi tartalmat többre értékeli a linképítésnél. Persze: a linkek fontosak, mi több: a hatékony támogatói linkprofil felépítése megkerülhetetlen része a honlap keresőoptimalizálás eredményességének, ám egyre inkább nyilvánvalóvá válik, hogy kiváló honlaptartalmat mégis könnyebb létrehozni, mint egy gigantikus linkhálózatot felépíteni. Valószínűleg ez kevéssé érvényes azokban az esetekben, amikor roppant erős verseny mutatkozik egy-egy olyan kurrens értékesítési témában, ahol igen nehéz a tartalmi fejlesztés részéről megfogni a SEO-t. Regényeket mégsem lehet írni a fürdőruha-eladásról, vagy ha mégis (nyaralás, utazás, fürdőhelyek, történetek….), az már oly mértékben eltávolodik a voltaképpeni témától, hogy a honlap tartalmi relevanciája felhígul: a voltaképpeni lényeg egyre kevésbé illik össze a felszaporított szövegekkel.

Ilyen esetekben a rövid és célratörő szövegeken, hatásos képeken, akciós árajánlatokon kívül nem igazán fér bele a website content kialakításába olyan fejlesztés, amely lehetővé tenni az összes SEO-elvárás teljesítését. Az ilyen honlapokat mégis a linképítő munka révén vihető előre.

Ám ha a megfelelő terjedelmű releváns tartalom prezentálása a weblap üzleti jellege miatt nem lehetséges, akkor többszörösen kell arra ügyelni, hogy a linkek viszont az illető témában magas relevanciájú oldalakról érkezzenek. Ez két módon biztosítható: 1) elegendő olyan idegen oldalt találunk, amely témánkba vág, s ezekre sikerül kirakatnunk a támogatott honlap linkjeit; 2) mi magunk építünk releváns tartalmú weblapokat, s ezekről hivatkozunk a céloldalra.

Mindenki ismeri az első megoldásnak a veszélyeit. Ahová linkeket kirakathatunk, azok leginkább katalógusok. A témában illetékes néhány linkkatalógus persze jól fest a linkprofilban – de ha csak ezekből áll, az bizony büntetési tételnek számít a Google szemében. Ha viszont mi magunk építjük fel a webhátteret, akkor az újonnan létrehozott weblapok eleinte igen gyengék lesznek és nem fognak elegendő linkerőt biztosítani. Amíg felturbózzuk őket, hosszú hónapok telhetnek el.

Ezeknek a nehézségeknek a tudatában én egy ideje nem foglalkozom olyan honlapok optimalizálásával, amelyekre valamilyen okból nem lehet elegendő mennyiségű és megfelelő minőségű tartalmat elhelyezni. Ezek jellemzően a webáruházak és más eladási-értékesítési oldalak.

Mi a tartalmi relevancia?

Ha a honlap témája és felépítése olyan, hogy alkalmas releváns tartalom kialakítására, akkor az optimalizációs munkának éppen ezzel kell kezdődnie. Arról persze nincs egzakt tudásunk, hogy a Google-algoritmusok mit értenek relevancián, de a keresőcég vezető embereinek hivatalos közléseiből azért sok minden kiszűrhető és empirikus módszerekkel is elkülöníthetők olyan faktorok, amelyekkel biztosítható a keresőszempontú megfeleltetés.

Legelőbb azt kell tisztázni: mihez képest, miben legyen releváns a honlaptartalom. A legfontosabb: a saját témájába, tárgyában. Abban, amiről szól. Vagyis mindenekelőtt az oldal témáját, tárgyát, lényegét illetően kell a relevanciát biztosítani. Másodjára: relevánsnak kell lennie a választott kulcsszavakra nézve. Jó esetben a kulcsszavak a lehető legszorosabban kapcsolódnak a tárgyhoz és témához, így ez a két megfeleltetés összhangban áll.

Ha valamiféle meghatározást próbálnánk adni, valahogy így hangozhatnék:

A Google egy adott téma kulcsszavait illetően akkor tekinti a weboldal tartalmát relevánsnak, ha:

  • a téma megnevezése, bemutatása, kifejtése és részletezése egyedi fogalmazású szövegek és  kiegészítő tartalmak (táblázat, felsorolás, kép, kifelé mutató link) révén történik
  • a témára nézve az oldalon megfelelő mennyiségű információ található
  • mind a téma, mind annak kifejtése érdeklődésre tarthat számot
  • a téma kulcsszavai megfelelően gazdag reprezentációt kapnak a weboldalon

Gazdag reprezentáción az értendő, hogy a kulcsszavaknak az oldal lehető legtöbb információs helyén a lehető legnagyobb változatosságban kell megjelenniük. Ilyen helyek például az URL, a title, a descriptions és keywords meta-tagek, ilyenek a head line kiemelések, képfeliratok, linkszövegek stb. – és természetesen ilyen maga a folyó honlapszöveg,  amely lehetőséget ad a variábilis kulcsszóhasználatra.

Eztán már „csak” azt kell biztosítani, hogy ez a releváns tartalom keresőbarát formát öltsön honlapunkon. Mindössze ennyi, amit így hívunk: tartalomoptimalizálás. A linképítő cikk folytatódik

Share

Mi kerül a Google első helyére?

google-első-helyre-kerülés

Mindig a legjobb weblap kerül a Google első helyére?

Naná: a Wikipédia vagy a lap.hu család megfelelő oldala. Ha mégsem, akkor vagy nincsen a témába vágó oldaluk, vagy igen alapos optimalizációs munka és nagyon erős linknyomás hatására sikerült egy marketingoldalt elébük nyomni. De itt nem erről a jelenségről akarok beszélni, hanem arról, hogy valóban mindig a legjobb tartalmú weboldal található-e a Google első helyén? Ha igen, akkor nem kellene állandóan bizgetni a Guglinak a keresőalgoritmusait. Ám ezt teszik hosszú évek óta – éppen azért, mert nagyon sokszor még mindig nem megfelelőek a találati listák. Az üzleti célból készült honlapok közül igen gyakran érdemtelenül szerepelnek az első helyeken szegényes tartalmúak, a gyanútlan látogató nem érti, mit keresnek ezek a TOP helyeken. A nemzetközi összehasonlítások azt sugallják, hogy arányaiban az angol nyelvű szájtok jobban megszűrtek, ám a magyar keresőpiacon sajnos mindennapos az ilyen lelet. Ha (amatőr vagy tényleges) szakértőként megvizsgáljuk az ilyen weboldalak linkprofilját, leggyakrabban azt találjuk, hogy a szájt a 2012 óta szigorúan szankcionált manipulációval került az első helyre. Nevezetesen: tiltott linképítéssel, amelynek azelőtt bevett formája volt a katalóguslinkek mértéktelen halmozása. A linkkatalógusokban történő keresőmarketing célú tömeges weblap-regisztrálás  miatt igen sok website részesült durva hátrasorolásban vagy a kulcsszavas találati listákról való kitiltásban, de ez mégsem vette el a kevés munkával gyors sikert elérni kívánó „szakeberek” és/vagy kisebb seo-marketing cégek kedvét. A megbízó örül az alacsony vállalási árnak, boldogan kifizeti a sikerdíjat, hiszen oldala az élre kerül rövid időn belül. Aztán jön a büntetés. Vagy nem.

A Google utoljára 2014 októberében frissítette a spamlinkek kiszűrésére specializált Pingvin-algoritmusát (írom ezt 2015 Karácsonya előtt), az elmúlt év részben azzal telt, hogy akik büntetést kaptak, várják, hogy a hibák-bűnök korrigálását végre akceptálja a Guggola, akik pedig megúszták, dörzsölik a markukat, lám, hiába a riogatás, az általuk keresőoptimalizált honlap még most is ott feszít az 1. helyen, vagy a top3, top5, top10 között. Ők azt látják bizonyítva: továbbra is érdemes tiltott seóval, black hat linkbuilding módszerek alkalmazásával dolgozni. Egyszer majd lehet, hogy már nem lesz érdemes, de most nyúljuk le a még lenyúlható sikerdíjakat.

Akik meg a white hat linképítésre, kreatív metódusokra adták a fejüket, dolgozhatnak háromszor annyit, építhetnek saját szájtokat, alkalmazhatják a helyezések javulását csak nagyon lassan előidéző eljárásokat – bagóért. Mert ha magasabb árat szabnak, mint a fekete kalaposok, akkor nem jutnak megbízáshoz, ha meg elvállalják, nyomhatják az ipart éjjel-nappal, hogy a koncentráltan kulcsszavas linkek megkerülésével, egyfajta szóródásos hivatkozási rendszer felépítésével eredményre jussanak.

Mindennek az a mélyebb következménye, hogy bár a legális módszerekkel élők elvben segíteni szeretnék a Google munkáját, a helyzet zavarossága miatt mégis ellenfélnek tekintik. Ha figyelembe veszi a keresőmogul minden intelmét, alig marad mozgásterük – miközben az illegális manipulációkkal vakmerően élők itt is jobban járnak: lehet, hogy 10 üzletből 3-at buknak, de amíg a többivel jól járnak, addig szemébe röhögnek a Google Pingvinnel és Pandának. A kurrens marketing kulcsszavakra adódó találati listák első helyezettjeit alaposan megvizsgálva sajnos úgy tűnik: ezt bátran megtehetik.  A linképítő cikk folytatódik

Share

Honlaptartalom optimalizálása

honlap-tartalom optimalizalas

Honlap tartalmi optimalizálása

Állandó probléma: a megbízó üzleti honlapján alig van szöveg. Kép még csak-csak akad, talán fenn van egy szűkszavú bemutatkozó szöveg is, pár mondatos cégismertető, a szolgáltatás leírása egy-két bekezdésben. Van továbbá árajánlat kérő űrlap, néhány referenciamunka megemlítése, a cég elérhetősége – és ennyi. Hogy technológia leírás? Hogy a szolgáltatás tárgyát képező dolog definiálása és részletes leírása? Hogy történelmi visszatekintés? Hogy az alkalmazás sajátosságai, előnyeinek ecsetelése, a szolgáltatás társadalmi vonatkozásai, elterjedtsége? Netán: esetleírások, megosztott szakmai tapasztalat? Ugyan, minek az, úgyse olvassa el, aki most azonnal meg akarja rendelni azt, amit a website kínál.

Ez utóbbi állítás még ha esetleg igaz is lenne (nem az), akkor üzleti szempontból akár elfogadható lenne ez a tartalomszegénység: nem kell szaporítani a szót: gyere és rendelj, hívj, vedd igénybe…

A kínálatnak és a keresletnek ez a rövidre zárása azonban éppen a SEO területén bosszulja meg magát. Amióta a Google a minőségi honlaptartalomra koncentrál és az egyes kulcsszavas találati oldalakon (SERP) olyan weboldalakat igyekszik élre sorolni, amelyeknek a tartalma az adott kulcsszóra nézve információkban gazdag és sokrétű, azóta a csak a lényegre korlátozódó honlapokkal nehéz az élre vergődni – ha pedig új, bejáratatlan szájtról van szó és erős a konkurencia, akkor teljességgel lehetetlen.

Ugyanakkor a megrendelőt, aki nem akar semmi mást, csak mondjuk zabhegyező gépet eladni, nagyon nehéz meggyőzni arról, hogy részletesen leírja mi az a zabhelyezés, honnan ered, ki találta fel, mióta alkalmazzák, mi a társadalmi beágyazottsága; mi a gép működésének alapelve, melyek az alkatrészei, mi a technológia környezetvédelmi aspektusa.

Márpedig erre akkor is szükség van, ha keveseket érdekel, máskülönben a honlaptartalom egészén lehetetlen érvényesíteni azokat a keresőszempontokat, amelyek fontosságában a SEO-szakma nagyjából egyetért. Címekre és alcímekre, felsorolásokra, táblázatokra, képfeliratokra, tipográfiai kiemelésekre, linkekre, alt, title és caption szövegekre van szükség ahhoz, hogy a kulcsszavak a weblapon kellő reprezentációt kapjanak. 15-20 különböző kulcsszavas előfordulás biztosítása lehetetlen akkor, ha nincs elegendő szöveg, amelyen a keresőszempontok érvényesíthetőek lennének.  A linképítő cikk folytatódik

Share

Google Pingvin 3 frissítés

google-pingvin algoritmus

A Google Pingvin szárnyai alatt

Egyszer már eldicsekedtem azzal, hogy a Google Pingvin szárnyai alá vette a kreatív linképítést. Akkor, a 2013-as nyari frissítés idején ez igaz volt: módszereim igazolódni látszottak. Aztán 2013 otóberében jól bebaszott a szentkúti búcsú:  az akkori futtatás bizony alaposan betett nekem: elég sok igen gondosan optimalizált oldalam tűnt el a találati élmezőnyből. Az éppen futó projektumaimnak legalább az egyharmadát nagyon negatívan érintette az, hogy gyakorlatilag nemcsak azokat a szájtokat büntették, amelyek tudhatóan black hut módszerekkel voltak optimalizálva (főleg spam linkek), hanem gyakorlatilag magát a kulcsszavas linképítést büntették. Akkor nem fért a fejembe, hogyan lehet weboldalakat a kulcsszavas találati listán előrehozni kulcsszavas linkek nélkül – de alig telt el két-három hónap, én már rájönni véltem a csízióra és megsejtettem, mi a Google új filozófiája.  Az elszállt oldalakat nem sirattam, próbáltam továbblépni. És lettek is elég szép sikereim, hogy mást ne mondjak, azzal a kifejezéssel, hogy Google helyezés javítása, az én oldalam parádézik az első helyen.

Eltelt egy év, a nagy keresőrendszer Pingvin algoritmusát azóta bütykölték, a hírek szerint gyakorlatilag újraírták. Meggyőződésem, hogy éppen azért volt szükség ekkora és ilyen hosszan készülő átalakításra, mert a nagy magasztos webszemét elleni harcnak rengeteg ártatlan áldozata is volt, velem együtt nagyon sokan érezhették úgy, Gugli mester nem játszik tisztességesen, mert visszamenőleg olyasmit is szankcionál, ami az alkalmazás idején még egyáltalán nem volt tilos. Aki eléggé változatosan, komplex módon optimalizált, de éppenséggel nem kerülte a kulcsszavakat, emiatt bajba került. Ha kerülni kell, hát kerülni fogjuk – értettük meg.

Ehhez képest most szombatra virradóra (2014. október 18) mi történt? Ráengedték az internetre a 3-as sorszámú Pingvint, amelyik jelentős részben felülbírálta elődjét és elég sok honlapot visszasorolt a listán eredeti helyére. Ez a rehabilitáció egy év késéssel!! történt. Ezalatt az akkor megbüntetett honlapok kiestek a forgalomból, én például alig gondoztam, nem frissítettem őket, inkább az új feladatokra koncentráltam, eszembe sem volt azzal próbálkozni, vajon lehet-e a veszett fejsze nyeléből totemoszlopot faragni. Illetve pár oldalnak megváltoztattam a profilját: ha a korábbi kulcsszóval megbukott, akkor majd egy másikkal felfuttatom….

Erre most visszajöttek a találati lista élmezőnyébe a részben elhagyott, részben átalakított szájtok. Repesnék az örömtől és lehetnék büszke: valahol mégis nekem lett igazam, azok a tavaly alkalmazott módszerek mégis jók voltak, lám Gugli őméltósága felülbírálta magát – ha nem telt volna el közben egy teljes esztendő. Így most kicsit olyannak érzem ezt a helyzetet, amikor a kölyök akkor kapja vissza az elkobzott vízipisztolyt, amikor már javában csúzlival lövi a verebeket. A Nagy Kereső pedig nem kockáztat semmit: a pingvinre nézve mindkét játékfegyver veszélytelen. A linképítő cikk folytatódik

Share

Minden a tartalom

honlaptartalom-googleEgyre inkább meggyőződésemmé válik, hogy a SEO jelenlegi szakaszában, miután a Nagy Keresőprogram alapvetően megváltoztatta a preferenciáit, nagyjából minden a honlapok tartalmán múlik. Elsősorban persze a top Google-helyezéshez juttatni kívánt weboldalak tartalmáról van szó. Ha ezek nem eléggé gazdagok információ tekintetében, ha szövegezésük nem eléggé egyedi és ha közléseik nem eléggé értékesek, akkor szinte lehetetlen őket élpozícióhoz juttatni a találati listán, illetve csak akkor lehetséges, ha nem kell az erős oldalakat felvonultató konkurenciával megküzdeni. Ha azonban a rivális szereplők eléggé tartalomgazdag weboldalakkal vannak jelen a ranglistán, a bevett és évekkel ezelőtt még igen sikeres keresőmarketing-eljárásokkal képtelenség lenyomni őket – hosszú távon legalábbis. (Ezelőtt elegendő volt, ha nagyjából ügyeltünk a honlapon a kulcsszósűrűségre és fontosabb előfordulásokra címben, kiemelésben, aztán ráküldtünk a szájtra egy rahedli kulcsszavas linket – és a támogatott webhely máris szárnyalt a keresőtalálatok élére. Most ezzel semmire sem megyünk.)

A tartalomról beszélve a másik aspektus a linket küldő weboldalak tartalma. Merthogy bizony régen rossz, ha bármilyen esetleges témájú oldalakról szervezzük a hivatkozásokat. A gagyi szájtok eleve nem jöhetnek szóba, de jobb elkerülni az ilyen-olyan cég- és linkkatalógusokat, hirdetési oldalakat is: ezek közül legfeljebb a kifejezetten szakmai, témába vágó és lehetőleg a Google által értékesnek ítélt (PageRank!) oldalakat szabad felhasználni a linképítéshez. Ennél is hasznosabb, ha a releváns linkküldő oldalak tartalmát magunk alkotjuk meg. Én a linképítésben három fő eljárást alkalmazok ebben a vonatkozásban:

  1. Statikus tematikus oldalak készítése: tanulmányozom a támogatás alá vett honlap tartalmát és ahhoz igazodva magam is honlapokat készítek az adott tárgyban – persze nem feltétlenül ragaszkodva szigorúan a szakmaisághoz, hanem kicsit irodalmilag fogva fel a feladatot. Ha például a téma a virtuális szerverek bérlése, akkor nem kell feltétlenül műszaki pontosságra törekednem, hiszen valójában nem kínálok szerverbérlési szolgáltatást, csupán egy ténylegesen szolgaltatást kínáló cég honlapját akarom támogatni. FIGYELEM: ezek nem szatellit-szájtok, nem kopírozzák az eredeti oldalt sem tartalmilag (ugye, megint a tartalom), sem kinézetre, de még kulcsszavaiban is csak emlékeztet rá, a szövege pedig kifejezetten egyedi és meglehetősen változatos.  Mutatok egy ilyet:  VPS service + Szerverhosting
  2. Meglévő honlapjaim hozzáigazítása a témához. Ez leginkább úgy működik, hogy egy erős – más témájú – oldalamra rálényegítem az olptimalizált honlap jellegét. Ennek egyik eleme, hogy tematikus szövegblokkot írok az adott szájton – lehetőleg szintén egyedi és változatos tartalommal -, majd második mozzanatként belenyúlok az oldal forráskódjába s az adott témához igazítom a meta tagek tartalmát, a képfeliratokat, linkek buborékszövegét…
  3. Blogolni kezdek az adott témában. Nem feltétlenül indítok ehhez új blogot (bár az se rossz), hanem egy erős meglévőt használok a célra. Itt is: nem csupán tematikus posztokat írok, hanem a blog jellegét is hozzáidomítom az új feladathoz.

Ezen a módon tartalmi kontextust teremtek a céloldal számára. Ezután okosan és körültekintően megválasztott linkszövegek használatával tudom a saját webegységeimről úgy linkelni a céloldal, hogy az a Googlenak is tessen. Szinte látom, ahogy jóváhagyólag bólint koronás fejével a linkek mögött álló tényleges szövegösszefüggéseket regisztrálva.

Honlaptartalom optimalizálása

A Google keresőalgoritmusa megköveteli a tényleges tartalmi összefüggéseket a hivatkozó és hivatkozott weblap, azaz a linket  küldő és a linket kapó honlapok között, ezért vált mindennél fontosabbá a körültekintő tartalomoptimalizálás és webre kerülő szövegeket kreatív módon kialakító linképítés. | SEO, keresőmarketing, Google, kreatív linképítés, tartalom, honlaptartalom, szerver, szerverbérlés, vps, virtuális szerver, tartalomoptimalizálás 

Share

Spontán keresőoptimalizálás + laptop szerviz

Tudatos optimalizálás számtech kulcsszavakra

Bármelyik verziót gépeled be a Google keresőbe:

  • laptopszerviz
  • laptop szervíz
  • laptopszervíz
  • laptop szerviz

– egy bizonyos cég szolgáltatásait találod az első helyen. Ez csak koncentrált, tudatos honlap optimalizálással és linképítéssel érhető el. A márkafüggetlen notebook service garancián túli javításokat vállal gyártótól, típustól és márkától  függetlenül Budapesten. A Magyarországon megvásárolható mobil számítógépek minden típusához készleteztek alkatrészeket, ezeket díjmentesen szerelik be, csak a Lenovo processzor, Acer monitor, Toshiba klaviatúra vagy Dell akkumulátor árát kell kifizetni. Különösen nagy az Asus laptop töltő kínálat. A honlapon értesülhetünk az online vásárlással kapcsolatos tudnivalókról, megtudhatjuk, hol vannak az Apple tablet átvevőpontok új javítóműhelyei Budapesten.

Példák spontán keresőoptimalizálásra

Bármilyen sorrendben is ütitek be Google keresőbe azt az elektrotechnikából ismert három szót, hogy volt, amper, watt – és akár tesztek a feszültség, áramerősség és teljesítmény mértékegységének a neve közé vesszőt, akár nem: az első találat a bdk.blog.hu Volt × amper = watt című posztja lesz, amelyet még 2006-ban írtam, azt fejtegetve, miért nem lehet a veszélyes 220 voltos hálózati feszültséget mondjuk 24 voltra csökkenteni, hogy soha senkit ne rázzon meg. A cikk annak ellenére lett első a találati listán, hogy én soha senkit nem ráztam meg… akarom mondani soha semmit nem tettem ennek a sikernek az érdekében: nem figyeltem a kulcsszósűrűségre, sem arra, hogy minél több kiemelt formában előforduljon (cím, alcím, al-alcím, félkövér és dőlt szedés, felsorolás, táblázat stb.) a szövegben. Nem küldtem a posztra támogató kulcsszavas linkeket és nem regisztráltam semmilyen katalógusba – és mégis az élre került. A gyakori rákeresések és rátalálások miatt blogom egyik legolvasottabb bejegyzése (most, hogy ezt felfedeztem, azért SEO-szempontból kicsit feljavítottam a szöveget). A sikerben valószínűleg szerepe van annak, hogy a blogom keresőbarát, a cikkben pedig sokak számára fontos információk találhatók, érdekesen, szemléletesen van megírva… A szerkesztő úr jól dolgozott. De mielőtt túldicsérném magam: A linképítő cikk folytatódik

Share

A keresőmarketing

A szakma fogalmai sok átfedődést mutatnak, így használatuk sem mindig pontos. A keresőoptimalizálás és honlapoptimalizálás között sokan nem tesznek különbséget. Ebbe a hibába korábban én is beleestem, de ma már a két fogalom között nemcsak hogy különbséget teszek, hanem más-más szintre teszem őket a fogalmak hierarchiájában. Lévén, hogy a keresőoptimalizálás egy átfogó, számos műveletre kiterjedő komplex tevékenységet jelöl, míg a honlapoptimalizálás ennek egy részét (bár igen fontos részét) képezi: magának a honlaptartalomnak az optimalizálását jelenti, tehát azt az on-site munkát (nevezhetjük belterjesnek, intenzívnek is), amelynek során a weboldal tartalmi és formai elemeit építjük vagy alakítjuk át úgy, hogy minél több keresőszempontnak megfeleljen. A keresőoptimalizálás másik részterülete – némi leegyszerűsítéssel – a linképítés, ez (a honlapon végzett munkával szemben) off-site tevékenység (hívhatjuk külterjes vagy extenzív munkának is): itt idegen, külső webhelyek felhasználásával, jelesül hivatkozások elhelyezésével történik az optimalizáció.

Természetesen a fogalmak hierarchikus számbavétele tovább folytatódhat mindkét irányban: szétszálazhatjuk mind a honlapoptimalizálás, mind a linképítés részfeladatait. De léphetünk felfelé is, magát a keresőoptimalizálást is besorolva egy tágabb fogalom alá. Ez pedig a keresőmarketing.

Nem ugyanaz a kettő? Korántsem! Pedig, valóban, e két fogalom között is csak ritkán tesz különbséget a laikus felhasználó. gyakorta még a SEO-szakember sem…. Pedig hát…

Nos, a keresőmarketing alá a keresőoptimalizáláson kívül még számos terület tartozik, mivel a keresőoptimalizáció körébe leginkább csak az organikus keresőtalálatok terén tett erőfeszítések és eredmények tartoznak. A fizetett, hirdetésként a találati listán megjelenő linkekkel a SEO nem foglalkozik. De a keresőmarketing nagyon is! Egy AdWords-kampány lefolytatása tipikusan marketingmunka, de az optimalizáláshoz nincs köze, hiszen eközben semmilyen webtartalmat nem optimalizálunk, csupán igénybe veszünk egy fizetett szolgáltatást.

Kicsit más a helyzet a közösségi felületek használatával. Ha a Facebookon népszerűsítjuk honlapunkat, az részben SEO, részben marketing. Utóbbi nem kétséges, hiszen egy-egy termék vagy szolgáltatás legtöbbször PR-célokból kerül a közösségi szájtra. Ugyanakkor az ilyen promóciónak SEO-hozadéka is van, bár az még a szakmai nagyjai sem tudják pontosan megmondani, hogy a szociális hálózatok milyen esetekben és milyen mértékben járulnak hozzá egy-egy weboldal Google-sikeréhez. De hogy ma már ezt a lehetőséget nem hagyhatjuk figyelmen kívül, az egészen bizonyos.

Ha még feljebb megyünk, a keresőmarketing maga a még tágabb fogalom, az online marketing körébe tartozik. A linképítő cikk folytatódik

Share

Hogyan legyek első a Google-ban?

Ez blogom indító cikke. A friss bejegyzések a jobb sávról nyithatók meg >>

google első oldal, első 10

Keresőbarát honlappal és bölcs linképítéssel kerülhetsz a Google első oldalára

Hogy kerüljek a Google első oldalára?

Csak lassan a testtel… :) Az első helyre vagy első oldalra kerülés nem megy sem könnyen, sem gyorsan. Bizony meg kell dolgoznod érte alaposan – és hosszú időn át! Ez még akkor is így van, ha nincsen különösebben erős konkurencia arra a kulcsszóra, mellyel első szeretnél lenni. Ám ha ráadásul sok erős honlap sorakozik a lista élén, azokat megelőzni egyáltalán nem könnyű feladat. Komoly munka vár rád!

Kezdjük azzal: milyen a honlapod? Vajon keresőbarát?

Azt kérdezed, mi az, hogy keresőbarát? Hát igen, alighanem azzal kell kezdened, hogy megtanulod, milyen az a weboldal, amelyet a Google „szeret”. Pontosabban fogalmazva: milyen értékelési elvárásokat támaszt a Nagy Kereső minden honlappal szemben. Ha ezek nem teljesülnek, nincs sok esélyed arra, hogy az élre törj a találati ranglistán.

1. A honlap formai és tartalmi optimalizálása

Amit a honlapoddal tenni kell, azok nagyrészt jól konkretizálható szakmai fogások és főleg az oldalad formai jegyeire vonatkoznak. Elég sok van belőlük még akkor is, ha csak a legfontosabbakra koncentrálsz. Tudnod kell:

  • honlapod akkor számíthat sikerre, ha eleget tesz 7-8 nagyon fontos Google-elvárásnak, plusz még legalább ugyanennyinek abból a 20-25-ből, amelyek szintén jelentős szerepet játszanak a találatok rangsorolásában

Azt kérdezed, hogy konkrétan melyek ezek az elvárások? Néhányat felsorolok az alább ajánlott oldalaimon, de tudnod kell, hogy ezeknek a fogásoknak az alkalmazását én sok évi tanulással és tapasztalatszerzéssel sajátítottam el, ne lepődj meg, ha egy részét nem érted, más részét meg nem tudod elvégezni… Illetve ha el is végzed, nem hoz azonnal eredményt. Az optimalizálás komplex tevékenység, nagyon sok mindenre kell egyszerre figyelni és a részfeladatok teljesítését össze kell hangolni.

Mondjuk, hogy formai szempontból sikerült keresőbarát weboldalt készítened: Megfelelő hosszúságú az oldal neve, leírása, jól adtad meg a kulcsszavakat, értelmezhető szavakból állnak a belső oldalak URL-címei, logikus a könyvtárak felépítése és azokban a fájlok elhelyezkedése, jó a menü felépítése, nincsenek sem elérhetetlen, sem ismétlődő, sem tartalom saját nélküli  oldalak a rendszerben, minden belső oldal kapott megfelelő saját nevet, leírást, készítettél oldaltérképet és eligazítottad a keresőrobotokat, mit szkenneljenek és mit ne, elláttad a képeket helyettesítő szöveggel, okosan használtad a belső és kifelé mutató linkeket, nem használtál olyanak elemeket, amelyek nehezítik az oldal lehívását, értelmezését, a szövegek leolvasását, mindehhez ráadásul mobilbarát sablont használtál – elégedett is lehetnél.

Mindez nagyon fontos, de sajnos nem elegendő, mert a formánál is fontosabb a tartalom. Hiába teszel eleget a Google formai elvárásainak, hiába tartasz be minden szakmai tanácsot:

  • ha nincs a weblapodon elegendő mennyiségű és megfelelő minőségű (azaz értékes) szöveg,  akkor hiába a formai megfelelés, sajnos nem fogsz az élre kerülni
  • a teendő tehát olyan honlap kialakítása, amelyik  tartalmas, értékes és mások által is fontosnak tartott ismereteket közöl, információkban gazdag és megfogalmazása egyedi (nem másolt!)
  • mindezen felül még az is szükséges, hogy a honlaptartalom releváns legyen a saját témájában (hogy ezen mi értendő, több helyen is igyekeztem elmagyarázni: Tartalmi relevancia és releváns kontextus; illetve: Mi a tartalmi relevancia? – releváns honlaptartalom)

Ha mind a formai, mind a tartalmi elvárásoknak eleget tettél, akkor sem dőlhetsz hátra. Amit elvégeztél, az még mindig csak a munka kisebbik fele!

A honlap tartalmi és formai optimalizálásánál is nehezebb és több kitartást követelő feladat a külső webtámogatás, a linkprofil felépítése, azaz a linképítés.

2.  A linkprofil felépítése

Ugyanis: Hiába készítesz valamely témában releváns honlapot, hiába teszed keresőbaráttá: a Google elismerését csak akkor szerzi meg az oldalad, ha hiteles terelőtáblák irányítják rá a figyelmét.

Ezek a terelőtáblák a nagy internetes sztrádán pedig nem egyebek, mint a más helyekről történő hivatkozások, azaz a bejövő linkek (külső linkek, visszamutató linkek, backlinks). Az pedig külön fejezet a keresőoptimalizálás vaskos kézikönyvében, hogy milyennek kell lennie a jó linkhálózatnak, hogyan kell a kulcsszavas hivatkozások rendszerét kiépíteni ahhoz, hogy az a bizonyos Google első hely reálissá váljon. Röviden megragadva a lényeget: amit erről mindenképpen  tudnod kell:

  • honlapod azon a réven előzheti meg konkurenseidet, hogy több és jobb minőségű külső webhely hivatkozik a te oldalara, mint másokéra
  • a teendő: több száz vagy inkább több ezer releváns külső linkkel terelni a Google figyelmét a honlapodra
  • mindezt úgy, hogy a linkszaporítás ne legyen sem erőszakos, sem egyoldalú, sem manipuilatív módon kulcsszavas

Vigyázat: nem véletlenül beszélek minőségi és releváns linkekről! Ne az ilyen-olyan linkkatalógusokból, fórumokból, hirdetési szájtokról és értéktelen gagyi oldalakról kapjál linkeket! Az ilyenek többet ártanak, mint használnak. (Nem cselekszel okosan, ha elkezded szájtodat mindenhová regisztrálni, ahová csak lehet!)

  • a linképítéshez jó minőségű, magasra értékelt és lehetőleg a saját honlapoddal tartalmi összefüggésbe hozható weboldalakat, blogokat, szakmai szájtokat vegyél igénybe

Nem állnak ilyenek a rendelkezésedre? Építsed meg őket!

Túl nagy a feladat? Meglehet, de talán érdemes elindulni az úton, amely a kreatív linképítés elsajátításához és alkalmazásához vezet. Ehhez bizony egy kisebb webuniverzumot kell felépítened. Ha rendelkezni fogsz ilyennel, akkor jól fejleszthető bázisod is lesz a linképítő munkához.

A hogyan és miért? összefüggéseiről készítettem ehhez a nagy munkához egy kis segítséget:

A linképítő cikk folytatódik

Share