Honlaprehabilitálás linképítő kampányhoz

honlap-rehabilitalas

Honlapok rehabilitálása

Ha egy linképítő kampány hónapokon át folyik új és új webhátterek bekapcsolásával, a webrendszer tulajdonosának előbb-utóbb elfogy a muníciója. Magam 60-nál több bloggal rendelkezem és statikus oldalaim is kiterjedt, ezres nagyságrendben indexált URL-t tartalmazó hálózatot képeznek, mégis eljön a pillanat, amikor már az összes rendelkezésemre álló webhelyet bevontam az optimalizációs folyamatba. Fontos, hogy ezt jól értsük: közvetlen linket leginkább csak olyan oldalakra teszek ki, amelyeket vagy kifejezetten az adott projekt kedvéért építettem, vagy pedig utólagosan alakítottam alkalmassá arra, hogy szöveges hivatkozást elhelyezzek rajtuk. (Ez némely esetben abból áll, hogy a céloldal témáját szabályosan rálényegítem egy-egy régebbi oldalamra, némelykor csak néhány bekezdésnyi szöveg és/vagy egy-egy kép segítségével alakítom ki a releváns kontextust, és persze olyan eset is akad, amikor csupán néhány szavas laza összefüggés teremtődik – de kapcsolódásnak mindenképpen lennie kell, „pucéran” soha nem rakok ki linket egy teljesen más témájú weblapra.)

A közvetlen linkelésben százas nagyságrendben vesznek részt blogposztok és statikus weboldalak. Az ebben részt nem vevő sokkal nagyobbik hányadot maguknak a közvetlen linkeket küldő oldalaknak a támogatására használom eléggé változatos, de tudatos módon, így egy idő után nagyjából a teljes rendszer ugyanannak a célnak a szolgálatába áll – és eljutok odáig, hogy már csak féltett tartalékaim vannak, amelyeket vészesetre tartogatok (ha váratlanul esni látszana a céloldal Google-pozíciója). Nos: mit tegyek ekkor, hogyan folytassam az általam kidolgozott kreatív linképítési stratégiát?

Az egyik módszer nyilván a terjeszkedés, az extenzív módszer. Lehet új tárhelyeket bérelni, új domainokat venni és új website-építésekbe kezdeni. Ám mindenki tudja, hogy hónapokba telik, míg egy az újabb keletkezésű webhelyekből a keresőmarketing (és így a linképítő munka) számára értékes weblapok kitermelődnek. Az ilyen munkát tehát nem akkor kell kezdeni, amikor már elfogyott a muníció, hanem jóval korábban, bölcs előrelátással. Ha eléggé jelentősnek és hosszúnak ígérkezik a link building project, meg is szoktam ezt tenni idejében.

A másik módszer a perifériára került, a rendszerből rég kiesett, elfelejtett és elhanyagolt régi weboldalak rehabilitálása. Ugyanis aki eléggé régóta építi webrendszerét, nyilvánvalóan nem képes az évek alatt elkészült több ezer szájtot folyamatosan gondozni. A régebbi, elhanyagolt webhelyek kiesnek a figyelemből, elavulnak, elhagyatottá válnak – és meglehet, keletkezésük idején sem voltak jól összerakva.

Ilyen például az én 2001-től 2006-ig vezetett fapados webnaplóm, amelyet most többek között  a Google számára a mobilmarketing sms-kampány tárgyában folyó keresőoptimalizáló munkámban aktivizáltam. A nevezett időintervallumban én egyáltalán nem figyeltem oda a keresőoptimalizálás kívánalmaira, ezek a régi, vizuális webszerkesztővel készített lapok kezdetlegesek, semmilyen keresőszempontnak nem felelnek meg, és mára hemzsegnek rajtuk az elavult linkek is. Jelentős részük ráadásul az évek során valamikor kiesett a Google-indexből, ezeket nyilván nem érdemes linkelhelyezésre használni. Ám amelyeket még 2-3 havonta vagy akár ritkábban, de továbbra is rendszeresen meglátogatnak a keresőrobotok, azokkal esetleg van mit kezdeni. Le lehet szedni róluk az elévült, semmibe mutató hivatkozásokat, ki lehet tisztességesen alakítani az egyedi meta-tageket és kevéske új tartalom felhelyezésével alkalmassá lehet tenni őket backlink elhelyezésére. Mivel veterán, 10 évesnél régebbi honlapokról van szó, az ide kerülő linkek ereje nem elhanyagolható. Főleg, ha maguk is kapnak néhány friss, aktivizáló külső linket valamelyik pörgősebb blogból.

A munka persze sziszifuszi, ám több célt szolgálva mégis igen hasznos: az elhagyatott perifériák feljavításával a rendszer egészének is nő az ereje, a kiterjedt linkhálózat révén pedig több alvó oldal is újra bekerülhet az indexbe – no és az aktuális linképítő tuning lehetőségei is kiszélesednek az alvó külterületek rehabilitációjával.

A linképítő cikk folytatódik

Share

A Page Rank és a NolBlogok reaktiválása

Mint talán a Google kereső jelentőségét kevésbé ismerők is tudják, a piacvezető cég keresőprogramjának egyik legfontosabb algoritmusa a honlapok internetes értékét felmérő és mutató Google PageRank volt, amely több mint egy évtizeden át 0-tól 10-ig terjedő skálán rangsorolta a honlapokat. Jó értékmérő volt, a webmesterek árgus szemmel figyelték – a számok változásokból következtethettek arra, hogy irányban alakítják-e a rájuk bízott website sorsát. Hogy pontosan mit és hogyan mért ez a program és konkrétan mit mutattak a számok, itt nem részletezem – erről találhatók szakmai leírások.

Aztán úgy 2012 táján a Gugli arra a következtetésre jutott, hogy nem igazán kívánja ezt az algoritmust használni a továbbiakban, más, korszerűbb módszerekkel minősíti a weboldalakat – és az eredményt nem is teszi nyilvánossá – a honlaptulajdonosok, webmesterek, SEO-szakemberek elégedjenek meg azzal, amire a keresőtalálati eredményekből és a Webmestereszközök adataiból következtethetnek. Úgy tűnt, a nyilvános PR-mutatókat többé nem is frissítik (erre szakembereik is utaltak), aztán 2013 decemberében közel egyéves szünet után egy véletlen folytán mégis frissítették a nyilvános PR-értékeket – de azóta se. (Korábban évi 3-5 frissítés volt várható.)

A helyzet kissé kellemetlen: ha teljesen megszűnt volna a PR, tiszta lenne a helyzet, de hogy a számok továbbra is nyilvánosak, ugyanakkor egy 2013-as véletlen frissítés eredményét mutatják, az enyhén szólva is ciki. Igazodni eszerint már nem érdemes, ugyanakkor a PageRank értékek még mindig léteznek (és például a public relations cikkeket beküldők számára még mindig értékmérőként szolgálnak)

Bloggerként én cirka tíz éve nagyon odafigyelek arra, hogy blogjaim optimalizáltak és külső linkekkel támogatottak legyenek. Így legtöbbjük a korábbi évek során szerzett is PR-értéket – amekkorát egy-egy személyes szájt szerezni képes volt (1-től 4-ig terjed a reális tartomány, 5-ös vagy magasabb mutatót inkább csak céges és intézményi honlapok, hírportálok szereznek). Amelyik bloggal nem sikerült ilyen értékmutatót szereznem, vagy sikerült, de valamiért elvesztette korábbi PR-számát, azt hanyagolni kezdtem.

Így jártam a Nolblog keretében működő webhelyeimmel, amelyek közül az elsőt még 2004-ben indítottam. Az ingyenes szolgáltatás is elég korlátozott optimalizálási lehetőségeket nyújt a kezdetektől fogva, ráadásul időnként újrakonstruálták a rendszert (csupa új URL), így bár blogjaim szereztek PR-értéket, egy átalakítás után el is vesztették őket. Akkortól kezdve csak el-elvétve írtam beléjük: inkább a magasabbra értékelt blogok fenntartása látszott célszerűnek (itt természetesen keresőmarketing-számpontok is közrejátszottak)

Mivel azonban Google őméltósága kivonta a forgalomból korábbi értékelő rendszerét, az e szerint való igazodás értelmetlenné vált. Szerencsére más rendszerek is mérik az oldalak erejét, jelentőségét – ám ezek mind más számokat mutatnak és szempontrendszerük a kívülálló számára nem feltétlenül jelent megbízható igazodást. Viszont! A linképítő cikk folytatódik

Share

Építs keresőbarát webet!

Amióta a Nagy Google filozófiájában paradigmaváltás történt és amióta a kulcsszavas keresőoptimalizálás lépésről lépésre nehezebbé vált, a legnagyobb problémát az okozza, hogy honnan, milyen honlapról linkeljük a támogatott céloldalt. Számos olyan weboldal kínálhat erre lehetőséget, amelyre jobb nem is gondolni: azt eddig is tudtuk, hogy többet árthatunk, mint használhatunk, ha gyenge minőségű szájtokról hivatkozunk a optimalizált honlapra, de az korábban ritkán okozott gondot, ha linket küldő webhely jó minőségű volt – épp  csak témája esett messze a támogatni kívánt honlapétól. Ha erős, jó minőségű, keresőbarát weboldalról jött a kulcsszavas link, az nyerő lett akkor is, ha a linkkapcsolatba került két webegységnek egyébként tartalmilag semmi köze sem volt egymáshoz: a sok erős külső link szépen felhúzta a Google első oldalára favoritunkat.

Ezt most már nem működik. Ha a Nagy Nyomkereső nem talál értelmezhető összefüggést, tartalmi kapcsolatot a küldő és a fogadó weblap között, akkor manipulációt gyanít és a vágyott helyezés-javítás elmarad.

Igen ám: de hogyan férjünk hozzá csupa olyan oldalhoz, amelyek tartalma a védencünkre nézve releváns? A szakmai linkkatalógusok száma véges, és tudjuk, hogy ezzel is csínján kell bánni. Linkcsere? Tudjuk, hogy nagy számban életveszélyes, káros az oda-vissza linkelés.

Akkor hát? Nincs más mód: saját webrendszer kell építeni. Évekig tartó szorgos munkával megteheted. Építs százszámra keresőbarát weboldalakat, optimalizáld őket évekig. Aztán, ha elvállaltál egy munkát, teljenek azzal hónapjaid, hogy rád bízott honlap jellegét rálényegíted saját weblapjaidra: így létesül kapcsolat a támogató és a támogatott webegységek között. Ha ezzel készen vagy, bátran kiteheted a kulcsszavas linket. Ugye gyerekjáték?!

Share

Optimalizálás: Laptop 2017 aktuális link

Aktuális optimalizálás: Laptop szerviz 2017

laptop weboldal optimalizálás

Laptop szerviz Budapest 2017

Keresőmarketing és link építő project 2017. Aktuális kulcsszavak google-kereséshez:

  • Laptop szervíz Budapest
  • notebook javítás – alkatrész szerviz:
  • Asus akkumulátor csere garanciával
  • Dell laptop töltő vásárlás
  • videokártya javítás
  • magyar laptop billentyűzet

A budapest szervizben 1 év garanciális jótállással végzik a javítást. Az adott kulcsszavakra optimalizált weboldalak tartalmi SEO-kondíciójának feljavítása után a linkprofil építés következett, ebben releváns tartalmú tematikus weboldalak vettek részt, amelyek a számítástechnikával, személyi számítógépekkell, hordozható hardver eszközökkel (tablet, netbook, ultrabook) foglalkoztak, különös tekintettel a laptopok szervizelésének keresőszavaira. A kulcsszavas reprezentáció biztosításával a honlapokon elhelyezett linkek magas relevanciaval rendelkeztek, így hatékonyan támogatták a budapesti laptop szervíz céges oldalát és webáruházát 2017-ben.

Ezen az oldalon az optimalizálás alatt álló fontosabb linképítő és meta-SEO webhelyeimre és szükség esetén aktuális seo-munkáim céloldalára küldök egy-egy hivatkozó linket – a hozzájuk tartozó bevezető után.

A jelen blog legfőbb témáját képező folyamat  a komplex keresőoptimalizálásnak az a része, amely során külső webhelyekről hivatkozunk egy kiválasztott, támogatni kívánt honlapra. Korábban a kulcsszavas linképítés állt előtérben, azaz a külső linkek szövege (anchor text) azokat a kulcsszavakat tartalmazta, amelyre nézve a céloldal számára jó helyezést kívántunk elérni. Ez a módszer azonban kevésbé alkalmazható, mióta  Google a pozíciószerzés céljából végzett kulcsszavas linképítést illegális tevékenységnek tartja.

2013 ősze előtt a linképítést célzottan és koncentráltan lehetett és kellett végezni. Kizárólag a kiválasztott néhány kulcsszóra esett a hangsúly és a tömören kulcsszavas linkek mindegyike közvetlenül mutatott a támogatott honlapra. A hivatkozás szoros kapcsolatba vonta a külső és a fogadó webhelyet. Nagyszámú kulcsszavas link esetében erős láncolat jött létre, amely effektíve olyáolta egy weblap Google-pozícióját. Ám az új algoritmusok – Kolobri, Pingvin – nem támogatják ezt a módszert, büntetik a  hivatkozási láncok kialakulását, ezért dolgoztam ki a szóródásos linkelési eljárást, azaz a  diszperzív linképítés technikáját.

SEO-Árak. Az általam végzett linképtő munka szaktudást, tapasztalatot és kreativitást igényel, emellett 15 éve épülő saját webrendszeremre támaszkodik, amelynek – mint sajátos infrastruktúrának – a fenntartása munka- és költségigényes, ezért a szolgáltatás ára látszatra magas, ugyanakkor akár a reklámokhoz, akár az AdWords hirdetésekhez képest sokkal költséghatékonyabb és más keresőmarketing megoldásokhoz képest jóval kedvezőbb az ár/érték aránya.

  • Keresőoptimalizálás árak – a linképítő munka értéke

A honlapoptimalizálás.blog.hu 2-es vagy magasabb GooglePageRank-értékkel rendelkező oldalai, posztjai:

Télikertek Budapesten

A 2015-ben kezdett projektum keretében szobakertek kialakításával, teraszbeépítéssel a magyar fővárosban foglalkozó vállalkozás webegységét támogatom – ezzel az egészséges életmódot (fényterápia), a természet szeretetét (egzotikus növények nevelése), a zöld mozgalmat (napfényenergia hasznosítása) is támogatva.

#telikert Aktuális keresőmarketing projekt vezetése:

  • gyártási marketing – kertépítő terasz: budapest télen

Aktuális linktámogató oldal

Ez a weboldal az aktuális Meta-SEO és keresőmarketing projektek kedvéért készült a hatékony link támogatás céljából. Témája: Honlapoptimalizálás és linképítés. Célzott webhelyek az első helyezéses szakmai blog és ez az optimalizált saját weboldal. Az éppen folyó vagy előkészítés alatt álló menedzselt projektek:  Télikert építés Budapest és PRINCE2 módszertan. A lap további kiegészített keywords-tartalma: googleseo, keresőbarát honlap, saját oldal honlapoptimalizálás, keresőoptimalizálás, linképítés, mobilbarát weboldal, pr, télikert építés budapest, magyar prince2 projektmenedzsment

sajátblog

szófelhő készítés – online program

1

2

Honlapoptimalizálás

SEO weblapok. Aktuális linképítés folyik ebben a témában: Laptop szerviz Budapest – notebook akkumulátor csere. Kulcsszavas Google keresőmarketing és releváns tartalom marketing munka. Releváns linkek, Google honlapoptimalizálás, tartalommarketing szöveg, kulcsszó sűrűség, kulcsszavak, keresőbarát honlap, tartalom optimalizálás

Share

Google optimalizálás – kérdések, válaszok

Amióta a Google honlap optimalizálás blogomban felajánlottam, hogy időnként ingyenes tanácsadás keretében is szolgálók ötletekkel, javaslatokkal, azóta szinte naponta kapok megkereséseket. Ezek némelyike megmosolyogtat. „Készítettem egy honlapot. Hogy kerüljek vele az első 10 Google-találat közé?” – a legjobb az, amikor az érdeklődő sem a honlapja elérhetőségét, sem azt nem írja le, milyen keresőkérdéssel szeretne jól szerepelni. Velem semmit nem közöl, de ő a tuti receptet akarja tudni.

Válaszom: „Ha a honlapját a keresőoptimalizálás 20-25 szempontjának maximális figyelembe vételével készítette, ha szakszerű linképítéssel elérte, hogy a honlapjára legalább 300  hatékony kulcsszavas link mutasson más webhelyekről, továbbá ha az Ön számára fontos keresőszóra nézve a közepesnél nem erősebb a konkurencia – nos, akkor Önnek semmi dolga, várhatja hogy weboldala az első 10-be kerüljön.”

Mindennapi eset: vállalkozó kedvű ifjú úgy szeretne könnyű pénzt keresni, hogy regisztrál egy ígéretes hangzású  domaintnevet, ingyenes program segítségével összeüt egy webáruházat, kínál rajta valami menő izét – és már várja is a szájába repülő sült galambot. De a gerlice sem sült sem sületlen állapotában nem. Ugyanis a kutya se kattint a honlapra. Ugyanis nem tudnak róla. Ugyanis honnan is tudnának. Aztán a delikvens rájön, hogy a sikerhez a Google találatokon keresztül vezet az út. Hogyam is kerülhetne az élmezőnybe webshopjával? Böngészget erre, keresgél arra, megtudja, hogy vagy fizetett hirdetési hampányt kell indítania (AdWords) vagy a titokzatos hangzású  honlapoptimalizálás és linképítés eljárásaihoz kell folyamodni. Nem igazán tudja, mit jelentenek ezek a bűvös szavak, hát keres valakit, aki tudja. Beüti őket a keresőbe – és megtalál engem…

Rögvest rá is kérdez: hogyan kerüljön újonnan készített honlapjával a Google top 10-be. Először röviden összefoglalom a lényeget, de persze jön az újabb kérdés: ugyan micsoda az a 20-25 SEO-szempont? Ugyan miként lehetne 300 külső linket elhelyezni a neten?  Ugyan ne monjam már, hogy nem elég, ha kinn van a címoldalon 50 menő cucc szép színes fotója?

Az ezeknél komolyabb kérdésre, hogy milyen is az a szakszerű linképítés, röviden már nem tudok válaszolni. Azt ajánlom, olvassa végig a bejegyzéseimet abban a blogban, amelynek alapján megtalált engem, azt igyekezzen lekövetni, hogyan végzem én ezt a bizonyos szakszerű link építést, figyelje meg például, hogy milyen segédoldalakat készítek, hogyan optimalizálom őket, miként építem fel a linkhálózatot, milyen szöveges linkeket küldök a céloldalra, milyen anchor text-eket alkalmazok, miként használom a másodlagos linkek erejét stb., stb.  Ha mindezeket képes nyomon követni, lényegeben már tudni fogja a titkomat, vagyis azt, mi a kreatív linképítés.

Ilyen könnyű lenne kifürkészni a szakmai titkaimat? Nem félek, hogy ellesik. Nem, cseppet sem. Mert ha valaki végig is követte a módszereimet és el is leste minden trükkömet, akkor sem tudja mindezt utánam csinálni.

Miért is ne tudná? Hát azért, mert:

  1. Én a honlapoptimalizálást igen kiterjedt saját web-rendszeremre építem. Ez a rendszer lassan tizenöt éve épül,   hatvan blog tartozik a keretébe, ezek között sokban százas nagyságrendű a bejegyzések száma, de akad olyan is, amelyikben ezernél is több poszt található;  ide tartoznak továbbá a kisebb-nagyobb webtrendszerek tucatjai, különálló statikus oldalak százai, szövegfolyamok archívumai. Magam dönthetek arról, hogy céljaimnak megfelelően hogyan rendezzem őket, link-potenciáljukat hogyan állítsam linképítő munkám szolgálatába.
  2. Köztudomásúlag grafomán vagyok, ezért én egyfajta irodalmi, vagy legalábbis írói linképítést végzek. A SEO-projektumokban tetszés szerinti nagy szövegkorpuszokkal tudok operálni, van elég kész alapanyagom az interneten és tudok olyan mértékben újakat előállítani ahhoz, hogy mindig friss, egyedi fogalmazású szövegekbe ágyazhassam a kimenő linkeket.

Pontosan tudom, hogy vannak nálam sokkal jobb Google-optimalizáló szakemberek, és nyilvánvalóan vannak nálam sokkal szorgosabb linképítők. De azt hiszem, az a fajta komplex honlapoptimalizálás és az a kreatív linképítés, amit én művelek, mások számára nagyjából leutánozhatatlan.

Ezért vagyok hajlandó titkaimat kiteregetni, itt, ebben a linképítési SEO-blogban is.

Share

A bejövő linkek fraktálhálózata

fraktalhalozat.jpgA honlapok keresőoptimalizálásában kétség kívül a bejövő linkeké a legnagyobb szerep, abban az értelemben legalábbis, hogy a körültekintő linképítés igényli a legtöbb munkát és a folytonos fejlesztést. A honlapot elegendő egyszer feltölteni, elegendő egyszer dolgozni azon, hogy tartalma releváns legyen, mint ahogy elegendő egyszer (építése vagy utólagos optimalizálása során) eleget tenni annak a 20-25 (vagy valamivel több) fontos SEO-szempontnak, amelyek alapján a keresők az oldalt alkalmasnak tarthatják a jó szerepeltetésre a találati listákon. Magyarán: a keresőbarát weboldal előállítása egyszeri szakmai feladat, utólag legfeljebb finomításokra lehet szükség.

Ezzel szemben a külső webtámogatás felépítése hosszú folyamat – és elméletileg soha nincs vége… A gyakorlatban persze mégis fontos időkorlátokkal számolni, de annyi bizonyos, hogy felelőtlen (vagy szélhámos) optimalizátor az, aki másfél-két hónapnál rövidebb határidővel vállal munkát, mert kevésbé terhelt kulcsszavakkal ugyan lehetséges az első hónapban is jó eredményt elérni, de nagy a valószínűsége annak, hogy később drámai visszaesés történik – olyan üzleti értékű kulcsszavakkal azonban, amelyekre sok találat adódik és ezért valószínűleg a konkurencia is nagy és erős, egy SEO-projekt teljes kifutása lehetetlen 3 hónapnál rövidebb idő alatt. Az nem segít, ha a szakember kétszer többet dolgozik naponta, mert, mint tudjuk, a Google erősen bünteti az erőszakos és nem-természetes módszereket, így a túlzott számú linkszám-növekedést is. No meg: a Google lomha állat, komótosan frissítget, ráérősen lép utána az új linkeknek, így mi hiába szaporázunk, ha az érvényesítés lassúbb ütemben történik. A linkeket küldő blogon például fölösleges kétnaponta posztolni, ha a Google csak hetente jár arra.

Aki vállalja egy honlap Google-pozíciójának a hatékony javítását, az ugyan elbíbelődhet napokig magának a honlapnak a bütykörészésén, de idejének-energiájának a döntő részét a külső linkek rendszerének a felépítésére fogja fordítani.

Merthogy, persze: rendszert kell építeni!

külső linkek hatékonyságával foglalkozó posztomban számos fontos tényezőt jártam körbe, de nem érintettem azt a kérdést, hogy a külső weboldalakon elhelyezett linkek ugyan külön-külön, önállóan és egyesével mutatnak a céloldalra, s hatásukat is ekként fejtik ki, ám összesített erejük mégsem csupán az egyes linkek erejének összegével egyenlő. De nem ám!

Illetve csak akkor, ha ezek a külső linkek teljesen különálló, független, mondhatni magános weboldalakon helyezkednek el. Ha azonban egymással is link-kapcsolatban vannak, akkor már valamiféle rendszert alkotnak, olyat, amelyet a linkhálózat szab meg.

Nos, az én honlapoptimalizálási stratégiám egyik alapelve, hogy nem különálló oldalakkal és nem nagy számú egyes linkekkel dolgozom, hanem minden munkámhoz külön webrendszert építek fel.

Erről másik szakmai blogomban részletesebben írok: A honlapoptimalizálás egyéni módszerei.

Ott, előbb bemutatva a rendszert képező fontosabb alkotóelemeket, magáról a rendszerbe állításról ezt írom:

Egyéni keresőoptimalizáló stratégiám egyik alapelve, hogy nem különálló oldalakkal és az azokon elhelyezett linkekkel operálok, hanem támogató webrendszert építek. A különálló oldalak rendszerbe állítása elsősorban kulcsszavas, szöveges linkek révén történik, de eközben ügyelek arra is, hogy a rendszer alapját képező oldalak tematikus szempontból is összefüggjenek, és – amennyire lehetséges – ezekhez nem csupán linkjeik révén kapcsolódjanak a periférikus oldalak, hanem legyenek más (közvetett) kapcsolódásaik is.

A rendszer megfelelő szerkezeti felépítettsége kulcskérdés. A struktúra kidolgozása mindig a legtöbb figyelmet és körültekintést igényló munka.

Több ponton át sorolom, a létrehozandó rendszernek milyennek kell lennie ahhoz, hogy egyfelől valóban rendszerként működjön, azaz összegezze és sokszorozza a linkek erejét, másfelől ne hívja ki a Google „haragját”, azaz ne adjon okot semmilyen szankcióra. (Tudjuk például, hogy a sok egyforma elemből álló nagy linkfarmok, a sokszoros oda-vissza linkelések vagy körbelinkelések szinte bizonyosan hátrasoroláshoz vezetnek.)

Ott azt írom, arra kell törekedni, hogy a számos központi és periférikus tartományból álló rendszer

  • egyszerre keltse a rend és a káosz benyomását.

Hogy ilyen rendszert miként kell felépíteni, azt ott nem árulom el, és legfőbb szakmai titkaimat itt sincs szándékomban kiteregetni, de az ott közölteken mégis továbblépnék egy terminus technicus alkalmazásával, kijelentve, hogy a céloldal számára épített webtámogatói rendszernek egyfajta folyamatosan fejleszthető, befelé és kifelé korlátlanul továbbépíthető

fralkátálhálózat

mintájára kell felépülnie. A fraktál szót hallva persze ne a szabálytalan elemeket nagyon szabályosan ismétlő-nagyító-mozdító tetszetős grafikákra vagy a hópelyhek tetszetős rajzolatára gondoljunk, hanem arra, amit a nem egész számú dimenziós terekről  vagy a skálafüggetlen hálózatokról tanultunk. Ha tanultunk…

Ha nem, akkor alkalmazhatunk olyasfajta trükköket, mint amilyent például a szociológusok vagy közvélemény-kutatók használnak, ha tudományos hitelességgel kívánnak véletlenszerű mintát venni, de ennek a véletlenszerű mintavételnek megadják a pontos szabályát. Például: minden faluban a harmincadik házba térnek be. Ám ez voltaképp még nagyon primitív megközelítés: a szabály túl egyszerű, a véletlen nagyon megszabott, a megkérdezetteket összekötő vonalhálózatról lerí, hogy nem természetes úton, hanem tervezéssel jött létre.

Kicsit elrugaszkodva a linképítés konkrét feladatától játsszunk azonban el azzal, alkothatunk-e olyan kiválasztási módot, amelyről már nem árulkodik a szabályszerűség? Valószínűleg: igen. Mondjuk azoknak a végpontoknak a hálózata már elég jól közelíti a se nem káosz, se nem rend, se nem véletlen, se nem szabály követelményét, amelyeket ezzel az algoritmussal választanak ki:

Minden faluba érkezve a falu nevében az egyes betűknek számokat feleltetünk meg, aszerint, hogy mikor érkeztünk a faluba: a betűk hátulról kezdve sorra az adott hónap, hét, nap, óra, perc, másodperc számát kapják meg, (ha hosszabb a falunév 6 betűnél, elölről kezdjük). Az adott számokból minden betűnél kivonjuk azt a számot, amely azt mutatja, hányadik a betű az ábécében, majd hozzáadjuk azt, hogy hányadik a falunévben. Az összes kapott számot összeszorozzuk, a szorzatot elosztjuk a falu lakosainak a számával, az eredményből mássalhangzóval kezdődő falvak esetén a villanyoszlopok, magánhangzóval kezdődők esetén az iskoláskorú gyerekek számát vonjuk ki. A kapott N szám mutatja, hanyadik házba kell bemennünk.

Látszatra ez már „durvább” a teljes véletlennél. Pedig a szabály nagyon is benne van. De ezt már talán a Google sem venné észre :)

Share

A bejövő linkek SEO-hatékonysága – becslés, számítás

Sajnos ennek a posztnak a tartalma részben elavult, miután a Google megszüntette a PageRank mutatók nyilvános használatát. Azóta sokkal nehezebb a SEO-szakemberek dolga. De talán ma is érdekes elolvasni, hogyan számítgattam a bejövő linkek értékét akkor, amikor ez a mérőszám volt a mérvadó.

A backlinkek SEO-hatékonysága – becsléseim 2012-ben

bejövő linkek értékeA keresőoptimalizálásnak csak bizonyos kiragadott tényeit ismerő laikusok körében elterjedt felfogás, hogy a honlap sikerét (felívelését a Google-listán) a külső linkek adják (ami igaz), miközben ezek számát tarják mérvadónak (ami viszont nem). A bejövő linkek hatékonysága összességében nemcsak, sőt, nem első sorban mennyiségüktől függ, hanem igen sok egyéb tényezőtől, többek között a minőségi mutatóktól és az időfaktortól.

Több év tapasztalata és bizonyos elméleti megfontolások alapján felállítottam egy meglehetősen bonyolult képletet, amely talán segíthet abban, hogy megbecsüljük, még inkább, hogy összehasonlítsuk a linkek effektivitását, azaz közvetlen hatásukat a céloldal SEO-helyzetére nézve. Ez a közvetlen hatás még nem jelent tényleges előremozdító erőt (ez még sok egyéb faktortól is függ), de a ráhatás nagysága szerintem nagyjából felmérhető képletem alapján.

Ezzel együtt fontosnak tartom leszögezni, hogy az alább olvasható állítások nem tekinthetők adekvát tényeknek, egyes elemeiben inkább csak feltevések, lehetséges megközelítések fogalmazódnak meg, olyan megfontolások, amelyek valószínűleg nem állnák ki a tudományosság szigorú próbáját, de empirikusan esetleg mégis használhatók akkor is, ha abszolút értékek helyett inkább csak összehasonlításra, becslésre alkalmasak és ezen a réven engednek következtetéseket levonni. Éppen ezért szigorúan csak házi használatra ajánlom (erős idegzetűeknek és elvetemült ínyenceknek) kérem, a SEO-egyetemen egyelőre ne tessék tanítani.

A képlet és a hozzá tartozó magyarázatok közreadásával egyben inspirálni szeretném a honlapoptimalizálás fortélyaihoz nálam jobban értő kollégákat, hogy esetleg dolgozzák ki a saját verziójukat vagy pontosítsák, finomítsák az enyémet.

No, akkor lássuk a medvezsonkát.

A link-hatékonyság kiszámítása

Egy szöveges linknek a céloldalra gyakorolt SEO-hatékonysága az adott témát illetően az alábbi képlettel fejezhető ki:

E = RGSDP   (a szorzójeleket kitéve: E = R × G × S × D × P)

ahol:

E – a bejövő link keresőoptimalizációs hatékonysága (SEO-effektivitás);

Rrelevancia; a linket küldő oldal relevanciája az adott témában egy 5-ös skála szerint

az R értéke eközben:

    • 0,25 – ha az oldal irreleváns
    • 0,5 – mérsékelten releváns oldal
    • 1 – közepesen releváns oldal
    • 2 – erős relevanciájú oldal
    • 3 – igen erős relevanciájú
    • 4 – kiemelten erős relevanciájú

G – a linket küldő oldal Google-besorolása, amelyet a PageRank-érték (PR) határoz meg a következőképpen:

az G értéke

    • 0,25 – ha az oldal PR-száma: N/A (nincs adat)
    • 0,5 – ha az oldal PR-száma: 0 (nulla)
    • 1 – ha az oldal PR-száma: 1
    • 2 ha az oldal PR-száma: 2
    • 4 ha az oldal PR-száma: 3
    • 8 ha az oldal PR-száma: 4
    • 16 – ha az oldal PR-száma: 5
    • 32 – ha az oldal PR-száma 6
    • 64 – ha az oldal PR-száma 7
    • 128 – ha az oldal PR-száma 8
    • 256 – ha az oldal PR-száma 9
    • 512 – ha az oldal PR-száma 10

(mint ismeretes, a PR-szám mögött logaritmus-függvény áll, igaz, hogy az 10-es alapú, így a 10-100-1000 stb. sorozatot kellene alkalmazni szorzóként, de privát tapasztalatom szerint a link ereje lépésről lépésre nem növekszik tízszeresére, inkább csak megduplázódik.)

S stabilitás, állandóság, azaz az oldalra mutató link hatásának időfaktora hónapok szerint értékelve, tekintettel az indexációs időre is

az S értékét általában 1-nek vehetjük, ettől eltérni a következő esetekben érdemes (egy kb. havonta indexált oldal esetén)

    • 0 – ha a link kintléte alatt nem történt Google-indexáció
    • 0,5 – ha a link kintléte alatt csupán 1 indexáció történt
    • 1 – ha a link legalább 3 hónapig kint volt
    • 1,2 – legalább 6 hónapig
    • 1,4 – legalább egy évig
    • 1,5 – két évig

Ddinamizmus, azaz a küldő oldal Google-indexálásának átlagos gyakorisága

a D értéke:

    • 0,8 – 2 hónapnál hosszabb idő 2 Google-indexálás között
    • 0,9 – 1 hónapnál hosszabb, 2 hónapnál rövidebb idő
    • 1 – nagyjából havi indexáció
    • 1,1 – havi 2-3 indexáció
    • 1,2 – nagyjából heti indexáció
    • 1,3 – heti 2-6 indexálás
    • 1,4 – nagyjából napi indexálás
    • 1,5 – napi többszöri indexálás

Pparcialitás, azaz megoszlás, amelynek értéke attól függ, hogy a küldő oldalon hány különböző link szerepel – tekintve hogy az oldal link-küldő ereje valamelyest megoszlik a rajta elhelyezett linkek között. (Az elképzelés, hogy ha 10 link van az oldalon, azok egyesével 2× erősebbek, semmint ha 20 lenne: alapvetően téves – de kétségtelen, hogy a linkek száma és ereje között  fordított összefüggés áll fenn.)

a D értéke:

    • 0,7 – 200-nál több link az oldalon
    • 0,8 – linkek száma 100-199 között
    • 0,9 – 50-100
    • 1 – nagyjából 50 link
    • 1,1 – 30-50 link
    • 1,2 – 20-30 link
    • 1,3 – 10-20 link
    • 1,4 – 5-10 link
    • 1,5 – 5-nél kevesebb link

Újra hangsúlyozom, hogy ezeknek a számoknak a meghatározásában aránybecslésemre és tapasztalatomra támaszkodtam – valódi tudományos igazolással nem szolgálhatok.

A képlet használata

Tegyük fel, hogy egy adott link közepesen releváns oldalról érkezik (R=1), amelynek GooglePageR-értéke 1 (G = 1) és a link 3 hónapon át van kitéve (S=1), a küldő oldal kb. havonta frissül (D=1) és 50 körüli a rajta található linkek száma (P=1). Ez esetben a képletbe helyettesítve az értékeket:

E = 1×1×1×1×1

E = 1

Ez tekinthető a viszonyítási alapnak: egy nagyjából átlagosnak látszó eset, amikor a link SEO-effektivitása 1 egész.

Másik példa: vegyünk egy erős relevanciájú oldalt (R=2), amelynek 4-es a PR-értéke (G=8), és amelyen linkünk  3 hónapig van elhelyezve (S=1). Legyen a küldő oldal  frissülési gyakorisága heti (D=1,2) az oldalon található linkek száma pedig 25 (P=1,2). Ez esetben

E = 2 × 8 × 1 × 1,2 × 1,2 ≈ 23

Egy ilyen link tehát 23-szor erősebb az első esetben leírtnál.

Próbálgassuk, próbálgassuk! – esetleg konkrét oldalak adataiból kiindulva.

Itt ismételten felhívom arra a figyelmet, hogy ezek nem adekvát mérőszámok és nem pontos képletek, használatuk mindössze egyfajta összehasonlítási lehetőséget ad arra nézvést, hogy a linkjeink támogató hatását megbecsüljük – de előfordulhat, hogy az egyes tényezők hatását rosszul becsültem meg, mondjuk lehet, hogy a Dinamizmus kisebb, a PR-érték pedig nagyobb szerepet játszik a SEO-hatásban.

Továbbá: lennének ám még egyéb faktorok is. A képlet nem foglalkozik – például – a másodlagos linkek hatásával, holott a SEO és linkmarketing területén járatos minden tapasztalt szaki ismeri a másodlagos linkek egyáltalán nem lebecsülendő hatását. Lehetne finomítani a képletet aszerint is, hogy a linkszöveg milyen mértékben egyezik meg a céloldal SEO-kulcsszavával (tudjuk, egy-egy töltelékszó beszúrása rontja a hatást, mégis gyakran beillesztünk ilyesmit, mert a Google bünteti az egyoldalú linkelést). Nem foglalkozik a képlet az anchor text hatásával és nem veszi figyelembe a küldő és fogadó oldal egyéb linkekkel elért beágyazottságát, stb. Amit közreadtam, az tehát csupán egy megközelítési lehetőség.

Olykor érdemes azt is megbecsülni, hogy egy céloldalra összességében mekkora külső linkerő hat. Ilyenkor össze kell adni az összes rá mutató link E-értékét: ΣE. (Vagy ki kell számolni a linkek átlagos E-jét, és beszorozni az összes link számával: M számú link esetében az oldalra ható teljes linkerő: M×E-átlag.)

A képlet segítségével nagyjából összemérhető, hogy sok gyenge link hány erős linknek felel meg, vagy hogy mennyivel hosszabb ideig fejtik ki a kevésbé hatékony hivatkozások ugyanazt a hatást, amit a hatékonyak jóval rövidebb idő alatt.

A linkek hatékonyságának a megállapítása – nem tudom eléggé hangsúlyozni –  a fenti módszerrel persze csak hozzávetőleges, viszonylagos eredményt ad. Egy SEO-munkás számára azonban szolgálhat némi tanulságokkal.

Ugyanakkor: jól is néznénk ki, ha mindig minden linknek kiszámítanánk a SEO-effektivitását: nem maradna időnk a voltaképpeni keresőoptimalizálásra.


A keresőoptimalizálás elmélete szerint egy weboldal kulcsszavas organikus helyezéseinek alakulásában a Google keresőtalálati listán a külső, azaz bejövő linkek száma és minősége mérvadó. A honlap sikerében más tényezők is közrejátszanak, backlinkek hatékonysága a SEO-ban

Share

Laptop honlap: linkmarketing, link building

laptop link marketing

Márkafüggetlen notebook szerviz – Bp

A garancián túli javításokat végző márkafüggetlen budapesti laptop szerviz szolgáltatásait bemutató honlap optimalizálása a tartalmi keresőszempontok érvényesítésével kezdődött, majd releváns linkek hálózatának felépítésével folytatódott. Ennek során szolgáltatások nevére – használt notebook felújításlaptop videókártya javításlaptop akkumulátor csere – eset a fő hangsúly, továbbá a meghibásodásokat megnevező kifejezésekre, mint például a laptop kijelző vibrál, a tablet töltő kábel megtört.

Ezen túlmenően egyes terméknevekre mint kulcsszavakra történt a linképítés:

asus akkumulátor - google linkVégül a szervíz és márkabolt előfordulási helye is szerepet játszott az optimalizációs folyamatban, amelynek során a szolgáltatások neve és az alkatrésznevek a Budapest szóval kombinálva kerültek be a hivatkozások anchor text tartalmába, mint például

  • Ingyenes laptop kijelző csere Budapesten
  • Gyári és utángyártott noteebook töltők budapesti szaküzletből

 Keresőoptimalizálás – link building – laptopok

link building hálózat
Bár új laptop vásárlására adtam a fejemet (Lenovo), továbbra sem sikerül a Google találati lista valamennyire is elfogadható helyére hoznom egyik holnapomat sem a keresőoptimalizálás kulcsszóval. A mezőny hihetetlenül erős – naná, hiszen erre a szóra éppen a SEO-szakik gyúrnak gőzerővel képernyőik mögött ülve naphosszaz, és hát az mondjuk logikus, hogy sem a profi cégekkel, sem a honlapoptimalizálást évek óta hivatásszerűen végzőkkel nem vehetem fel a versenyt. Az én terepem nem lehet azonos az ő legféltettebb vadászterületükkel – ez világos. Mivel azonban most már nekem is van némi elméleti és gyakorlati tudásom, ennél is több tapasztalatom, és mivel kreatívan, a bevett mechanikus módszerektől eltérő stratégiákkal dolgozom, ezért meglehetősen kiterjedt webrendszeremre alapozva mégis el tudok érni látványos eredményeket – és nemcsak a hordozható számítógépek szakszavaival. Ki gondolta volna, hogy például a weboldal optimalizálás keresőkifejezésre az azonos nevű blogom nemcsak hogy megszerezni, hanem most már hosszú hónapok óta „bitorolni” is képes lesz a Google-lista büszke első helyét. Ez kétség kívül a legnagyobb szakmai sikerem a keresőmarketing terén…

És most talán a második is beütött, holott azt hittem, a linkmarketing, link marketing kifejezések legalább annyira terheltek, mint a keresőoptimalizálás és keresőmarketing, sőt, a találatok száma a külön írt verzióval egyenesen ijesztő: 750.000.000 – azaz háromnegyed milliárd találat. Hihető, hogy az első tízben benne lehetek ezzel az oldalammal?: Link marketing – linképítés. Úgy tűnik, igen… Kérdés, hogy megkapaszkodnom is sikerül-e – ugyanis a honlap optimalizálásaim intenzív szakaszában feljött ugyan a 10. helyre, de aztán a 11-en landolt. Most újra ráerősítettem.

A statisztikák szerint főleg a Dell és Acer tablet géppel rendelkező és érintőkijelzőt használó, online notebok webáruházakat látogató honlaptulajdonosok körében a billentyűzetről könnyen begépelhető  linkmarketing kulcsszó egyébként eléggé keresett szó, ha sikerülne az első táblán középmezőnybe kerülnöm, az akár online megrendeléseket is hozhatna. Ez pedig rám férne, mert a kéménybélelés és laptop helyezés javítás mellett azért egy s más még beleférne a munkatervembe.


A Notebook szerviz Budapest című honlap optimalizálása kreatív linkmarketing módszerrel. – A link building olyan hivatkozási profil kiépítését célozza, amely az Asus laptop akkumulátor töltő kulcsszó számára képez releváns tartalmi kontextust. Google helyezés javítás: első oldal, első hely ezekkel: laptop javítás, linkmarketing módszer, link-seo, tartalom marketing, releváns linkek építése, google-kulcsszó: asus akku

Share