A weboptimalizálás komlexicitása

Amilyen ütemben válik a Google keresőalgoritmusa egyre hasonlatosabbá a mesterséges intelligenciához (hovatovább valóban megérteni látszik kérdéseinket), ugyanolyan ütemben, sőt, inkább előre lépve kell a keresőoptimalizálást végző szakembereknek a munkamódszereiket fejleszteniük. Egyértelmű, hogy ma már értelmetlen külön tárgyalni a honlap tartalmára vonatkozó optimalizálást és külön a külső linképítő munkát, illetve külön a mindkettőtől eltérő eljárásokat (pl. a közösségi oldalakkal való összekapcsolódás).

Mindezeket komplex egységben kell látnunk. Eközben persze tisztában lehetünk az egyes részágazatok sajátosságaival, ismernünk kell külön a tartalomoptimalizálás minden trükkjét és pontosan tudnunk kell, mitől is lesz egy oldal keresőbarát, információtartalma mitől lesz releváns, és külön tisztában kell lennünk a linkhálózat építésével szembeni összes tilalommal és elvárással, mégis: a folyamat egészét át kell látnunk és azon egységében kell értelmeznünk, miközben talán leghelyesebb weboptimalizálásnak nevezni az eljárások összességét, hiszen egymással igen jól összehangolt munkamenetekben optimalizáljuk a célba vett webhely tartalmát és a vele kapcsolatba kerülő webkörnyezetet. Minél jobban sikerül ezeket egymásnak megfeleltetni kedvenc keresőnk lefektetett és titkolt preferenciái szerint – annál nagyobb esélyünk van kedvező helyezést tartósan elérni, azaz keresőoptimalizálással az első Google oldalra felkerülni.

Ez gyakran megnehezíti az ügyfelekkel történő egyeztetést. Érkezik a megkeresés: itt van ez a webáruház, fel kellene nyomni az első 10-be. Mennyi pénz, mennyi idő? – Ha ilyen egyszerű lenne! A linképítő cikk folytatódik

Share

Új honlapoptimalizáló és linképítő projekt

Mint tudjuk,  a keresőoptimalizálás az a tevékenység, amelynek során egy kiválasztott weboldalnak javítjuk a Google-helyezését – ezt honlapoptimalizálással és linképítéssel érjük el. Ez A folyamat komplex eljárások sorozatából áll, amelyek jellegüknél fogva külömböznek egymástól, és amelyek az utóbbi időben lényegesen megváltoztak annak megfelelően, hogy

a Google 2013-2014-ben paradigmaváltást hajtott végre,

amelynek nem csupán az a lényege, hogy a kulcsszavas keresésről áttette a hangsúlyt a hosszabb, életszerű keresőkérdésekre, hanem az is, hogy ezzel magát a kulcsszavas optimalizálást is zárójelbe tette, mi több, a gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy a célzatosan és koncentráltan a kulcsszavakra irányuló optimalizálás egészét manipulációnak nyilvánította és a határozott célok mentén erőteljesen optimalizált weboldalakat hátrasorolással vagy a kulcsszavas listákról való kitiltással sújtotta. Ezzel lehetetlenné váltak a keresőoptimalizálás korábban bevett módszerei. Új metódus kidolgozása vált szükségessé. A linképítő cikk folytatódik

Share

Weboptimalizálás a Google Pingvin és Kolibri után

Mivel a szerzői jog terén támadt viták miatt blogunk egyelőre nem ismertetheti a tervezett részletességgel Dr. Kállay O. Béla elméleti kutatásainak az eredményeit (metatézisek) és nem mutathatjuk be kellő alapossággal ezek gyakorlati alkalmazásának mikéntjét (transzmutációk) sem, azaz lényegében el kell tekintenünk a SEO-Arvisura bemutatásától, így egyelőre más jellegű posztokkal jelentkezünk, jellemezve például azt, hogy a Nagy Kereső új filozófiájának a gyakorlati életbe lépése óta a weblap optimalizálás milyen módszerei alkalmazhatók a Google-helyezések javítására.

A Google új filozófiája

a keresési preferencia mint üzletet befolyásoló tényező

A piacvezetővé vált nagy keresőprogram az utóbbi években a világháló és az online digitális univerzum egyik legmeghatározóbb üzleti szereplőjévé vált. Minden más konkurens résztvevő fölé az emelte, hogy a kereső-piac monopolhelyzetű teljhatalmú urává vált. Mint ismeretes, a weben indított keresések 95 %-a ma a Google rendszerén belül realizálódik, így minden egyes keres-talál-kattint interakció (amelyről terveink szerint Dr. Kállay kutatási eredményei alapján számoltunk volna be, mint „a keresés alapfokáról) voltaképp a Google erejét és értékét növeli.

Annak, hogy egyes kulcsszavas keresések után mely honlapok kerülnek a találati lista élére, óriási lett a jelentősége. Ezen a réven a Google nem csupán az interneten zajló kereskedés fő befolyásoló erejévé és – tegyük hozzá: – haszonélvezőjévé vált, hanem az interneten indított, de a fizikai valóságban lezajló üzleti akciókban is döntő szerephez jutott attól, hogy kedvező helyzetbe éppen a Google keresési preferenciáinak leginkább megfelelő honlapok mögött álló cégek kerültek.

Ha egy cég például a magyaroknak a Kárpát-medencébe való bejövetelének az emlékművéhez szervez utazásokat, akkor a helyszín iránt érdeklődő ügyfeleinek egy részét úgy tudja megszerezni, ha rendelkezik olyan honlappal, amely például arra a kérdésre, hogy hány kilométerre van a vereckei honfoglalási emlékmű, az első Google-talál pozíciójába kerülve pontos választ tud adni. De mit is kell tenni ahhoz, hogy valamely weblap egyfelől ilyen Google-pozíciót szerezzen, másfelől az a tulajdonsága, hogy tartalmazza a jó választ, előtérbe kerüljön?

a Google-szempontjai szerinti optimalizálás

Hogy mely honlapok szerepelhetnek valamely kulcsszóval vagy hosszabb keresőkérdéssel a találatok közt az 1., 2., 3.  stb. helyen, azt ma már döntő mértékben a Google algoritmusának való megfelelés dönti el. Könnyű belátnunk, a keresőprogramot működtető cég abban érdekelt, hogy az élen olyan weboldalak álljanak, amelyek a felhasználók igényeinek a legmegfelelőbb módon tesznek eleget. Ha sok egyenrangú vagy közel azonos értékű honlap létezik, ezek közül az fog a topon szerepelni, amelyik a Google speciális és igen komplex szempontrendszerének a leginkább megfelel. A kritériumokról sokaknak van elképzelése, ezek egy része a gyakorlati pasztalatok alapján ki is sakkozható, de a pontosan definiált szempontokat a Google belső emberein kívül senki sem ismeri kellő mértékben, inkább csak a megfigyelések, a honlapokkal elért kudarcok és sikerek alapján lehet visszakövetkeztetni arra, melyek a tényleges  elvárások.

Eddig ez rendben is lenne. A linképítő cikk folytatódik

Share

Botrányba fulladt a könyvbemutató

Ungvár egyik büszkesége a nemrégiben konstruktisra stílusbab épült Tudományok és Művészetek Háza, azon belül pedig az Archipenko-terem, amely progresszív művészeti eseményeknek, performanszoknak, alternatív independent filmek vetítésének, továbbá éles társadalmi vitáknak a színhelye. A legutóbb egy rendhagyó könyvbemutató azonban nem pontosan úgy zajlott le, ahogy a szervezők és a közönség várta volna. Mi is történt valójában?

Hát csak annyi, hogy botrányba fulladt Balla D. Károly könyvbemutatója az ungvári Archipenko-teremben. Az író, amióta a kognitív honlap-keresőoptimalizálás paradigmájában elmerülve mániás transzferár nyilvántartásban szenved,  gyakran tölt fel a garatra. Most is enyhén ittas, felvillanyozott állapotban jelent meg a közönség előtt, hóna alatt egy agyonhasznált laptopot szorongatva. Amíg Vereczkey Béla igazgató bemutatta a költőt, Balla még türtőztette magát, csupán szapora csuklóropogtatásával, törött szemüvegével és a nyakában viselt, kissé feslettnek látszó nemzetiszín selyemsállal keltett némi feltűnést, ám amikor szólásra emelkedett, többeket megbotránkoztatott. Notebookja fedelét felcsapva, mintha csak onnan olvasná, előbb Kárpáti márkájú konyakot rendelt, majd a közönséget kezdte sértegetni, mondván, az ő magasröptű előadásából, amelyben új könyve kapcsán a regényírás fenomenológiáját és a komplex létezés ontológiáját kívánja kifejteni és itt helyben az internetről virtuális könyvként letölteni Orwell utópiájának példáján, úgysem fognak egy szót sem érteni. Vátesz szólott belőle, mert ebben nagyjából igaza is lett volna – De Balla D. Károly más fordulatot vett… Botrány a könyvbemutatón »tovább:


SEO: Google-kulcsszavak: keresőoptimalizálás, a regényírás fenomenológiája, a komplex létezés ontológiája, internet, virtuális könyv, letölthető Orwell-i utópia, Balla D. Károly, könyvbemutató, botrány, honlap-seo

 

Share

Pszichotrauma, pszichodráma, traumaterápia

A traumaterápia fogalma

Frissítés, 2017. A pszichoterápia a lélekgyógyászati kezelés idegen nyelvű megfelelője, de a magyar nyelvben is meghonosodott – és nemcsak szakmai körökben, hanem általánosan elfogadottá, közhasználatúvá vált. A pszichodráma pedig Jakob Levi Moreno által ugyancsak régóta meghonosított fogalom, a gyakorlatban is egyre több lélekgyógyász alkalmazza. De a traumaterápia kifejezés tíz évvel ezelőtt, e poszt megírásakor még kevéssé volt elterjedt, szakmai körökben sem sokan használták. Zavaró volt az is, hogy a magyar fül a traumával való gyógyítást hallotta ki belőle, sokan ezt értették rajta mondjuk a fényterápia, zeneterápia, munkaterápia analógiájára. Traumával gyógyítani azonban nem lehet, illetve egészen kivételes esetekben egy sokk vagy más trauma kizökkentheti a beteget kedvezőtlen állapotából, a traumával való kezelés egyáltalán nem tartozik a bevett terápiák közé. A traumaterápia valójában a poszt traumás frusztráció felszámolására irányuló terápia, a jelentéssűrítő szakkifejezés ma már elfogadott a magyar szaknyelvben.

A post eredetileg keresőmarketing célból született, egy időben az első 10 Google-találat között volt néhány weboldalam a pszichodráma és traumaterápia kulcsszavakkal. Pedig akkor még nem is végeztem szakszerű linképítést és weboptimalizálást. A bejegyzés születések sem akartam ezzel foglalkozni, csak kísérlet volt.

A pszichotrauma kezelése – agorafóbia

agorafóbia - pszichodráma - traumaterápia

agorafóbia – elidegenedés

A lelki trauma könnyen vezethet járulékos pszichés problémákhoz, viselkedészavarokhoz, így kiválthat pánikbetegséget, súlyosabb esetben agorafóbia is kialakulhat. De tudni kell, hogy utóbbiak konkrét traumák nélkül is kialakulhatnak, jellemzőjük éppen az, hogy nemigen vezethetők vissza pontosan megnevezhető előzményekhez, továbbá nélkülöznek minden racionális alapot. Legtöbbször azonban mégis húzódik a mélyben egy lelki sérülést okozó esemény, helyzet, hatás. A pánikbetegség és agorafóbia hatékonyan kezelhető pszichodráma terápiával.

Az eredeti optimalizálatlan bejegyzés:

pszichotrauma, pszichodrama

Nem, nem adom a fejem újra keresőoptimalizálásra. De tegnap kedves barátom hívott telefonon: internetes, honlapos, blogos ügyben kért tanácsot. Munkájában a sokadik profilváltásnál tart, most éppen, úgy fest, lelki traumát szenvedett betegekkel (is) foglalkozni fog, ebben a témában szeretne szakmai blogot és/vagy honlapot indítani, amelynek fő célja az lenne, hogy ne ő ajánlkozzon, hanem a potenciális páciensek maguk találják meg őt. Ehhez persze az kellene, hogy oldalára könnyen rábukkanjanak az érdeklődők, azaz a Google találati listáin, például pszichotrauma keresőszóra az elsők között szerepeljen. Ráadásul az oldal háromnyelvű lenne, így a psychotrauma és психотравма szavakra és szinonimáikra való keresésben is az élre kellene törnie. Mindezzel kapcsolatban egy kísérletre csak rászántam magamat. Lásd: pszichotrauma

*

Frissítés, 2011. dec. Mivel fent említett kedves barátom egyáltalán nem használta ki az internetes jelenlét adta lehetőségeket, két év kivárás után (hogy hátha mégis!), én magam formáltam a témából irodalmi projektumot. A abszurd pszichodráma köré blogokat és támogató oldalakat indítottam, leginkább ezeket:

Share