Tartalmi relevancia – releváns honlaptartalom

tartalmi relevancia - releváns honlap

Irrelevancia: a lényeg és a környező tartalom nem illik össze

Újra és újra megbizonyosodhatunk arról, a Google a minőségi tartalmat többre értékeli a linképítésnél. Persze: a linkek fontosak, mi több: a hatékony támogatói linkprofil felépítése megkerülhetetlen része a honlap keresőoptimalizálás eredményességének, ám egyre inkább nyilvánvalóvá válik, hogy kiváló honlaptartalmat mégis könnyebb létrehozni, mint egy gigantikus linkhálózatot felépíteni. Valószínűleg ez kevéssé érvényes azokban az esetekben, amikor roppant erős verseny mutatkozik egy-egy olyan kurrens értékesítési témában, ahol igen nehéz a tartalmi fejlesztés részéről megfogni a SEO-t. Regényeket mégsem lehet írni a fürdőruha-eladásról, vagy ha mégis (nyaralás, utazás, fürdőhelyek, történetek….), az már oly mértékben eltávolodik a voltaképpeni témától, hogy a honlap tartalmi relevanciája felhígul: a voltaképpeni lényeg egyre kevésbé illik össze a felszaporított szövegekkel.

Ilyen esetekben a rövid és célratörő szövegeken, hatásos képeken, akciós árajánlatokon kívül nem igazán fér bele a website content kialakításába olyan fejlesztés, amely lehetővé tenni az összes SEO-elvárás teljesítését. Az ilyen honlapokat mégis a linképítő munka révén vihető előre.

Ám ha a megfelelő terjedelmű releváns tartalom prezentálása a weblap üzleti jellege miatt nem lehetséges, akkor többszörösen kell arra ügyelni, hogy a linkek viszont az illető témában magas relevanciájú oldalakról érkezzenek. Ez két módon biztosítható: 1) elegendő olyan idegen oldalt találunk, amely témánkba vág, s ezekre sikerül kirakatnunk a támogatott honlap linkjeit; 2) mi magunk építünk releváns tartalmú weblapokat, s ezekről hivatkozunk a céloldalra.

Mindenki ismeri az első megoldásnak a veszélyeit. Ahová linkeket kirakathatunk, azok leginkább katalógusok. A témában illetékes néhány linkkatalógus persze jól fest a linkprofilban – de ha csak ezekből áll, az bizony büntetési tételnek számít a Google szemében. Ha viszont mi magunk építjük fel a webhátteret, akkor az újonnan létrehozott weblapok eleinte igen gyengék lesznek és nem fognak elegendő linkerőt biztosítani. Amíg felturbózzuk őket, hosszú hónapok telhetnek el.

Ezeknek a nehézségeknek a tudatában én egy ideje nem foglalkozom olyan honlapok optimalizálásával, amelyekre valamilyen okból nem lehet elegendő mennyiségű és megfelelő minőségű tartalmat elhelyezni. Ezek jellemzően a webáruházak és más eladási-értékesítési oldalak.

Mi a tartalmi relevancia?

Ha a honlap témája és felépítése olyan, hogy alkalmas releváns tartalom kialakítására, akkor az optimalizációs munkának éppen ezzel kell kezdődnie. Arról persze nincs egzakt tudásunk, hogy a Google-algoritmusok mit értenek relevancián, de a keresőcég vezető embereinek hivatalos közléseiből azért sok minden kiszűrhető és empirikus módszerekkel is elkülöníthetők olyan faktorok, amelyekkel biztosítható a keresőszempontú megfeleltetés.

Legelőbb azt kell tisztázni: mihez képest, miben legyen releváns a honlaptartalom. A legfontosabb: a saját témájába, tárgyában. Abban, amiről szól. Vagyis mindenekelőtt az oldal témáját, tárgyát, lényegét illetően kell a relevanciát biztosítani. Másodjára: relevánsnak kell lennie a választott kulcsszavakra nézve. Jó esetben a kulcsszavak a lehető legszorosabban kapcsolódnak a tárgyhoz és témához, így ez a két megfeleltetés összhangban áll.

Ha valamiféle meghatározást próbálnánk adni, valahogy így hangozhatnék:

A Google egy adott téma kulcsszavait illetően akkor tekinti a weboldal tartalmát relevánsnak, ha:

  • a téma megnevezése, bemutatása, kifejtése és részletezése egyedi fogalmazású szövegek és  kiegészítő tartalmak (táblázat, felsorolás, kép, kifelé mutató link) révén történik
  • a témára nézve az oldalon megfelelő mennyiségű információ található
  • mind a téma, mind annak kifejtése érdeklődésre tarthat számot
  • a téma kulcsszavai megfelelően gazdag reprezentációt kapnak a weboldalon

Gazdag reprezentáción az értendő, hogy a kulcsszavaknak az oldal lehető legtöbb információs helyén a lehető legnagyobb változatosságban kell megjelenniük. Ilyen helyek például az URL, a title, a descriptions és keywords meta-tagek, ilyenek a head line kiemelések, képfeliratok, linkszövegek stb. – és természetesen ilyen maga a folyó honlapszöveg,  amely lehetőséget ad a variábilis kulcsszóhasználatra.

Eztán már „csak” azt kell biztosítani, hogy ez a releváns tartalom keresőbarát formát öltsön honlapunkon. Mindössze ennyi, amit így hívunk: tartalomoptimalizálás. A linképítő cikk folytatódik

Share

Honlaptartalom optimalizálása

honlap-tartalom optimalizalas

Honlap tartalmi optimalizálása

Állandó probléma: a megbízó üzleti honlapján alig van szöveg. Kép még csak-csak akad, talán fenn van egy szűkszavú bemutatkozó szöveg is, pár mondatos cégismertető, a szolgáltatás leírása egy-két bekezdésben. Van továbbá árajánlat kérő űrlap, néhány referenciamunka megemlítése, a cég elérhetősége – és ennyi. Hogy technológia leírás? Hogy a szolgáltatás tárgyát képező dolog definiálása és részletes leírása? Hogy történelmi visszatekintés? Hogy az alkalmazás sajátosságai, előnyeinek ecsetelése, a szolgáltatás társadalmi vonatkozásai, elterjedtsége? Netán: esetleírások, megosztott szakmai tapasztalat? Ugyan, minek az, úgyse olvassa el, aki most azonnal meg akarja rendelni azt, amit a website kínál.

Ez utóbbi állítás még ha esetleg igaz is lenne (nem az), akkor üzleti szempontból akár elfogadható lenne ez a tartalomszegénység: nem kell szaporítani a szót: gyere és rendelj, hívj, vedd igénybe…

A kínálatnak és a keresletnek ez a rövidre zárása azonban éppen a SEO területén bosszulja meg magát. Amióta a Google a minőségi honlaptartalomra koncentrál és az egyes kulcsszavas találati oldalakon (SERP) olyan weboldalakat igyekszik élre sorolni, amelyeknek a tartalma az adott kulcsszóra nézve információkban gazdag és sokrétű, azóta a csak a lényegre korlátozódó honlapokkal nehéz az élre vergődni – ha pedig új, bejáratatlan szájtról van szó és erős a konkurencia, akkor teljességgel lehetetlen.

Ugyanakkor a megrendelőt, aki nem akar semmi mást, csak mondjuk zabhegyező gépet eladni, nagyon nehéz meggyőzni arról, hogy részletesen leírja mi az a zabhelyezés, honnan ered, ki találta fel, mióta alkalmazzák, mi a társadalmi beágyazottsága; mi a gép működésének alapelve, melyek az alkatrészei, mi a technológia környezetvédelmi aspektusa.

Márpedig erre akkor is szükség van, ha keveseket érdekel, máskülönben a honlaptartalom egészén lehetetlen érvényesíteni azokat a keresőszempontokat, amelyek fontosságában a SEO-szakma nagyjából egyetért. Címekre és alcímekre, felsorolásokra, táblázatokra, képfeliratokra, tipográfiai kiemelésekre, linkekre, alt, title és caption szövegekre van szükség ahhoz, hogy a kulcsszavak a weblapon kellő reprezentációt kapjanak. 15-20 különböző kulcsszavas előfordulás biztosítása lehetetlen akkor, ha nincs elegendő szöveg, amelyen a keresőszempontok érvényesíthetőek lennének.  A linképítő cikk folytatódik

Share

Új honlapoptimalizáló és linképítő projekt

Mint tudjuk,  a keresőoptimalizálás az a tevékenység, amelynek során egy kiválasztott weboldalnak javítjuk a Google-helyezését – ezt honlapoptimalizálással és linképítéssel érjük el. Ez A folyamat komplex eljárások sorozatából áll, amelyek jellegüknél fogva külömböznek egymástól, és amelyek az utóbbi időben lényegesen megváltoztak annak megfelelően, hogy

a Google 2013-2014-ben paradigmaváltást hajtott végre,

amelynek nem csupán az a lényege, hogy a kulcsszavas keresésről áttette a hangsúlyt a hosszabb, életszerű keresőkérdésekre, hanem az is, hogy ezzel magát a kulcsszavas optimalizálást is zárójelbe tette, mi több, a gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy a célzatosan és koncentráltan a kulcsszavakra irányuló optimalizálás egészét manipulációnak nyilvánította és a határozott célok mentén erőteljesen optimalizált weboldalakat hátrasorolással vagy a kulcsszavas listákról való kitiltással sújtotta. Ezzel lehetetlenné váltak a keresőoptimalizálás korábban bevett módszerei. Új metódus kidolgozása vált szükségessé. A linképítő cikk folytatódik

Share

Optimalizálás: Laptop 2017 aktuális link

Aktuális optimalizálás: Laptop szerviz 2017

laptop weboldal optimalizálás

Laptop szerviz Budapest 2017

Keresőmarketing és link építő project 2017. Aktuális kulcsszavak google-kereséshez:

  • Laptop szervíz Budapest
  • notebook javítás – alkatrész szerviz:
  • Asus akkumulátor csere garanciával
  • Dell laptop töltő vásárlás
  • videokártya javítás
  • magyar laptop billentyűzet

A budapest szervizben 1 év garanciális jótállással végzik a javítást. Az adott kulcsszavakra optimalizált weboldalak tartalmi SEO-kondíciójának feljavítása után a linkprofil építés következett, ebben releváns tartalmú tematikus weboldalak vettek részt, amelyek a számítástechnikával, személyi számítógépekkell, hordozható hardver eszközökkel (tablet, netbook, ultrabook) foglalkoztak, különös tekintettel a laptopok szervizelésének keresőszavaira. A kulcsszavas reprezentáció biztosításával a honlapokon elhelyezett linkek magas relevanciaval rendelkeztek, így hatékonyan támogatták a budapesti laptop szervíz céges oldalát és webáruházát 2017-ben.

Ezen az oldalon az optimalizálás alatt álló fontosabb linképítő és meta-SEO webhelyeimre és szükség esetén aktuális seo-munkáim céloldalára küldök egy-egy hivatkozó linket – a hozzájuk tartozó bevezető után.

A jelen blog legfőbb témáját képező folyamat  a komplex keresőoptimalizálásnak az a része, amely során külső webhelyekről hivatkozunk egy kiválasztott, támogatni kívánt honlapra. Korábban a kulcsszavas linképítés állt előtérben, azaz a külső linkek szövege (anchor text) azokat a kulcsszavakat tartalmazta, amelyre nézve a céloldal számára jó helyezést kívántunk elérni. Ez a módszer azonban kevésbé alkalmazható, mióta  Google a pozíciószerzés céljából végzett kulcsszavas linképítést illegális tevékenységnek tartja.

2013 ősze előtt a linképítést célzottan és koncentráltan lehetett és kellett végezni. Kizárólag a kiválasztott néhány kulcsszóra esett a hangsúly és a tömören kulcsszavas linkek mindegyike közvetlenül mutatott a támogatott honlapra. A hivatkozás szoros kapcsolatba vonta a külső és a fogadó webhelyet. Nagyszámú kulcsszavas link esetében erős láncolat jött létre, amely effektíve olyáolta egy weblap Google-pozícióját. Ám az új algoritmusok – Kolobri, Pingvin – nem támogatják ezt a módszert, büntetik a  hivatkozási láncok kialakulását, ezért dolgoztam ki a szóródásos linkelési eljárást, azaz a  diszperzív linképítés technikáját.

SEO-Árak. Az általam végzett linképtő munka szaktudást, tapasztalatot és kreativitást igényel, emellett 15 éve épülő saját webrendszeremre támaszkodik, amelynek – mint sajátos infrastruktúrának – a fenntartása munka- és költségigényes, ezért a szolgáltatás ára látszatra magas, ugyanakkor akár a reklámokhoz, akár az AdWords hirdetésekhez képest sokkal költséghatékonyabb és más keresőmarketing megoldásokhoz képest jóval kedvezőbb az ár/érték aránya.

  • Keresőoptimalizálás árak – a linképítő munka értéke

A honlapoptimalizálás.blog.hu 2-es vagy magasabb GooglePageRank-értékkel rendelkező oldalai, posztjai:

Télikertek Budapesten

A 2015-ben kezdett projektum keretében szobakertek kialakításával, teraszbeépítéssel a magyar fővárosban foglalkozó vállalkozás webegységét támogatom – ezzel az egészséges életmódot (fényterápia), a természet szeretetét (egzotikus növények nevelése), a zöld mozgalmat (napfényenergia hasznosítása) is támogatva.

#telikert Aktuális keresőmarketing projekt vezetése:

  • gyártási marketing – kertépítő terasz: budapest télen

Aktuális linktámogató oldal

Ez a weboldal az aktuális Meta-SEO és keresőmarketing projektek kedvéért készült a hatékony link támogatás céljából. Témája: Honlapoptimalizálás és linképítés. Célzott webhelyek az első helyezéses szakmai blog és ez az optimalizált saját weboldal. Az éppen folyó vagy előkészítés alatt álló menedzselt projektek:  Télikert építés Budapest és PRINCE2 módszertan. A lap további kiegészített keywords-tartalma: googleseo, keresőbarát honlap, saját oldal honlapoptimalizálás, keresőoptimalizálás, linképítés, mobilbarát weboldal, pr, télikert építés budapest, magyar prince2 projektmenedzsment

sajátblog

szófelhő készítés – online program

1

2

Honlapoptimalizálás

SEO weblapok. Aktuális linképítés folyik ebben a témában: Laptop szerviz Budapest – notebook akkumulátor csere. Kulcsszavas Google keresőmarketing és releváns tartalom marketing munka. Releváns linkek, Google honlapoptimalizálás, tartalommarketing szöveg, kulcsszó sűrűség, kulcsszavak, keresőbarát honlap, tartalom optimalizálás

Share

Honlapok optimalizálása

Bár azt szeretném, ha idővel a saját tárhelyen saját domain alatt futó jelen blog válna a témában vezető webhelyemmé, egyelőre azonban mindenképpen a honlapoptimalizalas.blog.hu a legfőbb szakmai blogom. Amely egyébként jó ideje nem csupán a kulcskifejezésnek azzal a  szótári alakjával – honlap optimalizálás – áll az élen, amely megfelel a nyelvhelyességi elvárásoknak (ugyanis külön írandó), hanem az egybeírt alakkal is, továbbá pedig számos jelzős és ragozott változattal, sőt, most már a szinonimás kombinációval (weboldal optimalizálás) is vezeti a Google-találatok listáját. Az alábbi sorrend például a többes számú honlapok optimalizálása keresőkérdésre adódik. 10-ből 10 saját oldalam. Ez akkor is látványos siker, ha erre a nyelvi verzióra a konkurencia körében nincs öldöklő versengés. Tehát mit mutat a SEO-munkások védőszentje, a Saint Google? A linképítő cikk folytatódik

Share

Weboldal optimalizálás

A SEO (szó szerint: keresőeszköz-optimalizálás = search engine optimization) szakkifejezései a magyar szóhasználatban eléggé pontatlanok. Keresőeszköz-optimalizálás helyett például egyszerűen keresőoptimalizálást mondunk, ami tovább egyszerűsíti az angolul sem túl precíz kifejezést, hiszen könnyű belátni, hogy nem a keresőt, hanem a honlapot optimalizáljuk, igaz, hogy az optimalizálást a keresőkhöz, a keresők alá végezzük. A pontos kifejezésnek tehát valahogy úgy kellene hangoznia, hogy honlapoknak a keresőeszközökhöz való optimalizálása.  De még igazából ezzel sem mennénk semmire, mert magának a weboldalnak az optimalizálása csak egyik, s volumenében kisebbik része a SEO-munkának, a nagyobb részt a linképítés teszi ki, amikor viszont a honlappal magával már semmit nem teszünk, csupán kívülről támogatjuk azért, hogy a keresési találatok közt előbbre kerüljön, ilyenkor tehát nem a weblapot és nem is is a keresőt (keresőeszközöket), hanem éppenséggel a találatokat optimalizáljuk. A két részből álló teljes munkafolyamat pontos megnevezése tehát honlap- és találat-optimalizálás lehetne – ilyesfajta szakszót azonban senki nem használ. Marad tehát a keresőoptimalizálás és annak szinonimájaként a honlap optimalizálás – általános esetben mindkettőn ugyanazt értjük: a találatok közti pozíciószerzést és az ennek érdekében tett különböző on-site és of-site munkakfolyamatokat.

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy az angol homepage és website szavaknak megfelelően a magyarban is van honlap meg van weboldal is, és igazából a kettő tökéletesen felcserélhető egymással, holott az lenne a kézenfekvőbb, ha lenne némi különbség jelentésük között. De nincsen. Mi több, az egyenlőséget, miszerint weboldal = honlap,  az internet indiánok leleményes törzsfőnöke, a Nagy Nyomkereső (a cowboyok Gugli úrként emlegetik) nemcsak hogy felfedezte, hanem szigorúan érvényesíti is olyan módon, hogy az egyik szóra való rákeresést a másik szó találatával válaszolja meg. Önmagában kicsit furcsa eljárás. Jól pofára esel, sápadt arcú testvérem, ha éppen egy bizonyos szinonima előfordulásit szeretnéd megtalálni. Hiába tudod, hogy az ebadó nem kutyaadó, a pápaszemes kígyó nem szemüveges, és hiába véled úgy, hogy a honlap jelentése is tágabb, mint a weboldal, Előbbi szinte az összes webes megjelenési formát jelentheti, egyetlen internetes névjegytől a nagy hírportálig vagy webarchívumig. A weboldal sokkal inkább csak egy adott felületet, egyetlen weblapot, oldalt, page-et jelent. A linképítő cikk folytatódik

Share

Kreatív honlapoptimalizálás – új SEO-bázis

seo - kereső optimalizálás

Honlap tartalom optimalizálás

Idestova nyolcadik éve lesz annak, hogy a honlapoptimalizálás foglalkoztat és hogy kisebb-nagyobb intenzitással végzek weboldal optimalizálást – de annak még nincs egy éve, hogy magáról az optimalizálásról készítettem volna weboldalt. Erre csupán 2012 tavaszán szántam rá magam, és azóta néhány statikus oldalam és blogom szépen feljött a témáját érintő kulcsszavas keresésekkel a találati listákon. A Google-optimalizálás-keresésre például most én vagyok a 3., Honlapoptimalizálás-blogom meg éppenséggel az első, ha a címével keressük. NO DE! Eddig voltak a külön statikus oldalak, és volt külön néhány SEO-blog. Eljött az ideje egy olyan bázis létrehozásának, amely külön optimalizált stacionárius weboldalakat és nagy mobilitású blogot egyaránt tartalmaz. Ez most meg is valósult. A weblapokra és a blogra erről az ajánlóhelyről már mennek a linkek: a bal oldali oldalsávban a SEO: Liberall-bázis boxban találhatók. Ebből a posztból most menjen link az újdonat új blog egyik oldalára: Kreatív honlap optimalizálás.

Frissítés 2017: laptop-Seo

Mi szép régi idők, amikor még csak egy-két blogom és bázishelyem volt a SEÓhoz. Most már számukat se tudom. Újabb a weblap.org és az elsohely.net domainok alatt épülget néhány seo-blog, miközben az összes régit is ápolom, és mivel laptop témájú weblapokat optimalizálok, így ilyenre is szükség lett: weblaptop.net. A kulcsszavak közé pedig bekerült a tartalommarketing és a Google első hely meg a notebook szerviz. Előbbi esetében még nem számolhatok be sikerről, a középsővel már vannak részeredményeim, az utóbbi esetben számos szervizi szolgáltatás nevére és alkatrésznévre van top10 oldalam.

A SEO 2017 projekt kulcsszavai pedig ezek: laptopcafé – szervizblog : Google Drive videók megosztása Youtube-on – laptop café

Kreatív honlap optimalizálás tartalom marketing eszközökkel. Organikus találatok között Google első hely. SEO bázis blog és statikus weblapok kulcsszavas tartalmi honlapoptimalizálása. Linképítés a laptop szerviz kulcsszavaival. Tartalommarketing és linkmarketing projektek 2017-ben.

Share

A bejövő linkek SEO-hatékonysága – becslés, számítás

Sajnos ennek a posztnak a tartalma részben elavult, miután a Google megszüntette a PageRank mutatók nyilvános használatát. Azóta sokkal nehezebb a SEO-szakemberek dolga. De talán ma is érdekes elolvasni, hogyan számítgattam a bejövő linkek értékét akkor, amikor ez a mérőszám volt a mérvadó.

A backlinkek SEO-hatékonysága – becsléseim 2012-ben

bejövő linkek értékeA keresőoptimalizálásnak csak bizonyos kiragadott tényeit ismerő laikusok körében elterjedt felfogás, hogy a honlap sikerét (felívelését a Google-listán) a külső linkek adják (ami igaz), miközben ezek számát tarják mérvadónak (ami viszont nem). A bejövő linkek hatékonysága összességében nemcsak, sőt, nem első sorban mennyiségüktől függ, hanem igen sok egyéb tényezőtől, többek között a minőségi mutatóktól és az időfaktortól.

Több év tapasztalata és bizonyos elméleti megfontolások alapján felállítottam egy meglehetősen bonyolult képletet, amely talán segíthet abban, hogy megbecsüljük, még inkább, hogy összehasonlítsuk a linkek effektivitását, azaz közvetlen hatásukat a céloldal SEO-helyzetére nézve. Ez a közvetlen hatás még nem jelent tényleges előremozdító erőt (ez még sok egyéb faktortól is függ), de a ráhatás nagysága szerintem nagyjából felmérhető képletem alapján.

Ezzel együtt fontosnak tartom leszögezni, hogy az alább olvasható állítások nem tekinthetők adekvát tényeknek, egyes elemeiben inkább csak feltevések, lehetséges megközelítések fogalmazódnak meg, olyan megfontolások, amelyek valószínűleg nem állnák ki a tudományosság szigorú próbáját, de empirikusan esetleg mégis használhatók akkor is, ha abszolút értékek helyett inkább csak összehasonlításra, becslésre alkalmasak és ezen a réven engednek következtetéseket levonni. Éppen ezért szigorúan csak házi használatra ajánlom (erős idegzetűeknek és elvetemült ínyenceknek) kérem, a SEO-egyetemen egyelőre ne tessék tanítani.

A képlet és a hozzá tartozó magyarázatok közreadásával egyben inspirálni szeretném a honlapoptimalizálás fortélyaihoz nálam jobban értő kollégákat, hogy esetleg dolgozzák ki a saját verziójukat vagy pontosítsák, finomítsák az enyémet.

No, akkor lássuk a medvezsonkát.

A link-hatékonyság kiszámítása

Egy szöveges linknek a céloldalra gyakorolt SEO-hatékonysága az adott témát illetően az alábbi képlettel fejezhető ki:

E = RGSDP   (a szorzójeleket kitéve: E = R × G × S × D × P)

ahol:

E – a bejövő link keresőoptimalizációs hatékonysága (SEO-effektivitás);

Rrelevancia; a linket küldő oldal relevanciája az adott témában egy 5-ös skála szerint

az R értéke eközben:

    • 0,25 – ha az oldal irreleváns
    • 0,5 – mérsékelten releváns oldal
    • 1 – közepesen releváns oldal
    • 2 – erős relevanciájú oldal
    • 3 – igen erős relevanciájú
    • 4 – kiemelten erős relevanciájú

G – a linket küldő oldal Google-besorolása, amelyet a PageRank-érték (PR) határoz meg a következőképpen:

az G értéke

    • 0,25 – ha az oldal PR-száma: N/A (nincs adat)
    • 0,5 – ha az oldal PR-száma: 0 (nulla)
    • 1 – ha az oldal PR-száma: 1
    • 2 ha az oldal PR-száma: 2
    • 4 ha az oldal PR-száma: 3
    • 8 ha az oldal PR-száma: 4
    • 16 – ha az oldal PR-száma: 5
    • 32 – ha az oldal PR-száma 6
    • 64 – ha az oldal PR-száma 7
    • 128 – ha az oldal PR-száma 8
    • 256 – ha az oldal PR-száma 9
    • 512 – ha az oldal PR-száma 10

(mint ismeretes, a PR-szám mögött logaritmus-függvény áll, igaz, hogy az 10-es alapú, így a 10-100-1000 stb. sorozatot kellene alkalmazni szorzóként, de privát tapasztalatom szerint a link ereje lépésről lépésre nem növekszik tízszeresére, inkább csak megduplázódik.)

S stabilitás, állandóság, azaz az oldalra mutató link hatásának időfaktora hónapok szerint értékelve, tekintettel az indexációs időre is

az S értékét általában 1-nek vehetjük, ettől eltérni a következő esetekben érdemes (egy kb. havonta indexált oldal esetén)

    • 0 – ha a link kintléte alatt nem történt Google-indexáció
    • 0,5 – ha a link kintléte alatt csupán 1 indexáció történt
    • 1 – ha a link legalább 3 hónapig kint volt
    • 1,2 – legalább 6 hónapig
    • 1,4 – legalább egy évig
    • 1,5 – két évig

Ddinamizmus, azaz a küldő oldal Google-indexálásának átlagos gyakorisága

a D értéke:

    • 0,8 – 2 hónapnál hosszabb idő 2 Google-indexálás között
    • 0,9 – 1 hónapnál hosszabb, 2 hónapnál rövidebb idő
    • 1 – nagyjából havi indexáció
    • 1,1 – havi 2-3 indexáció
    • 1,2 – nagyjából heti indexáció
    • 1,3 – heti 2-6 indexálás
    • 1,4 – nagyjából napi indexálás
    • 1,5 – napi többszöri indexálás

Pparcialitás, azaz megoszlás, amelynek értéke attól függ, hogy a küldő oldalon hány különböző link szerepel – tekintve hogy az oldal link-küldő ereje valamelyest megoszlik a rajta elhelyezett linkek között. (Az elképzelés, hogy ha 10 link van az oldalon, azok egyesével 2× erősebbek, semmint ha 20 lenne: alapvetően téves – de kétségtelen, hogy a linkek száma és ereje között  fordított összefüggés áll fenn.)

a D értéke:

    • 0,7 – 200-nál több link az oldalon
    • 0,8 – linkek száma 100-199 között
    • 0,9 – 50-100
    • 1 – nagyjából 50 link
    • 1,1 – 30-50 link
    • 1,2 – 20-30 link
    • 1,3 – 10-20 link
    • 1,4 – 5-10 link
    • 1,5 – 5-nél kevesebb link

Újra hangsúlyozom, hogy ezeknek a számoknak a meghatározásában aránybecslésemre és tapasztalatomra támaszkodtam – valódi tudományos igazolással nem szolgálhatok.

A képlet használata

Tegyük fel, hogy egy adott link közepesen releváns oldalról érkezik (R=1), amelynek GooglePageR-értéke 1 (G = 1) és a link 3 hónapon át van kitéve (S=1), a küldő oldal kb. havonta frissül (D=1) és 50 körüli a rajta található linkek száma (P=1). Ez esetben a képletbe helyettesítve az értékeket:

E = 1×1×1×1×1

E = 1

Ez tekinthető a viszonyítási alapnak: egy nagyjából átlagosnak látszó eset, amikor a link SEO-effektivitása 1 egész.

Másik példa: vegyünk egy erős relevanciájú oldalt (R=2), amelynek 4-es a PR-értéke (G=8), és amelyen linkünk  3 hónapig van elhelyezve (S=1). Legyen a küldő oldal  frissülési gyakorisága heti (D=1,2) az oldalon található linkek száma pedig 25 (P=1,2). Ez esetben

E = 2 × 8 × 1 × 1,2 × 1,2 ≈ 23

Egy ilyen link tehát 23-szor erősebb az első esetben leírtnál.

Próbálgassuk, próbálgassuk! – esetleg konkrét oldalak adataiból kiindulva.

Itt ismételten felhívom arra a figyelmet, hogy ezek nem adekvát mérőszámok és nem pontos képletek, használatuk mindössze egyfajta összehasonlítási lehetőséget ad arra nézvést, hogy a linkjeink támogató hatását megbecsüljük – de előfordulhat, hogy az egyes tényezők hatását rosszul becsültem meg, mondjuk lehet, hogy a Dinamizmus kisebb, a PR-érték pedig nagyobb szerepet játszik a SEO-hatásban.

Továbbá: lennének ám még egyéb faktorok is. A képlet nem foglalkozik – például – a másodlagos linkek hatásával, holott a SEO és linkmarketing területén járatos minden tapasztalt szaki ismeri a másodlagos linkek egyáltalán nem lebecsülendő hatását. Lehetne finomítani a képletet aszerint is, hogy a linkszöveg milyen mértékben egyezik meg a céloldal SEO-kulcsszavával (tudjuk, egy-egy töltelékszó beszúrása rontja a hatást, mégis gyakran beillesztünk ilyesmit, mert a Google bünteti az egyoldalú linkelést). Nem foglalkozik a képlet az anchor text hatásával és nem veszi figyelembe a küldő és fogadó oldal egyéb linkekkel elért beágyazottságát, stb. Amit közreadtam, az tehát csupán egy megközelítési lehetőség.

Olykor érdemes azt is megbecsülni, hogy egy céloldalra összességében mekkora külső linkerő hat. Ilyenkor össze kell adni az összes rá mutató link E-értékét: ΣE. (Vagy ki kell számolni a linkek átlagos E-jét, és beszorozni az összes link számával: M számú link esetében az oldalra ható teljes linkerő: M×E-átlag.)

A képlet segítségével nagyjából összemérhető, hogy sok gyenge link hány erős linknek felel meg, vagy hogy mennyivel hosszabb ideig fejtik ki a kevésbé hatékony hivatkozások ugyanazt a hatást, amit a hatékonyak jóval rövidebb idő alatt.

A linkek hatékonyságának a megállapítása – nem tudom eléggé hangsúlyozni –  a fenti módszerrel persze csak hozzávetőleges, viszonylagos eredményt ad. Egy SEO-munkás számára azonban szolgálhat némi tanulságokkal.

Ugyanakkor: jól is néznénk ki, ha mindig minden linknek kiszámítanánk a SEO-effektivitását: nem maradna időnk a voltaképpeni keresőoptimalizálásra.


A keresőoptimalizálás elmélete szerint egy weboldal kulcsszavas organikus helyezéseinek alakulásában a Google keresőtalálati listán a külső, azaz bejövő linkek száma és minősége mérvadó. A honlap sikerében más tényezők is közrejátszanak, backlinkek hatékonysága a SEO-ban

Share

Egyéni stratégia és kreatív honlapoptimalizálás – 4.

google-seo-elso

Google első helyre kerülés

Kreatív stratégiai társasjáték

A kreatív honlap-optimalizálást – mint az talán az előző 3 részből kitűnt – egyfajta játékos alkotói ambíció hívja életre. Az a többletigény, amellyel a SEO-munkás a dolgához hozzááll. Az a célon túlmatató szándék, hogy az egyébként unalmas mechanikus munkát a maga számára is élvezetessé tegye. Az se baj, ha emiatt 4-szer-5-ször annyit kell dolgoznia egy projekten, mint a feladatát puszta rutinnal végző kollégájának. Mert hát dolga-e az optimalizátornak, hogy külön játékokat szervezzen az adott keresőszó köré, hogy olykor irodalmi igényű posztokban járja körül a fogalmat, dolga-e, hogy humort, élcet, fikciót vigyen a munkába?

No már még! – mondhatja a fantáziátlan szaki – Szeretném én látni azt az irodalmi projektet, amelyet a duguláselhárítás, a féregirtás vagy a vegyszeres szőnyegtisztítás kulcsszó köré kanyarít a pihent agyú kolléga!

Nos, lenne rá fogadásom, hogy ezzel a feladattal is elboldogulnék.Az irodalom mindenevő, kis fantáziával bármit integrálni lehet egy jó történetbe.

De annyi bizonyos, hogy eddig talán szerencsém is volt, mert jobbára olyan honlapok optimalizálását végeztem, amelyek keresőszavai szinte azonnal megmozgatták a fantáziámat. Első ránézésre mondjuk nem látszik igazán inspiratívnak a búzafű fogalma, mégis összehoztam a leendő (még be sem indult) munkámhoz egy jópofa oldalt.

Sokkal jobban jártam az éppen aktuális munkámmal. Igaz ugyan, hogy az optimalizálás alá vont webárház-oldal gyermekjátékokat kínál megrendelésre, ráadásul ezek többségének szín és formavilága az én ízlésemtől eléggé messze áll – ám a a célba vett keresőszavak a lehető legideálisabbak: kreatív játékok – társas játékok. Hát ha valamiben – játékban otthon vagyok! Számos blogom még számosabb posztja foglalkozott ilyen-olyan (főleg szellemi) játékokkal, van külön póker-oldalam (texas póker) és játék-blogom (póker játék), irodalmi munkáim sokaságában bukkan fel a játék és a játszás. Fiatalabb koromban, amikor még éltem társasági életet, órákig el tudtam szórakoztatni alkalmi közönségemet kártyatrükkökkel, érmékkel, madzaggal, papírlappal, gyufával végzett mutatványokkal; de a barkochba, a Most mutasd meg, a Mr. X, a szópóker és szóbridzs is a kedvencem volt. Így most igazán nem kell a szomszédba mennem, ha a kreatív társas játékok fogalmi köréhez kell szöveget, történetet társítanom.

Ezúttal azonban a szokásosnál is nagyobb kreatív feneket kerítettem aktuális munkámnak. Korábban az optimalizálás menetét, módját, sorrendjét inkább csak fejben gondoltam végig, aztán leginkább a munka menete szabta meg, mit, mikor, hogyan, merre. Most azonban kidolgoztam, mi több: leírtam a stratégiámat. De ez még nem elég, mert publikáltam is: Honlap optimalizálás – kreatív seo blog.

A leírtakat persze azért nem kell teljesen szó szerint értelmezni, a leírásban van néhány túlzás és olyan „irodalmi fordulat”, amely SEO-szakmai szempontból nem teljesen állja meg a helyét – de egy kreatív projektbe bőven belefér. Mint ahogy az is, ha az ember a maga örömére saját Széchenyi-idézetet is kreál projektjéhez:

Ha dicső nemzetünk a képpen viszonylana a haza és a sors kérdéseihez, minőképpen a játék viszonyul a szerencse forgandó koczkájához, akkor országunk és népünk emelkedése biztosítva leende Európa és a világ roppant tengerének hánykolódó habjai közepette.

Ez jó, nem?

Ha valóban jó, akkor azért az, mert örömömben alkottam, mert kiélhettem kreativitásomat, mert hozzátehettem az egyébként mechanikusan is végezhető honlapoptimalizáláshoz a fantáziámat. És mert a feladatomat úgy értelmezem, mint egy stratégiai társasjátékban való részvételemet.

Kreatív játék témájú honlap optimalizálása. SEO-munka: organikus tartalomoptimalizálás és linkprofil építés a Google-pozíciók javítása érdekében. Társasjáték, egyéni stratégia, keresőtalálati helyezések, seo, honlapoptimalizálás, linképítés, játék, organikus googletalálatok , helyezés, társasjáték

Share

Spontán optimalizálás Csönge nevére

Újabb példa spontán keresőoptimalizálásra

Jelenleg a Google kereső a Csönge keresőszóra harmadiknak hozza napi blogom tag-linkjét. Csupán a Vas megyei települést bemutató Wikipédia-oldal és magának a községnek a honlapja előzi meg. A harmadik találatra kattintva már az én blogom jön le, s benne sorban a Csönge címkével ellátott posztok. Ezt a jó helyezést anélkül értem el, hogy bármit is tettem volna érte: spontán seo történt, pontosan úgy, ahogy a levélcímzés ügyében évekkel ezelőtt, később persze már rájátszottam a honlapoptimalizálás területén szerzett tudásommal.

Ha viszont már így adódott, akkor ez egy jó alkalom arra, hogy küldjek egyfelől küldjek egy erősítő linket – Csönge – , másfelől bemutassam leányom egy szép fotóját.

ungvár, vár utca sarka

tovább » csönge kommentárja

SEO – spontán keresőoptimalizálás Csönge nevére, Ungvár – Google barát weblap: linképítés és honlapoptimalizálás. Weboldal organikus helyezésének javítása a keresőben

Share