Honlaptartalom optimalizálása

honlap-tartalom optimalizalas

Honlap tartalmi optimalizálása

Állandó probléma: a megbízó üzleti honlapján alig van szöveg. Kép még csak-csak akad, talán fenn van egy szűkszavú bemutatkozó szöveg is, pár mondatos cégismertető, a szolgáltatás leírása egy-két bekezdésben. Van továbbá árajánlat kérő űrlap, néhány referenciamunka megemlítése, a cég elérhetősége – és ennyi. Hogy technológia leírás? Hogy a szolgáltatás tárgyát képező dolog definiálása és részletes leírása? Hogy történelmi visszatekintés? Hogy az alkalmazás sajátosságai, előnyeinek ecsetelése, a szolgáltatás társadalmi vonatkozásai, elterjedtsége? Netán: esetleírások, megosztott szakmai tapasztalat? Ugyan, minek az, úgyse olvassa el, aki most azonnal meg akarja rendelni azt, amit a website kínál.

Ez utóbbi állítás még ha esetleg igaz is lenne (nem az), akkor üzleti szempontból akár elfogadható lenne ez a tartalomszegénység: nem kell szaporítani a szót: gyere és rendelj, hívj, vedd igénybe…

A kínálatnak és a keresletnek ez a rövidre zárása azonban éppen a SEO területén bosszulja meg magát. Amióta a Google a minőségi honlaptartalomra koncentrál és az egyes kulcsszavas találati oldalakon (SERP) olyan weboldalakat igyekszik élre sorolni, amelyeknek a tartalma az adott kulcsszóra nézve információkban gazdag és sokrétű, azóta a csak a lényegre korlátozódó honlapokkal nehéz az élre vergődni – ha pedig új, bejáratatlan szájtról van szó és erős a konkurencia, akkor teljességgel lehetetlen.

Ugyanakkor a megrendelőt, aki nem akar semmi mást, csak mondjuk zabhegyező gépet eladni, nagyon nehéz meggyőzni arról, hogy részletesen leírja mi az a zabhelyezés, honnan ered, ki találta fel, mióta alkalmazzák, mi a társadalmi beágyazottsága; mi a gép működésének alapelve, melyek az alkatrészei, mi a technológia környezetvédelmi aspektusa.

Márpedig erre akkor is szükség van, ha keveseket érdekel, máskülönben a honlaptartalom egészén lehetetlen érvényesíteni azokat a keresőszempontokat, amelyek fontosságában a SEO-szakma nagyjából egyetért. Címekre és alcímekre, felsorolásokra, táblázatokra, képfeliratokra, tipográfiai kiemelésekre, linkekre, alt, title és caption szövegekre van szükség ahhoz, hogy a kulcsszavak a weblapon kellő reprezentációt kapjanak. 15-20 különböző kulcsszavas előfordulás biztosítása lehetetlen akkor, ha nincs elegendő szöveg, amelyen a keresőszempontok érvényesíthetőek lennének.  A linképítő cikk folytatódik

Berniczky Éva honlapja

Berniczky Éva honlapja – irodalmi oldal

Egy író honlapjának az készítése mindig felvett problémákat. Például azt, hogy az online elérhető szövegeket érdemes-e egy szerzői oldalon újraközölni. Tartalmi szempontból, a portál gazdagságát tartva szem előtt – természetesen igen. Keresőoptimalizálás szempontjából azonban ez a döntés lehet kevésbé szerencsés is: a Google által már indexált tartalmak újraközlése másolásnak, újraközlésnek számít, és az unique content hiánya miatt az oldal kedvezőtlen megítélést kaphat az igen fejlett elemzőtechnikával működő algoritmusoktól. Berniczky Éva novellái például szinte kivétele nélkül elérhető az interneten, ha rákeresünk a szerző nevére és a novella címére, sorra az első közlést megejtő webhelyek szerepelnek az első organikus Google találatként, ezt az első helyet szinte lehetetlen „elvenni” tőlük egy frissebb közléssel még az esetben is, ha az új weboldalt alaposan optimalizáljuk. Az ilyen honlapszöveg problémás lehet a szerzői vagy kiadói, felhasználói jogok felől nézve is, egy könyvkiadó nem feltétlenül örül annak, ha a könyv tartalma több helyütt is elérhető a neten. Ugyanakkor logikus lenne, ha a Berniczky Éva menüpont alatt sorra ott szerepelne a novellák, könyvek, kritikák, interjúk rovatokban mindaz, ami fontos.

Mindezeket a megfontolásokat mérlegelve az Google-sites rendszerében indított weboldalon a szerző rövid életrajza mellett egyelőre csak a legutóbb megjelent három könyvéről szóló kritikák sorakoznak. Még csak fél éve jelent meg a Várkulcsa, és máris 7 megjelent kritikát sikerült róla összegyűjteni az oldalon. Talán néhány év múlva ezen a gyakorlaton túllépek, és Berniczky Éva honlapja valóban a teljes írói oeuvre szövegfeldolgozását tartalmazni fogja. Addig is a weblap látogatható éjjel-nappal :)

berniczky éva író honlapja - szövegek

Az író honlapja a Google Sites rendszerében

Berniczky a Wikipédiában

Valaki nemrégiben elkészítette éva szócikkét az online lexikon magyar változatában. Az anyag eléggé szűkszavú, de a lényeg benne van. Életrajza így kezdődik: B. É. a kárpátaljai Beregszászon született. Szülővárosában a Kossuth Lajos Középiskolában érettségizett, majd 1987-ben az Ungvári Állami Egyetemen szerzett tanári és bölcsészi diplomát. Azóta Ungváron él. 1983-ban házasságot kötött Balla D. Károly íróval. Gyermekei: Balla Kolos (1985) programozó matematikus, Balla Csönge (1988) szociológus, tervezőgrafikus.

Google Site honlap

Elkészült Berniczky Éva írói honlapja. Könyvek, novellák, kritikák, szövegek, életrajz. Az írói weboldal tartalma: a könyveiről megjelent összes kritika és a vele készült interjúk + néhány műfordítás. Ez egy optimalizált honlapszöveg. SEO-kulcsszavak Google-kereséshez: berniczky éva, honlapszöveg, irodalom, írói oldal, novella, regény, szöveg, kritika, könyv, honlap, weboldal

Kapcsolódó téma: Az eredeti tartalom fontossága a Google keresőoptimalizálásban

  • Olvasd el ezt is: Az én Kárpátaljám (interjú Berniczkyvel a Literán)