A keresőmarketing

A szakma fogalmai sok átfedődést mutatnak, így használatuk sem mindig pontos. A keresőoptimalizálás és honlapoptimalizálás között sokan nem tesznek különbséget. Ebbe a hibába korábban én is beleestem, de ma már a két fogalom között nemcsak hogy különbséget teszek, hanem más-más szintre teszem őket a fogalmak hierarchiájában. Lévén, hogy a keresőoptimalizálás egy átfogó, számos műveletre kiterjedő komplex tevékenységet jelöl, míg a honlapoptimalizálás ennek egy részét (bár igen fontos részét) képezi: magának a honlaptartalomnak az optimalizálását jelenti, tehát azt az on-site munkát (nevezhetjük belterjesnek, intenzívnek is), amelynek során a weboldal tartalmi és formai elemeit építjük vagy alakítjuk át úgy, hogy minél több keresőszempontnak megfeleljen. A keresőoptimalizálás másik részterülete – némi leegyszerűsítéssel – a linképítés, ez (a honlapon végzett munkával szemben) off-site tevékenység (hívhatjuk külterjes vagy extenzív munkának is): itt idegen, külső webhelyek felhasználásával, jelesül hivatkozások elhelyezésével történik az optimalizáció.

Természetesen a fogalmak hierarchikus számbavétele tovább folytatódhat mindkét irányban: szétszálazhatjuk mind a honlapoptimalizálás, mind a linképítés részfeladatait. De léphetünk felfelé is, magát a keresőoptimalizálást is besorolva egy tágabb fogalom alá. Ez pedig a keresőmarketing.

Nem ugyanaz a kettő? Korántsem! Pedig, valóban, e két fogalom között is csak ritkán tesz különbséget a laikus felhasználó. gyakorta még a SEO-szakember sem…. Pedig hát…

Nos, a keresőmarketing alá a keresőoptimalizáláson kívül még számos terület tartozik, mivel a keresőoptimalizáció körébe leginkább csak az organikus keresőtalálatok terén tett erőfeszítések és eredmények tartoznak. A fizetett, hirdetésként a találati listán megjelenő linkekkel a SEO nem foglalkozik. De a keresőmarketing nagyon is! Egy AdWords-kampány lefolytatása tipikusan marketingmunka, de az optimalizáláshoz nincs köze, hiszen eközben semmilyen webtartalmat nem optimalizálunk, csupán igénybe veszünk egy fizetett szolgáltatást.

Kicsit más a helyzet a közösségi felületek használatával. Ha a Facebookon népszerűsítjuk honlapunkat, az részben SEO, részben marketing. Utóbbi nem kétséges, hiszen egy-egy termék vagy szolgáltatás legtöbbször PR-célokból kerül a közösségi szájtra. Ugyanakkor az ilyen promóciónak SEO-hozadéka is van, bár az még a szakmai nagyjai sem tudják pontosan megmondani, hogy a szociális hálózatok milyen esetekben és milyen mértékben járulnak hozzá egy-egy weboldal Google-sikeréhez. De hogy ma már ezt a lehetőséget nem hagyhatjuk figyelmen kívül, az egészen bizonyos.

Ha még feljebb megyünk, a keresőmarketing maga a még tágabb fogalom, az online marketing körébe tartozik.

Az adott témával kapcsolatos információkat itt is találhatsz?

Egy nemrégiben indított új szakmai blog:

Más: kulturális események


Mi a keresőmarketing?

Google kereső találatok befolyásolása

A keresőmarketing nem más, mint a keresőtalálati listák (Google) marketing célú felhasználása. A keresőoptimalizáláson kívül a fizetett linkhirdetések és más marketingeszközök alkalmazása tartozik alá, amelyek ugyancsak a találati rangsor befolyásolását célozzák. – Google szempontú keresőmarketing, honlap keresőoptimalizálás, google helyezés javítás, seo, keresési lista, találati lista, link marketing, pozíció javítás, online munka, marketingtevékenység

 

Címke .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.