Amilyen ütemben válik a Google keresőalgoritmusa egyre hasonlatosabbá a mesterséges intelligenciához (hovatovább valóban megérteni látszik kérdéseinket), ugyanolyan ütemben, sőt, inkább előre lépve kell a keresőoptimalizálást végző szakembereknek a munkamódszereiket fejleszteniük. Egyértelmű, hogy ma már értelmetlen külön tárgyalni a honlap tartalmára vonatkozó optimalizálást és külön a külső linképítő munkát, illetve külön a mindkettőtől eltérő eljárásokat (pl. a közösségi oldalakkal való összekapcsolódás).
Mindezeket komplex egységben kell látnunk. Eközben persze tisztában lehetünk az egyes részágazatok sajátosságaival, ismernünk kell külön a tartalomoptimalizálás minden trükkjét és pontosan tudnunk kell, mitől is lesz egy oldal keresőbarát, információtartalma mitől lesz releváns, és külön tisztában kell lennünk a linkhálózat építésével szembeni összes tilalommal és elvárással, mégis: a folyamat egészét át kell látnunk és azon egységében kell értelmeznünk, miközben talán leghelyesebb weboptimalizálásnak nevezni az eljárások összességét, hiszen egymással igen jól összehangolt munkamenetekben optimalizáljuk a célba vett webhely tartalmát és a vele kapcsolatba kerülő webkörnyezetet. Minél jobban sikerül ezeket egymásnak megfeleltetni kedvenc keresőnk lefektetett és titkolt preferenciái szerint – annál nagyobb esélyünk van kedvező helyezést tartósan elérni, azaz keresőoptimalizálással az első Google oldalra felkerülni.
Ez gyakran megnehezíti az ügyfelekkel történő egyeztetést. Érkezik a megkeresés: itt van ez a webáruház, fel kellene nyomni az első 10-be. Mennyi pénz, mennyi idő? – Ha ilyen egyszerű lenne!
Megy a magyarázkodó levél: kérem, előbb ezt a webáruházat kellene bizonyos keresési elvárásoknak megfeleltetni. Miért, nem jó az oldal? Jónak jó, kérdés, hogy mire. Kakastej megrendelésére és forgalmazására kiváló, de a kakastej szó még a címében sincs benne. Meg hát a szöveges tartalom teljes hiánya, ugye… A honlaptulajdonos nehezen érti meg, hogy webáruháza a Gugli felől nézve attól lesz kakastejügyileg releváns, ha eme különleges nedűről minél több fontos infó szerepel rajta leírva. Nem megmutatva, mert bármilyen intelligens is, a fotón a csomagolási dizájn nagyszerűségét nem látja, mint ahogy az előállítási technológiát bemutató videót se. Bizony, részeletesen le kellene írni, mi az a kakastej, hogyan készül és miért kell most azonnal megvásárolni. 3-4 ezer karakternyi szöveg minimum??? – jajdul fel az ügyfél. Hát igen. Minimum ennyi, hogy lehessenek benne címek, alcímek, olyen-olyan kiemelések, listák, táblázatok… Mert ha semmi ilyesmi nem kerül fel a weblapra, oda a komplex optimalizálás: nyomhatjuk a linkeket, alakíthatjuk a webkörnyezetet, de nincs mihez képest alakítanunk.
Ha szabad kezet kap a SEO-mester (mert az ügyfélnek semmi kedve kisregényt írni a kakastejtől), akkor kicsit beleássa magát a témába – és már úgy alakítja a honlaptartalmat, hogy tudja, milyen linkeket fog ráküldeni, s ha már a linképítést is elkezdi, akkor olyan szövegösszefüggéseket létesít, amelyekhez majd igazítani fogja a weboldal tartalmát, jellegi jegyeit. Mintha egy zeneszerző karmester egyszerre komponálná és dirigálná a szimfóniát. Olyan zenét ír, amit majd remekül vezényelhet, de közben már úgy vezényel , hogy remeklése kottába írható legyen.
No, hát ez a komplexen és kreatívan értelmezett weboptimalizálás.
Per definitionem:
A weboptimalizálás az az összehangolt munkafolyamat, amelynek során a Google-optimalizálást végző SEO-szakértő komplex egységben értelmezi a honlap keresőbaráttá tételét és tartalomfejlesztését egyfelől, másfelől a hivatkozó külső webkörnyezet kialakítását (a linképítést).
tartalomfejlesztés, seo, weboldal, honlap optimalizálás, weboptimalizálás, linképítés, google első oldal, keresőoptimalizálás, linket küldő összehangolt munka