A kötelek felhasználása házilag

Mire használhatók a kötelek egy télikertben?

kötelek egy télikertbenKötelek számos praktikus célra használhatók egy teraszra épített télikertben. Itt van néhány ötlet:

  • Ha a télikertedben dísz- és kúszónövényeket nevelsz, a kötelek alkalmasak lehetnek a növények támogatására. Használhatsz kötelet, hogy segíts a növényeknek felfelé nőni, vagy akár különböző formákba köss néhányat a dekoratív hatás érdekében.
  • Ha szeretnél függőkertet építeni a télikertben, köteleket használhatsz a kialakításához. Ezek lehetnek praktikusak az intimitás növelése vagy a napfény szabályozása érdekében.
  • A kötelek kiváló dekorációs elemek lehetnek. Akár fonással, akár csak lazán hagyva, a kötelek adhatnak egy rusztikus vagy tengerészeti stílust a télikertednek.
  • Ha kerti díszeket vagy világítást szeretnél felakasztani, a kötelek hasznosak lehetnek. Például, lampionok, lámpák vagy kis kerti dekorációk függőleges helyzetbe való rögzítésére.
  • Kötélrácsok: a kötelek kialakíthatnak egyfajta rácsot vagy osztályozókat, például a növények elhatárolására vagy különböző télikerti területek elkülönítésére.

Ezek csak néhány ötlet a kötelek kreatív használatára a télikertben. Az alkalmazása a stílusodtól és a télikert céljától függ, és lehetőséget ad egyedi és személyre szabott dekorációra és rendszerezésre.

hajós gumikötélHáztartások dekorációs eleme

A kötelek rendkívül széles lehetőségeket adnak nekünk a kreatív ötletek megvalósításához. Éppen ezért nem meglepő, hogy egyre népszerűbb a háztartásokban is mint dekorációs elem, vagy épp praktikus használati tárgyak alkotóeleme. Éppen ezért az alábbiakban összegyűjtöttük a kötelek felhasználását házilag, kültéren és beltérben is. A linképítő cikk folytatódik

Mobil marketing – Hordozható eszközök marketingje

Mobil eszközök: télikert, számítógép, telefon, hűtő

Bár a mobil szóról mindenkinek az okostelefon jut eszébe, de vannak más hordozható eszközök is. As az egybeírt mobilmarketing pedig voltaképp ezen készülékek tulajdonosainak vásárlási kedvét célzó marketingtevékenységet jelenti, mégis beszélhetünk például a mobil klímagépek marketingjéről. Ahogy a laptopokéról is, amelyek mobilis számítógépek. A linképítő cikk folytatódik

Honlap készítés Debrecen

honlapkészítés debrecenMára már a weboldal készítés, egy honlap felépítése mindenki számára elérhetővé vált. Megjelentek a bérelhető termékek, az egyszerűbb sablonok és számos ingyenes termék is segíti azokat, akik az online térben meg szeretnének jelenni. Nem is beszélve a rengeteg cégről, akik azzal foglalkoznak, hogy megfelelő legyen a design, a honlap biztonságos legyen, valamint, hogy a weboldalt a keresők is megtalálják és jó helyen mutassák meg az interneten nézegetőknek.

Felmerül a kérdés, ha ilyen sok módon lehet megjelenni az online térben, ha ingyenes vagy nagyon olcsón elérhető sablon weboldalak készítését ma már olyan sokan vállalják, akkor mi szükség is van webfejlesztéssel foglalkozó cégekre?

Nos, bár ma már számos YouTube videó tanítja, hogy a különböző sablonokra, template-ekre épülő „dobozos” weblapokat hogyan kell elkészíteni, azért jónéhány technikai beállításon el lehet bukni.  A komolyabb cégeknek nem csak webfejlesztőjük van, de akár rendszergazdájuk is, hogy ne az egyéb alkalmazottaikat terheljék, az ő idejüket rabolják ezeknek a beállításoknak a kikutatásával, elkészítésével, hibajavítással. Legyen olyan ember- lehetőleg programozó vagy számítástechnikai ismeretekkel rendelkező -, aki a felmerülő problémákat pillanatok alatt megoldja. A linképítő cikk folytatódik

SEO analitikai eszközök webáruházaknak

SEO analitika webshopA webáruház SEO alapja az analitika. Elemzés nélkül nem érdemes belekezdeni sem. Analizálni kell a piacot, a konkurenciát, a termékeket, szolgáltatást, a vevő útját, a konverziót.
Mindent mérni és elemezni kell. A marketinget, az értékesítés elemeit, és a keresőoptimalizálás eszközeit is. Különben csak pénzégetés az egész.
Nézzük meg néhány példán keresztül, mit jelent ez.

SEO analitika a webáruházaknak

Egy webáruház sikerességéhez tudni kell, hogy honnan jönnek a vevők? Hol érdemes hirdetni? Melyik oldal/kampány hogyan konvertál, és melyik miért jobb vagy rosszabb? Mert végül minden odavezet, hogy mi mennyi pénzt hoz, vagy éppen miért nem hoz.

Az adatokhoz SEO analitikai eszközökre van szükség, ezt egy átlagos webshop nem tudja magától megmutatni.

Google Analytics

A legelső mindjárt a népszerű és ingyenes Google Analytics, mely megmutatja, földrajzilag honnan jöttek a vevők, hova kattintottak át, mennyi időt töltöttek az oldalon. Hány látogatóból mennyi vásárolt, vagyis milyen a konverzió. Segít optimalizálni az oldalakat, de a kampányokat is. Ez minden forrást megmutat, az organikus eredményeket is, de nem olyan részletesen, mint a Google Search Console.

Hotjar webshop analitika

A Hotjar megmutatja, hogyan látják a látogatóid, vevőid a webáruházat. Vagyis hova kattintottak, meddig olvastak el egy oldalt vagy bejegyzést. Hőtérképet készít, ezáltal kiderül, hova kattintanak a vevők a leggyakrabban, meddig görgetnek le az oldalon, merre mozog az egér. Látható például, hogy egy termék leírását olvassák többen, vagy a képeket nézegetik szívesebben.

Ezekből az adatokból kiderül az egyik legfontosabb, mi a vevői útvonal a webshopban. Honnan hová megy a vevő. Könnyen eljut-e a kosárig, a fizetésig. Jól bejárható-e a webshop, vagy káosz van és elveszik benne a vevő. Az is látható, hol veszik el a legtöbb vevőd.

Közvetlenül a felhasználói élmény javítása segíti a SEO eredményeket is, hiszen ezt is érzékeli a Google. Ha egy webáruház átláthatóbb és könnyebben használható, akkor azt a Google is értékelni fogja.

Google Search Console

Másik nevén Google Webmester eszközök. A legfontosabb analitikai eszköz SEO szempontból, hiszen csak az organikus eredményeket mutatja. Legfontosabb adatai:

  • Az egyes kulcsszavak hogyan teljesítettek?
  • Az egyes aloldalak hogyan teljesítettek?
  • Ezt visszamenőlegesen 16 hónapig meg lehet nézni és össze lehet hasonlítani időszakokat is.
  • Sok technikai hibát is kijelez.

A linképítő cikk folytatódik

Terasz és télikert a Google első oldalán

teraszbeépítés bp | télikert budapest | honlap-seo | infra teraszfűtés

Írd a keresőbe: Terasz beépítés Budapest

Terasz beépítés BudapestLinképítőt aligha érhet nagyobb öröm, mint hogy az általa honlap-keresőoptimalizálás alá vett oldal a kereső első helyére kerül. Természetesen az előre kiválasztott kulcsszóval. Jelen esetben ez három tagú long tail kulcsszó: terasz beépítés Budapest. Önmagában a szolgáltatás nevére (első két szó) óriási a konkurenciaverseny, az első 10-be kerülni is nagy bravúr. A főváros nevével kiegészített keresőkifejezésre kisebb a rivális weboldalak száma, de a tolongás itt jelentős. A célzott honlap tartalma releváns, linkprofilja erős, de változatos. Így érdemesnek bizonyult a top pozíció megszerzésére.

A szakmai portálon számos leírás és tanácsadó cikk szerepel a témában. Megtudhatjuk, mit takar a télikert fogalma, mi a története, hogyan szolgál növények téli vagy egész éves elhelyezésére.  Ötletek találhatók a teraszok beépítésével, télikertek berendezésével és fűtésével kapcsolatban. Legnépszerűbb a kakaófa magyarországi termesztésével foglalkozó anyag.

Jó, ha egy cég több internetes entitással rendelkezik. Differenciálni lehet az optimalizálást úgy, hogy az egyik weblap a kertészkedés, üvegházak, növénykertek felől, a másik az építőipari munkálatok irányából részletezi a szolgáltatásokat. További lehetőség az energiatakarékosság, a családi ház hőgazdálkodásának felvetése a télikertépítés hasznosságét hangsúlyozva.

Beépített terasz infrafűtése, budapesti gyártók

teraszbeépítés budapest - első beépített terasz

első hely a keresőben: beépített terasz budapest

A télikert létrehozásának legegyszerűbb módja egy már meglévő terasz beépítése. Alkalmasint téli fűtése napenergiával vagy infrapanelek elhelyezésével. Éppen ezért a beépített terasz mint kulcsszó gyakori szinonimája a télikertnek. Ugyanakkor a létrehozás folyamatát megnevező kifejezéssel – terasz beépítés – szintén azokat a szolgáltatókat keresik, amelyek ezt az építőipari munkát elvégzik. Akár középületeknél, akár családi házaknál vagy erre alkalmas lakásoknál.

A kifejezés speciálisabb, így a kívánt kulcsszóval adódó organikus találatok közt a Google kereső első helyen hozza a szorgosan  optimalizált weboldalt. Ahol is a szolgáltatás bemutatása és elérhetőségeinek megadása mellett sok olvasmánnyal is szolgál a portál. Így bemutatja például Magyarország legszebb télikertjeit. Meg a pálmaházakkal, oranzsáriumokkal ékeskedő vidéki kastélyokat. A teraszbeépítés és télikert gyártás számos technológiai kérdései mellett a telepíthető déli növények nevelésével is foglalkoznak. Minden téren jó tanácsokkal is szolgálva az építtetők számára. A linképítő cikk folytatódik

Mi kerül a Google első helyére?

Milyen weboldal kerülhet a Googleban első helyre?

Google első helyre

A PR-cikk elhelyezés a Google szerint legális linképítő eljárás

Ebben a keresőben is első helyre kerülhet bármilyen weboldal, amely megfelel a keresőmotor algoritmusainak. Ezek az algoritmusok leginkább a következő tényezőket veszik figyelembe a honlapok rangsorolásánál:

  • Kulcsszavas megfelelőség: a weboldalnak relevánsnak kell lennie a keresett kulcsszavakra nézve. Ez azt jelenti, hogy a weboldal a keresés céljával összhangban lévő információkat tartalmaz.
  • Tartalomminőség: a honlapnak minőségi, informatív tartalommal kell rendelkeznie. Ez azt jelenti, hogy a tartalom friss, pontos és hasznos a felhasználók számára.
  • Linképítési támogatottság: a webhelyre mutató linkek száma és minősége kulcsszempont. Ez az oldal megbízhatóságát és népszerűségét jelzi a Google számára pl. azzal, hogy tematikus PR-cikkekben hivatkoznak rá.
  • Technikai optimalizálás: a weblapnak technikailag is megfelelőnek kell lennie: gyors betöltődés, mobilbarát jelleg, valid kódok stb. Fontos, hogy szájt jól legyen strukturálva és biztonságos legyen.
  • Természetesen a verseny nagyságától is függ, hogy lapunknak milyen esélye van az első helyre kerülésre. Azokban a témakörökben, ahol nagy a verseny, nehezebb elérni az első helyet, mint azokban, ahol kevesebb a versenytárs.

Mindezeket jól tudjuk. Mégis: mi kerül a Google első helyére?

google-első-helyre-kerülés

Mindig a legjobb weblap kerül a Google első helyére?

Naná, hogy a Wikipédia vagy a lap.hu család megfelelő oldala. Ha mégsem, akkor vagy nincsen a témába vágó oldaluk, vagy igen alapos optimalizációs munka és nagyon erős linknyomás hatására sikerült egy marketingoldalt elébük nyomni. De itt nem erről a jelenségről akarok beszélni, hanem arról, hogy valóban mindig a legjobb tartalmú weboldal található-e a Google első helyén?

Ha igen, akkor nem kellene állandóan bizgetni a Guglinak a keresőalgoritmusait. Ám ezt teszik hosszú évek óta a mérnökeik. Éppen azért, mert nagyon sokszor még mindig nem megfelelőek a találati listák. Az üzleti célból készült honlapok közül igen gyakran érdemtelenül szerepelnek az első helyeken szegényes tartalmúak. A gyanútlan látogató nem érti, mit keresnek ezek a TOP helyeken. A nemzetközi összehasonlítások azt sugallják, hogy arányaiban az angol nyelvű szájtok jobban megszűrtek, ám a magyar keresőpiacon sajnos mindennapos az ilyen lelet.

Ha (amatőr vagy tényleges) szakértőként megvizsgáljuk az ilyen weboldalak linkprofilját, leggyakrabban azt találjuk, hogy a szájt a 2012 óta szigorúan szankcionált manipulációval került az első helyre. Nevezetesen: tiltott linképítéssel, amelynek azelőtt bevett formája volt a katalóguslinkek mértéktelen halmozása. A linkkatalógusokban történő keresőmarketing célú tömeges weblap-regisztrálás  miatt igen sok website részesült durva hátrasorolásban vagy a kulcsszavas találati listákról való kitiltásban, de ez mégsem vette el a kevés munkával gyors sikert elérni kívánó „szakeberek” és/vagy kisebb seo-marketing cégek kedvét. A megbízó örül az alacsony vállalási árnak, boldogan kifizeti a sikerdíjat, hiszen oldala az élre kerül rövid időn belül. Aztán jön a büntetés. Vagy nem.

E cikk keletkezésekor az volt a helyzet, hogy a Google utoljára 2014 októberében frissítette a spamlinkek kiszűrésére specializált Pingvin-algoritmusát (írom ezt 2015 Karácsonya előtt). Az elmúlt év részben azzal telt, hogy akik büntetést kaptak, várják, hogy a hibák-bűnök korrigálását végre akceptálja a Guggola, akik pedig megúszták, dörzsölik a tenyerüket, lám, hiába a riogatás, az általuk keresőoptimalizált honlap még most is ott feszít az 1. helyen, vagy a top3, top5, top10 között. Ők azt látják bizonyítva: továbbra is érdemes tiltott seóval, black hat linkbuilding módszerek alkalmazásával dolgozni. Egyszer majd lehet, hogy már nem lesz érdemes, de most nyúljuk le a még lenyúlható sikerdíjakat.

Akik meg a white hat linképítésre, kreatív metódusokra adták a fejüket, dolgozhatnak háromszor annyit, építhetnek saját szájtokat, alkalmazhatják a helyezések javulását csak nagyon lassan előidéző eljárásokat – bagóért.

Hatékony lett a PR-cikk elhelyezés – de ezt is soványan fizetik. A keresőmarketing szakember belemegy, mert ha magasabb árat szab, mint a fekete kalaposok, akkor nem jut megbízáshoz. Ha meg elvállalja, nyomhatja az ipart éjjel-nappal, hogy a koncentráltan kulcsszavas linkek megkerülésével, egyfajta szóródásos hivatkozási rendszer felépítésével eredményre jusson.

Mindennek az a mélyebb következménye, hogy bár a legális módszerekkel élők elvben segíteni szeretnék a Google munkáját, a helyzet zavarossága miatt mégis ellenfélnek tekintik. Ha figyelembe veszik a keresőmogul minden intelmét, alig marad mozgásterük. Miközben az illegális manipulációkkal vakmerően élők itt is jobban járnak: lehet, hogy 10 üzletből 3-at buknak, de amíg a többivel jól járnak, addig szemébe röhögnek a Google Pingvinnel és Pandának. A kurrens marketing kulcsszavakra adódó találati listák első helyezettjeit alaposan megvizsgálva sajnos úgy tűnik: ezt bátran megtehetik.  A linképítő cikk folytatódik