Tanácsadás honlap optimalizáláshoz
Kezdő weboldal készítők számára tanácsként annyi fogalmazható meg szűkszavúan, hogy gondoskodjanak a kulcsszavas reprezentációról. Amennyiben van vagy teremthető rá mód, szerepeltessünk kulcsszót minden arra alkalmas információcellában.
- a domain-névben vagy URL-ben,
- a weboldal nevében (title),
- a leírásban (description),
- a keywords meta tagben,
- a h1, h2 éstovábbi címsorokban,
- képek fájlnevében, alt és title tagjában, feliratában (captions),
- a linkszövegekben (anchor és title text)
- felsorolásban, táblázatban, menüpontban, láblécben, oldalsávban…
Tipp: eközben ne mindig ugyanúgy és ne mindig ugyanaz a vegytiszta kulcsszó szerepeljen az előfordulásokban. Variáljuk a nyelvi alakokat, legyenek többes számú és toldalékolt alakok. Használjuk összetett szavakban. Forduljanak elő többszavas long tail variánsok.
Tanács: használjunk eredeti képeket. Ehhez segítséget ad például a szófelhő készítő online szoftver.
Címekben váltogassuk a szavak sorrendjét: lehetőleg minél több előfordulási lehetőséget használjunk ki. Ám vigyázat: ne halmozzuk túl ugyanazokat az alakokat se a hasonló, sem az azonos típusú, se a különálló szöveghelyeken. Fő a variabilitás. Az intelligens keresőszoftver felismeri a mutációkat.
Weboldal keresőoptimalizálás
Munka közben nem árt tudatosítani, hogy a keresőmarketing és a Google-keresőhöz való optimalizálás nem más, mint folyamatos aránytartás. Építeni kell, de nem szabad túlbabusgatni.
A honlapoknak a keresőalgoritmusok igényeihez igazodó és jó keresőtalálati eredményt hozó optimalizálását a kitartás és türelem jellemzi. Nem véletlen, hogy a SEO kulcsszó nem csupán a legismertebb, hanem a leginkább frekventált szava a szakmának. Olyan terminus technikus, amellyel, mint kulcsszóval, presztízskérdéssé vált előre sorolódni. A legjobb szakemberek a saját honlapjukat ezzel a szóval optimalizálják. Szerényebb szakii megelégszenek azzal, ha a weboldal optimalizálás vagy honlap-Seo kifejezéssel a top 10-be jutnak.
Egy régi SEO-programból
Töretlen szorgalommal készítem új és újabb keresőoptimalizáló oldalaimat. Ezek a weblapok hármas céllal jönnek létre: először is azért, hogy új, friss linkeket küldjenek optimalizált oldalaimra, másodszor azért, hogy maguk is pozícióra tegyenek szert a Google-listákon (olyan kifejezésekre, mint: Keresőoptimalizálás – SEO – Keresőmarketing – Honlap-optimalizálás – Google-optimalizálás), harmadrészt, hogy idővel PageRank-értéket szerezzenek és optimalizáló webbázisom hasznos tagjává válhassanak.
Frissítés a régi értékszámot időközben felváltotta a MOZ Domain Authority.
Sok hasznos információval ezért indul útjára az új honlap is:
Frissítés. Tartalom duplikáció elkerülése végett a fenti képen látható webhely szerveroldali 303-as átirányításra került. Fenti linkek cserélve.