A Google-SEO-munkás két nagy dilemmája:
Első: mit optimalizáljon, második: hogyan, milyen kulcsszavakra gyúrva optimalizáljon? Mit mivel vigyen az első helyre? Milyen áron.
- akarjon-e magának a SEO-témákban élre törő honlapot vagy szépen csendben végezze a munkáját, teljesítse a megbízásokat és ne akarjon szuper-optimalizált saját honlapot? (Ha lemond a saját oldalról, akkor lemond arról is, hogy a témában Google-kereséssel első helyezettként a potenciális megrendelők rátaláljanak. Ezért valószínűleg készít egy saját keresőbarát webszájtot. De ha elkészítette, akkor :)
- ha készített saját keresőbarát honlapot, melyik keresőkifejezésre optimalizálja?
Melyik kulcsszót válasszam optimalizálásra?
Racionálisan gondolkodva természetesen célszerű lenne mindegyikre külön-külön: honlap keresőoptimalizálás, Google SEO, keresőmarketing, honlap optimalizálás (és esetleg egybeírva is: honlapoptimalizálás, netántán: honlapok optimalizálása), sikerdíjas Google-optimalizálás, weboptimalizálás, havidíjas SEO-marketing, linkmarketing, prémium linképítés …. – ez persze lehetetlen, ennyi felé nem koncentrálhat a legnagyobb mester sem, ki kell választani azt az 1-2, max.3 kifejezést, amelyre összpontosíthat: s ezekre nézvést megindulhat gőzerővel a tartalomoptimalizálás és linképítő munka.
Én is tipródtam ezen épp eleget, végül a honlap-optimalizálás primátusa mellett döntöttem, s másodlagosan a a keresőmarketing és Google-optimalizálás kulcsszavakat választottam.
Aztán rájöttem, hogy mégsem mondhatok le a szakmailag leginkább megterhelt kifejezésről, mert nagyságrendekkel több látogatót hoz: Keresőoptimalizálás-SEO. Aki jót akar, kurrens kulcsszóra gyúrjon, főleg, ha optimalizálás közben még offenzívát is folytat: a transzferár nyilvántartás és a pr-cikk linképítés területén.