Facebook-hozzászólások moderálása blogokban

Kedves Olvasóm, ebben a posztban megoldást találsz arra nézve, hogyan moderálhatod a blogodban megjelenő FB-kommenteket. Ez sokaknak okoz gondot: ha sok a poszt, szinte lehetetlen felfigyelni a Facebookról érkező összes hozzászólásra, képtelenséget mindegyiket követni, szükség esetén moderálni. Létezik azonban egy olyan oldal, amelyen mindez remekül nyomon követhető, sőt egy helyen történhet a válaszadás, a szerkesztés és a moderálás. Előbb azonban kis kitérő.

Laikus körökben elterjedtnek számít a tévhit, miszerint a közösségi oldalakkal, mikroblogokkal való összekapcsolás pozitív SEO-faktornak számít, azaz javítja a weboldal Google-esélyeit.  Az én tapasztalatom ezt semmivel nem igazolja: a honlap a keresőoptimalizálás szempontjából attól még nem válik alkalmasabbá attól, hogy össze van kötve a Facebokkal vagy a Twitterrel.  Ez akkor lehetne igaz, ha az oldalba beágyazott boxokban igen céltudatos módon lennének elhelyezve szövegek, linkek, grafikus elemek. Ám erre semmi garancia: ha mondjuk egy alaposan kidolgozott, a lehető legtöbb SEO-szempontot érvényesítő oldalon lehetővé teszed a Fészbuk-hozzászólások megjelenítését,  akkor az olvasói kommentek akár ronthatják is a lap tartalmán, például valamelyik irányban felborítják a kulcsszó-arányt. Tudjuk, valamely weboldalon az adott optimalizációs kulcsszó gyakorisága ideális esetben újabban kb. 2 % (korábban ez kb. 4-7 % volt); kevesebb előfordulás esetén a Google megkérdőjelezi az oldal relevanciáját az adott kulcsszóra nézve, nagyobb kulcsszósűrűség esetén viszont mesterséges kulcsszó-gyarapítást gyanít. Nos, számíthatsz-e arra, hogy az oldalad kommentátorai nem rontanak az ideális arányon saját hozzászólásaikkal? Linkek, képek beszúrásával is „felhígulhat” oldalad. Légy hát óvatos, gondold meg kétszer is, akarsz-e FB-commentet oldalaitokra, blogotokba. Ha viszont egyszer már megengedted, hogy a Facebook betegye a lábát a honlapodra, akkor legyen módod a hozzászólásokat moderálni. Blogokban, hírszájtokon ez külön gondot szokott okozni, az oldal tulajdonosa általában nem tudja, miként kezelhetné a kommenteket.  Az olvasók gyakran régebbi posztokhoz is hozzászólnak, ezért esetenként több száz vagy több ezer oldalon kellene őrjáratot tartani.

Szerencsére van erre a problémára megoldás. A hozzászólásokat a saját Facebook-profilunkhoz tartozó applikáció megfelelő oldala szépen kilistázza. Ezt az appot magad készítetted akkor, amikor a blogbéli hsz-ek lehetőségét kiépítetted, most elég megnyitni az oldalt és  együtt láthatod az összes kommentet, mégpedig úgy, hogy legfelül vannak a legfrissebbek. Moderálhatsz, válaszolhatsz, vagy akár ki is tilthatod a beszólogatós kommentelőt.

Minden bejelentkezett Facebook-felhasználó ezen a linken léphet be az alkalmazás oldalára:

  • http://developers.facebook.com/tools/comments

A közösségi oldalakkal kialakított kapcsolat, mint írtam, közvetlenül nem javítja a weboldal SEO-minőségét, ám a kommunikációba bevont közönség tevékenysége mégis hozzájárulhat a weboldal Google-sikeréhez. A tömeges méretű megosztások, lájkolások, commentek révén a honlap internetes reputációja megnőhet, linkjei megjelenhetnek külső honlapokon, emelkedik a keres-talál-klikkel interakciók száma, nagyobb lesz az olvasottság – mindezek együttesen már jelentős mértékben hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az adott szájt, blog, portál a listákon is előrébb mozduljon. Téged sem szeretnélek tehát lebeszélni tehát arról, hogy Facebook-Like Boxot helyezz el a lapodon vagy lehetővé tedd az FB-kommentelést. Ám tudnof kell, hogy a boxok és hozzászólások tartalma legalább annyit ronthat egy jól felépített oldalon, mint amennyi plusz linket vagy pozíciójavulást a közösségi háló hozhat.


Facebook-hozzászólások moderálása blogban, hírportálokon. Hogyan éred el a megfelelő FB-applikáció oldalát?

A blogok Facebook-hozzászólásainak moderálása a megfelelő FB-applikáció oldalán végezhető el.  A moderációra többek között azért van szükség, mert a hozzászólások – és a közösségi oldalakkal és mikroblogokkal kialakított kapcsolatok – a közvélekedéssel ellentétben – ronthatják a honlap SEO-faktorait. Blog, hozzászólás, komment, comment, moderálás, moderáció, FB, box, like, twitter, megosztás, lájkolás, klikkelés, közösségi oldal, háló, fészbúk, portál, mikroblog, apps, applikációk, alkalmazás.

Olvasd el ezt is:

Címke , , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük