Optimalizálás lépésről lépésre

A szakmai vélemények és közel 10 esztendős saját tapasztalatom alapján a keresőoptimalizálás legfontosabb lépéseit a következőkben tudom összefoglalni (én legalábbis így csinálom…)

I. HONLAPOPTIMALIZÁLÁS

Első lépés: tartalomfejlesztés

  • a honlap fejlesztése abból a célból, hogy informatív, egyedi és a legfontosabb keresőszavakra nézve releváns tartalmú legyen (az optimalizálásra szoruló honlapok nagy többsége információszegény és nem közöl lényeges tudnivalókat arról a témáról, amelynek kulcsszavaival a tulajdonosa Google-pozíciót szeretne elérni)
  • tapasztalatom szerint a honlapot akkor könnyebb sikerre vinni (akkor tekinthetjük relevánsnak), ha
    • a témára vonatkozó szövegtartalma legalább 6000-8000 karakternyi (ez esetben könnyebb a lentebb sorolt szempontok közül minél többet érvényesíteni)
    • a szöveg egyedi fogalmazású, információkban gazdag és hasznos ismereteket közöl
    • tartalmaz definíciót, rövid és/vagy hosszabb leírást a tárgyát képező dologról
    • az általános ismeretek mellett tartalmaz speciális, másutt nem található információkat
    • címekkel, alcímekkel tagolt, előfordul benne felsorolás, táblázat, képek, belső és külső linkek
    • aloldalak tartoznak alá, amelyek a témát érintő kérdéseket tovább részletezik, új információkat közölnek

Második lépés: keresőbaráttá tétel 

  • szükséges, hogy a megfelelően gazdag és fontos tartalom a keresőszempontoknak megfelelő formában jelenjen meg;
  • a jól ismert formai szempontok száma 50 körüli, a gyakorlatban ebből általában 20-25 érvényesítésére van lehetőség
  • a formai elvárások között van 6-8 roppant fontos, ezek érvényesítése nélkül a honlap nem tekinthető keresőbarátnak
  • ajánlatos a kevésbé fontos, de összességében mégis lényeges szempontok közül további 10-12 betartása
  • a keresőszempontok főleg az alábbi típusokba tartoznak:
    • a forráskódban megadott elemek (meta-tagek)
    • látható jegyek (címek, kiemelések, táblázatok, linkek, képszövegek…)
    • tartalmi arányok, szógyakoriságok (kulcsszósűrűség, folyószöveg/cím arány, szöveg/link arány…)
    • a szerkezeti elemek megfelelősége (keresőbarát url-ek, könyvtárak és fájlok elrendezése…)
    • a kiegészítő elemek (pl. site mappa, robots.txt, mérókódok…)

II. LINKÉPÍTÉS

Linképítő módszerem sokban eltér a kollégák többsége által alkalmazott gyakorlattól; nem használok például külső erőforrásokat (pl. linkkatalógusok, linkcsere idegen honlapokkal), hanem kizárólag saját webbázisomra támaszkodom. Az alábbi leírást tehát leginkább csak azok tudják hasznosítani, akik maguk is kiterjedt honlaphálózattal rendelkeznek.

Harmadik lépés: a bázisoldalak, rendszerblogok és perifériák kiválasztása (létrehozása)

  • kiválasztjuk azokat a statikus weboldalainkat, amelyeket alkalmasnak tartunk arra, hogy a linképítő munka bázispontjaiként szolgáljanak; célszerű minél magasabb PageRank számmal rendelkező általános vagy a céloldalhoz közelítő témájú webhelyeket kiválasztani; ha kevés ilyen oldalunk van, meg kell építeni őket (én a projekt nagyságától függően 20-50 bázisoldallal dolgozom) {fontos frissítés – 2015: a Google 2013 óta nem frissíti a nyilvános PageRank értékeket, ez az értékrendszer tehát elavult, így helyette több audit oldal értékelését egybevetve lehet megállapítani egy-egy webhely internetes értékét; ezek az Ahrefs, a MOZ és a Majestic}
  • kiválasztjuk a rendszerblogot vagy blogokat: ezek lesznek a felépítendő linkhálózat motorjai, frissítéseik révén mobilizálódik a rendszer; a kiválasztás szempontja ugyanazok, mint a statikus weblapoknál; ha nincs a munkára alkalmasnak tartott blogunk: létre kell hozni egyet vagy többet
  • kiválasztjuk azokat az oldalainkat (legyenek köztük állandó szájtok és blogok is), amelyek kisebb mértékben és háttér-szerepben vesznek majd részt a projektben; témájuk teljesen változatos lehet

Negyedik lépés: a kiválasztott webhelyekre (projektoldalakra) rálényegítjük a céloldal jellegzetességeit (igen speciális, nagy tapasztalatot igénylő tevékenység)

  • honlapelemzéssel meghatározzuk a céloldal 2-3 lényegi és tucatnyi mellékes jellegzetességét (ezek között legyenek egyrészt a leggyakrabban előforduló kulcsszavak, illetve másrészt speciális, ritka kifejezések, szakszavak, idegen szavak, személy- és helynevek, továbbá harmadrészt ezek jellemző kombinációi
  • ezeket a jellegzetességeket sorra a kiválasztott bázisoldalak, blogok és perifériák lényegi elemeivé tesszük; ez természetesen sokkal többet jelent annál, semhogy a szavakat kitesszük az adott oldalakra, hanem szerepeltetjük címekben, meta-tagekben, kép- és linkszövegekben stb.

Ötödik lépés: a statikus linkelés – ez a legnagyobb körültekintést és szakértelmet igénylő munka – ha óvatlanul végezzük, a Google manipulációnak ítéli; e munka során:

  • statikus oldalainkon állandó szöveges linkek formájában hivatkozunk a találatok közt előrejuttatni kívánt webhelyre; eközben ügyelünk:
    • a linkszövegek sokféleségére, a nyelvi változatokra, a szórendre….
    • a kulcsszavas, a long tail és a kulcsszó nélküli linkek arányára
    • a főoldali és aloldali linkek arányra
    • az url-változatokra (www-vel vagy anélkül; könyvtárra vagy index-fájlra…)
    • a linkek buborékszövegének változatosságára
    • fontos: a munka időbeli elosztására – a linkeket fokozatosan kel kitenni, a túl gyors linkgyarapodás gyanút kelt, a túl lassú hatása pedig csak nagyon sokára jelentkezik
  • ha elég sok oldalt vontunk be a munkába, megengedettek a kereszthivatkozások, de ezek száma ne legyen túl magas

Hatodik lépés: dinamikus linkelés: beindulnak rendszerblogok

  • posztolás és linkelés elkezdése az egy vagy több kiválasztott vagy újonnan létrehozott blogban
    • helyezzünk ki néhány (nem sok!) linket a blog főoldalára (oldalsáv, lábléc…), ezek mutassanak bázisoldalaink közül néhányra
    • minden posztban helyezzünk el 1-2 linket (ne többet) – ezek mutathatnak további bázisoldalakra, perifériákra és olykor-olykor a céloldalra (a támogatott, Google-listán előre juttatni kívánt honlapra) is
    • ha az optimalizálandó honlapnak vannak aloldalai, a blogposztokból inkább ezeket linkeljük
    • ha több bloggal dolgozunk, a posztokban olykor kereszthivatkozásokat is elhelyezhetünk
  • a bejegyzéseink legyen tartalmilag értékesel (ne kamuszöveget publikáljunk), abban a linkek szereltetése legyen indokolt
  • a posztolás gyakorisága változó; hetinél sűrűbben célszerűtlen, havinál ritkábban kevéssé hatásos

III. MÁSODFOKÚ OPTIMALIZÁLÁS

Hetedik lépés: a projektben részvevő oldalaink optimalizálása

  • Hosszabb időn keresztül folytatott nagyobb volumenű optimalizációs munka esetén feltétlenül szükséges, hogy a linképítésben részt vevő bázisoldalakat, blogokat és perifériákat magukat is optimalizáljuk
  • a korábban is meglévő, már PageRank értéket szerzett oldalaink nyilván korábban is optimalizálás alatt álltak, most ezt a folyamatot úgy terjesztjük ki, hogy belevesszük a projekt témáját, kulcsszavait is
  • az újonnan létrehozott vagy korábban nem optimalizált blogok és perifériák optimalizálását már a projekt indításakor elkezdhetjük, így mire linkküldő hellyé válnak, már bizonyos erőt képviselhetnek
  • a másodfokú optimalizálás fő célja az, hogy a saját oldalainkra rálényegített jellegzetességek projektoldalaink releváns résztévé váljanak s ezek a webhelyek maguk is pozíciót szerezzenek a Google találati listáin a céloldaléval azonos kulcsszavakkal – ezáltal linkjeik is erősebbek legyenek

– talán ennyi lenne az általam összefoglalható lényeg.

Jelen blogomban, mint a fentiek ezt talán igazolták, a weboldalak keresőoptimalizálásával és Google helyezés elérésével kapcsolatos sok éves tapasztalataimat osztom meg az ide látogató érdeklődő olvasóval, akik így talán értékes választ kaphatnak kérdéseikre, megismerkedhetnek a weboptimalizálás legfontosabb fogalmaival és praktikus tanácsokat is kaphatnak arra nézvést, milyen főbb lépések alapján lehet keresőbarát honlapot készíteni, illetve milyen külső webtámogatás szükséges ahhoz, hogy az optimalizált honlap jó pozíciókat szerezzen a találati ranglistákon

Ha további tanácsra lenne szüksége vagy linképítő megbízást adna, akkor lépjen velem kapcsolatba.

Írhat levelet:

seo-bdk

vagy >> küldhet üzenetet

A blogbejegyzések általában  konkrét kérdésekkel foglalkoznak, a nagyobb összefoglalókat külön oldalakon helyeztem el, éspedig:

 


keresőoptimalizálás – lépésről lépésre

Google kereső optimalizálás lépésről lépésre. Hogyan, miként kell, lehet weboldalt, honlapot optimalizálni, előre juttatni, mozdítani a Google-listán, a Google találati ranglistáin, a Google keresőben? Ingyen SEO tanácsadás. Google keresőoptimalizálás lépésről lépésre. Hogy kell weboldalt optimalizálni, linket építeni? Honlapoptimalizálás, keresőbarát honlap készítése , web optimalizálás, honlapok előkészítése keresőoptimalizáláshoz . Kulcsszavak:  keresőoptimizálás, optimalizáció, linképítés lépésről lépésre, honlapok, weboldalak, optimizálás, net-seo, ingyen, ingyenes tanácsadás, tanácsok, keresőbarát weboldal építése a keresőoptimalizálás első munkafázisa, lépésről lépésre haladva,  googleoptimalizálás, seogoogle, weboptimalizálás, linképítés, hogyan, kell, építeni, optimalizálni

Share

Laptop honlap: linkmarketing, link building

laptop link marketing

Márkafüggetlen notebook szerviz – Bp

A garancián túli javításokat végző márkafüggetlen budapesti laptop szerviz szolgáltatásait bemutató honlap optimalizálása a tartalmi keresőszempontok érvényesítésével kezdődött, majd releváns linkek hálózatának felépítésével folytatódott. Ennek során szolgáltatások nevére – használt notebook felújításlaptop videókártya javításlaptop akkumulátor csere – eset a fő hangsúly, továbbá a meghibásodásokat megnevező kifejezésekre, mint például a laptop kijelző vibrál, a tablet töltő kábel megtört.

Ezen túlmenően egyes terméknevekre mint kulcsszavakra történt a linképítés:

asus akkumulátor - google linkVégül a szervíz és márkabolt előfordulási helye is szerepet játszott az optimalizációs folyamatban, amelynek során a szolgáltatások neve és az alkatrésznevek a Budapest szóval kombinálva kerültek be a hivatkozások anchor text tartalmába, mint például

  • Ingyenes laptop kijelző csere Budapesten
  • Gyári és utángyártott noteebook töltők budapesti szaküzletből

 Keresőoptimalizálás – link building – laptopok

link building hálózat
Bár új laptop vásárlására adtam a fejemet (Lenovo), továbbra sem sikerül a Google találati lista valamennyire is elfogadható helyére hoznom egyik holnapomat sem a keresőoptimalizálás kulcsszóval. A mezőny hihetetlenül erős – naná, hiszen erre a szóra éppen a SEO-szakik gyúrnak gőzerővel képernyőik mögött ülve naphosszaz, és hát az mondjuk logikus, hogy sem a profi cégekkel, sem a honlapoptimalizálást évek óta hivatásszerűen végzőkkel nem vehetem fel a versenyt. Az én terepem nem lehet azonos az ő legféltettebb vadászterületükkel – ez világos. Mivel azonban most már nekem is van némi elméleti és gyakorlati tudásom, ennél is több tapasztalatom, és mivel kreatívan, a bevett mechanikus módszerektől eltérő stratégiákkal dolgozom, ezért meglehetősen kiterjedt webrendszeremre alapozva mégis el tudok érni látványos eredményeket – és nemcsak a hordozható számítógépek szakszavaival. Ki gondolta volna, hogy például a weboldal optimalizálás keresőkifejezésre az azonos nevű blogom nemcsak hogy megszerezni, hanem most már hosszú hónapok óta „bitorolni” is képes lesz a Google-lista büszke első helyét. Ez kétség kívül a legnagyobb szakmai sikerem a keresőmarketing terén…

És most talán a második is beütött, holott azt hittem, a linkmarketing, link marketing kifejezések legalább annyira terheltek, mint a keresőoptimalizálás és keresőmarketing, sőt, a találatok száma a külön írt verzióval egyenesen ijesztő: 750.000.000 – azaz háromnegyed milliárd találat. Hihető, hogy az első tízben benne lehetek ezzel az oldalammal?: Link marketing – linképítés. Úgy tűnik, igen… Kérdés, hogy megkapaszkodnom is sikerül-e – ugyanis a honlap optimalizálásaim intenzív szakaszában feljött ugyan a 10. helyre, de aztán a 11-en landolt. Most újra ráerősítettem.

A statisztikák szerint főleg a Dell és Acer tablet géppel rendelkező és érintőkijelzőt használó, online notebok webáruházakat látogató honlaptulajdonosok körében a billentyűzetről könnyen begépelhető  linkmarketing kulcsszó egyébként eléggé keresett szó, ha sikerülne az első táblán középmezőnybe kerülnöm, az akár online megrendeléseket is hozhatna. Ez pedig rám férne, mert a kéménybélelés és laptop helyezés javítás mellett azért egy s más még beleférne a munkatervembe.


A Notebook szerviz Budapest című honlap optimalizálása kreatív linkmarketing módszerrel. – A link building olyan hivatkozási profil kiépítését célozza, amely az Asus laptop akkumulátor töltő kulcsszó számára képez releváns tartalmi kontextust. Google helyezés javítás: első oldal, első hely ezekkel: laptop javítás, linkmarketing módszer, link-seo, tartalom marketing, releváns linkek építése, google-kulcsszó: asus akku

Share

Egyéni stratégia és kreatív honlapoptimalizálás – 4.

google-seo-elso

Google első helyre kerülés

Kreatív stratégiai társasjáték

A kreatív honlap-optimalizálást – mint az talán az előző 3 részből kitűnt – egyfajta játékos alkotói ambíció hívja életre. Az a többletigény, amellyel a SEO-munkás a dolgához hozzááll. Az a célon túlmatató szándék, hogy az egyébként unalmas mechanikus munkát a maga számára is élvezetessé tegye. Az se baj, ha emiatt 4-szer-5-ször annyit kell dolgoznia egy projekten, mint a feladatát puszta rutinnal végző kollégájának. Mert hát dolga-e az optimalizátornak, hogy külön játékokat szervezzen az adott keresőszó köré, hogy olykor irodalmi igényű posztokban járja körül a fogalmat, dolga-e, hogy humort, élcet, fikciót vigyen a munkába?

No már még! – mondhatja a fantáziátlan szaki – Szeretném én látni azt az irodalmi projektet, amelyet a duguláselhárítás, a féregirtás vagy a vegyszeres szőnyegtisztítás kulcsszó köré kanyarít a pihent agyú kolléga!

Nos, lenne rá fogadásom, hogy ezzel a feladattal is elboldogulnék.Az irodalom mindenevő, kis fantáziával bármit integrálni lehet egy jó történetbe.

De annyi bizonyos, hogy eddig talán szerencsém is volt, mert jobbára olyan honlapok optimalizálását végeztem, amelyek keresőszavai szinte azonnal megmozgatták a fantáziámat. Első ránézésre mondjuk nem látszik igazán inspiratívnak a búzafű fogalma, mégis összehoztam a leendő (még be sem indult) munkámhoz egy jópofa oldalt.

Sokkal jobban jártam az éppen aktuális munkámmal. Igaz ugyan, hogy az optimalizálás alá vont webárház-oldal gyermekjátékokat kínál megrendelésre, ráadásul ezek többségének szín és formavilága az én ízlésemtől eléggé messze áll – ám a a célba vett keresőszavak a lehető legideálisabbak: kreatív játékok – társas játékok. Hát ha valamiben – játékban otthon vagyok! Számos blogom még számosabb posztja foglalkozott ilyen-olyan (főleg szellemi) játékokkal, van külön póker-oldalam (texas póker) és játék-blogom (póker játék), irodalmi munkáim sokaságában bukkan fel a játék és a játszás. Fiatalabb koromban, amikor még éltem társasági életet, órákig el tudtam szórakoztatni alkalmi közönségemet kártyatrükkökkel, érmékkel, madzaggal, papírlappal, gyufával végzett mutatványokkal; de a barkochba, a Most mutasd meg, a Mr. X, a szópóker és szóbridzs is a kedvencem volt. Így most igazán nem kell a szomszédba mennem, ha a kreatív társas játékok fogalmi köréhez kell szöveget, történetet társítanom.

Ezúttal azonban a szokásosnál is nagyobb kreatív feneket kerítettem aktuális munkámnak. Korábban az optimalizálás menetét, módját, sorrendjét inkább csak fejben gondoltam végig, aztán leginkább a munka menete szabta meg, mit, mikor, hogyan, merre. Most azonban kidolgoztam, mi több: leírtam a stratégiámat. De ez még nem elég, mert publikáltam is: Honlap optimalizálás – kreatív seo blog.

A leírtakat persze azért nem kell teljesen szó szerint értelmezni, a leírásban van néhány túlzás és olyan „irodalmi fordulat”, amely SEO-szakmai szempontból nem teljesen állja meg a helyét – de egy kreatív projektbe bőven belefér. Mint ahogy az is, ha az ember a maga örömére saját Széchenyi-idézetet is kreál projektjéhez:

Ha dicső nemzetünk a képpen viszonylana a haza és a sors kérdéseihez, minőképpen a játék viszonyul a szerencse forgandó koczkájához, akkor országunk és népünk emelkedése biztosítva leende Európa és a világ roppant tengerének hánykolódó habjai közepette.

Ez jó, nem?

Ha valóban jó, akkor azért az, mert örömömben alkottam, mert kiélhettem kreativitásomat, mert hozzátehettem az egyébként mechanikusan is végezhető honlapoptimalizáláshoz a fantáziámat. És mert a feladatomat úgy értelmezem, mint egy stratégiai társasjátékban való részvételemet.

Kreatív játék témájú honlap optimalizálása. SEO-munka: organikus tartalomoptimalizálás és linkprofil építés a Google-pozíciók javítása érdekében. Társasjáték, egyéni stratégia, keresőtalálati helyezések, seo, honlapoptimalizálás, linképítés, játék, organikus googletalálatok , helyezés, társasjáték

Share