Honlaptartalom optimalizálása

honlap-tartalom optimalizalas

Honlap tartalmi optimalizálása

Állandó probléma: a megbízó üzleti honlapján alig van szöveg. Kép még csak-csak akad, talán fenn van egy szűkszavú bemutatkozó szöveg is, pár mondatos cégismertető, a szolgáltatás leírása egy-két bekezdésben. Van továbbá árajánlat kérő űrlap, néhány referenciamunka megemlítése, a cég elérhetősége – és ennyi. Hogy technológia leírás? Hogy a szolgáltatás tárgyát képező dolog definiálása és részletes leírása? Hogy történelmi visszatekintés? Hogy az alkalmazás sajátosságai, előnyeinek ecsetelése, a szolgáltatás társadalmi vonatkozásai, elterjedtsége? Netán: esetleírások, megosztott szakmai tapasztalat? Ugyan, minek az, úgyse olvassa el, aki most azonnal meg akarja rendelni azt, amit a website kínál.

Ez utóbbi állítás még ha esetleg igaz is lenne (nem az), akkor üzleti szempontból akár elfogadható lenne ez a tartalomszegénység: nem kell szaporítani a szót: gyere és rendelj, hívj, vedd igénybe…

A kínálatnak és a keresletnek ez a rövidre zárása azonban éppen a SEO területén bosszulja meg magát. Amióta a Google a minőségi honlaptartalomra koncentrál és az egyes kulcsszavas találati oldalakon (SERP) olyan weboldalakat igyekszik élre sorolni, amelyeknek a tartalma az adott kulcsszóra nézve információkban gazdag és sokrétű, azóta a csak a lényegre korlátozódó honlapokkal nehéz az élre vergődni – ha pedig új, bejáratatlan szájtról van szó és erős a konkurencia, akkor teljességgel lehetetlen.

Ugyanakkor a megrendelőt, aki nem akar semmi mást, csak mondjuk zabhegyező gépet eladni, nagyon nehéz meggyőzni arról, hogy részletesen leírja mi az a zabhelyezés, honnan ered, ki találta fel, mióta alkalmazzák, mi a társadalmi beágyazottsága; mi a gép működésének alapelve, melyek az alkatrészei, mi a technológia környezetvédelmi aspektusa.

Márpedig erre akkor is szükség van, ha keveseket érdekel, máskülönben a honlaptartalom egészén lehetetlen érvényesíteni azokat a keresőszempontokat, amelyek fontosságában a SEO-szakma nagyjából egyetért. Címekre és alcímekre, felsorolásokra, táblázatokra, képfeliratokra, tipográfiai kiemelésekre, linkekre, alt, title és caption szövegekre van szükség ahhoz, hogy a kulcsszavak a weblapon kellő reprezentációt kapjanak. 15-20 különböző kulcsszavas előfordulás biztosítása lehetetlen akkor, ha nincs elegendő szöveg, amelyen a keresőszempontok érvényesíthetőek lennének. 

A SEO-szaki vergődik a megrendelő racionális érvei és a Google támasztotta elvárások között, kínjában a webszövegírás területére is eltévelyedve ajánl megoldási lehetőségeket. Mikor több, mikor kevesebb sikerrel.

És közben vigyorogva konstatálja, hogy a honlap optimalizálás kulcsszóval már nemcsak az első, hanem a második keresőtalálati helyen is az ő oldala parádézik. Remek, hogy ennyire ért saját weboldalak optimalizálásához, tudja, milyen tartalommal lehet ilyen sikert elérni (itt most a linképítés tárgykörét ne részletezzük) – de mit ér vele, ha idegen honlapok tulajdonosaival sokkal nehezebben ért szót a tekintetben, milyen honlapszövegre van szükség ahhoz, hogy a webegységnek esélye legyen az első találati helyre.

PS. Honlapoptimalizálás kulcsszóval évek óta szakmai blogom szerepel a TOP1-en, most lett második ez a régi, de mostanában felújított oldalam:

Honlapok tartalmi optimalizálása

Releváns honlapszöveg nélkül weboldal nem kerülhet a Google első helyére. A honlapszöveg írás optimalizáló jellege keresőszempontok betartásával érvényesül. Honlapoptimalizálás, tartalomoptimalizálás, kreatív szövegírás, honlapszöveg írása, releváns tartalom készítése keresőbarát weboldalra, optimalizált honlapszöveg, honlap optimalizálás, professzionális honlapszövegírás. A jó helyezést a Google keresőben igényes webszöveg írással érhetünk el,  az optimalizálás a SEO-szempontok szerint történik. Kreatív és organikus weboptimalizálás.

 

Share
Címke , , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.