Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Első lépés: a honlap a) tartalmának és b) szerkezetének keresőbaráttá tétele. Második lépés: a támogató linkhálózat kiépítése. Eközben: a honlapot már eleve úgy optimalizáljuk, hogy előre tudjuk: milyen külső hivatkozásokkal fogjuk pozícióját javítani, illetve: a linkeket annak pontos tudatában építjük, hogy melyek a gondjainkra bízott weboldal tartalmi jellegzetességei. A harmadik lépés tehát: a keresőoptimalizáló folyamat organikussá tétele.

Azt, hogy miként kell lépésenként végrehajtani a keresőoptimalizálás egyes fázisait, sok helyütt leírtam, ezért itt nem ismétlem el, hanem inkább ajánlom a speciálisan leíró céllal készült weboldalaimat és blogposztjaimat.

honlap optimalizáció

  1. tanácsok: a honlaptartalom Google-optimalizálása
  2. fogalmak tisztázása: mi a honlapoptimalizálás lényege (arvisura-szempontok)
  3. a weboldal optimalizálás alapjai (általános tudnivalók és néhány konkrétum)

 linkhálózat építése

hogyan végezzünk linképítést? – hatékony Google-optimalizálás

Talán utoljára a mértant szerettem annyira kamasz koromban, mint a kreatív honlapoptimalizálás elméletét és gyakorlatát. De egy keresőbarát weboldal felépítése alighanem sokkal izgalmasabb, mint – mondjuk – egy adott paraméterekkel rendelkező gúlába írt gömb felületének a kiszámítása. Ami pedig még ennél is lebilincselőbb: figyelni, hogy munkánk eredményeként a céloldal hol és mikor debütál a Google találati listáin és hatékony támogatásunk nyomán hogyan kezd lépkedni mind előrébb és előrébb, hogyan halad lépésről lépésre az első keresőtalálati helyezés felé. A szakmai ismeretek alkalmazása mellett itt már fantáziára, alkotó hozzáállásra, a keresőoptimizálás kreatív ötleteire, fortélyaira is bőven szükség van. Ez utóbbiakból nem szenvedek hiányt, gondom mindig csak abból adódik, hogy az ötletek kidolgozása és webre vitele nagyon időigényes, aprólékos munkát követel. Úgy tetszik, gyakorta nagyvonalú remek éceszek is elbukhatnak a felületes, slendrián kivitelezésen.

google-keresooptimalizalas

Optimalizálás Google-kereséshez: lépésről lépésre

Most például már harmadik hete mást sem csinálok, mint új seo-web-bázisom honlapjait bütykörészem. Igyekszem „szinte tökéleteset” alkotni, azaz olyan weboldalakat létrehozni, amelyek hatékony célszárszemként működhetnek, azaz a lehető legnagyobb mértékben alkalmasak arra, hogy azokkal a keresőkérdésekkel, amelyekre szabtam őket, a Google-listák élére kerülhessenek. Ez nagyon alapos, legalább 25-30 szempontra kiterjedő figyelmet igényel. De persze azt is tudom, hogy túloptimalizálni sem szabad a webhelyet, mert akkor Nyomkeresőnk manipulációt szimatol.

Miközben az oldalakat építgettem és helyeztem el új domainom alá egy szintén új tárhelyen, aközben jött az ötlet: kellene ebbe a balládiumos rendszerbe egy blog is.

Hogy be is indítsam, arra azonnal több indokot is találtam. A linképítő cikk folytatódik

Share

Optimalizálás lépésről lépésre

A szakmai vélemények és közel 10 esztendős saját tapasztalatom alapján a keresőoptimalizálás legfontosabb lépéseit a következőkben tudom összefoglalni (én legalábbis így csinálom…)

I. HONLAPOPTIMALIZÁLÁS

Első lépés: tartalomfejlesztés

  • a honlap fejlesztése abból a célból, hogy informatív, egyedi és a legfontosabb keresőszavakra nézve releváns tartalmú legyen (az optimalizálásra szoruló honlapok nagy többsége információszegény és nem közöl lényeges tudnivalókat arról a témáról, amelynek kulcsszavaival a tulajdonosa Google-pozíciót szeretne elérni)
  • tapasztalatom szerint a honlapot akkor könnyebb sikerre vinni (akkor tekinthetjük relevánsnak), ha
    • a témára vonatkozó szövegtartalma legalább 6000-8000 karakternyi (ez esetben könnyebb a lentebb sorolt szempontok közül minél többet érvényesíteni)
    • a szöveg egyedi fogalmazású, információkban gazdag és hasznos ismereteket közöl
    • tartalmaz definíciót, rövid és/vagy hosszabb leírást a tárgyát képező dologról
    • az általános ismeretek mellett tartalmaz speciális, másutt nem található információkat
    • címekkel, alcímekkel tagolt, előfordul benne felsorolás, táblázat, képek, belső és külső linkek
    • aloldalak tartoznak alá, amelyek a témát érintő kérdéseket tovább részletezik, új információkat közölnek

Második lépés: keresőbaráttá tétel 

  • szükséges, hogy a megfelelően gazdag és fontos tartalom a keresőszempontoknak megfelelő formában jelenjen meg;
  • a jól ismert formai szempontok száma 50 körüli, a gyakorlatban ebből általában 20-25 érvényesítésére van lehetőség
  • a formai elvárások között van 6-8 roppant fontos, ezek érvényesítése nélkül a honlap nem tekinthető keresőbarátnak
  • ajánlatos a kevésbé fontos, de összességében mégis lényeges szempontok közül további 10-12 betartása
  • a keresőszempontok főleg az alábbi típusokba tartoznak:
    • a forráskódban megadott elemek (meta-tagek)
    • látható jegyek (címek, kiemelések, táblázatok, linkek, képszövegek…)
    • tartalmi arányok, szógyakoriságok (kulcsszósűrűség, folyószöveg/cím arány, szöveg/link arány…)
    • a szerkezeti elemek megfelelősége (keresőbarát url-ek, könyvtárak és fájlok elrendezése…)
    • a kiegészítő elemek (pl. site mappa, robots.txt, mérókódok…)

II. LINKÉPÍTÉS

Linképítő módszerem sokban eltér a kollégák többsége által alkalmazott gyakorlattól; nem használok például külső erőforrásokat (pl. linkkatalógusok, linkcsere idegen honlapokkal), hanem kizárólag saját webbázisomra támaszkodom. Az alábbi leírást tehát leginkább csak azok tudják hasznosítani, akik maguk is kiterjedt honlaphálózattal rendelkeznek.

Harmadik lépés: a bázisoldalak, rendszerblogok és perifériák kiválasztása (létrehozása)

  • kiválasztjuk azokat a statikus weboldalainkat, amelyeket alkalmasnak tartunk arra, hogy a linképítő munka bázispontjaiként szolgáljanak; célszerű minél magasabb PageRank számmal rendelkező általános vagy a céloldalhoz közelítő témájú webhelyeket kiválasztani; ha kevés ilyen oldalunk van, meg kell építeni őket (én a projekt nagyságától függően 20-50 bázisoldallal dolgozom) {fontos frissítés – 2015: a Google 2013 óta nem frissíti a nyilvános PageRank értékeket, ez az értékrendszer tehát elavult, így helyette több audit oldal értékelését egybevetve lehet megállapítani egy-egy webhely internetes értékét; ezek az Ahrefs, a MOZ és a Majestic}
  • kiválasztjuk a rendszerblogot vagy blogokat: ezek lesznek a felépítendő linkhálózat motorjai, frissítéseik révén mobilizálódik a rendszer; a kiválasztás szempontja ugyanazok, mint a statikus weblapoknál; ha nincs a munkára alkalmasnak tartott blogunk: létre kell hozni egyet vagy többet
  • kiválasztjuk azokat az oldalainkat (legyenek köztük állandó szájtok és blogok is), amelyek kisebb mértékben és háttér-szerepben vesznek majd részt a projektben; témájuk teljesen változatos lehet

Negyedik lépés: a kiválasztott webhelyekre (projektoldalakra) rálényegítjük a céloldal jellegzetességeit (igen speciális, nagy tapasztalatot igénylő tevékenység)

  • honlapelemzéssel meghatározzuk a céloldal 2-3 lényegi és tucatnyi mellékes jellegzetességét (ezek között legyenek egyrészt a leggyakrabban előforduló kulcsszavak, illetve másrészt speciális, ritka kifejezések, szakszavak, idegen szavak, személy- és helynevek, továbbá harmadrészt ezek jellemző kombinációi
  • ezeket a jellegzetességeket sorra a kiválasztott bázisoldalak, blogok és perifériák lényegi elemeivé tesszük; ez természetesen sokkal többet jelent annál, semhogy a szavakat kitesszük az adott oldalakra, hanem szerepeltetjük címekben, meta-tagekben, kép- és linkszövegekben stb.

Ötödik lépés: a statikus linkelés – ez a legnagyobb körültekintést és szakértelmet igénylő munka – ha óvatlanul végezzük, a Google manipulációnak ítéli; e munka során:

  • statikus oldalainkon állandó szöveges linkek formájában hivatkozunk a találatok közt előrejuttatni kívánt webhelyre; eközben ügyelünk:
    • a linkszövegek sokféleségére, a nyelvi változatokra, a szórendre….
    • a kulcsszavas, a long tail és a kulcsszó nélküli linkek arányára
    • a főoldali és aloldali linkek arányra
    • az url-változatokra (www-vel vagy anélkül; könyvtárra vagy index-fájlra…)
    • a linkek buborékszövegének változatosságára
    • fontos: a munka időbeli elosztására – a linkeket fokozatosan kel kitenni, a túl gyors linkgyarapodás gyanút kelt, a túl lassú hatása pedig csak nagyon sokára jelentkezik
  • ha elég sok oldalt vontunk be a munkába, megengedettek a kereszthivatkozások, de ezek száma ne legyen túl magas

Hatodik lépés: dinamikus linkelés: beindulnak rendszerblogok

  • posztolás és linkelés elkezdése az egy vagy több kiválasztott vagy újonnan létrehozott blogban
    • helyezzünk ki néhány (nem sok!) linket a blog főoldalára (oldalsáv, lábléc…), ezek mutassanak bázisoldalaink közül néhányra
    • minden posztban helyezzünk el 1-2 linket (ne többet) – ezek mutathatnak további bázisoldalakra, perifériákra és olykor-olykor a céloldalra (a támogatott, Google-listán előre juttatni kívánt honlapra) is
    • ha az optimalizálandó honlapnak vannak aloldalai, a blogposztokból inkább ezeket linkeljük
    • ha több bloggal dolgozunk, a posztokban olykor kereszthivatkozásokat is elhelyezhetünk
  • a bejegyzéseink legyen tartalmilag értékesel (ne kamuszöveget publikáljunk), abban a linkek szereltetése legyen indokolt
  • a posztolás gyakorisága változó; hetinél sűrűbben célszerűtlen, havinál ritkábban kevéssé hatásos

III. MÁSODFOKÚ OPTIMALIZÁLÁS

Hetedik lépés: a projektben részvevő oldalaink optimalizálása

  • Hosszabb időn keresztül folytatott nagyobb volumenű optimalizációs munka esetén feltétlenül szükséges, hogy a linképítésben részt vevő bázisoldalakat, blogokat és perifériákat magukat is optimalizáljuk
  • a korábban is meglévő, már PageRank értéket szerzett oldalaink nyilván korábban is optimalizálás alatt álltak, most ezt a folyamatot úgy terjesztjük ki, hogy belevesszük a projekt témáját, kulcsszavait is
  • az újonnan létrehozott vagy korábban nem optimalizált blogok és perifériák optimalizálását már a projekt indításakor elkezdhetjük, így mire linkküldő hellyé válnak, már bizonyos erőt képviselhetnek
  • a másodfokú optimalizálás fő célja az, hogy a saját oldalainkra rálényegített jellegzetességek projektoldalaink releváns résztévé váljanak s ezek a webhelyek maguk is pozíciót szerezzenek a Google találati listáin a céloldaléval azonos kulcsszavakkal – ezáltal linkjeik is erősebbek legyenek

– talán ennyi lenne az általam összefoglalható lényeg.

Jelen blogomban, mint a fentiek ezt talán igazolták, a weboldalak keresőoptimalizálásával és Google helyezés elérésével kapcsolatos sok éves tapasztalataimat osztom meg az ide látogató érdeklődő olvasóval, akik így talán értékes választ kaphatnak kérdéseikre, megismerkedhetnek a weboptimalizálás legfontosabb fogalmaival és praktikus tanácsokat is kaphatnak arra nézvést, milyen főbb lépések alapján lehet keresőbarát honlapot készíteni, illetve milyen külső webtámogatás szükséges ahhoz, hogy az optimalizált honlap jó pozíciókat szerezzen a találati ranglistákon

Ha további tanácsra lenne szüksége vagy linképítő megbízást adna, akkor lépjen velem kapcsolatba.

Írhat levelet:

seo-bdk

vagy >> küldhet üzenetet

A blogbejegyzések általában  konkrét kérdésekkel foglalkoznak, a nagyobb összefoglalókat külön oldalakon helyeztem el, éspedig:

 


keresőoptimalizálás – lépésről lépésre

Google kereső optimalizálás lépésről lépésre. Hogyan, miként kell, lehet weboldalt, honlapot optimalizálni, előre juttatni, mozdítani a Google-listán, a Google találati ranglistáin, a Google keresőben? Ingyen SEO tanácsadás. Google keresőoptimalizálás lépésről lépésre. Hogy kell weboldalt optimalizálni, linket építeni? Honlapoptimalizálás, keresőbarát honlap készítése , web optimalizálás, honlapok előkészítése keresőoptimalizáláshoz . Kulcsszavak:  keresőoptimizálás, optimalizáció, linképítés lépésről lépésre, honlapok, weboldalak, optimizálás, net-seo, ingyen, ingyenes tanácsadás, tanácsok, keresőbarát weboldal építése a keresőoptimalizálás első munkafázisa, lépésről lépésre haladva,  googleoptimalizálás, seogoogle, weboptimalizálás, linképítés, hogyan, kell, építeni, optimalizálni

Share

Boríték címzés / levél címzés

Levél – boríték helyes címzése – címzésminta

A kép nagyítása: kattints rá!

A Boríték címzés / levél címzés weblap optimalizálása

Spontán keresőoptimalizálás… igen, előfordulhat, amikor az ember akarata és tudta nélkül hoz létre olyan oldalt, amely egy idő után meglepően sok látogatót vonz: a Google nagy számban szállítani kezdi őket. Ez történt egy 2006-os blogbejegyzésemmel. Webnaplómat akkor még a régi, eredetileg SEO-szempontból nem túl szerencsésen felépített honlaprendszerem keretében vezettem, ott tettem közzé egy levelemet, amelynek szövegét később a sokkal alkalmasabb új bloghelyemen újraközöltem: Válaszlevél Orbán Viktornak. Az írásban használt szavak és a Fidesz-elnöktől kapott boríték képe okán az oldal a képtalálatok között helyezett lett a boríték címzése – levél címzése – boríték címzés – levél címzés keresőkérdésekre. Megjegyzem, hogy még ma is több tucatnyi olvasó kattint rá az azóta kicsit kicsinosított eredeti oldalra.

A dolgot jóval később vettem észre és hosszú ideig nem foglalkoztam vele. Ekkor már azt a bizonyos új blogot vezettem, és abban – visszatekintve – mint fentebb említem, újraközöltem a Válaszlevél Orbán Viktornak című írást. Egy idő után ez is a boríték helyes címzését keresők gyakori találati oldala lett, azóta is vonzza a látogatókat.

2010-ben aztán erről egy posztot is írtam, Boríték címzés / levél címzés címűt – naná, hogy ez is találati oldal lett…

Hát most elhatároztam, kicsit rá is játszom a dologra, és ha már a boríték helyes címzése iránt érdeklődők folyton folyvást ezekbe az oldalaimba botlanak, akkor legalább találjanak releváns információt. Elkészítettem és a nevezett oldalakra kitettem a nagy gonddal készített ábrát. Kíváncsi vagyok, növekszik-e ettől a weblapok látogatottsága.

Frissítés. Valamennyi érintett oldalamat számos találat éri naponta – mint ahogy ez az itteni poszt is a Linképítés blog egyik legnépszerűbb írása lett. Hiába, a boríték – levél – címzés szavak használata állandó Google-érintettséget jelent.

Időközben a SEO és SEM mélyebb rejtelmeiben elmerülve és saját tapasztalatomra hagyatkozva felismertem, milyen nagy a jelentősége annak, ha linképítő blogjaim bejegyzései között vannak olyanok, amelyek látogatottsága eléggé magas. Rájöttem, hogy minden egyes keres-talál-kattint interakció növeli bloghelyem internetes presztizsét (domain autority), így az elhelyezett linkek ereje is mindig nő egy icipicit.

Intermezzó 2012-ből: az eredeti közlés helye (ahol fapados webnaplóm működött) szerveroldali vírusfertőzést kapott, és úgy tűnik 2012. május-június folyamán a hibát a rendszergazdáknak nem sikerült orvosolni. Bár az oldalak a böngészőben rendesen megjelennek, a cache-képük torz, fertőzött, idegen linkektől hemzseg. Ezért úgy döntöttem, a boríték és levélcímzés szempontjából optimalizált régi oldalt tovább linkekkel nem támogatom.Ebből a posztból is átirányítottam őket egy új weblapra, erre:

Levélcímzés – pastai borítékcímzés | levélcímzés – helyes borítékcímzés

Később a hibát szerveroldalról korrigálták, de én nem irányítottam vissza a linkeket. A http://www.hhrf.org/ungbereg/manz/0602/24.php címen elérhető weboldalt most már maguk a keresési kattintások tartják az első Google-pozícióban. Azt az oldalt tehát az olvasók hozták helyzetbe, és ők is tartják az élen.

Levél címzés és boríték címzés

A postai levél helyes megcímzése: címzésminta szerint. Borítékcímzés külföldre és külföldről (az ábra készül). Szabványos borítékok címzése. Feladó, címzett és bélyeg helye borítékon

levélben címzett és feladó, boríték pontos címzése, seo, google linképítés, keresőtalálati kulcsszó, szabványboríték mérete és címzése, címzésminta kép ábra, postai levélcímzés, külföldre borítékcímzés, level és boritek cimzes. Postai küldemény megcímzése

Share

Balla D. Károly – eligazítók

Fapados régi honlaprendszeremben való elmélyült, de más célú kutakodás közben két olyan oldalt is találtam, amelyek – számomra eléggé meglepő módon – 4-es PageRank értékkel rendelkeznek. Ezeket soha nem optimalizáltam, linkeket sem küldtem rájuk – és tartalmuk sem volt jelentős. Most afféle eligazító oldallá tettem őket, hadd küldjenek linkeket a legfontosabb oldalaimra. Ilyenkor persze nehéz megállni, hogy ne 50-60 linket tegyek rá.

A két oldal egyelőre gyakorlatilag azonos tartalmú, idővel majd differenciálódnak.

A sejtésem egyébként az, hogy magas értékükre nem „saját jogon” tettek szert, lévén párszor tíz másodperc elteltével mindkettő egy másik oldalra kapcsolt át – és azok valóban 4-es PR-erejűek. Hát majd meglátjuk.

Frissítés. Az elsőként említett weblap elvesztette értékét, ezért átirányítottam egy hasonló tartalomra, innen pedig levettem a linket. A másodikat pedig Arvisura-projektemben alkalmaztam, a GooglePageRank-szám jelenleg 3. (Tudni kell, hogy a Nagy Nyomkereső 2013-ban cikra 1 mérőszámmal a legtöbb kis forgalmú szájtot alábbértékelte).

Weboptimalizálás – Honlapok kreatív SEO-optimalizálása a Google első helyért 

Share

A honlapoptimalizáló honlapok optimalizálása

Weboptimalizálás

Meta-Seonak nevezem azt a folyamatot, amely a keresőoptimalizálás valamely kulcszávét mint témát érintő honlapra irányul éppen ennek a kulcsszóra való optimalizálás céljából. Merthogy, bizony a keresőoptimalizálással foglalkozó honlapokat is optimalizálni kell. Különben hogyan is kerülnének az első Google-oldalra. Ha pedig nem kerülnek oda, akkor a kutya sem látja őket és nem jönnek a megrendelések: a böngészők többsége az első helyek valamelyikéről választ szolgáltatót, terméket, ügyfelet.

Persze nem tudom, van-e értelme tucatnyi weboldalt így egymás alatt idelinkelni. Van, aki azt mondja, az ilyesmi többet árt, mint használ a honlap előmenetelének.

 

Share