Egyéni stratégia és kreatív honlapoptimalizálás – 1.

Művésznek kell lenni

Hét éve foglalkozom honlap-optimalizálással. Ezalatt számomra bebizonyosodott, hogy a keresőoptimalizálásban alkalmazott egyéni stratégiák célravezetőbbek lehetnek, mint a nagy tudással megalapozott és jól begyakorlott, mechanikusan végrehajtott rutin-eljárások. Merthogy a SEO-munkát lehet mechanikusan és lehet kreatív hozzáállással végezni. Valószínű, hogy rövid távon az előbbi hatékonyabb: a kidolgozott szakmai módszerek pontos alkalmazása általában meghozza a várt eredményt. Hosszabb távon azonban „a nagykönyvben leírt” műveletektől különböző egyéni módszerek, a megszokottól eltérő megoldások jobb eredményeket hozhatnak – különösen azóta, hogy a Google szigorúan szankcionálja (Pingvin algoritmus) az erőszakos és egyoldalú optimalizálást, és ezzel szemben előnyben részesíti a változatos, természetesnek ható eljárásokat. Így a korábban esetleg valóban nagyon látványos sikereket produkáló eljárásokat nem célszerű a begyakorlott módon alkalmazni.

Ugyanakkor – ezzel nem árt tisztában lenni – a túlságosan egyénieskedő, az elfogadottól gyökeresen eltérő módszerek, ha végképp mellőzik a szakmai szabályokat és a „kötelező köröket”, könnyen eredményezhetnek fiaskót. Tudni, érteni, érezni kell a mértéket, okosan (mondhatni: ravaszul) kell vegyíteni a merev szakmai követelményeket a saját kreatív ötletekkel és szabad variációkkal.

Kis túlzással: művésznek kell lenni.

Talán egy jól működő és kényelmesen lakható, szép és praktikus város építéséhez hasonlíthatnám az egyéni stratégiákat alkalmazó kreatív honlapoptimalizálást. A főépítésznek tisztában kell lennie a szakmai szabályokkal. Jó utak (linkek?) és stabil épületek (webegységek?) nélkül nincs élhető város – a túlzásba vitt célszerűség és praktikum azonban nyomasztó.

(folytatom)

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.