A Honlapoptimalizálás c. honlap optimalizálása

Büszkeségtől dagadó kebellel tudatom, hogy a „meta-SEO” területén szép eredményt értem el: a honlapoptimalizalas.blog.hu blogomat sikerült a honlapoptimalizálás keresőszóra úgy honlapoptimalizálnom, hogy az ezzel a szóval indított Google-keresés eredményeként a találati lista első helyén szerepel (leszámítva az esetleges fizetett linkeket). Kivételesen itt tehát nem igaz a suszter lyukas cipőjéről szóló példázat: nem árt, ha a honlapok elszánt optimalizálójának van olyan honlapja, amely a nem csekély szakmai konkurencia mellett a tevékenység egyik kulcsszavával élre törhet és ezzel a tulajdonos hozzáértését bizonyíthatja.

Kseo.jpgét szépséghibája azonban van a dolognak. Az első, hogy a Google szerint ez a kifejezés két szóba írandó, vagyis honlap optimalizálás. Nos, én ezt az írásmódot is használom, és erre is optimalizálom az oldalt, de itt (egyelőre) csak a 2. helyen vagyok. A második gondot az jelenti, hogy minden józan elképzelés ellenére a honlapok optimalizálásának a legfőbb kulcsszava nem ez, hanem a bűvös keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO), amely a magyar nyelvi logikának nem igazán felel meg, mert bizony egyáltalán nem a keresőt, hanem a honlapot optimalizáljuk. Igaz, nagyon is szó van a keresési eredmények optimalizálásáról,  de akkor logikus lenne mondjuk találatoptimalizációnak hívni. No mindegy, a lényeg, hogy a keresőoptimalizálás kifejezéssel, amelyre sokkal több rákeresés és sokkal több találat esik, nos, ezzel hiába erőlködöm, még az első 30-ba sem sikerült bejutnom. Viszont azzal vigasztalom magam, hogy aki nem SEO-bubus, csak simán honlapot akar optimalizáltatni, talán mégis a logikusabbnak tűnő kifejezésre keres rá. Akkor pedig engem talál meg. Sorakoznak majd a megrendelők és dől a lé! (Az utóbbi hónapokban realizált megbízások száma: 0… – ennyit a SEO-sikerről.)

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.